Onko olemassa edullisia juoksukenkiä?
Haluaisin taas kevään tullen aloitella juoksukoulun, jossa viime vuonna etenin jo lupaavan hyvin, kunnes jalkaongelmat iskivät. Nyt mietin, että voisiko hyvistä kengistä olla apua, mutta ei olisi varaa laittaa rahaa kalliisiin merkkikenkiin, jos samat ongelmat tulevatkin taas vastaan.
Eli löytyisikö vähän edullisemmin mitään juoksemiseen soveltuvaa?
Kommentit (4)
kannattaisi teetättää pohjalliset. Niitä voi kai käyttää pidempään, kun taas juoksukengät kuluvat vuodessa parissa.
Mä itse ostin kalliit kengät ja kun ne sopivat mun jalkoihin, niin olen sen jälkeen vahdannut niitä tarjouksista. Mulla jalat on kipeytyneet hyvistä kengistä huolimatta ja se taas johtui liian kovasta innosta. Eli aloita sairaan varovasti ja hitaasti äläkä testaile kuntoa liian aikaisin.
165 €, menin alan liikkeeseen ja kuuntelin myyjän neuvoja. enkä ole katunut! kengät edelleen uuden veroiset vaikka niillä on juostu jo 9 kk vähintään 8 kertaa kuussa säällä kuin säällä. eikä ole jalat eikä muutkaan paikat kipeytyneet. juoksemiseen ei oikeastaan tarvita muuta kuin kunnon kengät ja niihin kannattaa todellakin satsata.
myös 50-80 euron juoksukenkiä. Juoksen n. 5-6 km lenkkejä, joten olen vähän jäävi sanomaan, voiko niillä juosta maratooneja (tai juuri säännöllisesti pitkiä matkoja). Tuolla hinnalla saa tarjouksesta. Harrastan muutakin liikuntaa, lenkkeilen 1-2 krt viikossa. Noilla oon pärjännyt ihan hyvin.
Mutta olen samaa mieltä kuin jo mainittu, kunnon kenkiin kannattaa satsata.
Älä nyt pilaa jalkojasi! Jos olet pkseudulta, käy ihmeessä katsomassa esim. Niken outlet, siellä on monesti hyviä kenkiä halvalla.