Minkä takia muumimukit ovat NIIIN kivoja...
että niitä pitää oikein keräillä kaapit pullolleen. Musta ne ovat mauttomia ja epäkäytännöllisiä (liian pieniä). On hupaisaa että samat tyypit jotka keräilee muumimukeja tykkäävät myös mariskooleista ja marimekko-sälästä. Itse kierrän ne kaukaa...
Kommentit (30)
kaappiin, ne on ihan käyttömukeja.
Mä tykkään niiden kuvista ja väreistä. Oon lukenut kaikki Muumi-sarjikset ja kirjoistakin suurimman osan, ja oon ollut Muumi-fani lapsesta saakka. Meillä on myös muumikuosisia lakanoita ja pyyhkeitä.
Olen ollut pienestä saakka Muumi-fani. Minulle ne piirretyt tv-sarjat ovat halpakopiotuotantoa, mutta tykkään Janssonin kirjoista ja sarjakuvista ja siitä ikivanhasta ruotsinkielisestä nukkeanimaatiosarjasta. Nimenomaan Janssonin alkuperäispiirrokset 50-luvun henkeen miellyttävät silmää.Itselle olen hankkinut Muumi-mukeja säännöllisen epäsäännöllisesti. En asu Suomessa, joten hankin mukit Suomen-vierailujen yhteydessä. Siten jokaiseen mukiin liittyy jokin muisto. En myöskään pyri haalimaan kaikkia, vaan vain omia suosikkejani.
En mä kerää niitä keräämisen vuoksi, vaan hankin ne, jotka silmää miellyttää. Miehelle ostin pappa-mukin kun lapsemme oli syntynyt, ja tuossa jo pohdimme, millaisen mukin esikoinen saa, kun tulee muki-ikään ;)
Ostinpa koko setin niitä, että ap:lla olisi täksi päiväksi jotakin miettimistä. Onko se sinulta jotenkin pois, jos ihmiset ostavat muumimukeja?
Kerro mikä on tyylikäs ja tarpeeksi iso muki?!!!
Muumimukit on ihania. En väitäkään että ne olis huippudesignia, vaan ne on just hyviä arkikäyttöön. Onhan ne niin tavallisia ja tylsiä, koska niitä on melkein jokaisella, mutta tykkään silti. Ovat jatkuvasti käytössä, eikä niitä piilotella kaapissa.enää emme osta niitä lisää, kun on jo varmaan12 kpl. Paitsi jos ilmestyy joku mikäon pakko ostaa...
tuntee kuuluvansa tavisjengiin ja suurta yhteyttä naapuriin.
Ne ovat meillä siis ihan käyttöastioita, eikä mitään keräilykamaa, jota pidetään lasikaapissa. Ne ovat itse asiassa ainoa asia mitä minä 'kerään', jos käyttöastioiden ostamista nyt oikein keräilynä voi pitää...
Minusta ne ovat aika hauskoja, eikä mieskään tunnu niitä vierastavan - minulla siis oli niitä jo aika paljon siinä vaiheessa, kun yhteen muutettiin. Mieluumin kerään jotain sellaista, jota voi käyttää joka päivä, joten esim. sinun mainitsemiasi Mariskooleja minulla on tasan ne kaksi, mitä olen lahjaksi saanut, kun pari lahjanantajaa on itse ehdottanut Mariskoolia ja kysellyt vain, että minkä värisen ottaisin :).
Marimekkosälää meillä ei ole - nuorena oli joskus pari Marimekon laukkua, mutta ne laukut ovat jo aikaa sitten päätyneet kuluneina kaatopaikalle.
Mitä sinä itse mahdollisesti keräät, jos muumimukit ovat sinusta kauheita :)? Mistä kupeista teillä esim. juodaan aamukahvit/mitä katetaan vieraille? Meillä siis juodaan kahvit yleensä aina muumimukeista.
nyt olen itsekin ruvennut ostelemaan silloin tällöin.
Sitä mukaa kun joku muki poistuu myynnistä,siirrän omani kaappiin säilöön.
Saavat lapset edes jotain perinnöksi kun minusta aika jättää ;)
Tosin nämä uusimmat mukit eivät koskaan tule kovin arvokkaita olemaan.
Ikivanhoja arabia-mukeja, muutama kumela-muki ja joitain ulkomaisilta toreilta ostettuja mukeja. Iittalan taika-sarjasta tykkään, vaikken omistakaan. Muut astiat on keräilty pikkuhiljaa... Teemaa meillä (ikäväkyllä) on tosi paljon.
mua on hiljalleen alkanut tympiä joidenkin tuotemerkkien ylivalta suomessa. Pienempiä kotimaisia merkkejä on hankala löytää.
ap
Mulle useimmat mukit ovat liian isoja, koska mahani ei vedä niin paljoa nestettä kerralla.
jotenkin halveksuttavana sitä, että jollakulla toisella on erilainen maku kuin sulla?
Olen ollut pienestä saakka Muumi-fani. Minulle ne piirretyt tv-sarjat ovat halpakopiotuotantoa, mutta tykkään Janssonin kirjoista ja sarjakuvista ja siitä ikivanhasta ruotsinkielisestä nukkeanimaatiosarjasta. Nimenomaan Janssonin alkuperäispiirrokset 50-luvun henkeen miellyttävät silmää.
Itselle olen hankkinut Muumi-mukeja säännöllisen epäsäännöllisesti. En asu Suomessa, joten hankin mukit Suomen-vierailujen yhteydessä. Siten jokaiseen mukiin liittyy jokin muisto. En myöskään pyri haalimaan kaikkia, vaan vain omia suosikkejani.