Siis eikö kukaan tiedä, mistä koulusta Enkeli-Elisa oli ????
Kommentit (245)
Anteeksi, mutta grafologien erityisosaamisalueeseen ei kuulu käsialan väärentäminen. Päiväkirjojen kirjoittajan käsiala ei näytä itsemurhaa aikovan käsialalta. Se on patologinen. Minttu V. on kirjoittanut sen ja hän on sairas.
Ei luulisi olevan kovin vaikea selvittää tämä Mintsin koulu.
Minna Mäenpää - 2. luokka - 1987-1988 kertonut olevansa. Minttuna noin vuodesta 1995, Vettenteränä noin 2000 asti.
Vantaalta kai alunperin. Miksi muuten minttis.netissä väittää asuvansa Riihimäellä? Eikö jossain väittänyt muuttaneensa suoraan Vantaalta Somerolle? Taitaa olla taruolento koko Minttis.
Jos tuo kirja paljastuu kusetukseksi niin kuinka moni sen jälkeen voi ihan täysin tosissaan uskoa Mintun kiusaamiskokemuksiakaan?
että joku puhui Vantaasta.Ja minua itseäni on Vantaalla sijaitsevassa koulussa ,Länsimäessä ylä-asteella kiusattu paljon ja kun asiasta puhuin rehtori Reinikainen sanoi vain, "että tässä koulussa ei ole koskaan tykätty kantelijoista" Olisiko Länsimäen ylä-aste? Kiusaajien puolustusta ajava koulu.
Rehtorin nimi nykyään toinen ja ei todellakaan kiusata enää ketään!
ottaa päähän tämä tapaus niin paljon, että jätin koko Enkeli Elisa -ryhmän Facebookissa.
Alkaa näyttää siltä, että tarina on Vettenterän mielikuvituksen tuotetta:
- Kukaan ei oikeasti tunnu tuntevan Elisaa. Teinit IRC-galleriassa yms. varmasti paljastaisivat jotain
- Blogitekstien (Miksu, Minttu, Riikka) samankaltaisuus
- Elisan isän ikä Elisan syntyessä
- Mintun ja Elisan käsialojen samankaltaisuus
Voiko olla, että kukaan isompi kustantaja julkaisisi tätä kirjaa ottamatta selville; onko Elisa koskaan ollut edes olemassa? Kai he viimeistään haluaisivat tavata Elisan vanhemmat ja myös heidän nimet kustannussopimukseen tms., etteivät tulisi perään asianajan kanssa.
Aihe on vakava. Minua on itseäni kiusattu kuin myös lastani, ja on tärkeää että asiasta puhutaan... silti Vettenterän mediatempaus täysin fiktiivisen kirjakässärin myymiseksi on kuvottavaa.
Aloitan ensin, että itseänikin kiusattiin seikoista, joille en mahtanut mitään: veljeni vammasta, äitini ylipainosta, autosta, mikä meillä oli...ja helppo kohde olin kilttinä ja pienikokoisena. Kun aikuiset kehuivat kuinka kiltti olin, niin lasten kanssa en ymmärtänyt, että ei saa olla. Kun kiusaaminen laajeni, se pääsi tosi pahaksi ja suurin osa ei varmaan lopulta tiennyt miksi kiusaa, mutta teki niin siksi koska muutkin. Se jatkui koko peruskoulun.
Mutta tämä juttu on varmaan fiktiivinen. Kun kerrotaan tarkka kuolinpäivä, netistä löytyy aina nuoria jotka huoksaavat, että se on meidän koulusta, joka ikiseen vastaavaan juttuun on johonkin tullut sellainen kommentti. Lisäksi isän blogi on naisen kirjoittamaa, johon on yritetty saada erilaisuutta slangilla, mutta ei se ole erilainen, samaa tekstiä kuin "Riikan" kirjoitukset. "Oikeita" päiväkirjoja ilmestyi samaan syssyyn kuin epälijöitä.
Mutta eniten tökkii se, että osa noista jutuista ei ole voinut tapahtua yläasteella. Vaikka onkin fiktiivinen, niin ei yläasteella kai ole missään omia pulpetteja, joissa pidetään kirjoja, vai onko? On vain istumapaikat.
Tuollaista kyllä tapahtuu ja kiusaamisvapaita kouluja on olemassa vain unelmissa, jos sitä ei itse koe niin sitä ei aina vaan huomaa tai muista. Ei minun paras kaverinikaan muistanut enää kuka oli minun pahin kiusaajani kouluaikaan, vaan luokkakokouksen jälkeen silmät pyöreenä, ai tuoko se sinua kiusas, en muistanutkaan. Luokkakokouksessa kaikki olivat ihmisiä ja kiusaamisen aloittanut, joka sen jo ysillä lopetti, oli selvästi katuva vaikkei anteeksi pyytänyt. Tietääkseni sen omaa tyttöä on kiusattu jonkin verran.
ihmettelen itsekin ettei kukaan tiedä Elisasta. kyllä teinit kertoisi vanhemmille, että meidän koulun tyttö teki itsemurhan. muistan itse 90-luvulla, kun koulumme oppilas teki itsemurhan niin tuli sitä vatvottua äidin kanssa =( jos tämä olisi huijausta niin kukaan ei ottaisi tämän jälkeen tosissaan kiusaamisjuttuja. toivon ettei juttu olisi valetta, mutta siltä se tuntuu.
että kirja julkaistaan Book on Demandin kautta eli toisinsanoen omakustanteena. Syynä muka aikataululliset asiat, mutta luulen että kustantamot on hylännyt kässärin kun vanhempiin ei ole saatu yhteyttä.
että kirja julkaistaan Book on Demandin kautta eli toisinsanoen omakustanteena. Syynä muka aikataululliset asiat, mutta luulen että kustantamot on hylännyt kässärin kun vanhempiin ei ole saatu yhteyttä.
Kirjoittaja ajattelee, että on taottava nyt kun rauta on kuumaa. Kustantamoissa käsikirjoitukset joutuvat odottelemaan lukemista helposti kuukausia, sen jälken tulee editointivaiheet, paino, markkinointi, jne. Mitenkään ei saisi kirjaansa samassa aikataulussa markkinoille oikean kustantajan kuin BOD:n kautta.
Enpä tiedä mikä kustantamon kanta on siihen, jos "Elisan" vanhempia ei saada kiinni ja miten se vaikuttaa kustantamispäätökseen. Joka tapauksessa kirjoittajan teksteihin tutustuttuani epäilen, ettei niiden kirjalliset ansiot yllä kaupallisten kustantamoiden tasolle.
Todennäköisesti kyllä tytön nimi, ehkä ikä ja asuinpaikkakuntakin on muutettu. Tai en ainakaan ihmettelisi, jos näin olisi tehty. Ihan vanhempien oman jaksamisenkin vuoksi. Muutenhan kaikki tietäisivät, kenestä on kyse, ja vanhemmat revittäisi riekaleiksi. Näkeehän sen jo täälläkin, miten uteliaita ihmiset ovat. Toisten tragedialla halutaan mässäillä. Siksi ehkä onkin viisasta, jos ei tässä ole tultu julkisuuteen omalla nimellä ja kasvoilla.
Asia on joka tapauksessa todella tärkeä. Tälläkin hetkellä Suomen kouluissa on satoja lapsia, joille jokainen koulupäivä on yhtä helvettiä. Olen itsekin ollut sellainen aikoinaan, kiusaaminen alkoi ala-asteella ja paheni yläasteella. Se oli jotakin ihan järkyttävää. Onnekseni mulla oli myös ystäviä, ilman heitä en olisi varmasti jaksanut.
Ehkä koulukiusaaminen joskus saadaan kuriin, toivottavasti.
Miksi sitä koulukiusaamista ei voi yrittää saada kuriin julkistamalla koulun nimi? Tuomalla rehtori ja opettajat julkisuuteen kertomaan kuinka tässä nyt näin pääsi käymään? Miksi pitää kirjoittaa anonyymejä nyyhkykirjoja, kun ne ei ole ennekään auttaneet mitään? Empatiaan vetoaminen ei auta muussa kuin myyntiluvuissa.
Aikuistenkin maailmassa työpaikka ja esimiehet joutuvat puuttumaan kiusaamistapauksiin. Miksi lasten ja nuorten maailmassa hyssytellään, peitellään ja kirjoitetaan vain nyyhkykirjoja? Miksi vastuullisia ei saateta vastuuseen?
siis ilmeisesti... harmi! minäkin uskoin....
[quote author="Vierailija" time="07.03.2012 klo 21:52"]
miksi kukaan ei kerro edes koulua ? Olisi todellakin paras rangaistus kiusaajille !
Kuka piilottelee syyllisiä
[/quote]
Tämän ketjun viesti 86 vaikuttaa aivan Minttu Vettenterän kirjoittamalta.
Rouva, 55
Jos joku kiusaisi tytärtäni, niin kauan ja pitkään, että hän ei enää jaksaisi ja riistäisi henkensä, niin minunkin elämä loppuisi, eikä olisi enää väliä vaikka istuisin 15 vuotta kun olisin perseraiskannut samppanjapullolla ja sen jälkeen listinyt kiusaajat! Kiusaajien kannattaisi pitää myöskin tällainen mahdollisuus mielessä!!
Etkö sinä tonttu tajua, että kaikki eivät halua tulla julkisuuteen omilla kasvoillaan ja kaikki eivät tule kertomaan sinulle henkilökohtaisesti ongelmistaan, että saisit sairaan uteliaisuutesi tyydytettyä.
On lapsellista spekuloida täällä onko juttu keksitty tai ei. Eikö se riitä, että taas yksi lapsi on kuollut kiusaamisen vuoksi? Kas kun et tuonut mukaa salaliittoteorioita tai muuta tyhjänpäiväistä. Kirjoita itse sitten kirja kokemuksistasi ja tule vasta sitten leikkimään tänne.
Kiusaamiseen pitää puuttua kovimmilla mahdollisilla keinoilla. Hyssyttely ja kiusaajien ymmärtäminen saa riittää!
Etkö sinä tonttu tajua, että kaikki eivät halua tulla julkisuuteen omilla kasvoillaan ja kaikki eivät tule kertomaan sinulle henkilökohtaisesti ongelmistaan, että saisit sairaan uteliaisuutesi tyydytettyä.
On lapsellista spekuloida täällä onko juttu keksitty tai ei. Eikö se riitä, että taas yksi lapsi on kuollut kiusaamisen vuoksi? Kas kun et tuonut mukaa salaliittoteorioita tai muuta tyhjänpäiväistä. Kirjoita itse sitten kirja kokemuksistasi ja tule vasta sitten leikkimään tänne.
Kiusaamiseen pitää puuttua kovimmilla mahdollisilla keinoilla. Hyssyttely ja kiusaajien ymmärtäminen saa riittää!
ottaa päähän tämä tapaus niin paljon, että jätin koko Enkeli Elisa -ryhmän Facebookissa.
Alkaa näyttää siltä, että tarina on Vettenterän mielikuvituksen tuotetta:
- Kukaan ei oikeasti tunnu tuntevan Elisaa. Teinit IRC-galleriassa yms. varmasti paljastaisivat jotain
- Blogitekstien (Miksu, Minttu, Riikka) samankaltaisuus
- Elisan isän ikä Elisan syntyessä
- Mintun ja Elisan käsialojen samankaltaisuusVoiko olla, että kukaan isompi kustantaja julkaisisi tätä kirjaa ottamatta selville; onko Elisa koskaan ollut edes olemassa? Kai he viimeistään haluaisivat tavata Elisan vanhemmat ja myös heidän nimet kustannussopimukseen tms., etteivät tulisi perään asianajan kanssa.
Aihe on vakava. Minua on itseäni kiusattu kuin myös lastani, ja on tärkeää että asiasta puhutaan... silti Vettenterän mediatempaus täysin fiktiivisen kirjakässärin myymiseksi on kuvottavaa.
Luulen, että Vettenterän alkuperäinen tarkoitus on ollut purkaa omia koulukiusaamistraumojaan kirjassa ja mainostaa sitä filtiivisellä blogilla, mutta jossain vaiheessa juttu meni yli.
perhesurmien uhrit ja tekijät on mainittu nimien kanssa. ja nyt, kun on hyvin yleisestä ja vakavasta asiasta eli koulukiusaamisesta kysymys niin kukaan ei tunnu oikeasti tietävän Elisasta mitään. olen pahoillani, mutta alkaa tuntua huijaukselta. jos näin olisi oikeasti niin ei tällaisen asian kanssa saisi pelleillä.
Myydäkseen ja markkinoidakseen sitä kirjaansa.
Tapahtumilla luultavasti on yhteyksiä todellisuuteen ja etenkin kirjoittajan omiin kiusaamiskokemuksiin, joita hän tämän kirjan avulla halusi purkaa.