Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia muumimukit ovat NIIIN kivoja...

Vierailija
09.03.2012 |

että niitä pitää oikein keräillä kaapit pullolleen. Musta ne ovat mauttomia ja epäkäytännöllisiä (liian pieniä). On hupaisaa että samat tyypit jotka keräilee muumimukeja tykkäävät myös mariskooleista ja marimekko-sälästä. Itse kierrän ne kaukaa...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen miksi niitä pitää niin paljon hamstrata? Kahvikupiksi ja varsinkin teemukiksi muumi on liian pieni. Itse tykkään vähintään 0,3l mukeista.

en sitten todellakaan ole snobi, vaan päinvastoin. Tykkään vain omaperäisimmistä jutuista. Kirppareilta olen melkein kaikki astiani hommannut.

ap

ap

Vierailija
2/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on ihan karmeita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä halveksuttavana Mutta ihmettelen miksi niitä pitää niin paljon hamstrata? Kahvikupiksi ja varsinkin teemukiksi muumi on liian pieni. Itse tykkään vähintään 0,3l mukeista.

en sitten todellakaan ole snobi, vaan päinvastoin. Tykkään vain omaperäisimmistä jutuista. Kirppareilta olen melkein kaikki astiani hommannut.

ap

ap

sellainen halveksunta paistaa läpi.

Jos tuo Teema-muki on sulle liian pieni, niin ymmärräthän, että kaikki muut eivät välttämättä koe asiaa niin?

Enkä mä myöskään ymmärrä, miksi astioita pitäisi hankkia ollakseen omaperäinen. Meillä on lähes kaikki astiat kirppikseltä, mutta mukit on muumia, koska rakastan muumeja ja Janssonin piirroksia muutenkin. Mulle on ihan se ja sama, monenko kaapista niitä löytyy.

Vierailija
4/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihanianja ostan Marimekon vaatteita koska mulla on varaa ostaa niitä ja ne ovat kestäviä. Vanhimmat mitä käytän ovat 10 vuoden vanhoja .Teidän henkka-maukat on kertakäyttökamaa.

Vierailija
5/30 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukin kyljessä lukee 0,3l :)

Vierailija
6/30 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omista kaapeista löytyy vain pari. Toinen lahjaksi saatu ja toinen itse ostettu. Meillä on niin paljon mukeja, että yritän hillitä uusien ostamista.

Kahvimukiksi tuo on oikein passeli (miehen mielestä), mutta itse teen juojana koen sen hiukan liian pieneksi.

Vierailija
7/30 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaan ainakin suomenruotsalaisten keskuudessa lesbojen kotitekoista "keinosiemennystä". Saatte itse kuvitella miten muumimuki siihen liittyy.

Vierailija
8/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ne mitkä ovat mun mielestä kivan näköisiä enkä maksa niistä ylihintaa, vaan ostan ne sieltä missä ovat halvimmat eikä tulis mieleenkään ostaa niitä jostain huutiksesta monella kympillä.

Meillä ei ole marimekkosälää, mutta teemaa löytyy.

Vierailija
9/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin alkoi ilmaantua jostain käisttämättömästä syystä muumi-mukeja, kun sain lapsia. Kaapista löytyy jo ihan hyvä "kokoelma", ainuttakaan kammotusta en ole itse ostanut.

Vierailija
10/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään järjetöntä kokoelmaa ole, olisko 8-10 mukia. Mutta silti tulee napattua semmoinen kaapista kaffemukiksi ennemmin kuin perusvalkoinen Teema. :)

Vierailija
11/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta muumimukit tai teema- mukit yleensäkin ovat juuri sopivan kokoisia. Tykkään muumimukeista, koska voimme mehen kanssa käyttää niitä pari kertaa ennen pesua ja tunnistamme omamme. Ihan sama juttu kuin kaikissa muissakin kuviomukeissa, kiva jos on joku suosikkimuki, ei sen kummempaa. Ostamme uusia vain jos ilmestyy jokin joka on pakko saada. Se uusi keltamusta muki on melko kiva, muttei taideta ostaa kuitenaan..

Mariskoolia inhoan.

Vierailija
12/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuja on monia, oisko siinä syy :)

Meillä on 1 muumimuki ja kulho (ostettu lapselle lahjaksi), 1 lahjaksi saatu pieni mariskooli ja lapsella pari lahjaksi saatua marimekon tasaraitapaitaa.

Noin yleisesti en ole hirveän ihastunut muumimukeihin ja marimekon juttuihin, mutta kun useimmilla merkeillä sieltäkin löytyy välillä jotain mistä tykkään.

Vierailija
13/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mieleen tulee muumimukimenetelmä.

Vierailija
14/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin alkoi ilmaantua jostain käisttämättömästä syystä muumi-mukeja, kun sain lapsia. Kaapista löytyy jo ihan hyvä "kokoelma", ainuttakaan kammotusta en ole itse ostanut.

Tai siis, saatiin häälahjaksi kasa muumimukeja (useilta eri vierailta), kuten myös joululahjaksi. Mä en piittaa noista yhtään ja muutenkin kaapit pursuavat mukeja...

Vierailija
15/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tosi kestäviä ja mukavan värikkäitä. Eikä ainakaan minun mielestä liian pieniä... Sitä paitsi on mukava, kun saa valita omaan fiilikseen sopivan mukin heti aamusta. Voin olla lapsellinen :D

Lisäksi vähentää huomattavasti tiskin määrää, kun voi juoda samasta mukista useamman kerran. Meillä lapset juovat vedenkin Muumimukeista.

Marimekkoa inhoan, ärsyttää kun niitä tulee kuitenkin lahjaksi ja tuntuu tosi "snobilta" pistää vauvalle Marimekko-body päälle. Joskus on pakko, jotta antajat näkevät niitä käytettävän.

Ainoa "merkki" mihin olen sortunut, on Wallila. Verhot vaan on kivasti kuvioitu.

Vierailija
16/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään muumia en omista vaikka lapsiakin on syntynyt, enkä kyllä tahdokaan. Minulta löytyy yksi saatu mariskooli..en vain ole näiden valtabuumien perään ollut koskaan.

Mutta jokainen saa kerätä mitä tahtoo, ei se minun elämää häiritse.

Itse kyllä harkitsin alkavani keräämään juuri nuita tuon mallisia kahvikuppeja aina kaksi kappalletta. Ei ei mitään tiettyä sarjaa, mutta samaa mallia =)

Vierailija
17/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sopivan kokoisia arkikahvimukeja. Tulee kivan värikäs kauttaus omalle perheelle vaikka aamupalapöytään tai tavis arki-iltana vieraillekin, kun laittaa lapsille muumit ja aikuisille keltaiset teemat. En ole mukeja varsinaisesti keräillyt, pari ostanut ite kun on ollut hauskoja ja muut ovat tulleet meillekin lahjaksi.

Muumit ei aiheuta minulle oikeastaan mitään tunteita suuntaan eikä toiseen, ei valtavaa ihastusta eikä minkäänlaista vihastusta. Muumit ovat osa suomalaista arkea.

Vierailija
18/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäni aikoinaan sen Rakkausmuumi -mukin lahjaksi, ja se yhä ainoa laatuaan meillä.

Viime viikolla kaupassa lapsi sanoi haluavansa sen Poliisimuumin, mutta enpä tiedä. Juomme Paratiiseista jatkossakin, luulen.

Vierailija
19/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappiin, ne on ihan käyttömukeja.

Mä tykkään niiden kuvista ja väreistä. Oon lukenut kaikki Muumi-sarjikset ja kirjoistakin suurimman osan, ja oon ollut Muumi-fani lapsesta saakka. Meillä on myös muumikuosisia lakanoita ja pyyhkeitä.

Tykkään monista Marimekon jutuista, Mariskooleja en oo koskaan ihaillut. Ei oo ihan mun tyylinen juttu. Se on liian kikeriäinen, oon enemmän sellaisen selkeän muotokielen ja kirkkaiden värien ystävä.

Mä en kyllä näe mitään hupaisaa siinä, että toiset tykkäävät toisenlaisista ja toiset toisenlaisista.

Vierailija
20/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kolme lahjaksi, enkä oikein tiedä, mitä niistä ajattelen. En osaa oikein päättää, että tykkäänkö vai en, ja siksi ei ole tullut ostettua lisää. Ei ne kyllä kauheasti ole ollut käytössäkään.

Mariskoolit on ihan kivan näköisiä, mutta ei kuitenkaan niin kivoja, että itselle ostaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi