Hyi, että mua oksettaa noi koiranpaskakasat tuolla teiden varsilla.
Koiravihaaja en ole, mutta omistajia alan kohta vihaamaan kun eivät osaa siivota niitä jätöksiä pois. Ovat tosi ruman näköisiä ja kun niitä on ihan siinä pientareella, niin vaarana on, että astuu päälle.
Kommentit (68)
ja kun näen idiootin, joka ei kerää rakkinsa jätöksiä, kerään ne itse ja annan pussin idiootille "sinulta unohtui jotain".
Välillä tekisi melkein itsekin olla keräämättä, kun tuntuu ettei kukaan muukaan kerää.. Oman koiran pökäleet on vielä kaiken lisäksi niin mitättömän pieniä kärpäsen kakkoja verrattuna viereisiin jättiläjiin. Ä R S Y T T Ä V Ä Ä !
ja kun näen idiootin, joka ei kerää rakkinsa jätöksiä, kerään ne itse ja annan pussin idiootille "sinulta unohtui jotain".
Suorastaan ihailen sua.. Miten ne ihmiset sitten reakoi?
Miksi et laita niitä itse keräämään? :D
Edes poliisi ei saa pakottaa ketään keräämään. Sakot voi antaa.
Mieti sitten joku tavallisempi jannu.
Edes poliisi ei saa pakottaa ketään keräämään. Sakot voi antaa.
Mieti sitten joku tavallisempi jannu.
Mutta tosi kivasti teet, Jatka samaan malliin!
koiranomistajathan on pääsääntöisesti aika vallatonta väkeä, saattaa tulla pataan
voisin samalla kerätä pussiin myös muiden koirien jätökset. Siinä kun oman koirani kakkojen vierellä komeilee muidenkin koirien.
Mutta toisaalta, se ei ole minun asiani. Ja toiseksi, ällöttäisi ihan liikaa. Oman koiran jätökset ei ällötä niin paljon.
Taidan olla täällä kulmilla ainut, joka kerää oman koiran kakat pois. Täällä löytyy kakkakasoja pienistä isoihin ja siltä väliltä. Paljon!
Olen myös astunut koiran kakkaan, koska se oli keskellä tietä. Juu on näitäkin koiria, jotka kakkii keskelle tietä. Itse en ole sellaista koiraa omistanut, mutta näitäkin siis on.
Sen sanon, että sais kyllä olla enemmän tien varsilla roskiksia, täällähän niitä ei ole lainkaan. Välillä tekis mieli myös jättää tien varteen (pahimmille paskapaikoille) kakkapusseja. Jos se olisi siis siitä kiinni. Mutta tuskin on.
Jos koira paskoo todella näkyvälle paikalle, niin olisi enemmänkin kuin toivottavaa, että omistaja tajuisi kerätä paskat siitä pois. Mutta joskus tuntuu että suurin osa koiran omistajista on melkoisen tyhmää porukkaa.
t. koiran omistaja, joka kerää 95% koiransa kakoista. 100 % ei tarvitse edes pyrkiä, olisi hienoa jos kaikki koiran omistajat keräisi edes joka toiset kakat pois. Toiveajattelua, tiedän.
Olishan siinä ketsupissa se hyvä puoli, että ripulipaskat huuhtoutuis ehkä ensimmäisen sateen tullen pois eikä jää paskakasaksi moneksi viikoksi.
Ja toisaalta, toivoa vois että paskat tulis vasta sisällä ripulina, niin ihan omistaja itse joutuis huolehtimaan jätökset pois.
On muuten lukuisia paikkoja muuallakin kuin tien vieressä missä sen koiran voi paskattaa, ainakin täällä lähioissä on metsää vaikka kuinka. Mutta kun ei ne hienot koiranomistajat voi poiketa jalkakäytävältä lainkaan.
Nimim. taaperon äiti, joka ei kuitenkaan raaski antaa lapsensa kaivaa niitä paskakasoja.
Sitten alkaa selittely miksi ei kerännyt. Toiset ovat todella ärtyneitä ja haistattelevat, silloin yleensä kakkapussi jää minulle. Tosin jos kehun miten kaunis ja ihana koira heillä on, niin sitten useimmat äkäpussitkin sen kakkapussin ottaa.
Sanotaanko että vielä en ole turpiini saanut :) Kakkapoliisin maine tosin saattaa olla, mutta onpas kakatkin vähentyneet tästä meidän taloyhtiön viereiseltä kävelytieltä ja nurmikolta.
Alussa sanoin ihmisille että voisitteko kerätä tuon kakan, mutta se ei oikein tehonnut, kun tuntuu että aika moni koiran omistaja kuuro, sokea tjtn.
31
Haha, ihana kommentti. Ollaanhan me juu aika vallatonta väkeä..
Sitten alkaa selittely miksi ei kerännyt. Toiset ovat todella ärtyneitä ja haistattelevat, silloin yleensä kakkapussi jää minulle. Tosin jos kehun miten kaunis ja ihana koira heillä on, niin sitten useimmat äkäpussitkin sen kakkapussin ottaa.
Sanotaanko että vielä en ole turpiini saanut :) Kakkapoliisin maine tosin saattaa olla, mutta onpas kakatkin vähentyneet tästä meidän taloyhtiön viereiseltä kävelytieltä ja nurmikolta.Alussa sanoin ihmisille että voisitteko kerätä tuon kakan, mutta se ei oikein tehonnut, kun tuntuu että aika moni koiran omistaja kuuro, sokea tjtn.
31
Olisipa meidänkin kylällä joku sinun kaltainen.
Kävelin juuri eilen kartanonkosken läpi ja oli kaamean näköstä. Mikäköhän siinä on niin vaikeaa?
Pissoille ei tietenkään mitään voi, se nyt on luonnollista. Mutta tuotakaan minä en ymmärrä, että miten koiraveron nostaminen asiaan vaikuttaa?? Jospa nyt kuitenkin perustettaisiin ihan vaan laki, että ne on pakko kerätä. Olisi ehkä vähän parempi vaihtoehto.
T: Kakat keräävä koiranomistaja
Asuttiin kartanonkoskella vuosia ja paskasempaa paikkaa saa kirjaimellisesti hakea. Siellä on älyttömästi koiria. Meidänkin talossa 8/10 perheellä oli koira. Ja tosi arvat siivoo ne kakat. Siellä vielä on paljon roskiksia. Ihan uskomatonta.
Se on vielä kuitenkin olevinaan parempi ja hyvinkoulutettujen ihmisten asuinalue. Vissiin ihmiset on liian arvokkaita keräämään mustinsa paskoja;)
vastannut mun koiravero/lakikysymykseen.
Ja kunpa ne kakat ois siellä teiden varsille edes, mutta kun ne ovat keskellä kävelytietä/polkua! Kiva kotona putsailla kenkiä tai vaunujen pyöriä..
Sais olla sakotuksen kohteena tuo kakkojen keräämättä jättäminen!
Sitä on joka paikassa, eikä kaupunki siivoa sitä pois. Nyt jo 6 viikko saarroksissa niin, että vaunuilla voi kulkea vain autoteitä pitkin.
Paljon pahempi ongelma kuni 50 g koirankakka.
koiraveron nosto tuhanteen euroon rajoittaisi vahvasti ihmisten mahdollisuutta hankkia koiraa. Jolloin koiranomistamisesta tulisi elitistien oikeus. Eli siis rikkaiden harrastus. Ei kai se ajan mittaan mitään haittaisi, eihän kaikki halua golfiakaan pelata, vaikka olisikin varaa. Kyse on vaan liian radikaalista muutoksesta.
Ja mitä lakiin tulee, lain mukaan koiran jätökset pitää kerätä pois HOIDETUILTA TAAJAMA-ALUEILTA.
Hoidettua taajama-aluetta ovat siis kaikki missä näkyy että leikataan ruohoa ja on istutuksia. Myös yksityisalueet. Kaikki muu risukko, luontoalueet ja pusikot EIVÄT sitä siis OLE. Jos sinne menet niin ihan samalla todennäköisyydellä astut vaikka mädäntyneen siilinruhon päälle tai uppoat paskaojaan polvea myöten, kuin tallaat koiran tai jonkun muun eliön ulostetta.
Ja taajama-alueen ulkopuolella laki ei siis päde. Tosin normaalistikaan en kyllä käsitä miksi sielläkään kukaan paskottaisi koiraansa keskellä tietä.
Oliko nyt bueno?
Sais olla sakotuksen kohteena tuo kakkojen keräämättä jättäminen!
rikesakko 20euroa. Sakon voi antaa poliisi.
Luuletko että niillä on aikaa kun muutenkin ollaan vähentämässä entisestään ylityöllistettyjä poliiseja.
Kannattaa jälleen kerran katsoa minkävärisiä siellä eduskuntavaaleissa äänestää.
Harmittaa myös ihmisten vihamielinen suhtautuminen minuun koirieni kanssa lenkillä. Useamman kerran olen saanut huudot "aiot varmaan kerätä piskisi pskat??" kun koira vasta vääntää enkä ole pussia ehtiyt kaivaa esiin. Toisaalta myös ymmärrän näitä ihmisiä.
Taloyhtiöiden roskiksiin olen kakkoja pudottanut, en yksityisten. Onko tämä ok?
http://koirankakkaroskis.fi/ kannattaa käydä tilaamassa tarra täältä, tai laittaa joku vastaava omaan roskikseen :)
t. 3 koiraa, kerään aina jätökset
koiraveron nosto tuhanteen euroon rajoittaisi vahvasti ihmisten mahdollisuutta hankkia koiraa. Jolloin koiranomistamisesta tulisi elitistien oikeus. Eli siis rikkaiden harrastus. Ei kai se ajan mittaan mitään haittaisi, eihän kaikki halua golfiakaan pelata, vaikka olisikin varaa. Kyse on vaan liian radikaalista muutoksesta.
Ja mitä lakiin tulee, lain mukaan koiran jätökset pitää kerätä pois HOIDETUILTA TAAJAMA-ALUEILTA.
Hoidettua taajama-aluetta ovat siis kaikki missä näkyy että leikataan ruohoa ja on istutuksia. Myös yksityisalueet. Kaikki muu risukko, luontoalueet ja pusikot EIVÄT sitä siis OLE. Jos sinne menet niin ihan samalla todennäköisyydellä astut vaikka mädäntyneen siilinruhon päälle tai uppoat paskaojaan polvea myöten, kuin tallaat koiran tai jonkun muun eliön ulostetta.
Ja taajama-alueen ulkopuolella laki ei siis päde. Tosin normaalistikaan en kyllä käsitä miksi sielläkään kukaan paskottaisi koiraansa keskellä tietä.Oliko nyt bueno?
Ei tosiaan. Eli tällöin tavallisilla, lainkuuliaisilla pulliaisilla (kuten minulla), ___jotka keräävät koiransa jätökset___, ei olisi varaa pitää koiraansa?? Ja olen samaa mieltä aiemman kanssa, teloitukseen sitten vaan koirat ja lapset kun ei niistä ole kuin vaivaa.
lähetä kaikille kusipäille, joihin olet elämäsi aikana törmännyt, pieni kakkainen yllätys kirjeessä.