Miten helvetissä mä voin olla taas raskaana?!!
Esikoinen on vasta 6kk ja aloitin pillerit hänen ollessa vajaa 3kk. Eli kolmisen kuukautta olen niitä säännöllisesti syönyt ja pitänyt tauon aina kuukauden jälkeen. nyt meni koko "taukoaika" ilman menkkoja ja tänään tein vähän puolivitsillä esikoisen yritysajoilta jääneen testin ja plussahan siihen tuli.. Oikeasti luulin aina että suurinosa näistä "tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä" tarinoista on puppua ja tekosyy raskaudelle joka tuli ei niin hyvään tilanteeseen. Ja olen todella syönyt ne säännöllisesti, korkeintaan sellaisia heittoja tullut että olen ottanut pillerin yleensä aamulla, välissä olen muistanut sen vasta päivällä. Seksiä ei voi kehua että olisi kovin usein harrastettu, ehkä 4x tän kierron aikana.
Voi helvetin helvetti.. Mikä tän todennäköisyys oikeasti on?? En tiedä yhtään mitä tehdä. Tai no ei paljon vaihtoehtoja ole, en pystyisi aborttia tekemään :( Ei ollut todellakaan suunnitelmissa tämä, puhetta oli että ehkä joskus toinen, ehkä joskus tyyliin viiden vuoden päästä. Juuri viikko sitten mietin että miten jotkut monen lapsen äidit selviytyy, kun tuntuu että yhdenkin kanssa on välillä hommat ihan solmussa.
Miten me selvitään.. Ei musta ole tähän.. Miksi helvetissä näin piti käydä?? Ei tää oo ihan todellista.. Ja miten voin edes jatkaa tätä raskautta, esikoinen tuli sektiolla ja silloin sanottiin että raskauksien välissä pitäisi pitää ainakin vuosi toipumisaikaa.. Ja nyt siitä on vasta puolivuotta.. :(((( Mikä tilanne!!!:(
Kommentit (42)
Oletpa saanut kaikenlaisia vastauksia... Joskus elämässä sattuu asioita, joita ei voi suunnitella etukäteen. Mä olin esikoisen syntymän jälkeen ihan varma, että meillä lapsiluku on täynnä. Myöhemmin mies sai ylipuhuttua mut toiseen lapseen. Oho, aloinkin odottaa kaksosia. Pian tajusin olevani kotona kolmen alle 3-vuotiaan kanssa. Ja usko pois, tämä on kuitenkin ihanaa!
Kyllä sä siitä selviät, ei tuo kuitenkaan ihan poikkeuksellista ole. Et sä lakkaa nauttimasta esikoisesta, vaikka siihen toinen vauva tuleekin. Rakkauden määrä ei puolitu, se kaksinkertaistuu :)
Miehen sisko alkoi odottaa toista lastaan 3kk esikoisen sektion jälkeen. Tämä ei edes oikeastaan ollut vahinko, oli jättänyt pillereitä tarkoituksella välistä. Raskautta seurattiin hiukan tiheämmin, mutta kohtu kesti raskauden ihan normaalisti.
sana TAAS on jälleen kivasti liioiteltua.
Mutta, varmaan vähän väsyttää, nyt ja vielä parin vuoden päästäkin, mut sithän se helpottuu.
Aika harvinaista se on, että tulisi raskaaksi pillereistä huolimatta.
Mutta jos oikeasti olet raskaana, niin onnittelut! :-) Sulla on sitten melkein kuin kaksoset. Ajattele, miten suloisia ne ovat, kun tulevat läheisiksi toisilleen.
Valitettavasti mikään ehkäisykeino ei ole 100 % varma. Yhden urbaanilegendan mukaan (tapahtui kaverin kaverille) erään perheen ensimmäinen lapsi sai alkunsa kondomilla, toinen e-pillereillä ja kolmas kierukalla.
Kuulostat siltä, että olet väsynyt ja paniikissa. Pystytkö jakamaan vauvanhoitovastuuta miehen kanssa? Oletko yhtään saanut rentoudutta viime aikoina?
Ja se vuoden ohjeaika on viitteellinen, jokainen meistä toipuu omaan tahtiinsa synnytyksistä. Eli se ei ole kirjaimellinen käsky. Tietenkin sun kannattaa varata heti lääkäriaika, että pääset keskustelemaan sun tilanteesta ja lääkäri voi arvioida tilanteen turvallisuuden.
Tsemppiä ap, olen varma, että kaikki menee tosi hyvin!
se ap on syönyt. Jos imetät, niin silloin sinulle on neuvolasta annettu Cerazettet eli minipillerit ja niissä pillereissä EI pidetä taukoviikkoja vaan syödään JOKA ikinen päivä. Jos kävi näin, niin syynä on käyttäjävirhe eli omaan piikkiin menee.
olen kuullut enemmänkin, ja jotenkin pidin niitä "uskottavampana" kuin e-pilleri raskauksia. En todellakaan tiedä miksi. Muuttuipa sekin käsitys asioista kertaheitolla.
Sinänsä on sanottava että mies on onneksi todella osallistuva ja hyvä isä, ja jakaa vauvanhoidon todella hyvin kun on kotona.
Huolettaa rahatilanne ja oma jaksaminen, esikoinen oli koliikki ja olin todella väsynyt ekat kolme kk.. Ja sitten iski päälle ihan jotain typeriä ajatuksia "minkä hemmetin takia pistin jo kaikki pieneksi käyneet vaatteet kiertoon.." "miten me mahdutaan nyt perhepetiin, myin pinniksenkin turhana pois.." Ihan jotain tälläisiä liikkuu päässä.
Ainoa mikä tänään hymyilytti oli miehe reaktio asiaan kun menin plussaa hänelle näyttämään. Hetken hiljaisuuden jälkeen kysyi "kai me voidaan pitää se". Joo, koiranpentuahan tässä ollaankin hommaamassa..:)
Mikä on kemiallinen raskaus, en ole tuollaiseen törmännyt aikaisemmin? joku siitä mainitsi. Huomenna haen toisen testin ja varmistan vielä senkin kanssa..
-ap
se ap on syönyt. Jos imetät, niin silloin sinulle on neuvolasta annettu Cerazettet eli minipillerit ja niissä pillereissä EI pidetä taukoviikkoja vaan syödään JOKA ikinen päivä. Jos kävi näin, niin syynä on käyttäjävirhe eli omaan piikkiin menee.
on käytössä, niihin sain reseptin jälkitarkastuksessa. En imettänyt kuin kuukauden.
-ap
jos nyt vauvasi on 6kk ja olet jo laittanut sen kamoja kiertoon......
Eli onko vaarana että leikkausarpi jotenkin repeää, tai että kohtu ei kestä? Minusta äidin terveys on aina ensisijalla ja sillä ei kannata ruveta leikkimään. Mutta vauvojen kanssa pärjäämisestä en olisi yhtään huolissani.
Kamalaahan se välillä voi rankkuudessaan olla, vaikkei olisikaan noin pientä ikäeroa :) Mutta jos itse olet terve ja hyväkuntoinen, jaksat sen kyllä.
[iJa miten voin edes jatkaa tätä raskautta, esikoinen tuli sektiolla ja silloin sanottiin että raskauksien välissä pitäisi pitää ainakin vuosi toipumisaikaa.. Ja nyt siitä on vasta puolivuotta.. :(((( Mikä tilanne!!!:(
[/quote]
ei hirveästi vaivaa tehnyt, kun kaveri juuri kolmisen viikkoa sitten kävi ostamassa pari pussillista vaatetta veljensä vauvalle.
Ja kuten sanoin, olin todella väsynyt sen ekan 3kk kun esikoisella oli koliikki, sen jälkeen on väsymys kyllä helpottanut. Ja nyt voisi sanoa että on jopa helppo vauva.. Mutta jotenkin se ei lohduta kun kaikki kauhukuvat pyörii päässä.
-ap
Meille kävi vähän samoin, tosin 2kk myöhemmin kun teillä. Ensin oltiin että mitäh? mutta sitten iloisia ja ajateltiin että kyllä se siitä jotenkin järkkääntyy. Noh, se meni kesken se raskaus. Ja kun asiaan oli jo totuttu, ajatus tuntui hyvältä joten alettiin tekemällä tekemään "uutta". Siihen meni puoli vuotta että voitiin hihkua taas iloisina. Sitten sekin meni kesken. Nyt itkettää aina kun näkee pallomahoja tai pieniä vauvoja ja silti pitäisi jaksaa löytää innostus uuteen aloituksen yritykseen.
Elämä antaa, elämä ottaa. Ota sinä mitä saat ja koita löytää siitä ilo. Te selviätte lopulta HYVIN, usko vaan.
menee niinkuin se menee.. Onnea raskaudesta!
Itselleni oli iso shokki kun kuulin odottavani kaksosia. Mutta vaikka on ollut raskasta niin eihän sitä enää muunlaista elämää osaa ajatella tai kaivata. Kyllä se siitä suttaantuu!
Tulin raskaaksi syödessäni pillereitä (tadaa! KYLLÄ! Yasminithan ne), sain pojan tammikuussa 2010 ja vuoden päästä odotin toista, joka sai alkunsa kondomista huolimatta.
Ikinä ennen ei ole ollut ongelmia ehkäisyn kanssa, olen kuitenkin jo yli 30 enkä koskaan haaveillut lapsista. Oonkin puolileikilläni syyttänyt ukkoni superspermaa, ehdittiinhän seurustella huimat 4kk ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan.
Edelleen ollaan yhdessä, ja edelleen meillä on yksi lapsi. Minä tein abortin, en olisi ikimaailmassa jaksanut kahden pienen kanssa. Varsinkin nyt uhmaikäisen kanssa oon ihan iloinen ratkasustani. Näin meillä. Kävin steriloimassa itseni ettei tarvitse enää pelätä seksiä.
Abortti tossa tilanteessa, ehdottomasti! Sun oma terveyshän tossa on vaarassa!
itsekin tulin niitä syödessä raskaaksi 4 vuotta sitten..no enpä niitä enää alota uudelleen kyllä sitten!!
ja onnea Ap, siis oikeesti! Olen itse saanut kahteen kertaan lapset joiden ikäeroa molemmilla kerroilla 1 v 5 kk, ja hyvin meni. Joten minkä ihmeen takia täällä tuollaisia kyselet??
ja onnea Ap, siis oikeesti! Olen itse saanut kahteen kertaan lapset joiden ikäeroa molemmilla kerroilla 1 v 5 kk, ja hyvin meni. Joten minkä ihmeen takia täällä tuollaisia kyselet??
Olen niin sekaisin ajatusteni kanssa, en ollut edes miettinyt että tälläistä tapahtuisi. Oli pakko purkaa jonnekin, ja nyt kyllä myös ihmetyttää kuinka moni täälläkin on kertonu juuri yasmineiden pettäneen. No, kaksi lasta oli tarkoitus olla maximi, tiedämpä etten ainakaan yasmineihin enää palaa.
Sinänsä kaikki on hyvin, mies on hyvä isä ja isovanhemmat täysillä mukana, samaten siskoni joka on esikoisemme kummi.
Suurimmat huolenaiheet ovat varmaan se oma jaksaminen kahden pienen kanssa, rahatilanne ja se että olen ehkä pelästynyt tätä yllättänyttä tilannetta..
-ap
Sulla on tunteet pinnassa senkin vuoksi, että esikoinen on vielä niin nuori. Paljon on tapahtunut vähässä ajassa, ja uteen oppimista ollut. Myös hormoonit heittelevät olotilaa. Älä säikähdä vaan yritä keskittyä positiivisiin juttuihin, niistä saa älyttömästi voimaa.
Positiivisia juttuja:
-lapset tulee pienellä ikäerolla, eli heistä on seuraa toisilleen jo hyvin varhaisessa vaiheessa
-menee saman ikäiset samalla kertaa, yksillä rytistyksillä
-helpottaa nopeammin, lapset käyvät samoja vaiheita samoihin aikoihin: se tietää aina selkeästi asioissa eteen päin menemistä, eli sullekin vapautumista omiin juttuihin nopeammin
-menee samat tarvikkeet molemmille
-menevät hoitoon ja aloittavat kolun samoihin aikoihin, eli heistä on tukea toisilleen, kuljettamiset helpottuu jne.
-ja paljon paljon muuta!
Mulla on lapsilla ikäeroa puolitoista vuotta. Ja mm. nuo yllämainitut on niitä asioita joista olen ollut erittäin tyytyväinen =)!
Oppinut olen myös, että
-rennommin ottaminen ja huumorin muistaminen pelastaa paljon!
-kaikki ei ole niin must ja vakavaa. Ei esim. ole pakko koko ajan siivota ja järjestää pakkoja, vähemmälläkin selviää aivan loistavasti!
-muistaa itsensä ja ottaa omaa aikaa.
-tajuaa pyytää apua säännöllisesti ja tarvittaessa
-parisuhde joutuu muutoksen edessä koville, ei jaksa eikä ehdi niin paljon huomioida toista ja parisuhdetta. Se kuuluu asiaan, ja välillä voi tulla sanottua pahastikin...mutta kun tiedostaa että kyse on haasteellisesta vaiheesta ja tunnelin päässä on oikeasti sitä valoa =) niin jaksaa.
-realisesti tajuaa sen, että tässä nyt ollaan ja tämän mukaan eletään. Kaikki tämä on rikkautta ja saatua. Myös jos tulee niitä huonoja hetkiä ja potuttaa, niin sanoo sen eikä vain yritä hymyssä suin painaa väkipakolla ja esittää jotain muuta.
-perheillä on eri tapoja, eikä yksikään niistä ole se ainut ja oikea. Vain se on oikea, miten teidän perheenne omaksi parhaakseen kokee niin että teidän perhe voi hyvin.
-kaikkea ei tarvitse tehdä itse, esim. purkkiruoan antaminen on ihan ok(kunhan ei jatku lapsen koko ikää =D)...
-jne. jne.
Todella pitkä selitys ja voisin jatkaa ja jatkaa...Toivottavasti jaksoit lukea ja saat tästä tsemppiä ja mielenkohotusta!!! =)
Ja ota yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin, minkä parhaaksi koet, ja ilmoita tilastastasi ja kaikesta mielessä olevasta!
Tsemppiä, kevättä kohden mennään =)!
En tiedä, missä asut, mutta Helsingissä tarjonta on aika laaja. Ja niitähän saa joka tapauksessa tosi paljon lahjaksi lapsen syntyessä.
Jos susta aivan oikeasti tuntuu, että et jaksaisi uuden vauvan kanssa, niin mun mielestä sekin kannattaa ottaa tosissaan. Kyseessähän on sun terveys.
Jos tarkoitat tuota kolmea kuukautta synnytyksen jälkeen, niin siinä ehkäisy oli selibaatti. Ei oikein hotsittanut jälkivuotojen aikaan kumpaakaan.
-ap