Ahdistaa, itkettää. Lääkesuositusta?
Olen yrittänyt pitkään torjua tätä ruokavaliolla, runsaalla liikunnalla ym., mutta puristus vaan pukkaa liikaa päälle. Kai se ois aloitettava lääkitys, että sais nukuttuakin ja pidettyä itsensä koossa lastenkin takia.
Oisko suositella lääkettä? On siis myös lievä masennus. Tiedän, mitä syväkin masennus on eli se on nyt vain kevyenä.
Kiitos.
Kommentit (8)
auttaa hyvin Xanor, mutta sen määrämiseen on tiukat kriteerit ja sitä pitää käyttää harkiten, ei sovi esim. riippuvuuksille alttiille ihmisille ollenkaan.
Minulla on ollut muutaman kerran resepti viimeisen 20 vuoden aikana.
sh-äiti
Kannattasko selvittää ahdistuksen syyt, mitä siellä takana on?
Itse sinnitän aina ilman lääkkeitä ja selvittelen asioita niin että se alkuperäinen syy pääsee esiin tunteineen.
minulla ainakin on. Joskus vain ei riitä pelkkä järkeily, kun toimintakyky kärsii liikaa. Perimmäiset syyt täytyy tietysti hoitaa pitemmän päälle.
4
pitkään, terapiassakin. Nyt en vaan taas pärjää, vaan herään keskellä yötäkin tuskanhikeen ja puristukseen. Ja sinnitellyt olen monta vuotta ilman lääkkeitä, kynnys aloittaa taas on tosi korkea.
Kiitos vastaajille, ap
Älä yritä lääkkeillä parantaa ahdistustasi.Ne eivät auta oikeasti vain peittävät ehkä tunteesi kuten päihteet.Tutustu itseesi kunnolla,millainen olet oikeasti,mitä haluat oikeasti,millä tavalla haluat elää.Kokemuksesta voin sanoa,että jos elää muiden haluamalla/odottamalla tavalla se alkaa lopulta ahdistamaan.Jokaisen ihmisen on elettävä ihan omana todellisena itsenään ja omalla tavallaan.Itse paransin itseni masennuksesta ja helvetinmoisesta ahdistuksesta sillä,että armahdin itseni ja aloin olemaan itsekäs.Tajusin että niinhän muutkin ovat itsekkäitä.Kiltit ihmiset lyödään täysin maanrakoon ja käytetään hyväksi niin paljon kuin kehataan ja näyttävät jotkut kehtaavan todellakin..Yksinkertaistin elämäni,enkä ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa,jotka vievät energiaani kuten esim. anoppi ja appi.Suojele itse itseäsi ja nouse omaan voimaasi.Sitä ei muut tee puolestasi.Sen minäkin oivalsin.Äläkä välitä siitä,että lähimmät ihmiset eivät tykkää asenne muutoksestasi.Olet siirtynyt pois heidän kontrollistaan/vallastaan,se kismittää.
mutta noi lääkkeet päättää lekuri