C-hepatiiti, voiko suudella henkilöä??=(
Kommentit (64)
Mun puoliso on käynyt melkein vuoden interferonihoidon läpi (oli tosi vaikea!) ja virukset on mittaamattomissa. Aluksi kontrollit on useammin, ja sitten harvenevat muutaman vuoden välisiksi. Teimme lapsen kun virustaso oli saatu alas, sitä ennen kumi oli käytössä. Suutelemista ei tarvitse karttaa. En ole saanut tartuntaa (testattu) ja näillä näkymin myös puoliso on parantunut tartunnasta.
NYT VASTAA ASIASTA OIKEASTI TIETÄVÄ!!!!!
SAA! JA VOI! EI TARTU.
On tehty tutkimus jonka tiedot löytyvät kansanterveyslaitoksen sivuilta. Tutkimukseen osallistui Yhdysvalloissa tuhansia joista 300 oli koko ajan yhdessä eläviä pariskuntia. En muista montako vuotta tutkimus kesti, olisko ollut 3vuotta ja vain yksi sai tartunnan, mutta tätäkään ei voitu todistaa, että se olisi tullut normaalissa seksielämässä vaan siihen oli liittynyt huumeneula.
Parit siis harrastivat seksiä ilman kondomia ja käytännössä yhtäkään tartuntaa ei tullut ei edes Suomennvastaavassa tutkimuksessa.
OMALLA PUOLISOLLANI ON C ja olemme olleet violiitossa 6 vuotta emmekä ole saaneet tartuntaa, en minä eikä lapset.
Koko ajan olemme harrastaneet seksiä ilman kondomia. Asia on varmistettu lääkäriltä ja jopa äitiysneuvolassa.
C ei tartu edes jos sulla on menkat kun harrastitte seksiä sillä veri on sinun ja se on puhdasta ja vain ylijäämää.
Eri jos naisella olisi C niin silloin olisi taruntariski jos miehellä olisi avohaava alapäässä.
Spermassa se ei siis tartu. Tästä on montaa väärää huhua, jopa aids tukikeskus antaa vääränlaista tietoa. Perehdyin asiaan itse asiantuntijoiden kera kun mieheni tapasin ja halusimme lapsen, todella tiedän mistä puhun.
Sulla pitäisi olla verta vuotava avohaava, samoin miehelläsi ja harrastaa seksiä. Ei mikään huomaamaton pikku nirhauma, sillä kontakti pitää olla aidosti verinen, kuten huumeneuloissa on. Tällöinkään C ei tartu ellei se ole kantajallaan aktiivivaiheessa eli aiheuttaa myös oireita.
Useilla se koteloituu tai paranee itsellään.
Jos sinulla on C niin asiantunteva lääkäri ei tee mitään varotoimenpiteitä esim. Hammaslääkärissä, sillä jos veri roiskuu niin se ei tartuta ellei todellakin ole sitä avohaava itselläkin, mikä vuotaa.
En edes lukenut muita vastauksia sillä tiedän, että tietämättömiä ja ennakkoluuloista ihmisiä vastaa satavarmasti ettei ainakaan itse uskaltaisi. Asioista kannattaa ottaa selvää ihan aidosti siitä tietäviltä eli lääkäriltä mm. Sukupuolitautien polilla, jopa hoitajat voivat sinulle vastata tähän saman kun minä.
Suomen tutkimuksessa ei todettu yhtäkään tartuntaa pariskunnilla.
Minut on testattu äitiysneuvoloissa ja kaikki on aina ollut ok, eikä testailuille ole sinänsä edes aihetta muuten, ei siis mitään seurantaa suositella edes perheenjäsenille. Ei meillä edes siinä kohtaa kun lapsella on diabetes ja mies mittaa sokereita.
Tosin järki käteen pitää ottaa eli miehenikin silti huolehtii hygieniasta eli hänen partahöylänsä ym on erillään mun höylästä ja jos hänellä on vuotava haava niin ei koskettele lapsia ennenkö on vuoto tyrehtynyt, tämäkin vain varotoimenpide. Huolehtii omat putsilappunsa vessasta alas jne.
Silti olen hänen haavaansakin joskus hoitanut sillä itselläni ei ole ollut avohaavaa.
Eli aivan rauhassa, nauti miehestäsi kaikin tavoin ja huoletta. Ainoa asia mitä suosittelen sillä C on tullut hänelle verikontaktista ei seksistä niin olisin valppaana sen suhteen, että onko sellainen elämä jäänyt taakse ja onko hän varmistunut siitä ettei hänellä ole hiviä?
Sillä verikontaktissa se on mahdollista ja varsinkin kun on pyörinyt tuollaisissa piireissä.
Sitä ennen en menisi sänkyyn ilman ehkäisyä.
Luin jostain lääketieteellisestä kirjasta, että huilunsoiton opettaja oli tartuttanut C-hepatiitin kolmeen oppilaaseensa. En tiedä mitä siellä huilutunneilla tehtiin mut en kyl suutelis. Ihan varmuuden vuoksi.
Body Shopin perustaja, rikas nainen, kuoli c-hepatiittiin pitkän taistelun jälkeen.
hoito ja parantuminen on todella paljon ihmisestä itsestään kiinni. itse sain c.hepan yhdeltä narkkarilta joka kävi kimppuun teräaseen kanssa ja tottakai itteeni puolustin. kyseinen tyyppi lähti sepekopterilla joten voinee tästäkin päätellä miten paljon siellä on veri lentänyt. mutta nyt olen parantunut kuitenkin ILMAN MITÄÄN HOITOJA. alkoholinkäyttöä ei ole ollut itsellä pariin vuoteen, muutamaa satunnaista saunakaljaa lukuunottamatta. maksa-arvoja mittailtiin säännöllisesti ja todettiin että interferonihoitoa ei tarvita, paranee itsestään ajan kanssa kun ei turhaan rasita omaa maksaa millään tavalla. kuitenkin 80% jää taudin kantajaksi hoidon jälkeenkin, mutta he eivät ole kuitenkaan enään "tartuttajia" se jää elimistöön piilevänä, enkä tarkota sitä kun monet väittävät että heidän cHepa on "koteluitunut" se on jonkun puuteessa elävän narkin keksimä hätävalhe. omalääkäri kertoi ettei sellaista termiä edes ole olemassa. kuitenkin 20% sairastavista voi parantua, kuten minunkin tapauksessa. se on vaan elämäntavoista kiinni. tämäkään parantuminen ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi saada tartuntaa uudestaan, mut sitä vaaraa ei ole kun mitään suonensisäisiä ole koskaan käyttänyt eikä ole tarkoituskaan.