Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muut kireitä just ennen kuin vieraat tulee?

Vierailija
07.03.2012 |

Mä en ymmärrä, miksi olen aina niin hermoraunio ennen kuin meille tulee vieraita. Lähimmistä kavereista en stressaa, mut heti kun tulee vähänkään vieraanpaa porukkaa, en osaa olla vaan ja odotella vieraita. Puunaan joka nurkan, hermostun koiraan kun se tiputtelee karvoja just imuroidulle matolle, hermostun lapsiin kun hermoilen että osaavatko käyttäytyä jne.

Meillä oli kotona samanlaista ja muistan kuinka kurjaa se oli. Äiti ja isä olivat räjähtämispisteessä, kunnes sitten sillä sekunnilla, kun ovikello soi, heistä tuli aurinkoisia, ystävällisiä ja hauskoja ihmisiä. Niin mullekin käy, ja tykkään kyllä vieraista. Mulla on varmaan jotenkin huono itsetunto, kun tuntuu että kulissit pitää pitää kunnossa -vaikka tajuan että vieraatkin rentoutuu paremmin jos kaikki ei ole tip top.

Onko muita? Olenko ainoa, joka näin stressaa vieraista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole enää. Sulla on hieman huono itsetunto, siitä se johtuu.

Nykyään meille voi kävellä koska vaan joku vieraskin sisään, eikä mua haittaa yhtään mitä se tuumii.

Meidän koti on meidän koti eikä mikään esittelytila.

Täällä me elämme meidän elämäämme ja siihen ei tarvitse osallistua, jos joku asia ärsyttää.

Meillä voi olla likaista, jos ei ole ehditty siivota mutta yllätysvieras on törppö, jos sellaisesta arvostelee. Se olis epäkohteliasta ja törppöä minulta, että kutsuisin vieraita enkä esimerkiksi vessaa pesisi.

Koita katkaista kierre, lapsiasi ahdistaa taatusti käytöksesi. Ota lapset mukaan valmisteluihin ja koita itsekin nauttia niistä.

Vierailija
2/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereista, naapureista tai miehen sukulaisista en stressaa ollenkaan, mutta auta armias jos omia sukulaisiani on tulossa kylään.. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli usein miehen kanssa ihan järkyttäviä nappauksia just ennen vieraiden tuloa, ja sit oli ihan paska fiilis molemmilla kun vieraat tuli. Onneksi sitten hyvä fiilis voitti, ja aina me sit sovittiin illan aikana keittiössä se kina, ja ilta saattoi jatkua mukavana.

Sit kerran oikein mietittiin tota käyttäytymistämme ja todettiin, että me molemmat stressataan hirveästi vieraita, vaikka tykätäänkin kutsua ihmisiä kylään (ja meillä käykin niitä aika kivasti). Päätettiin sit yhdessä, että sovitaan aina edellisenä päivänä kumpi tekee mitäkin, ja ne hommat saa hoitaa oman aikataulun mukaan. Yritetään olla valmiina noin puolta tuntia ennen kuin vieraat tulee, sinä aikana me otetaan 1 GT, ja mies soittaa pianolla meille hyvää musiikkia, joskus lauletaankin koko perhe yhdessä. Siitä tulee hyvä fiilis, ja kun vieraat saapuu, me ollaan rentoutuneita ja hyväntuulisia heti alkuunkin :)

Vierailija
4/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin, rentoudun oluen tai drinkin parissa, koti on puhdas ja koiraa ei tietenkään ole sotkemassa.

Vierailija
5/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tismalleen tuollaista. Ei tosin tarvitse tulla edes vieraita, riittää että on ihan vaikka joulu perheen kesken ja siihen liittyvät järjestelyt. Kaikilla paitsi minulla ja pikkusiskollani älytön stressi, varsinkin isosiskoni on oikein kunnon stressaaja ja niuhottaa joka asiasta. Muistelen vaan, mitä tuskaa oli järjestää omia ylioppilasjuhliani, kun hirveä säätö koko ajan eikä mitään voi vain tehdä rauhassa ja "kyllä se siitä" -meiningillä... Toivottavasti minusta ei ikinä tule samanlaista.

Vierailija
6/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS Viinaa,pianonpimputusta ja yhteislaulua,tota pitääkin kokeilla!

Vierailija
7/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,et oo tosissas? :D

Tosin me harrastetaan tota viinanottoa, soittoa ja laulua muutenkin säännöllisesti, mutta ennen vieraiden tuloa se rentouttaa eritoten :)

Vierailija
9/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, reps. toi vinkin alkupö. kirjoittaja ei taida itse tajuta lievästi ällöhköä sävyyä tässä miellyttävässä laatukuvassa jonka hän meidän silmäimme eteen loihti . Mut hei, AIVAN ihana vinkki. lainaa piano!

Vierailija
10/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meilläkin on tapana ottaa hömpsyt esim konjakkia ennen kuin vieraat tulee kun muuten ollaan ujoja ja hyvä isäntäväki sanookin jotain eikä muuten uskalleta. kuinkahan tuoksahtaa hengityksestä;)

Vierailija
11/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, reps. toi vinkin alkupö. kirjoittaja ei taida itse tajuta lievästi ällöhköä sävyyä tässä miellyttävässä laatukuvassa jonka hän meidän silmäimme eteen loihti . Mut hei, AIVAN ihana vinkki. lainaa piano!

Mä oon pahoillani, että meillä on ihana koti pianoineen, sekä miellyttävä ja fiksu perhe. En aina muista, että tänne on tervetulleita vain surkimusten kuvaukset omasta elämästään - pahoittelen :P

Vierailija
12/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pahoillani, että meillä on ihana koti pianoineen, sekä miellyttävä ja fiksu perhe. En aina muista, että tänne on tervetulleita vain surkimusten kuvaukset omasta elämästään - pahoittelen :P

oikeasti aika ihanaa. Täällä vaan ehkä normaalimpi tapa olisi korkata kalja, maata sohvalla ja mies kotoisasti rapsuttelisi muniaan ;D

Vierailija
13/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti aika ihanaa. Täällä vaan ehkä normaalimpi tapa olisi korkata kalja, maata sohvalla ja mies kotoisasti rapsuttelisi muniaan ;D

No mutta tämähän on aivan ihanaa, sittenhän teitä on kaksi. Laulakaa ja soittakaa yhdessä suvivirsi.... mutta älkää täällä

Vierailija
14/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sellanen ihmeellisen hermostunut vaikka ennen omien sukulaistensa vierailua.

Vierailija
15/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sellanen ihmeellisen hermostunut vaikka ennen omien sukulaistensa vierailua.

mä olen kanssa. Mä luulen, että mulla on ainakin ihan siis sosiaalisten tilanteiden pelko, siis ihan sellainen joka varmaan vaatisi lääkehoitoa.Tarkoitan, että se on kuin joku refleksi, en saa sitä pois päältä kun se on tullut. Sitten helpottaa kun vieraat ovat olleet vähän aikaa paikalla ja keho tajuaa, että ei tää ollukaan kuolemaksi