Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauvan pää jo alhaalla vko 35+ ja lieviä alavatsakipuja, niin milloin mahd. syntyy?

Vierailija
10.03.2012 |

Eli tilanne kuvatunlainen. Vauvan pää on terveydenhoitajan mukaan jo tosi alhaalla ja lisäksi mulla on lievähköjä menkkamaisia tuntemuksia "koko ajan" päivästä riippuen. Eli eivät ole mitään selkeitä supistuksia vaan pelkästään tuota pientä pidempikestoista kipua. Saattaa kestää useamman tunnin, muttei ole niin kipeää, että häiritsisi normaalia elämää mitenkään.

Aukeaako paikat pikkuhiljaa vai mistä kyse? Lääkäri on viikon kuluttua, joten en tiedä kuinka asiat on kun ei ole aikoihin sisätutkimusta tehty.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, ei voi ennustaa :) Mulla on viisi asta, ja kaikki olleet laskeutuneena ja alamaha on ollut kipeä jne noilla viikoilla. Lapset on kuitenkin syntyneet välillä 36+5- 41+3. Kahdessa vikassa raskaudessa ei ole sisätutkimuksia tehty (ennen kuin synnyttämään mennessä) lainkaan. Yhdessä tehtiin 2 pv ennen synnytystä, silloin paikat kiinteät ja kiinni. Lapsi syntyi ennenaikaisena rv 36+5... vedet meni edellisenä päivänä. Joten ei se sisätutkimus välttämättä kerro yhtään mitään.

Vierailija
2/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva lähtökuopissa joskus rv34 alkaen. Syntyi juuri laskettuna päivänä ihan omasta tahdostaan. Synnytys kyllä sujui nopeasti ja melko kivuttomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kätilöä paikalla kommentoimaan?

En nyt välttämättä ihan vielä kyllä halua lapsen syntyvän, mutta toisaalta en missään nimessä haluaisi yliaikaakaan. Mulla on yksi lapsi ennestään, jonka synnytys käynnistettiin rv 36 toksemian vuoksi. En tiedä vaikuttaako se mitenkään "paikkojen kypsymiseen" kun on yhden lapsen jo saanut??

ap

Vierailija
4/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
5/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syntyi laskettuna päivänä.. synnytys kesti yli 12h vaikka oli toinen lapseni.. tuli väärässä tarjonnassa (avosuinen).. Olin raskausaikana myös saikulla ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi ja pää oli kiinnittynyt jo rv 33.. eipä silti syntynyt aiemmin.. supistelikin jo raskauden puolivälistä asti :)

Vierailija
6/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloinkin sektiolla. Kaikki, lääkärikin, veikkaili vauvan syntyvän jo viikkoja ennen laskettua aikaa kun vauva oli niin alhaalla ja pää kiinnittynyt.

Vierailija
7/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut missään vuodelevossa tms.. missään vaiheessa. Jos loppuajankin on ns. normaalisti ja voinnin mukaan liikkeellä, niin voiko siltikin mennä yliajalle? Tai kai aina voi, kukapa sen tietäisi, mutta mitkä on ennusteet? :D

ap

Vierailija
8/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle kätilö sanoi, että liikkeellä olemisesta olisi hyötyä. Tosin ei mulla ollut. Toisaalta synnytys voi käynnistyä ilman mitään ennakkovaroitusta vaikka vesien menolla vaikka äiti löhöäisi sohvalla. Terv. se yliaikainen

Vierailija
9/9 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi