Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koeaika työssä,kysymys?

Vierailija
06.03.2012 |

Voiko työsuhteen koeajalla päättää ilman syytä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla raskaana, silloin on vaikeampi...

Vierailija
2/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen kerran sanonut itteni irti koeajalla marssimalla aamulla töihin ja sanoin pomolle että haluan lopettaa. Pomo kysyi tietenkin syytä ja sen kerroin, mutta en usko että tilanne olisi muutttunut vaikka en olisi syytä sanonutkaan. Keräsin kamat ja lähdin saman tien pois työpaikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt tilanteessa, että työsuhde pitäisi. Kuulin kuitenkin toisaalta, että yritys joka katkaisi työsuhteen koeajalla, joutui maksamaan jotain korvauksia.

Vierailija
4/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajan pitää pyydettäessä esittää pätevä syy mutta syyksi kelpaa esim. "ei sovellu tehtävään" tms.

Vierailija
5/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt tilanteessa, että työsuhde pitäisi. Kuulin kuitenkin toisaalta, että yritys joka katkaisi työsuhteen koeajalla, joutui maksamaan jotain korvauksia.

purkaa.

Vierailija
6/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajan pitää pyydettäessä esittää pätevä syy mutta syyksi kelpaa esim. "ei sovellu tehtävään" tms.

tuo ei ole syy, ja minulle kerrottiin, että täytyy vain ja ainoastaan sanoa koeajanpurku, ettei VOI tulla seurauksia.

Vierailija
7/7 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleinen harhaluulo. Koeajan tarkoitus on ihan muu ja lain mukaan ilman syytä ei voi työsuhdetta purkaa koeaikana:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi