Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v:n opettaja 2vkoa pois työstä eikä mitään tietoa asiasta kotiin

Vierailija
07.03.2012 |

Voin olla väärässä mutta minusta varsinkin alkuopetusikäisten ollessa kyseessä on opettajan korrektia ilmoittaa Wilman tai reissuvihkon välityksellä varsinkin pidemmästä poissaolostaan ja siitä ettei häntä saa sinä aikana lainkaan kiinni vaikka tulisi miten "tarve".

3 eri sijaista luokkaa luotsaamassa tämän 2vkon aikana ja omallakin opettajalla tekemistä luokan eräiden "vilperttien" ts käytöshäiriöisten kanssa=työskentelyrauha ei ole taattua kiitos heidän.

Minä en tajua, ottaa pattiin, ampukaa ihan rauhassa otsaani mutta ei ole opettajan toimintaa tuollainen:/

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä tiedät, minkä syyn takia opettaja on poissa? Ei opettaja välttämättä ole lomalla, vaan suurella todennäköisyydellä sairaslomalla.

Vierailija
2/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai teetkö sinä koko ajan aloituksia yhdestä ja samasta opeetajasta? tämä on jo kolmas, jonka olen viikon sisään lukenut täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä syyllä on?? ei se minulle ole se pointti tässä harmistuksessani eikä minua kiinnosta syy miksi hän poissa.

Oli syy mikä tahansa niin, toistan itseäni, ei ole korrektia eikä opettajan "tavoille" sopivaa jättää infoamatta tuollaisesta poissaoloajasta koska se jo vaikuttaa luokan toimintaan ja työrauhaan varsinkin jos luokassa "vaikeita tapauksia" sen lisäksi että on hyvä tietää ettei opettaja ole lainkaan tavoitettavissa.

ap

niin mistä tiedät, minkä syyn takia opettaja on poissa? Ei opettaja välttämättä ole lomalla, vaan suurella todennäköisyydellä sairaslomalla.

Vierailija
4/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä roiku täällä jatkuvasti, yleensä en edes päivittäin joten en voi tietää.

ap

vai teetkö sinä koko ajan aloituksia yhdestä ja samasta opeetajasta? tämä on jo kolmas, jonka olen viikon sisään lukenut täältä.

Vierailija
5/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ilmoitatko itse poissaolostasi kaikille asiakkaillesi?

Vierailija
6/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittanut sinua?

Vierailija
7/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisihan siitä voinut toki tiedottaa, mutta minusta siitä huolimatta se, että sinä täällä päivätolkulla asiasta vaahtoat ei ole missään tapauksessa oikeassa mittasuhteessa oleva reaktio. Ja jos ope on sairaana, niin ei hän sitä voi tietää, kauanko on poissa ja montako sijaista tulee jne.

Joka tapauksessa, onko joku muu juttu elämässäsi oikeasti pielessä, kun takerrut toisen ihmisen virheeseen noin järjettömällä tavalla?

Vierailija
8/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajako ei saisi sairastua niin, ettei pysty viestimään poissaolostaan vanhemmille? Minusta se tehtävä olisi ehdottomasti rehtorin tehtävä, opettajalle suon sairasloman silloin kun hän sitä tarvitsee.

Vierailija
9/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin opetushommissa, enkä minä pidä varsinkaan pieniä alakoululaisia "asiakkaina" samassa merkityksessä kuin vaikkapa kunnan teknisessä toimistossa, terveyskeskuksessa, kaupassa, puhelinmyynnissä...

Ei tarvitse ilmoittaa, mutta jotain on pahasti pielessä, jos samalla viikolla on 3 eri sijaista. Jos he eivät ole edes muuta koulun vakituista henkilökuntaa, niin vielä pahempi.

Voi olla kyse siitä, että sairausloma jatkuu lyhyissä pätkissä. Siksi otetaan sijainenkin pätkäksi kerralla. Jos kyse on pitempiaikaisesta yhtäjaksoisesta poissaolosta, niin kyllä sijaisuus olisi pitänyt hoitaa paremmin. Paitsi jos sijainenkin on sairastunut ja on tarvittu sijaisen sijainen, joka on sairastunut jne.

Vierailija
10/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, sairaanakin on tultava töihin tottakai, niinhän kirjoitinkin.

Teidän logiikallanne opettaja ei ole vastuussa mistään mikä luokkaan ja sen toimintaan vaikuttaa vaan se vastuu on sillä rehtorilla. Rehtorillahan ei ole suinkaan mitään muuta tekemistä kuin informoida oppilaiden vanhemmille Wilmaan lukujärjestys,-opettaja ym muutoksista.

En myöskään ymmärrä miten poissaolon syy asiaan vaikuttaa, ei sillä ole pashankaan merkitystä!!

Se on liikaa vaadittu että napauttaa 1-2 lausetta sinne Wilmaan tyyliin "olen poissa siihen ja siihen asti, minua sijaistavat ne ja ne".

Aika kuollut täytyy olla ettei tuollaista kykene tekemään ja antaa sen verran arvoa oppilaittensa kotiväelle ja tiedonkululle josta muuten koulut paasaavaat säänn koteihinkin päin, se ei ilm olekaan kaksisuuntainen tie se.

Huvittavaa mitä kaikkea eräät luulevatkaan rehtorin tehtäviksi, oikeastana todella typerää tuollainen luuleminen..

PS. opettaja tiesi poissaolostaan etukäteen sikälimikäli se nyt tässä on jollekin käänteentekevä seikka.

ap

Vierailija
11/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sen on oltava jos käytöstapoja, korrektiutta, tiedonkulkua, vastuuta työstään yms peräänkuuluttaa.

Upeata av-logiikkaa, ei tsiisus tämä palsta on SAIRAS!!!

ap

niin olisihan siitä voinut toki tiedottaa, mutta minusta siitä huolimatta se, että sinä täällä päivätolkulla asiasta vaahtoat ei ole missään tapauksessa oikeassa mittasuhteessa oleva reaktio. Ja jos ope on sairaana, niin ei hän sitä voi tietää, kauanko on poissa ja montako sijaista tulee jne.

Joka tapauksessa, onko joku muu juttu elämässäsi oikeasti pielessä, kun takerrut toisen ihmisen virheeseen noin järjettömällä tavalla?

Vierailija
12/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka reagoivat ja oireilevat kukin hieman eri tavalla sen vakkariaikuisen poissaoloon joka saa pidettyä luokkansa kaikki osapuolet kutakuinkin kuosissa.

ap

Vierailija
13/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos ihminen on sairaslomalla, sijainen tai esimies hoitavat hänen tehtävänsä. Opettaja on työssä, ei kutsumuksesta palvelemassa opettamiensa lasten vanhempia ainakaan.

Vierailija
14/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori hoitaa sijaisjärjestelyt ja tarvittavan tiedottamisen. Jos sijaisuus on pitkä, sijainen ilmoittaa toki itsestään koteihin Wilmassa. sairaslomalainen parantelee itseään ihan rauhassa.

Vierailija
15/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän logiikallanne opettaja ei ole vastuussa mistään mikä luokkaan ja sen toimintaan vaikuttaa vaan se vastuu on sillä rehtorilla. Rehtorillahan ei ole suinkaan mitään muuta tekemistä kuin informoida oppilaiden vanhemmille Wilmaan lukujärjestys,-opettaja ym muutoksista.

En myöskään ymmärrä miten poissaolon syy asiaan vaikuttaa, ei sillä ole pashankaan merkitystä!!

Se on liikaa vaadittu että napauttaa 1-2 lausetta sinne Wilmaan tyyliin "olen poissa siihen ja siihen asti, minua sijaistavat ne ja ne".

Aika kuollut täytyy olla ettei tuollaista kykene tekemään ja antaa sen verran arvoa oppilaittensa kotiväelle ja tiedonkululle josta muuten koulut paasaavaat säänn koteihinkin päin, se ei ilm olekaan kaksisuuntainen tie se.

Huvittavaa mitä kaikkea eräät luulevatkaan rehtorin tehtäviksi, oikeastana todella typerää tuollainen luuleminen..

PS. opettaja tiesi poissaolostaan etukäteen sikälimikäli se nyt tässä on jollekin käänteentekevä seikka.

ap

Äkillisesti joutu vaikka sairaalaan, josta nyt ei niin vain naputella wilmaan.

Tai tapahtuu jotain todella maailmaa järkyttävää, että ei shokissa muistu tommonen asia mieleen.

Just saanu syöpädiagnoosin. Eipä juuri ekana eikä tokanakaan tulisi mieleen Wilma...

Ja syitä löytyy vielä tukku lisää.

Perusflunssa onkin sitten asia erikseen

Vierailija
16/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori hoitaa sijaisjärjestelyt ja tarvittavan tiedottamisen. Jos sijaisuus on pitkä, sijainen ilmoittaa toki itsestään koteihin Wilmassa. sairaslomalainen parantelee itseään ihan rauhassa.

eikä esim. sairaslomalla oleva opettaja lyhyemmän sairasloman ollessa kyseessä usein ole edes itse perillä siitä, ketkä hänen tunneistaan huolehtivat. Kun usein se valitettavasti kuitenkin menee niin, että ainakaan alle viikon poissaoloihin ei palkata sijaista, vaan muuta opettajat hoitavat tunteja hyppytunneillaan tai omien tuntiensa ohessa.

Vierailija
17/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Äkillisesti joutu vaikka sairaalaan, josta nyt ei niin vain naputella wilmaan.

Tai tapahtuu jotain todella maailmaa järkyttävää, että ei shokissa muistu tommonen asia mieleen.

Just saanu syöpädiagnoosin. Eipä juuri ekana eikä tokanakaan tulisi mieleen Wilma...

Ja syitä löytyy vielä tukku lisää.

Perusflunssa onkin sitten asia erikseen

tää oli siis viittaus tähän osaan viestistä "Se on liikaa vaadittu että napauttaa 1-2 lausetta sinne Wilmaan tyyliin "olen poissa siihen ja siihen asti, minua sijaistavat ne ja ne".

Aika kuollut täytyy olla ettei tuollaista kykene tekemään ja antaa sen verran arvoa oppilaittensa kotiväelle ja tiedonkululle"

edellinen

Vierailija
18/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta olet täysin oikeassa. kyllä tuollaisesta poissaolosta olisi hyvä tiedottaa vanhemmille tavalla tai toisella.

voisikohan se opettaja edes laittaa jonkinlaisen out of office -vastaajan sähköpostiinsa, se nyt olisi se minimikohteliaisuuskäytäntö, jota muuallakin käytetään.

Vierailija
19/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 5.3.2012 18:22 (13/33)

Ap tässä

Ja rehtorin vastaus minulle oli: "nyt on opettajalle sattunut lapsus tmv koska tottakai opettajalla on velvollisuus ilmoittaa luokkansa lasten vanhemmille poissaoloistaan ainakin jos ne ovat useamman päivän pituisia".

Ja että hän ottaa asian puheeksi sopivan tilaisuuden tullen ja "muistuttaa" hlökuntaansa, siis opettajia, siitä miten vanhempia informoidaan ja mistä.

ap

Vierailija
20/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta olet täysin oikeassa. kyllä tuollaisesta poissaolosta olisi hyvä tiedottaa vanhemmille tavalla tai toisella.

voisikohan se opettaja edes laittaa jonkinlaisen out of office -vastaajan sähköpostiinsa, se nyt olisi se minimikohteliaisuuskäytäntö, jota muuallakin käytetään.