Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni julisti: Muut ihmiset on kateellisia hänelle, kun hänellä on KAIKKEA

Vierailija
10.03.2012 |

Ihan yhtäkkiä kesken keskustelun julisti pöytäseurueelle, että kaikki töissä ja harrastuksissa on hänelle niin kateellisia. Eikä se ole ihme, kun hänellä on kaikkea.

Ura. (Oikeasti tutkinto kesken ja tekee harjoitteluhommia määräaikaisella työsopimuksella.)

Omakotitalo. (Homeongelmainen 60-luvun tusinatalo kaukana kaikesta, kaipaisi remonttia. Sisustus kasaantunut sen mukaan, mitä jotain jostain peritty sattumalta.)

Ihana mies. (10v naista vanhempi, ei ensimmäsitäkään pysyvää työpaikkaa, jatkuvasti työttömänä. Työnhaku ei juurikaan kiinnosta edes. Käyttää päivät kaljoitellen ja konsolipelejä pelaten sen sijaan, että remontoisi taloa.)

Ihanat lapset. (No, tämä onkin totta.)

Unelma-auto. (Vanha, käytetty japanilainen.)

Hän on niin hyvä kaikessa. (Harrastaa joo kaikenlaista antaumuksella, mutta perheen kustannuksella. Useamman kerran olen lasten kuullut sanovan, ei kai se äiti TAAS lähde jonnekin. Mikset äiti ole koskaan kotona.)

Siis hienoa, että on elämäänsä noilla spekseillä tyytyväinen. Mutta mitä ihmettä tuollaista kulkee kylillä kailottamassa? Onko se seonnut?

Olen huomannut, että jos seurassa on vieraampia. Jotka ei esim. tunne hänen miestään tai ei ole kyläilleet heillä, niin alkaa puhua muunneltua totuutta. Esim. työpaikkaansa väittää "meidän firmaksi" (on ihan kunnallisessa työpaikassa, ei to. mikään firma eikä hänen omistuksessa), jne.

Ei todellakaan vielä vuosi sitten ollut tällainen. Mikä häneen mennyt? Yrittää jotenkin olla fiinimpää kuin on.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä tuossa tilanteessa huolissani kaverin mielenterveydestä. Selkeästi kokee jotain alemmuuskompleksia, kun pitää yrittää esittää että omistaa tai on jotakin enemmän kuin mitä todellisuus kertoo. Ehkä tuo teidän seuran välttely kertookin enemmän juuri siitä että häpeää itseään ja elämäänsä teidän seurassa. Ainakin ap:n kirjoituksista sai sellaisen käsityksen että kaveriporukan muilla jäsenillä on raamit paremmin kohdillaan (siis mies työssä, koulut käytynä jne, en tarkoita nyt perheen sisäistä dynamiikkaa tai muita henkisiä arvoja).

Jotkut ihmiset on toki sellaisia että aina vääristelevät totuutta, mutta jos kaveri ei ole aikaisemmin ollut sellainen niin kyllähän se nyt jostain kertoo.

Vierailija
22/29 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaverisi voi hyvinki olla oikeassa.

Eivät kaikki kaipaa vain mielettömästi rahaa.

Se, että on mielekäs työ/ammatti/ura, mies josta välittää ja kunnioittaa, rakkaat ja ihanat lapset, monenlaisia taitoja ja mielenkiinnon kohteita, joita kehittää itsessään, on HIRVEÄN PALJON.

Niin monella on vain pohjaton rahanahneus ja halu leuhkia toisille guccilla tai popilla tai ulkomaanmatkoilla. Minusta kaverisi on todennäköisesti oikeassa ja häntä kadehditaan koska hän on tyytyväinen elämäänsä.

Sitä ihmiset kadehtivat. Sitä että itse on tyytyväinen.

Sinäkin ap, olet säälittävät.

Siis kysejän on siitä, että hän EI tunnu olevan elmäänsä tyytyväinen. Vaan antaa vieraampien ihmisten ymmärtää, että hänellä parempi auto (tai ainakin tilaa sellaisen ihan ensi viikolla viimeistään), oma firma, paljon ulkomaanmatkoja (erityisesti työmatkoja, joita ei siis ole), jne.

Toki on hienoa, jos joku on tyytyväinen siihen, mitä hänellä on. Minustakin tällä kaverilla on paljon kaikenlaista muuta kuin ehkä sitä materiaa. Tuntuu vaan siltä, että hän itse arvostaa vaan sitä materiaalista puolta ja havittelee sitä.

en löytänyt aloitksessa kohtaa, jossa olsii puhuttu ulkomanmatkoista, joita ei ole.

Minusta työpaikan sanominen firmaksi on sanonta. Itsekin sanon miehen työpaikasta sanaa firma, vaikka on kunnalla töissä, sanon mies putiikki, putiikki kaatuu, firma kaatuu... jne.

jotkut sanovat niin kun ovat kotona töissä ja hoitavat lapsia (minä en, se ärsyttää vielä enemmän joitakin).

Minusta ap vaikuttaa ilkeältä ja kateelliselta ja tässä ehkä syy että kaveri on alkanut hakea uusia ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että moni näkee meidän elämän ihanana. Okei, mies on vanhempi, palkkakin huono, talo 30 vuotta vanha ja itselläkin ylipainoa. Toisaalta kenenkään parisuhde ei ole näin kunnossa kuin meidän. Mies on mahdottoman hyvä isä: touhailee ja on lasten kanssa. Kohtelee mua kuin prinsessaa ja on maailman hauskin ihminen. Unelmamies kaikessa paitsi, että on tavallinen pienipalkkainen duunari vs. kavereiden lääkärimiehet. Meillä on kaikkea kivaa pientä elämässä: teemme lyhyitä matkoja kotimaassa, hemmottelua, retkiä, käymme matkoilla ulkomailla ja säästämme esim. vaatteista jne. Tiedän, että minun parisuhteeni on avannut monen kaverin silmiä siinä, että ei se miehen palkka ja koulutus tee autuaaksi vaan minä elän onnellista ja täyttä elämää sen duunarini kanssa, kun heillä on kriisejä, kylmyyttä ja pettämistä.

Siis korostan: en väitä, että minua kadehditaan kokonaisuudessaan, mutta monella on avautunut silmät sille, että status ei ratkaise elämän onnea.

Niin, itse olen akateemisesti koulutettu.

Vierailija
24/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi heikko itsetunto.

Mutta sä ap olet tosi vittumainen.

Vierailija
25/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikittelevältä selkäänpuukottajalta. En haluaisi tuntea teistä kumpaakaan...

Mä olenkin vittumaisempi kuin kukaan kaveri osaa edes kuvitella. :)

No, mitä pitäs tehdä? Mennä mukaan kaverin satuihin ja todeta, Joo se teidän talvipuutarha ja ne sun orkideat on niin MAHTAVIA. Joko se teidän tilaama uusi Bemari on tullut tehtaalta? Mites, oletteko käyneet tänä talvena Australiassa golfaamassa miehen firman johtoryhmän kanssa vai menittekö ennemmin Aspeniin laskettelemaan?

....kaveria pitäisi pikemminkin sääliä? Toi on niin tajuttoman paksua tuubaa mitä se suoltaa, että onko sillä todellisuudentaju heittämässä.

Mutta voiko olla, että TE muut olette jotenkin fiininmipiä? Naureskelit hänen keskenjäänyttä tutkintoaan. Omasi on varmasti valmis, tai tienaat enemmän tai ukkosi on oikeasti hyvä?

Ehkä tää sun kaveri tuntee niin hirveetä alemmuutta ja kateutta ja suorituspaniikkia, että sen vuoksi nostaa itseään.

Ei se puolusteltavaa ole mutta jos sä olet teistä se jolla faktisesti menee paremmin, niin on aika irvokasta, että täällä haukut tollasta reppanaa selän takana. Hyvä tosin, että itsekin myönnät vittumaisuutesi, sit ei ehkä loukkaa kun muut on samaa mieltä kanssasi.

ehkä se sen takia yrittää myös vältellä teitä, koska kokee et te pidätte häntä täytenä luuserina.

Vierailija
26/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.Musta on vaan herttaista jos on tyytyväinen elämäänsä ja itseensä. vaikka ei ole miljonääri. eikä mieskään uratykki. Musta tuollainen vaikuttaisi kivalta kaverilta.

Vierailija
27/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaverisi voi hyvinki olla oikeassa.

Eivät kaikki kaipaa vain mielettömästi rahaa.

Se, että on mielekäs työ/ammatti/ura, mies josta välittää ja kunnioittaa, rakkaat ja ihanat lapset, monenlaisia taitoja ja mielenkiinnon kohteita, joita kehittää itsessään, on HIRVEÄN PALJON.

Niin monella on vain pohjaton rahanahneus ja halu leuhkia toisille guccilla tai popilla tai ulkomaanmatkoilla. Minusta kaverisi on todennäköisesti oikeassa ja häntä kadehditaan koska hän on tyytyväinen elämäänsä.

Sitä ihmiset kadehtivat. Sitä että itse on tyytyväinen.

Sinäkin ap, olet säälittävät.

Vierailija
28/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikittelevältä selkäänpuukottajalta. En haluaisi tuntea teistä kumpaakaan...

Mieluummin olisin ystävä ihmisen kanssa, joka etsii elämästään kultareunuksen sadepilvestä kuin kyräilevän, pahansuopaisen selkäänuukottajan kanss. Hyi helvetti olet kamala.

Vierailija
29/29 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai realisti. Jos oma todellisuudentajuni alkaisi heittää yhtä pahasti kuten ap:n ystävän tarvitsisin todella ap:n kaltaisia ystäviä joille ei voi teeskennellä. On hyväksyttävä oma elämänsä sellaisena kun se on ja lähdettävä parantamaan sitä jos ei ole tyytyväinen. Se että kuvittelee ja alkaa myös uskomaan kuvitelmiaan ei ole kultareunuksen löytämistä harmaassa arjessa.