Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luitteko Meidän Perhe -lehdestä suomalaisesta naisesta Pietarissa. Voi järkytys!

Vierailija
11.03.2012 |

Viimeisessä Meidän Perhe -lehdessä oli juttu suomalaisesta naisesta, joka asui miehensä ja kahden lapsensa kanssa Pietarissa. Miten se voi olla mahdollista, että kehtaa mennä lehteen taas antamaan pärstänsä suomalaisten verorahojen häikäilemättömälle käytölle. Veronsa he kyllä varmasti maksavat Pietariin, mutta kun tarvitsee synnyttä tai lapsi tarvitsee sairaaladiagnoosia, niin heti tullaan Suomeen. JA KUKAHAN SEN TAAS MAKSAA????

Muutenkin äiti tuntui erikoiselta. Katsoitteko päivän aikataulua. Hän ei juuri kolmevuotiaansa kanssa aikaa vietä vaikka on kotona. Kolmevuotias on aika pieni vielä.... Artikkeli kummastutti kovasti.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää siellä? Ottaa riskin, että sairaala on likainen eikä kunnon puudutuksia ole saatavilla?

Vierailija
42/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomestakin lähetetään vuosittain synnyttäjiä esimerkiksi Lundiin tai Uppsalaan jos on keskoskaapit Suomessa täynnä ja ennenaikainen synnytys tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman lapsen kanssa ei viettänyt aikaa juuri ollenkaan, vaan lastenhoitaja hoiti. Eikö äiti kuitenkin ollut kotona eikä töissä? Ja sitten oli lueteltu mitä kotitöitä isä tekee, ja listalla oli kaupassakäynnit, pyykin pesut ja monia muita asioita. Eikö se äiti voi niitä hoitaa, kun kerran on kotona ja isä iltaan asti töissä? En vain käsitä. Kuitenkin apuna oli jopa lastenhoitaja ja lapsia vain kaksi, niin ei se ainakaan kiireestä voi johtua. Lorvi lähes koko päivän ulkona sen pienemmän kanssa..käveli rattaita työntäen paikasta toiseen, niinkö? Jotenkin outo oli koko nainen.

Vierailija
44/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu ulkomailla, mutta on suomalainen kelakortin omistaja, niin voiko aina tulla Suomeen saamaan sairaalapalveluja? Me veronmaksajat täällä sitten kustannamme sen? En ole ikinä ymmärtänyt tällaista porsaanreikää olevan.

suomalainen Kela-kortti pitää palauttaa jos muuttaa pysyvästi ulkomaille. Muutenkin poistuu suom. sosiaaliturvan piiristä.

Artikkeliin en ota kantaa kun en ole sitä lukenut.

Vierailija
45/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu ulkomailla, mutta on suomalainen kelakortin omistaja, niin voiko aina tulla Suomeen saamaan sairaalapalveluja? Me veronmaksajat täällä sitten kustannamme sen? En ole ikinä ymmärtänyt tällaista porsaanreikää olevan.

pysyvästi ulkomaille, hän joutui luovuttamaan kelakorttinsa pois. Tilapäisesti muuttaessa ei tarvitse luovuttaa.

Kun tekee muuttoilmoituksen, siita menee tieto Kelaan ja pian tulee kirje, jossa pyydetaan Kelakortti takaisin. Yksityisella olemme kayneet kun lomilla on jotain tarvittu. Kasittaakseni tuossa ei juuri pysyvasti ulkomaille muuttaneille ole porsaanreikia.

Komennuksella olevilla on kai eri asia, koska he ovat suomalaisen tyonantajan palkkaamia, ja kai maksavat veronsa Suomeen, en tieda. Voisiko tasta olla kysymys? Tai ehka komennuksella olevat katsotaan juuri tilapaiseksi oleskeluksi ulkomailla.

Siis sanottiinko tuossa Pietarilaisnaisen jutussa etta han teki noin, vain paatteliko ap vain niin?

USA-mamma

Ei tarvitse maksaa veroja Suomeen vaan pelkat sotu-maksut.

Vierailija
46/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. suomalaisyritykselle Suomessa palkattu ulkomaille lähetetty työntekijä tai ulkoministeriön virkamies maksaa verot Suomeen ja säilyy Suomen sosiaaliturvan piirissä. Silloin oikeus terveydenhoitoonkin säilyy.

Toista on, jos on paikallisessa yrityksessä töissä tai suomalaisyrityksen kohdemaassa palkattu työntekijä.

Jos ei vieta Suomessa yli 180pv (korjatkaa jos muistan vaarin) verotusvuonna

Vierailija
47/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa mammoille aivovirikkeitä :)

Ai, oho, voiko näinkin elää? Onko tällainen mahdollista? Ihan kertakaikkiaan hei, eikö joku laki vois tätä estää?

Kun minäkin hoidan itse kaikki lapset, ilman tarhaa ja babushkaa. Ja ei mun mies edes tee mitään, mä laitan sille ruuan valmiiksi kun se tulee töistä (se on jumala kun käy töissä), sitten mies lepää raskaan päivänsä jälkeen ja mä nukutan lapset ja siivoan kodin ja sitten kuulkaas mä annan miehelle vielä seksiä siihen päälle, koska mä olen hyvä nainen. Niih, mä olen kunnon nainen ja jestas, kyllä perhe-lehti sekoitti mun pääni. Hyvänen aika, joku nainen osaa järjestää elämänsä noin mukavaksi, se on epistäääääääääääää

Vierailija
48/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen Kela-kortti pitää palauttaa jos muuttaa pysyvästi ulkomaille. Muutenkin poistuu suom. sosiaaliturvan piiristä.

Artikkeliin en ota kantaa kun en ole sitä lukenut.

jos asuu EU-maassa niin eurooppalaisella sairausvakuutuskortilla saa hoitoa julkisella puolella Suomessa.

Vierailija
49/49 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eurooppalaisella sairaskortilla/muussa eu-maissa sosiaaliturvassa mukana olevana kela kyllä laskuttaa hoidon vakuutuksen kautta siltä maalta mihin vakuutusta maksetaan. Eli ei kannata olla niin huolissaan verojen maksamisestaan. Ihmisillä on muualla maailmassa muutenkin kelan ja muiden pakollisten sosiaaliturvasysteemien rinnalla muitakin sairas- ja matkavakuutuksia, mistä voi saada kaikki hoitokulunsa takaisin. Meillä on itselläkin asuinmaahan (EUta) maksettava perussosiaaliturva, lisänä kansainvälinen sairaalavakuutus ja vielä matkavakuutus. Niiden kanssa saa kyllä hoidon missä vaan ilman suomalaisten veronmaksajien rasittamista. Mutta näistä kaikista vakuutuksista me maksetaan niiden valmiiksi kerättyjen verojen lisäksi ihan itse. Suomessa vaan ei taida vieläkään olla tapana ottaa Kelan lisäksi muita vakuutuksia ja sen takia sitten pelâtään, ettÄ jokainen ulkomailta tuleva tarvitsisi jotakin suomalaisille kuuluvaa.