Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein? Meidän lasta ei kutsuttu kaverini häihin, mutta parin lapset kutsuttiin?

Vierailija
09.03.2012 |

Siis meille tuli kutsu häihin, minulle ja miehelleni. Kutsussa ei mainittu sen kummemmin lapsettomista häistä, mutta oletin että kyse oli sellaisista. Juttelin morsiamen (opiskelukaverini) kanssa järjestelyistä ja hän mainitsi lastensa häävaateostokset. Olin ihan ällikällä löyty ja kysyin, että mitä helvettiä tää tarkoittaa. Selvis, että parin omat lapset ja heidän sisarustensa lapset on kutsuttu mutta meidän kavereiden lapsia ei??? Perusteena, ettei tilaan mahdu! Mielestäni tää on tosi törkeää, tekisi mieli jättää menemättä.!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...MIKSI!? Parin mummot ja papat tuli juhliin mutta kaverit eivät saaneet ottaa mukaan edes vanhempiaan, todella sikamaista!

Vierailija
22/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne kuitenkin JOIDEN LAPSET SAA TULLA????

Ihan kunnolla taidat olla tolaltasi ap kun et osaa enää kirjoittaakaan/hallitse äidinkielen 2.luokan asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä näitä lapsettomia tai puolilapsettomia häitä. Kerran on kutsuttu sellaisiin (edes hääparin omat lapset eivät tulleet häihin) ja se oli minusta niin noloa, etten mennyt. Tarkoitus oli ryypätä ja lapset olisivat häirinneet, luulen.

Vierailija
24/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusten lapset ja kummilapset kutsuttiin, mutta ei muita. Sukulaisten ja ystävien lapsista olisi tullut ainakin 25 henkeä lisää, jolloin olisi pitänyt jättää iso määrä meille tärkeitä aikuisia kutsumatta. Hääpaikkaan mahtui 125 vierasta ja molemmilla on iso suku ja laaja ystäväpiiri. Muutenkin vieraiden rajaaminen oli todella vaikeaa.

Vierailija
25/50 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ottaneet huomioon, että "ennen vanhaan" mentiin naimisiin nuorempina ja silloin esim. kavereilla ei ollut vielä kovinkaan paljon lapsia...ei ollut ongelmia kavereiden lapsien kutsumisesta. Kun minä menin naimisiin, vain muutamalla kaverillani oli lapsia, kun taas hyvä ystäväni löysi puolisonsa 10 vuotta myöhemmin, meillä muilla oli jo 2-4 lasta/kaveri ja ymmärsin tosi hyvin, että heidän häihinsä kutsuttiin vain lähisukulaisten lapset ottaen huomioon, että kyseessä oli vielä talvihäät kaupungissa.

Vierailija
26/50 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus kieltäytyä kutsusta.

Te olette perhe ja en menisi minäkään.

Vierailija
27/50 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kavereiden lapsia tarvitse kutsua, vaikka lähisukulaiset kutsuisikin. Mikä ihme ongelma tässä on? Mä lähtisin itse oikein mielelläni kaverin häihin ilman lapsia, jotta voisi kerrankin nauttia juhlista ilman ainaista vahtimista, passaamista ja huolehtimista.

Vierailija
28/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ymmärrä eroa hääparin omien lapsien, näiden serkkujen ja ystäväperheiden lapsien välillä.

Vierailija
29/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keitä ei. Aika turhasta otat nokkiisi. Mene juhliin ja rentoudu, saatte olla miehen kanssa rauhassa ilman ipanoitanne.

Vierailija
30/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos todellakaan et ymmärrä eroa parin omien lasten ja lähisukulaisten ja kaverien muksujen välillä niin voi voi

ei ole pakko mennä

Vierailija
31/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tosiaan mene, jos et ymmärrä mitä eroa on parin omilla lapsilla, ja vieraiden lapsilla. Ja pieni hääpaikka on ihan hyvä syy.

Vierailija
32/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari päättää kenet kutsutaan. On kuitenkin eri asia kutsua sukulaislapset kuin kavereiden lapset. Ja meinaatko, että hääparin OMAT lapset pitäisi jättää pois juhlista?

Vierailija
33/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kyllä törkeetä jättää osa perheestä kutsumatta. Eli siis on sama asia, jos minä kutsun häihin vain ystäväbi ja mies ystävänsä, mutta heidän puolisot eivät ole tervetulleita, koska pieni tila.

Kyllä minun mielestä pitää ottaa koko perhe huomioon kutsuttaessa vieraita.

Vierailija
34/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että sukulaiset kutsuttiin, mutta ystävien lapsia ei? Ja se ihmetyttää sinua? Johonkinhan se raja on vedettävä.

Ymmärrätkö, että naimisiin menevät ovat veljenpoikiensa ja -tyttäriensä täti tai setä, mutteivät yhtään mitään sukua sinun lapsillesi?

Vierailija
35/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kyllä törkeetä jättää osa perheestä kutsumatta. Eli siis on sama asia, jos minä kutsun häihin vain ystäväbi ja mies ystävänsä, mutta heidän puolisot eivät ole tervetulleita, koska pieni tila.

En vain osa perhettäni ja parisuhdettani. Vastaus ap:n kysymykseen, kyllä se on ihan oikein. Tunteeko tämä pari edes sinun lapsiasi?

Vierailija
36/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni toisissanne? Ette osaa pitää hauskaa kavereiden kanssa ilman puolisoa? En oikeasti ymmärrä yhtään.

Vierailija
37/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni toisissanne? Ette osaa pitää hauskaa kavereiden kanssa ilman puolisoa? En oikeasti ymmärrä yhtään.

Ehkä meistä nyt ei kukaan ole kiinni liimalla kenessäkään.. En ole kuullut edes moisen mahdollisuudesta. Ja tottakai jokainen meistä osaa pitää hauskaa yksinkin..

Vastaukseni oli ainoastaan tuohon ketä saa kutsulla erotella ja ketä ei.

Entä, jos kutsu ei koske puolisoa? Vieläkö olette sitä mieltä että kyllä juuri tämä on oikein ja oikea ratkaisu?

Vierailija
38/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se on sulle noin tiukka paikka, varmasti kannattaa kohteliaasti kieltäytyä kutsusta, ja voithan perustellakin.

Vierailija
39/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemättä jos et voi mennä ilman lapsia. So simple is that.

Häät on myös niin kalliita järjestää, eli siinäkin mielessä ymmärrän jos kaikkia ei ole haluttu kutsua koko perheen voimin.

Vierailija
40/50 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meistä nyt ei kukaan ole kiinni liimalla kenessäkään.. En ole kuullut edes moisen mahdollisuudesta. Ja tottakai jokainen meistä osaa pitää hauskaa yksinkin..

Vastaukseni oli ainoastaan tuohon ketä saa kutsulla erotella ja ketä ei.

Entä, jos kutsu ei koske puolisoa? Vieläkö olette sitä mieltä että kyllä juuri tämä on oikein ja oikea ratkaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan