Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä säälin vl-äitejä ja lapsia

Vierailija
07.03.2012 |

En voi mitään, että säälin heitä. Kaikki elämän ilo kielletään, jopa tanssi! Sen lisäksi nainen joutuu olemaan jatkuvasti raskaana, jos sattuu helposti hedelmöittyvä olemaan. Ei se ole nykypäivää. Se on jäänne jostain 1800-luvulta.

Voi noita uskontoja. Olen surullinen :/

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vlestadiolaiset tekevät, jos heidän vauva tanssii. Tanssiminenhan on vauvoilla ja taaperoilla ihan luonnollinen reaktio moniin asioihin. Tuntuu hirveältä, että lapsen luonnollinen kehitys kielletään.

Vierailija
2/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään. Naureskellaan vieressä.

Ja ekalle, suotta säälit. Meillä on paljon iloa, naurua, laulua ja rakkautta elämässä.

t. vl-äiti ja monta lasta

mitä vlestadiolaiset tekevät, jos heidän vauva tanssii. Tanssiminenhan on vauvoilla ja taaperoilla ihan luonnollinen reaktio moniin asioihin. Tuntuu hirveältä, että lapsen luonnollinen kehitys kielletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään. Naureskellaan vieressä.

Ja ekalle, suotta säälit. Meillä on paljon iloa, naurua, laulua ja rakkautta elämässä.

t. vl-äiti ja monta lasta

no miks vanhemmat ihmiset eivät saa tanssia? tanssi on luonnollista...

Oletko koskaan ajatellut, että sillä ei ole välttämättä mitään väliä, miten elät elämäsi maapallolla. Oletko ajatellut, että heität ehkä jotakin menemään. Jumala on antanut sinulle elämän kuitenkin.

Vierailija
4/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se aikuisilla lasketaan mies-nais-seksuaaliseksi hinkkaamiseksi. Lapsillahan se on vain pomppimisen ja liikunan iloa. Aikuisilta se on tietoinen valinta ja vaikea rajata, että mikä on liian intiimiä ja mikä ei.

Ei ne taida sun sääliä kaipaa...

t. yks fiksun vl-äidin ystävä

Vierailija
5/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nämä sitä vaativat? Eikö äiti saa edes toipua raskaudesta ilman, että joku on muna pystyssä kinuamassa seksiä? Tuli vain mieleen kun monesti pienen vauvan äidit odottavat jo uutta tulokasta...

Vierailija
6/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei saa kukaan. Jumala on antanut minulle elämän josta olen kiitollinen. Olen oikein tyytyväinen ja onnellinen tässä omassa elämässäni vaikken tanssimista harrastakaan, usko pois :)

Oletko koskaan ajatellut, että sillä ei ole välttämättä mitään väliä, miten elät elämäsi maapallolla. Oletko ajatellut, että heität ehkä jotakin menemään. Jumala on antanut sinulle elämän kuitenkin.

Vierailija
7/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nämä sitä vaativat? Eikö äiti saa edes toipua raskaudesta ilman, että joku on muna pystyssä kinuamassa seksiä? Tuli vain mieleen kun monesti pienen vauvan äidit odottavat jo uutta tulokasta...

Ihan normaali seksielämä lestadiolaisillakin useinmiten on, pois lukien se, että joka kerrasta voi tulla raskaaksi. En ole lesta, enkä kannata himolisääntymistä, mutta tämä jaksaa ihmetyttää, että jotkut oikeasti luulee näin.

Kyllä monikin voi palata normaaliin seksielämään 1-2 kk:n jälkeen synnytyksestä. Näin ainakin meillä on tehty.

Vierailija
8/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on paljon antoisampaa ja helpompaa jos lopetat toisten ihmisten säälimisen.

En päivääkään vaihtaisi pois. Olen onnellinen ja vieläpä vl. :)

Vierailija
9/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan huoleti vain. Kun rakkautta on suhteessa niin sitä seksiäkin yleensä haluaa. :)

Vierailija
10/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan huoleti vain. Kun rakkautta on suhteessa niin sitä seksiäkin yleensä haluaa. :)

rakkaus ei voi perustua siihen, että annetaan silloin kun toinen haluaa. Turha selittää, että juuri synnyttänyt nainen haluaisi seksiä ihan hirveästi. Kyllä se on mies-lähtöistä. Vaikka kuinka käyttäisit noita hymiöitä, niin ei se elämästä sen mukavampaa tee.

Vierailija
11/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluaa seksiä viikko synnytyksestä ja toiset vasta vuosi synnytyksestä. Ei se riipu mitenkään uskosta tai uskonnosta, hönöt. Täälläkin mammat uhkailee toisiaan, että ellet anna miehelle pimpsaa heti kun se haluaa, mies etsii toisen joka antaa. Yleensä vl-äidit ei ehkä kuitenkaan ensimmäisenä pelkää että mies pettää vaikkei sitä pimpsaa aina saisikaan. :)

Voin kertoa (vaikkei se kellekään oikeastaan kuulukaan) että esikoisen syntymän jälkeen meni 4kk ennen kuin kokeilimme seksiä. Tokan lapsen syntymän jälkeen meni 1,5vuotta ennen kuin mun alkoi tehdä mieli seksiä, ja mies jaksoi sen kuin mies. Tosin taisin antaa miehelle suuhoitoa siinä välillä. Kun rakkautta on suhteessa niin osaa ottaa huomioon toisenkin. ;)

t. kahden lapsen vl-äiti joka ei kyllä kaipaa kenenkään sääliä

Vierailija
12/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tantsut silloin sallittuja?

Vierailija
13/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia joita tulisi sääliä. en usko että vl-naiset ja lapset ihan ekana on siinä jonossa.

Anna jo olla ap, elä elämääsi

Vierailija
14/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia joita tulisi sääliä. en usko että vl-naiset ja lapset ihan ekana on siinä jonossa.

Anna jo olla ap, elä elämääsi

Vierailija
15/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet vielä nimikristittykin, jolle kaikki on sallittua mielihalujen mukaan!

En ole lesta eikä kukaan suvustanikaan ole mutta olen tavannut monia ja jutellut paljon.

Joten pliis teillä luttereilla kyllä riittää näitä säälimiskohteita ihan huikea määrä omissa seurakunnissanne. Niitä riittää liiaksi asti ja on niin surullista! Ette edes kiireellistä apua tarvitsevia pysty auttamaan. Miksi ihmeessä tätä lestojen säälimisenergiaa ette käytä omissa piireissä aktiiviseen auttamistyöhön?? Eikö se olisi palkitsevampaa??

Luttereista eronnut!

Vierailija
16/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä ihmettelen mitä kamalaa on esim.vanhojen tansseissa joita lestat ei pääse katseleen? jos siinäkin näkee jotain pahaa niin se paha on kyllä sitten ihan oman pään sisällä.

Vierailija
17/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä ihmettelen mitä kamalaa on esim.vanhojen tansseissa joita lestat ei pääse katseleen? jos siinäkin näkee jotain pahaa niin se paha on kyllä sitten ihan oman pään sisällä.

Minä ainaki olen vanhojentanssit käyny kattoon, vaikka ihan lesta olen.

Mä olen tyhmä ku edes vastaan täällä mihinkään, koska ei se näitä ennakkoluuloja lopeta!:D

Vierailija
18/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerropa miten kävis jos kaikki maailman ihmiset toimisivat kuin te? Jokainen pariskunta tekis 10-15 lasta? Mitä tapahtuis?

Vierailija
19/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tanssahtelu on kiellettyä siksi, että liittyy jotenkin seksuaalisuuteen niin miksi leikki-ikäiset eivät saa tanssia kerhossa tai koulussa? En ymmärrä. Jos kerta taaperotkin saa jammailla... Selittäkää tämä minulle lestat!

Vierailija
20/88 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainaki olen vanhojentanssit käyny kattoon, vaikka ihan lesta olen.

Mä olen tyhmä ku edes vastaan täällä mihinkään, koska ei se näitä ennakkoluuloja lopeta!:D

Mitä hitsin ennakkoluuloja? Se on kuule ihan totista totta, ettei vht saa tanssia. Jos et tiennyt, niin mahdatkohan olla edes lesta?

Mulla on ystävä, joka ei saanut osallistua koulussa liikuntatunnille, koska siellä tanssittiin. Eikä miehiä mailla halmeilla! Mitä helkutin järkeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi