Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusatun Elisan itsemurha

Vierailija
07.03.2012 |

Tänään 45min koulukiusatun Elisan itsemurhasta

Elisan itsemurhasta ja kiusaamisesta tänään

MTV3-kanavalla keskiviikkoisin klo 20.05, uusinta MTV3:lla torstai-iltapäivisin

ja AVA-kanavalla sunnuntaina klo 18.00

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/03/1507010/koululaisen-pa…

Myös Facebookissa

https://www.facebook.com/enkelielisa

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:54"]Entisenä koulukiusattuna pitäis sit varmaan muistaa, miten pahalta kiusaaminen ja haukkuminen tuntuu. Sen luulisi tuntuvan niin pahalta, ettei sitä soisi kenellekään koettavaksi mutta niin tässäkin ketjussa jopa kiusatut laittavat ns. "Hyvän kiertämään" ja kiusaavat Vettenterää.

Minttis pyysi anteeksi, myönsi totuuden ja yrittää jatkaa elämäänsä. Vaan ette te hyväksy sitä. Jatkatte vain räksyttämistä. Haluaisitteko te, että teidän koulukiusaajanne kiusaisivat teitä vielä tänäkin päivänä? Enpä usko. Miksi itse teette sen Minttikselle?

[/quote]

Syy ja seuraus.

Vierailija
42/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:54"]Entisenä koulukiusattuna pitäis sit varmaan muistaa, miten pahalta kiusaaminen ja haukkuminen tuntuu. Sen luulisi tuntuvan niin pahalta, ettei sitä soisi kenellekään koettavaksi mutta niin tässäkin ketjussa jopa kiusatut laittavat ns. "Hyvän kiertämään" ja kiusaavat Vettenterää.

Minttis pyysi anteeksi, myönsi totuuden ja yrittää jatkaa elämäänsä. Vaan ette te hyväksy sitä. Jatkatte vain räksyttämistä. Haluaisitteko te, että teidän koulukiusaajanne kiusaisivat teitä vielä tänäkin päivänä? Enpä usko. Miksi itse teette sen Minttikselle?

[/quote]

Syy ja seuraus.

[/quote]

Tarkoitatko, että jokainen kiusattu ansaitsee tulla kiusatuksi koko loppuelämänsä ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Minttistä saa kiusata? Mikä lopettaisi Minttiksen kiusaamisen, jos anteeksipyyntökään ei auta?

Mikä on se asia, joka erottaa Minttiksen niistä ihmisistä, jotka saavat anteeksi pyytäessään ja joiden kiusaajia pidetään idiootteina? Minttis ei ole tappanut ketään, hän ei edes saanut kirjoistaan tuloja. Miksi häntä saa kiusata ihan luvan kanssa?

Vierailija
44/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:54"]Entisenä koulukiusattuna pitäis sit varmaan muistaa, miten pahalta kiusaaminen ja haukkuminen tuntuu. Sen luulisi tuntuvan niin pahalta, ettei sitä soisi kenellekään koettavaksi mutta niin tässäkin ketjussa jopa kiusatut laittavat ns. "Hyvän kiertämään" ja kiusaavat Vettenterää.

[/quote]

Syy ja seuraus.

[/quote]

Tarkoitatko, että jokainen kiusattu ansaitsee tulla kiusatuksi koko loppuelämänsä ajan?

[/quote]

Ei mutta jos leikkiin lähdet niin leikin kestät. Ei kukaan edes tietäisi Vettenterää ellei hän olisi keksinyt tämänlaista tempausta monelle arasta aiheesta. Eriasia on jos sinua on koulussa kiusattu esim ulkoisten syiden takia tai asioiden joille et voi mitään. Tai aikuisiällä, se on väärin. Vettenterä on oman soppansa aiheuttanut, toki pyytänyt anteeksi mutta kyllä tämänlaiset asiat jää ihmisten mieliin.

Vierailija
45/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuista tulee kiusaajia ja sen huomaa tässä ketjussa.

"Ketään ei saa kiusata paitsi hei Minttistä saa, koska hän itse keitti soppansa ja ihan sama vaikka asia on käsitelty 2v sitten ja anteeksi on pyydetty mutta silti sitä saa kiusata ja haukkua. Ihan sama, vaikka mä muistan itse miten pahalta se kiusaaminen tuntuu. Minttis ansaitsee sen, koska teki virheen!"

Vierailija
46/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen Minttis? Kirjoittaako Vettenterä itse nuo Minttiskommentit?

Ketään ei saa kiusata, eikä tässäkään keskustelussa minusta ole kiusattu. Jotkut vaan puhuvat hyvästä asiasta ja hyvästä tarkoituksesta, ja silloin on todella tärkeää kertoa, miten vaarallisesta asiasta on kyse. Ja sitä me emme tiedä, onko tämä kirja jonkun tappanut. Toivon todella, että ei.

Aikuinen ihminen tajuaa kuitenkin, että kyseessä ei ole kiusaaminen, kun sanotaan, että itsemurhaa ei koskaan saa nostaa jalustalle, eikä sillä saa hekumoida.

Vierailija
47/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:09"]Kiusatuista tulee kiusaajia ja sen huomaa tässä ketjussa.

"Ketään ei saa kiusata paitsi hei Minttistä saa, koska hän itse keitti soppansa ja ihan sama vaikka asia on käsitelty 2v sitten ja anteeksi on pyydetty mutta silti sitä saa kiusata ja haukkua. Ihan sama, vaikka mä muistan itse miten pahalta se kiusaaminen tuntuu. Minttis ansaitsee sen, koska teki virheen!"

[/quote]

Eikai ihmisen tarvitse antaa anteeksi jos se ei halua? Mitä jos täällä on ihmisiä joita Minttiksen teot ovat loukanneet oikeasti? Nyt sinä itse kiusaat niitä kiusattuja jotka kiusaavat minttistä vaikka muistavat miltä kiusaaminen tuntui. Kiusaajaksi haukkuminen on yksi suurimmista loukkauksista, oli siinä totuuspohjaa tai ei.

Vierailija
48/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:12"]

Ketään ei saa kiusata, eikä tässäkään keskustelussa minusta ole kiusattu. Jotkut vaan puhuvat hyvästä asiasta ja hyvästä tarkoituksesta, ja silloin on todella tärkeää kertoa, miten vaarallisesta asiasta on kyse. Ja sitä me emme tiedä, onko tämä kirja jonkun tappanut. Toivon todella, että ei.

Aikuinen ihminen tajuaa kuitenkin, että kyseessä ei ole kiusaaminen, kun sanotaan, että itsemurhaa ei koskaan saa nostaa jalustalle, eikä sillä saa hekumoida.

[/quote]

Minä ainakaan en hellittele Minttu Vettenterää millään hauskoilla lempinimillä. Emme ole tuttuja enkä ajattele häntä "Minttiksenä". Olisikohan täällä roikkumassa ja miksi tämä asia yleensä taas nostettiin ylös? Onko tulossa uusi kirja tai muuta?

Vierailija
49/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:12"]

[/quote]

Aivan takuuvarmasti kirjoittaa.

Vierailija
50/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Minttis. Olen vain joku, joka ei kykene ymmärtämään tätä ajojahtia Minttistä kohtaan. Asia on selvitetty jo pari vuotta sitten. Minttis oppi virheistään, pyysi anteeksi ja poistui julkisuudesta lopettaen kaikki Elisaan liittyvät puuhansa. Mutta siitäkin huolimatta häntä ei jätetä rauhaan.

Ja nämä ihmiset, jotka eivät jätä häntä rauhaan ovat ironisesti niitä, joilla on omakohtaista kokemusta siitä, miten pahalta se tuntuu.

Ihmiset ovat sairaita.

Vierailija
51/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:29"]En ole Minttis. Olen vain joku, joka ei kykene ymmärtämään tätä ajojahtia Minttistä kohtaan. Asia on selvitetty jo pari vuotta sitten. Minttis oppi virheistään, pyysi anteeksi ja poistui julkisuudesta lopettaen kaikki Elisaan liittyvät puuhansa. Mutta siitäkin huolimatta häntä ei jätetä rauhaan.

Ja nämä ihmiset, jotka eivät jätä häntä rauhaan ovat ironisesti niitä, joilla on omakohtaista kokemusta siitä, miten pahalta se tuntuu.

Ihmiset ovat sairaita.

[/quote]

oos ny hiljaa jo äläkä enää nostele tätä ketjua

Vierailija
52/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:29"]

En ole Minttis. Olen vain joku, joka ei kykene ymmärtämään tätä ajojahtia Minttistä kohtaan. Asia on selvitetty jo pari vuotta sitten. Minttis oppi virheistään, pyysi anteeksi ja poistui julkisuudesta lopettaen kaikki Elisaan liittyvät puuhansa. Mutta siitäkin huolimatta häntä ei jätetä rauhaan.

Ihmiset ovat sairaita.

[/quote]

Se Vettenterän vetkuttelu asian kanssa jatkui kuukausia paljastumisen jälkeen ja lopullinen "anteeksipyyntökin" oli hyvin laimea ja monitulkintainen, juuri sitä raivostuttavaa "anteeksi nyt vain, jos SINUSTA tuntuu siltä" tyyliä, joka sysää vastuun takaisin asiasta loukkaantuneelle. Todennäköisesti kaikki asiasta kyllänsä saaneet eivät sitä edes huomanneet ja loppuihin se ei kuulostanut mitenkään katuvalta.

Vierailija
53/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämä on nyt alkanut pyöriä täällä juuri tänään (03.08.2014)?

Joissakin "oikeissa tapauksissa" itsemurha voi olla se viimeinen ja oikea ratkaisu. Mutta entä jos "itsemurha" onkin muutto jonnekin ihan muualle koko identiteetti vaihdettuna?

Vierailija
54/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:36"]Miksiköhän tämä on nyt alkanut pyöriä täällä juuri tänään (03.08.2014)?

Joissakin "oikeissa tapauksissa" itsemurha voi olla se viimeinen ja oikea ratkaisu. Mutta entä jos "itsemurha" onkin muutto jonnekin ihan muualle koko identiteetti vaihdettuna?

[/quote]

Ei Vettenterä ole mitään identiteettiä vaihtanut.

Vierailija
55/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy ja nyyh joku kuollut teini. Heikot luovuttaa ja kuolee.

Vierailija
56/62 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:51"]

Mitä siitä, vaikka Vettenterä valehteli? Maailma on täynnä samanlaisia Elisoja. Eivät ne kokemukset ole keksittyjä, moni pieni koululainen joutuu kiusatuksi. Minttis nosti esiin tärkeän ja vaietun aiheen!

[/quote]

Joo nosti kyllä, mutta valehteli. Saadakseen itselleen enemmän lukijoita. Miksi piti valehdella jos ainoastaan teema olisi ollut oleellinen? Sitten kun jää kiinni koko hommalta putoaa pohja pois, ymmärrätkö? Olisi sitten edes osannut valehdella, mutta ei. HS sai heittämällä kiikkiin kun näyttivät tekstejä kielentutkinnan ammattilaiselle ja laskivat pikkuisen yhteen yksi plus yksi. Eikä ennen kaikkea mistään ollut todisteita...  

[/quote]

Että ihan vaiettu aihe. Koulukiusaamisesta jankataan joka paikassa, ennenkin tätä Enkeli-Elisaa. Jokainen luokanopeopiskelija haluaisi tehdä opinnäytteensä siitä eikä enää saa tehdä, jottei jokaisen opinnäyte olisi toistensa klooni. On kaiken maailman yhdistyksiä ollut ja mennyt, osassa huijattu kuten Vettenteränkin yhdistyksessä. Puhki puhutumpaa aihetta kuin koulukiusaaminen ei ole.

Vierailija
57/62 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa hirveästi, että menin tilaamaan enkeli-Elisa kirjan. En ole jaksanut kirjaa lukea, kun tämä koko juttu paljastu.. Mielessä kokoajan tämä kuinka valetta koko juttu olikin. Tämä oli törkeä juttu.

Vierailija
58/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että nostan tätä vielä...

Eipä sitten tullut yhtään hyvää tai edes huonoa perustelua, miksi piti luoda joku v*tun koulukiusattujen suojelupyhimys hyvää asiaa edistämään. Ei se mitään, kyllähän sen jo ennaltakin arvasi...

Vierailija
59/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:51"]

Mitä siitä, vaikka Vettenterä valehteli? Maailma on täynnä samanlaisia Elisoja. Eivät ne kokemukset ole keksittyjä, moni pieni koululainen joutuu kiusatuksi. Minttis nosti esiin tärkeän ja vaietun aiheen!

[/quote]

Joo nosti kyllä, mutta valehteli. Saadakseen itselleen enemmän lukijoita. Miksi piti valehdella jos ainoastaan teema olisi ollut oleellinen? Sitten kun jää kiinni koko hommalta putoaa pohja pois, ymmärrätkö? Olisi sitten edes osannut valehdella, mutta ei. HS sai heittämällä kiikkiin kun näyttivät tekstejä kielentutkinnan ammattilaiselle ja laskivat pikkuisen yhteen yksi plus yksi. Eikä ennen kaikkea mistään ollut todisteita...  

Vierailija
60/62 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:44"]

Kamala kateutta taas ansioitunutta kirjoittajaa kohtaan.

[/quote]

Hei Minttis! Olet sä tosi hyvä minunkin mielestäni, siis kirjoittajana. Äläkä turhaan vaivaudu murmuttamaan, että "älä kehu liikaa", se ei kuulu edes tänne asti! Murmutat niin hiljaa vastaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi