Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helvetissä mä voin olla taas raskaana?!!

Vierailija
10.03.2012 |

Esikoinen on vasta 6kk ja aloitin pillerit hänen ollessa vajaa 3kk. Eli kolmisen kuukautta olen niitä säännöllisesti syönyt ja pitänyt tauon aina kuukauden jälkeen. nyt meni koko "taukoaika" ilman menkkoja ja tänään tein vähän puolivitsillä esikoisen yritysajoilta jääneen testin ja plussahan siihen tuli.. Oikeasti luulin aina että suurinosa näistä "tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä" tarinoista on puppua ja tekosyy raskaudelle joka tuli ei niin hyvään tilanteeseen. Ja olen todella syönyt ne säännöllisesti, korkeintaan sellaisia heittoja tullut että olen ottanut pillerin yleensä aamulla, välissä olen muistanut sen vasta päivällä. Seksiä ei voi kehua että olisi kovin usein harrastettu, ehkä 4x tän kierron aikana.

Voi helvetin helvetti.. Mikä tän todennäköisyys oikeasti on?? En tiedä yhtään mitä tehdä. Tai no ei paljon vaihtoehtoja ole, en pystyisi aborttia tekemään :( Ei ollut todellakaan suunnitelmissa tämä, puhetta oli että ehkä joskus toinen, ehkä joskus tyyliin viiden vuoden päästä. Juuri viikko sitten mietin että miten jotkut monen lapsen äidit selviytyy, kun tuntuu että yhdenkin kanssa on välillä hommat ihan solmussa.

Miten me selvitään.. Ei musta ole tähän.. Miksi helvetissä näin piti käydä?? Ei tää oo ihan todellista.. Ja miten voin edes jatkaa tätä raskautta, esikoinen tuli sektiolla ja silloin sanottiin että raskauksien välissä pitäisi pitää ainakin vuosi toipumisaikaa.. Ja nyt siitä on vasta puolivuotta.. :(((( Mikä tilanne!!!:(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset ihmiset osaakin olla inhottavia. Meillä vähän sama homma, paitsi että en ole syönyt pillereitä ja lapsemme on nyt vajaa kaksi-vuotias. Hirveä järkytyshän se nyt oli, kun testin teki ja huomasi että raskaana ollaan.

Nyt kehotan sua vetämään syvään henkeä, varaat pikkuhiljaa aikaa neuvolaan ja kerkeät tässä välissä totutella asiaan. Minä sain viikko sitten tietää ja fiilikset oli täsmlleen samanmoiset kuin sinullakin. Nyt on viikko kulunut ja tuntuu ihan eri ihmiseltä. olen pikkuhiljaa työstänyt asiaa mielessäni, puhunut miehelleni ja parille läheiselle ihmiselle. Kyllä se kuule siitä selkiytyy. Minäkään en ikinä voisi tehdä aborttia. Järkyttävää, että joku voi vain heittää tosta noin vaan että "mitä niin kauheaa siinä abortissa nyt on". Ei varmaan mitään, jos on täysin tunnekylmä ja idiootti ihminen. Voimia sulle ja usko pois, kyllä asiat selkenee ja varmasti kun annatte ajan kulua niin tekin odotatte pian toivottua pikkukakkosta perheeseenne. Vi mahoton, kun tulee hauska ikäero. On niistä sitten leikkikaveria kerrakseen. Ei lasten saanti minulle ainakaan ole pääsääntöisesti vain "kamalaa ja raskasta ja hirveän mahdotonta". Onhan niitä lapsia muillakin useita ja suurin osa pärjää hienosti. Toiset jopa oikein tekemällä tekee pienellä ikäerolla.. ja sitten taas on niitä, jotka eilapsia saa vaikka kuinka haluaisivat. Lapset on lahja. Kallein ja arvokkain, mitä elämällä on ihmiselle antaa.

Vierailija
2/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen jälkeen yasminet, ja tunsin niiden aikana selkeästi luomukierron oireet, myös ovulaation, joka omalla kohdallani on aina niin kivulias ettei sitä voi olla huomaamatta. Hullultahan se tuntui mut ei ollut mitään epäilystä ettenkö olisi ovuloinut.

Menin sitten lääkäriin vaihtamaan pillerit, ja hän sanoi ihan epävirallisesti, että yasmin-pillereille on todennäköisesti ilmoitettu todellista suurempi ehkäisyprosentti, ja että niitten kohdalla pienikin unohdus+ylipaino ja muut tekijät heikentävät sitä vielä entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tehty yhtäkään sektiota. Sellaista "epäselvää", anteeksi vain.

Et ole sanonut siihen vielä mitään. Onko raskaus sinulle vaarallinen?

ja onnea Ap, siis oikeesti! Olen itse saanut kahteen kertaan lapset joiden ikäeroa molemmilla kerroilla 1 v 5 kk, ja hyvin meni. Joten minkä ihmeen takia täällä tuollaisia kyselet??

Olen niin sekaisin ajatusteni kanssa, en ollut edes miettinyt että tälläistä tapahtuisi. Oli pakko purkaa jonnekin, ja nyt kyllä myös ihmetyttää kuinka moni täälläkin on kertonu juuri yasmineiden pettäneen. No, kaksi lasta oli tarkoitus olla maximi, tiedämpä etten ainakaan yasmineihin enää palaa.

Sinänsä kaikki on hyvin, mies on hyvä isä ja isovanhemmat täysillä mukana, samaten siskoni joka on esikoisemme kummi.

Suurimmat huolenaiheet ovat varmaan se oma jaksaminen kahden pienen kanssa, rahatilanne ja se että olen ehkä pelästynyt tätä yllättänyttä tilannetta..

-ap

yleensä sektion jälkeen suositellaan vähän taukoa seuraavaan raskauteen, jotta kohtu ehtii parantua. Mikä tossa on niin epäselvää?

- Ei ap.

Vierailija
4/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tehty yhtäkään sektiota. Sellaista "epäselvää", anteeksi vain.

Et ole sanonut siihen vielä mitään. Onko raskaus sinulle vaarallinen?

ja onnea Ap, siis oikeesti! Olen itse saanut kahteen kertaan lapset joiden ikäeroa molemmilla kerroilla 1 v 5 kk, ja hyvin meni. Joten minkä ihmeen takia täällä tuollaisia kyselet??

Olen niin sekaisin ajatusteni kanssa, en ollut edes miettinyt että tälläistä tapahtuisi. Oli pakko purkaa jonnekin, ja nyt kyllä myös ihmetyttää kuinka moni täälläkin on kertonu juuri yasmineiden pettäneen. No, kaksi lasta oli tarkoitus olla maximi, tiedämpä etten ainakaan yasmineihin enää palaa.

Sinänsä kaikki on hyvin, mies on hyvä isä ja isovanhemmat täysillä mukana, samaten siskoni joka on esikoisemme kummi.

Suurimmat huolenaiheet ovat varmaan se oma jaksaminen kahden pienen kanssa, rahatilanne ja se että olen ehkä pelästynyt tätä yllättänyttä tilannetta..

-ap

yleensä sektion jälkeen suositellaan vähän taukoa seuraavaan raskauteen, jotta kohtu ehtii parantua. Mikä tossa on niin epäselvää?

- Ei ap.

Vierailija
5/42 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä saa lapsia. He varmaan tapattaisivat sikiönsä pienimmästäkin syystä. Onnea ap!

Vierailija
6/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ollut sukupuoliyhdynnässä? Sillain se on mahdollista. Koulussa opetettiin tätä terveystiedontunnilla.

Vierailija
7/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on vähän rankkaa kun vauva syntyy ja toinen on vielä suht pieni. Mutta yritä ottaa mahdollisimman rennosti, ja muista, että se rankkakin vaihe menee kyllä ohi! Yritä olla stressaamatta etukäteen asiasta, vaikka se onkin varmaan helpommin sanottu kuin tehty.

Tuosta sektion toipumisajasta en osaa sanoa mitään, soita neuvolaan ja kysy sieltä siitä, jos se huolettaa.

Asioilla on tapana järjestyä :) ja ota vastaan kaikki apu, mitä on saatavilla (jos on, toivottavasti on!)

Vierailija
8/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi tehdä toinen lapsi vasta sitten, kun esikoinen on jo vanhempi. Tuota menoa sinulla on lapset vain vuoden ikäerolla, mikä tarkoittaa ensin kahta täysin avutonta ja vähän myöhemmin kahta uhmaikäistä. Kannattaisi odotella, että toinen lapsi on jo vanhempi ja suht omatoiminen. Mikä siinä abortissa niin kamalaa on?

Vierailija
9/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se ei ehkä tällä hetkellä tunnu onnittelun arvoiselta. Elämä ei mene niin kuin sen on suunnitellut.

Kyllä te selviätte. Raskasta varmasti tulee olemaan. Tulee päiviä, että itkettää väsymyksestä ja saatat jopa jossain takaraivossa ajatella miksi et tehnyt aborttia. Lupaan myös sen, että kolmen vuoden päästä lapsesi ovat kuin paita ja peppu, lähes aina yhdessä, nauravat ja leikkivät keskenään lähes koko ajan, etkä itse tiedä muuta mukavampaa kuin katsella heidän touhujaan. Silloin varmasti olet onnellinen vahingosta :) Tsemppiä!

Vierailija
10/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajatellut aborttia mitenkään pahana, enkä edelleenkään ajattele muista jotka siihen päätyvät oikeastaan yhtään mitään. Ennen esikoista olisin voinut hyvin keskeyttää tällaisen yllätysraskauden. Nyt siinä ahdistaa se että "tiedän" mikä siellä kasvaa, tiedän konkreettisesti mitä sieltä tulee kun katson tuota esikoista tuossa tuhisemassa :( Ja en vaan pysty..

Todellakin puhe oli ollut että ehkä toista sitten kun esikoinen on jonkun 4-5 vuotias ja myös esikoista ajatellen hän olisi saanut olla se perheeen "vauva" pitempään:(

-ap

Vierailija
11/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni sektiolla myös, mutta ei minulle puhuttu mistään lepoajoista. Toisen lapsen synnytin 18 kk kuluttua esikoisen syntymästä. (suunniteltu raskaus)

Ihan hyvin selvisin, vaikka vauva-aika tietysti olikin rankkaa.

Vierailija
12/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä seksiä harrastaa kuin kanit? Joka kerran kun harrastaa, on se riski, että suojaus pettää.

Minä en halua raskaaksi, siispä en harrasta seksiäkään. Tuommoinen "rusinat pullasta" menttaliteetti johtaa juuri tuohon lopputulokseen.

tv: viimeksi seksiä silloin kun viimeinen lapsi siitettiin( vuonna 2009)

Vierailija
13/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulossa olisikin rankat pari vuotta (eikä välttämättä edes ole, vauva voi olla helppo ja esikoisesikin rauhallinen ja apua tarpeeksi saatavilla, ja itse voit olla hyvinkin jaksavainen, etukäteen kun ei voi tietää!)

niin mitä ne pari vuotta on enää siinä vaiheessa, kun lapset ovat isompia? nuorempi 3 ja isompi 4-5? Tai molemmat koulussa? Tai sitten, kun ovat jo aikuisia?

Sekin aika kun tulee.

Et oo ainoa jolla noin pienellä ikäerolla lapsia, ja on siitä muutkin selvinneet joten kyllä säkin selviit, luota siihen :)

Vierailija
14/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä seksiä harrastaa kuin kanit? Joka kerran kun harrastaa, on se riski, että suojaus pettää.

Minä en halua raskaaksi, siispä en harrasta seksiäkään. Tuommoinen "rusinat pullasta" menttaliteetti johtaa juuri tuohon lopputulokseen.

tv: viimeksi seksiä silloin kun viimeinen lapsi siitettiin( vuonna 2009)

4 kertaa kuussa ei taida olla ihan hirveä määrä kuitenkaan...

Vierailija
15/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsilla on vuosi ikäeroa, ja muistelen todellakin kauhulla sitä aikaa, kun he olivat siinä 2-5-vuotiaita. Huhhuh.

Vierailija
16/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko hänellä puolisona normaalit tarpeet omaava, uskollinen, rakastava ja tilanteeseen tyytyväinen puoliso?

Vierailija
17/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kyllä tuleekin raskaaksi. :-/

Onnea vauvasta, kaikki järjestyy!

Vierailija
18/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissähän tuo "aamusta päivään" -heitto voi hyvinkin vaikuttaa jo ehkäisytehoon.

Hankkiudu nyt ensin lääkäriin, että raskaus voidaan varmasti todeta (ennen kuin lakkaat syömästä pillereita). Voihan se olla vaikka kemiallinen raskaus?

Vierailija
19/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kyllä tuleekin raskaaksi. :-/

Onnea vauvasta, kaikki järjestyy!

jo huonolta vitsiltä, mutta yasminet hyvinkin. Tosin ne on ollu mulla jo 5v ennen esikoista ja kun ne lopetin niin meni se 4kk ennenkuin esikoinen tärppäsi. Ja nyt sitten ajattelin että otan ne taas kun sopivat mulle hyvin silloin aikanaankin..

-ap

Vierailija
20/42 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsilla ikäeroa 13kk (tosin suunnitellusti) ja ei tämä niin kaameaa ole! Toki on välillä rankkaa, mutta onhan tää myös tosi ihanaa. :)

Tytöt koko ajan halailemassa, ikää nyt 1v10kk ja 9kk.

Meillä on hyvä "tukiverkko", se auttaa tosi pitkälle. :) ja sit olen huomannut ettei kannata stressata ihan pienistä jutuista!