Mistä voi johtua vänkäämisen tarve?
Jos joku sanoo jotain, minun täytyy heti alkaa etsiä siihe vastaväitettä. Mikä minua vaivaa?
Kommentit (46)
Jos illanistujaisseurueessa on yksikin vänkääjäihminen, niin se pilaa illan kaikilta.
ovat kokemukseni mukaan hyvin mustavalkoisia, ehkä vähän yksinkertaisia ihmisiä. Sellainen ehdottomuus ja haluttomuus keskustella asioista ja mielipiteistä ovat merkki "simppelistä" ja sivistymättömästä ihmisestä.
Ainakin minä ymmärrän vänkäämisen olevan turhapäiväistä jankkaamista.
Siksi varmaan viihdyn tällä palstalla, kun tämä tarjoaa paljon mahdollisuuksia vastaanväittämiseen. ap
näkökulma. Eikö muut ihmiset automaattisesti tunnista vasta-argumentteja? Minun on esim. joskus todella vaikea hymistellä empaattisesti kun kaveri valittaa kovasta verotuksesta johtuvaa rahapulaansa ostettuaan tonnin koiran ja ryypättyään edellisen palkkansa. Tai kun joku valittaa miten hedelmämehukin muuttuu hänen elimistössään läskiksi - näin varmaan on juu. Pitää olla aika kova luu jos pystyy olemaan vänkäämättä täydellisen bullshitin edessä.
Varmasti omassa elämässäsi on myös paljon bullshittiä mihin voisi puuttua. Mitä kuitenkaan hyödyttäää puuttua siihen kaikkeen? Helpomppa on vain hymistellä empaattisesti. Esim. minä monesti hymistelen mieluummin empaattisesti tyhmille. Koen itseni näin paljon viisaammaksi. Koska minä tiedän jotain enemmän kuin he.
Yleensä pidän kavereitani samantasoisina kuin itseäni, joten typeryyden sietäminen on vaikeaa. Tietenkin jos jo lähtökohtaisesti pitäisin muita ihmisiä tyhminä, olisi helpompaa hymistellä. Toki yleensä pidän suuni kiinni ja annan läskien selitellä maagista metabolismiaan ihan rauhassa, mutta ymmärrän vänkääjiä oikein hyvin.
Ja jos itse valittaisin kaverille jotain ongelmaa, johon hän tietää ilmiselvän ratkaisun eikä kertoisi sitä minulle, en kyllä arvostaisi tuollaista kaveria kovin korkealle.
Siksi varmaan viihdyn tällä palstalla, kun tämä tarjoaa paljon mahdollisuuksia vastaanväittämiseen. ap
näkökulma. Eikö muut ihmiset automaattisesti tunnista vasta-argumentteja? Minun on esim. joskus todella vaikea hymistellä empaattisesti kun kaveri valittaa kovasta verotuksesta johtuvaa rahapulaansa ostettuaan tonnin koiran ja ryypättyään edellisen palkkansa. Tai kun joku valittaa miten hedelmämehukin muuttuu hänen elimistössään läskiksi - näin varmaan on juu. Pitää olla aika kova luu jos pystyy olemaan vänkäämättä täydellisen bullshitin edessä.
Varmasti omassa elämässäsi on myös paljon bullshittiä mihin voisi puuttua. Mitä kuitenkaan hyödyttäää puuttua siihen kaikkeen? Helpomppa on vain hymistellä empaattisesti. Esim. minä monesti hymistelen mieluummin empaattisesti tyhmille. Koen itseni näin paljon viisaammaksi. Koska minä tiedän jotain enemmän kuin he.
Jus tommoset hymistelijät on kaikkein vittumaisimpia. On sen toisen ihmisen kunnioittamista sanoa suoraan takaisin. Hymistely on just sellaista piilovittumaista en sano vastaan mutta annan ymmärtää kaikille muilla tavoin, että pidän sinua tyhmänä öykkärinä -tyyppistä paskaa, joka ei anna mahdollisuutta aitoon mielipiteiden vaihtamiseen. 90 % akoista on tollaisia hymisteliijöitä. Nousee iho kananlihalle kun ajatteleekin. Ja tollasta sanotaan hyväksi käytökseksi?
Vänkäääjän seurasta nauttii vain toinen vänkääjä. Kolmen tai useamman vänkääjän kokoontuminen on suorastaan riemastuttavaa seurattavaa. Minä vänkään isäni ja veljeni kanssa, mutta pyrin välttämään vänkääämistä etenkään herkempien ystävieni kanssa. Samanhenkisten vänkääjien kanssa vänkääminen on oikeasti hauskaa, jos sitä ei oteta liian vakavasti.
Ovat siis itsekkäitä ja haluavat vain tuoda itseään esille.
perjantai-illan kunniaksi täällä vängätään vänkäämisestä!
Olen muuten samaa mieltä siitä, että vänkääminen on kivaa vänkäämishenkisessä seurassa, jossa siitä ei kukaan loukkaannu. Hyvät vänkäjäiset ovat melkein parempaa kuin pilkunnussiminen.
Jus tommoset hymistelijät on kaikkein vittumaisimpia. On sen toisen ihmisen kunnioittamista sanoa suoraan takaisin. Hymistely on just sellaista piilovittumaista en sano vastaan mutta annan ymmärtää kaikille muilla tavoin, että pidän sinua tyhmänä öykkärinä -tyyppistä paskaa, joka ei anna mahdollisuutta aitoon mielipiteiden vaihtamiseen. 90 % akoista on tollaisia hymisteliijöitä. Nousee iho kananlihalle kun ajatteleekin. Ja tollasta sanotaan hyväksi käytökseksi?
ja tosi usein aika tyhmiä. Ei kukaan jaksa alkaa vänkäämään tyhmän kanssa.
Ja jokainen joka on kirjoittanut tähän ketjuun voidaan lukea vänkäriksi, todelliset antivänkääjät ei viihdy av:lla.
Isoisäni oli kova vänkäämään ja olen ehkä perinyt jotain. Joskus papan kanssa kinasimme siitä, kinaammeko me.
Ei vänkääminen ole sama asia kuin pätemisen tarve. Pappa ja hänen sisarensa, nyt molemmat jo kuolleita, olivat kovia vänkäämään keskenään, ja sitä oli hauska seurata, jos ei ehtinyt itse sillä hetkellä vängätä.
Vänkääminen ei suinkaan tarkoita sitä, ettei voisi itse myöntää olevansa väärässä, mutta ennen kuin niin pitkälle päästään, pitää ensin hieman vängätä vastaan. :) Ei siis pidä juuttua johonkin jääräpäisesti mutta hanttiin saa kyllä pistää.
Kannattaa koulia moinen ominaisuus itsestään pois.
Ja jokainen joka on kirjoittanut tähän ketjuun voidaan lukea vänkäriksi, todelliset antivänkääjät ei viihdy av:lla.
on yleensä töissä töitä tekemässä. Siksi he eivät jaksa vängätä täällä.
perusteluin varustettu mielipide. Oikein himottaa alkaa koputtelemaan sen heikkoja kohtia ja katsoa älähtääkö joku.
on yleensä töissä töitä tekemässä. Siksi he eivät jaksa vängätä täällä.
.... kirjoittelen tänne enemmän töissä kun vapaa-ajalla. Saa päivän kulumaan :D
Mitä ihmettä tarkoitatte, että vänkääjät ovat sosiaalisesti lahjattomia ja tyhmiä? Onko siis tyhmää hyväksyä ihan mitä tahansa bullshittiä ja hymistellä sitä lammasmaisesti, vai loukkaako av-mammojen valtavaa egoa se, että joku ylipäätään kehtaa olla eri mieltä jostakin asiasta? Miten ihmeessä saatte mitään keskustelua aikaan, jos jokainen vain pitää monologia ja toiset hymistelee, oli samaa mieltä tai ei.
evvk. elämä on laiffii. Koeta kasvaa tosta murrosiästä.
Loppuu ensimmäisiin treffeihin tapailu.
Jos huomaan toisen olevan väärässä, käytän paljon aikaa löytääkseni todisteen vänkäykseni tueksi. Ennen vänkäsin tällä palstalla nimimerkillä, mutta se toi tietyn etukäteisen negatiivisuuden positiiviseenkin vänkäämiseen. Nykyisin väittelen nimettömänä. Joskus tämä käy raskaaksi. ap
Jos huomaan toisen olevan väärässä, käytän paljon aikaa löytääkseni todisteen vänkäykseni tueksi. Ennen vänkäsin tällä palstalla nimimerkillä, mutta se toi tietyn etukäteisen negatiivisuuden positiiviseenkin vänkäämiseen. Nykyisin väittelen nimettömänä. Joskus tämä käy raskaaksi. ap
... täällä kukaan ei vänkää. Enemmän provoillaan sellasella luolanainen-meiningillä. Ehkä mä käsitän vänkäämisen eri tavalla. Mut sitä voi tosiaan miettä, että jos kaikki hymistelis niin olis täälläkin vähän jähmeetä tää keskustelu. Meillä töissä on muutamia sellaisia hymistelijöitä. Niissä on jotain creepy-meininkiä, kun ne ei pysty peittää sitä eri mieltä olemistaan, mutta ei kehtaa sanoa sitä ääneenkään. Siitä tulee kammottava olo, en mielellään sano niille mitään.
ovat kokemukseni mukaan hyvin mustavalkoisia, ehkä vähän yksinkertaisia ihmisiä. Sellainen ehdottomuus ja haluttomuus keskustella asioista ja mielipiteistä ovat merkki "simppelistä" ja sivistymättömästä ihmisestä.