Miten toinen raskautesi erosi ensimmäisestä?
Kommentit (9)
iskias vaivasi, selkä oli kipeä,liitoskivut olivat tosi pahat, etten päässyt kävelemään 200 metriä pitempään. Lisäksi lihoin ja paisuin (samat 17 kg molemmissa, mutta jälkimmäisessä minulla oli vain maha, toisessa näytin lihavalta).
Kiitos, ei tätä enää koskaan enää.
kohdun kannatinlihaskipuja niin että jouduin käyttämään tukiliivejä. Rankempaa oli myös kun paino nousi enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Kolmas raskaus oli vielä vaikeampi vuotoineen ja kipuineen ja pelkoineen kun oli takana 2 keskenmenoa. Paino nousi myös enemmän kuin aiemmin sillä olin tosi hoikka ennen kolmatta raskautta. Ja sitten kroppakin reagoi siihen. Jalat turposivat helposti ja kun liikuntaa ei uskaltanut kipujen ja vuodon vuoksi harrastaa samoin kuin ennen.
Kaikki raskaudet ovat erilaisia. ei tietenkään kaikilla mutta minulla ainakin ovat olleet.
kertokaa ihmeessä lisää... kyllä minä ainakin haluaisin kuulla mielummin " ei mitenkään" juttuja
Sori, vaikka kuinka yritän miettiä eroja ei tule mitään mieleen.
niin sen lisäksi että vaivoja on enemmän, on raskausaika muutenkin vaativampaa kun on esikoinen hoidettavana. Tai siis tämähän tietysti riippuu ikäerosta, mutta jatkuva kumartuminen, nostaminen ja kantaminen sekä taaperon perässä juoksentelu eivät ainakaan paranna oloa.
Mutta, on siitä muutkin selvinneet :)
Pahoinvointia pari kuukautta, mitä ekassa ei ollut ollenkaan. Kovia päänsärkyjä neljännellä kuulla ja raskausajan diabetes. Muuten voin loistavasti koko ajan, kun taas ekassa raskaudessa oli puolenvälin jälkeen ennenaikainen runsas supistelu. Tokassa painoakin tuli puolet vähemmän.
Kolmas oli sitten jonkinlainen yhdistelmä näistä.
Ei mitään raskausoireita ja huomasin olevani raskaana vasta rv 18 (valemenkat tuli koko ajan normaalisti). Paino nousi koko raskaus aikana 20kg. Alatiesynnytys rv39+6.
Toinen oli vaikea. Supisteli todella paljon jo aikaisessa vaiheessa. Sairaslomalla olin rv 20 eteenpäin miltei koko ajan. Painoa tuli raskauden aikana 4kg. Raskaus päättyi hätäsektioon rv 34+0 istukan irtoamisen takia. Ehdittiin leikata juuri oikealla hetkellä, jotta vauva säilyi hengissä.
Eikä elää maailmassa että toinen raskaus on ihanaa aikaa. Ja vaikka erikseen pyydettiin ettei näitä ei mitään vastuksia niin silti sellainen tuli.
supistuksia jo vkolta 10 eteenpäin, viikolta 20 hirvittävät liitoskivut. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään vaivoja. Myös oireet ihan erilaiset, nyt on klassisia " tyttöoireita" kuten finnejä ja appelsiinimehun himoa (silti toinen poika tulossa).