Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

C-hepatiiti, voiko suudella henkilöä??=(

Vierailija
07.03.2012 |

Entä seksi, tarttuuko?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti jos haluat tietoa välittää, teet sen kunnioittavasti. Mua et ainakaan ole saanut yhtään vakuuttuneeksi.

Vierailija
42/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi en usko enää pätkääkään tähänkään ketjuun. Puistatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta...suomessa verisestä neulasta alle kolmen prosentin sairastumistodennäköisyys ja iholle tai limakalvolle joutuneen veren tai syljen ei tiedetä sairustuttaneen ketään.

Vierailija
44/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivan sama mulle oikeestaan. Tietynlaiset ihmiset eivät oikeaa tietoa edes halua, mukavampi kauhistella.

Vierailija
45/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn? Missä oot?

Vierailija
46/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuteleminen ok, mutta seksiä en harrastaisi. Hepatiitti todellakin lyhentää elinikää ja altistaa mm. syöville. Lopullisesti tosta ei käsittääkseni voi parantua ja edes hetkellistä apua tuovan hoidon toimimisesta ei ole mitään takeita.

EIKÖ MENE PERILLE

Se tarttuu käytännössä VAIN samoja paskasia neuloja käyttämällä !!!!!!!!

Hepatiitti tarttuu niin helposti, että sen voi kyllä saada pelkästään epäpuhtaasta aineestakin jota jossain vaiheessa ohennettu verellä. Tai vaikka verisestä syljestä. Jos riskiä ei olisi, niin miksi sitten nistit syljeskelee tarkoituksella verta poliisien ja vartioiden päälle, jotka joutuu tän jälkeen verikontrolliin? Ja toisin kuin esim. HIV, hepatiittivirus elää pinnoilla pitkään eli sen voi saada mistä tahansa suht tuoreesta verestä.

Vierailija
47/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaan niin ällistynyt että tähänkin ketjuun tuli tappelu..no, lievittähän mun ahdistusta?

Kyllä on outoa porukkaa, ja jollekin vastaan että TUNNEN TAUSTAN(KÄYTTÄJÄ)(siis selvennetään nyt vielä jos ei rahkeet riitä että E I käytä enää).

Lisäksi vastaan ja kysynkin , että miksi luulet , että teen lapsia vielä?EN TEE LAPSIA ENÄÄ.JA VIELÄ, OLEN TUNTENUT MIEHEN YLI 10 VUOTTA(joten ei uutuuden viehätystä vaan rakkautta )

t.ap

ps.menkää muualle tappeleen, mä olen surullinen =(

Vierailija
48/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en suutelis, en olisi tekemisissä ja en antaisi lapsenkaan olla tekemisissä. Ainakaan tän ketjun tiedoilla.

Vierailija
49/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuteleminen ok, mutta seksiä en harrastaisi. Hepatiitti todellakin lyhentää elinikää ja altistaa mm. syöville. Lopullisesti tosta ei käsittääkseni voi parantua ja edes hetkellistä apua tuovan hoidon toimimisesta ei ole mitään takeita.

EIKÖ MENE PERILLE

Se tarttuu käytännössä VAIN samoja paskasia neuloja käyttämällä !!!!!!!!

Hepatiitti tarttuu niin helposti, että sen voi kyllä saada pelkästään epäpuhtaasta aineestakin jota jossain vaiheessa ohennettu verellä. Tai vaikka verisestä syljestä. Jos riskiä ei olisi, niin miksi sitten nistit syljeskelee tarkoituksella verta poliisien ja vartioiden päälle, jotka joutuu tän jälkeen verikontrolliin? Ja toisin kuin esim. HIV, hepatiittivirus elää pinnoilla pitkään eli sen voi saada mistä tahansa suht tuoreesta verestä.

Minä olen se, joka sanoin näitä vastaajia mölyäviksi apinoiksi ja idiooteiksikin taisin mainita. Ja taas tekisi mieli sanoa, kun tuossa lainasin taas yhden pällin tekstiä.

Miksi, MIKSI pitää lähteä vastaamaan asiaan, josta ei mitään tiedä, kun tässäkin ketjussa esim. minä olen vastannut ihan kokemuksen ja viimeaikaisen faktatiedon pohjalta tähän kysymykseen.

Mutta kerrataan nyt näille äideille, joiden lapsen hankaavat päiväkodeissa verisiä haavojaan toisten lasten verisiin haavoihin...

1) C-hepatiitti on parannettavissa. NÄin sanoi miehelleni sisätautilääkäri, jonka hoidossa mieheltäni virus karkoitettiin. Kysymys on vain siitä, kuinka pitkään pitää hoitaa, ja kuinka hyvin potilas hoitoon sitoutuu.

Sitoutumisessa on usein ongelmia, koska tauti on nimenomaan nistien tauti, ja päihdeongelmainen harvoin pystyy sitoutumaan oikein mihinkään. HOito on potilaalle ilmaista, mutta yhteiskunnalle todella kallista, ja sen takia ei hoitoa edes aloiteta ilman parin vuoden todistetusti päihteetöntä kautta.

2) C-hepa ei tartu normaalissa seksissä juuri koskaan, ei suudellessa jne. Ja erittäin harvoin synnytyksessä, käytännössä ei koskaan, jos äiti ja synnytystä hoitava taho ovat tietoisia äidin tartunnasta. C-hepatiitti ei mitä todennäköisimmin tarttuisi silloinkaan, jos av-mamman lapset hankaisivat niitä verisiä avohaavojaan yhteen, vaan se tarttuu 99%sesti niin, että saastunutta verta joutuu kunnolla toisen ihmisen verenkiertoon, saatuneen neulan ( huume, tatuointi, lävistys) kautta tai esim. verensiirrossa.

3) jos lapsella on c-hepatiitti, sille ei tehdä mitään ennen aikuisikää. Selvitin tämän, koska meilläkin on lapsia. Lapset eivät ole saaneet tartuntaa, kuten en minäkään.

4) c-hepatiitti aiheuttaa maksakirroosia ja maksasyöpää, mutta suurimmalle osalle potilaista vasta 20-30 v diagnoosista, ja näissäkin tapauksissa sitä kirroosin kehittymistä on usein omilla elämäntavoilla edistetty aika lailla.

Auttaako tämä nyt yhtään mammat? C-hepatiitti ei ole mikään järkyttävä kuolemantauti, vaan hoidettavissa oleva yleensä täysin oireeton virusinfektio.

Vierailija
50/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaan niin ällistynyt että tähänkin ketjuun tuli tappelu..no, lievittähän mun ahdistusta?

Kyllä on outoa porukkaa, ja jollekin vastaan että TUNNEN TAUSTAN(KÄYTTÄJÄ)(siis selvennetään nyt vielä jos ei rahkeet riitä että E I käytä enää).

Lisäksi vastaan ja kysynkin , että miksi luulet , että teen lapsia vielä?EN TEE LAPSIA ENÄÄ.JA VIELÄ, OLEN TUNTENUT MIEHEN YLI 10 VUOTTA(joten ei uutuuden viehätystä vaan rakkautta )

t.ap

ps.menkää muualle tappeleen, mä olen surullinen =(

Kyllä että mies on käyttäjä, ei ex-käyttäjä, mutta ei siitä sen enempää. Hyvä jos on kuivilla, jos ei ole, niin juokse.

Miksi mies ei hoidata tuota taruntaansa? Selvittäisi edes mitä tyyppiä virus on, koska yleisin on se kaikkein iisein versio, mikä ei vaadi kuin 3kk hoidon. Sen ajan nyt seisoo vaikka päällään, kun sitten voi jatkaa elämäänsä terveenä.

Vierailija
51/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni, tästä ei ihan faktaa tietoa!!, aika akuutisti yleensä C iskee päälle, ja harvemmin silloin käyttämisestä kovin pitkää aikaa

Vierailija
52/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepatiitti tarttuu niin helposti, että sen voi kyllä saada pelkästään epäpuhtaasta aineestakin jota jossain vaiheessa ohennettu verellä.

nyt kyllä naurattaa:DDD Mitähän huumetta ohennetaan omalla verellä??:D:DDD

Vierailija
53/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä intä!Joku kysyi , tiedänkä miehen taustan, ja vastasin että tiedän ,käyttäjä.Miehen tausta on siis käyttäjä ,ei nykyhetki.Hoito aloitetaan piakkoin.

t.ap

Vierailija
54/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeruiskuja ainakin pumpataan omalla verellä että ruisku tulisi käytettyä kokonaan kamasta..

Sanomattakin selvää että kun ruisku annetaan seuraavalle on tartunta taattu vaikkei siinä verta näkyisikään.

Vierailija
55/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tartunta todettu nyt, epäilen kyllä, ettei käytöstä kovin pitkä aika voi olla. Yleensä aika nopeaan lyö päälle ekan rajun maksatulehduksen.

Vierailija
56/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä auta neulojen keittäminen edes. Mutta, joku ketjussa puhui KAMAN JATKAMISESTA OMALLA VERELLÄ.

Vierailija
57/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/060914.htm

hieman on vanhahko, mutta muuten ok.

Vierailija
58/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerrataan nyt näille äideille, joiden lapsen hankaavat päiväkodeissa verisiä haavojaan toisten lasten verisiin haavoihin...

Eli hepatiitti voi tarttua verisestä lapsesta toiseen veriseen lapseen?

Vierailija
59/64 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hepatiitti voi tarttua verisestä lapsesta toiseen veriseen lapseen?

tarttua,mahdollisuus on vaikkakin häviävän pieni.

Vierailija
60/64 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15 vuotta sitten. Ei koskaan ole oireillut millään tavalla, koskaan ei ole ole ollut maksa-arvot koholla ym.

Nykyään viruksia niin vähän tai ei ollenkaan ettei näy enää verikokeissa. Kun ei ole viruksia ei voi tartuttaa.

Lääketiede kääntymässä sille kannalle että osa ihmisistä parantuu c-hepatiitista aivan itsestään.

Partnerillani ei ole c-hepatiittä, ei ole tarttunut eikä varmasti tartukkaan kun ei viruksia näy.

Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Jos saan haavan suojaan sen kunnolla.

Ei kannattaisi kaikkia kauhukuvia uskoa mitä tietämättömät satuilevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän