Kuinka käytännölliseksi paljastuit tultuasi äidiksi?
Kommentit (4)
Ennen lasten syntymää en laittanut ruokaa. Lapset sen sijaan eivät ole koskaan muuta purkkiruokaa saaneet kuin hedelmäsoseita, kaiken muun olen tehnyt itse. Siis minä, ruuanlaittotaidoton!
Ompelen suurimman osan lasten vaatteista. Tämä kykyni yllätti minut täysin ja se, että muut luulevat minun ostavan vaatteet Metsolasta. Ehei, vain kankaat ovat sieltä.
En ole koskaan ollut mikään ennakkosuunnittelija ja nyt osaan etukäteen varautua vaikka mihin. Käsilaukussani kulkee matkassa mukana niin pieni ruuvinväännin kuin pihditkin.
Minä, ikuinen vanhapiika, osoittauduin todelliseksi perusmartaksi, joka lasten synnyttyä ryntäsin ulos kaapista.
tai kätevämpi,
lapsen myötä muutimme isompaan ja venhempaan taloon ja täällä riittää ns. miesten hommia. Niitä myös puuhastelen pitkin päivää sen minkä osaan ja kerkeän.
Ruuanlaittotaito ei ole yhtään parantunut :(
Ennen lapsia olin tosi huoleton, muun päässä oli vähän suurempia ajatuksia kuin kotihommat. Yksi kaverini sanoi, ettei tiedä yhtään toista yhtä sotkuista naista kuin minä. Olin (ja olen yhä aika pitkälle) sitä mieltä, että siisti koti=hukattu elämä. ;)
Lasten syntymä muutti kaiken. Mä siivoan perusteellisesti joka päivä, teen ruuat leivästä lähtien itse aina, teen pieniä käsitöitä, olen koko ajan puuhaamassa jotakin. Päivän kohokohta on lukea tee itse-lehdestä joku hyvä vinkki, jota pääsee sitten kokeilemaan. Ja niin, liityin marttoihin ja tykkään. :)
Mutta, suoraan sanottuna odotan myös sitä aikaa, kun henkistä energiaa jää muuhunkin kuin kodin ympärillä puuhasteluun. Nyt mun orientaatio on koko ajan niin monessa asiassa yhtä aikaa, että olisi ihan mahdotonta esimerkiksi opiskella jotain.
aina ollut äärimmäisen epäkäytännöllinen, joten mitään huipputulosta en voi itseltäni odottaakaan, mutta olen varmaankin jonkin verran tässä asiassa kuitenkin äitinä kehittynyt. On pakko yrittää, vaikka ei minulle mitenkään luontaista olekaan.