Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päteekö toimeentulotuessä määritelty 290€ riittäväksi elatukseksi lapselle elatussopimusta tehdessä?

Vierailija
09.03.2012 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.290€ on 0-6 vuotiaan lapsen peruskulut, sen päälle tulee asumiskulut, harrastuskulut, päivähoitomaksut jne.

Mutta en oikein ymmärtänyt mitä hait kysymyksellä.

Vierailija
2/5 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 290 on lapsen perusosa niin miksi sen etävanhemman pitäis maksaa koko hoito? Onhan sullakin vastuu lapsen elatuksesta. Tuntuu että monesti lähivanhempi unohtaa että elatusvelvollisuus ei ole vain etävanhemmalla/elatusten maksajalla. Itse saan noin puolet tuosta summasta elatusta. Lähivanhempi olen. Ja maksan siis itse kaikki menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 290 on lapsen perusosa niin miksi sen etävanhemman pitäis maksaa koko hoito? Onhan sullakin vastuu lapsen elatuksesta. Tuntuu että monesti lähivanhempi unohtaa että elatusvelvollisuus ei ole vain etävanhemmalla/elatusten maksajalla. Itse saan noin puolet tuosta summasta elatusta. Lähivanhempi olen. Ja maksan siis itse kaikki menot.

Ja käytännössähän jos lähi saa lapsilisän 146€ ja lähin oma osuus lapsen elatuksesta 147€ yht. n. 300€ ei etävanhemmalle, eli ap:lle jäisi mitään maksettavaa.

Vierailija
4/5 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä vaikka kuntasi lastenvalvojan pakeille niin siellä selvitetään sulle nämä asiat ja sekin mistä nuo summat koostuvat.

Ja käytännössähän jos lähi saa lapsilisän 146€ ja lähin oma osuus lapsen elatuksesta 147€ yht. n. 300€ ei etävanhemmalle, eli ap:lle jäisi mitään maksettavaa.

Vierailija
5/5 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, ettei lähivanhemman luona asuvan lapsen elintaso ole merkittävästi huonompi kuin etävanhemman elintaso, silloinkaan jos etävanhemmalla on isommat tulot ja enemmän varallisuutta. Lapsen edun takia ne elarit ovat. Jos ap siis tienaa huomattavasti, niin voi olla että mainitsemasi summa on jokin minimi, mutta summa tulee sitten suuremmaksi elintasoeroanne tasaamaan.