Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvinkeitin reissussa!?!

Vierailija
06.03.2012 |

Miten olette hoitaneet kahvinhimoanne esim. etelän lomalla??

Meillä ollut ikuinen ongelma ihan kotimaankin hotelleissa, kun olisi kiva saada kahvia useamman kerran päivässä/aina kun siltä tuntuu, mutta kahvia on tarjolla vain aamiaisella :(

Toki hotellissa saa kahvia automaatista (kallista ja pahaa) tai kahvilasta/ravintolasta (kallista), mutta olisi kiva keittää ihan itse sitä huoneessa, vaikka sitten keskellä yötä!

Tässä pakkailun lomassa mietin, vieläkö ehtisi hankkia keittímen, jolla vois keittää kahvia omassa huoneessa. Mutta minkälainen??

Vedenkeitin? Retkikeitin tms..?

Miten olette itse asian hoitaneet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneistohotelli on tähän toimivin ratkaisu tietenkin! Jos löytyy edes pieni keittonurkkaus, sekin riittää ja kattila. Monet vanhemmat sukulaiset pakkaavaat aina sellaisen muovisen suodattimen, suodatinpussit ja kahvipaketin (tai pari!) matkalaukkuun. Ovat niin pihejä etteivät käy kahviloissa ja kun pitää sitä juhlamokkaa saada...

Vierailija
2/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menen kahvilaan / ravintolaan ja tilaan kahvin. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistohotellissa on yleensä vedenkeitin, jolla keitän veden. En tykkää yhtään hotellien automaattikahveista.

Vierailija
4/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin riittää kahvimuki, kahvinkeittimen suodatinosa (esim. vanhasta keittimestä), suodatinpusseja ja kahvipaketti.

Keittää veden, laittaa suodattimen siihen kupin päälle ja laskee sen kiehuvan veden siitä läpi.

Vierailija
5/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monessa paikassa olen törmännyt siihen, ettei kahviloissa saa kunnon suodatinkahvia. Siis semmosta peruskahvia mitä me täällä Suomessa juomme. Mä oon ainakin tosi nirso kahvini suhteen, enkä oikein pidä kahviloitten automaattikahveista.

Vierailija
6/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monessa paikassa olen törmännyt siihen, ettei kahviloissa saa kunnon suodatinkahvia. Siis semmosta peruskahvia mitä me täällä Suomessa juomme. Mä oon ainakin tosi nirso kahvini suhteen, enkä oikein pidä kahviloitten automaattikahveista.

Niinkuin moni muukin ruoka. Kannatko omat ruuatkin mukanasi?

Sorry sarkasmi, mutta mä en vaan voi käsittää, ettei sitä lomamatkan aikaa pysty olemaan ilman sitä suomalaista suodatinkahvia. Tai mitään muutakaan kotimaista, esim. ruisleipää ja salmiakkia. Yleensä se loma on pisimmilläänkin vain muutama viikko.

Vierailija
7/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennessä mukaan kahvipaketti, kun majoitus oli huoneistohotellissa ja haluttiin juoda kahvia silloin kun itseä haluttaa, huoneen varustukseen siis kuului vedenkeitin ja suodatinsuppilo.

Muuten hyvä, mutta ei se Thaimaassa toiminut ollenkaan, siitä kahvista ei vaan tullut yhtään samanlaista kuin täällä. Johtuu kuulemma erilaisesta vedestä.

Ihan perinteinen murukahvi saattais olla silloin jonkinlainen korvike?

Tero

Vierailija
8/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisesti eikä pyritä elämään suomalaisittain. En mä ota ruisleipääkään mukaan kun meen etelään, vaikka siitä tykkäänkin.

Vierailija
9/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mikään nirso ole vaan perus suomijuntti, jos pidät suomalaista kahvia jotenkin huippuna. Sehän on ihan tajutonta litkua ja mautontakin verrattuna eteläisten maiden kahveihin. Huhhuh

Vierailija
10/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavuuksiin menee nämä ihmiset, jotka eivät osaa olla ilman sitä tuttua kahvia/salamia/leipää/puuroa edes yhtä viikkoa! Kuulostaa aika fakkiintuneelta. On se nyt kumma paikka jos elämästä ei pysty nauttimaan yhtä vaivausta viikkoa ilman sitä normikahvia. Osta toista kahvia tai mene kahvilaan kuten on ehdotettu. Hotellinkin kahvi on varmasti ihan tarpeeksi hyvää kattamaan kahvitarpeesi viikoksi.

Pitää olla nirsoa porukkaa...

Vierailija
11/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen minivedenkeitin. Sitten keität kahvia kotona valmiiksi vaikkapa kolmen litran kanisterillisen. Lomakohteessa sitten lämmität sen hotellihuoneessa vedenkeittimessä. Mennessä on matkalaukku muutenkin tyhjä niin sinne sopii hyvin kanisteri mukaan.

Vierailija
12/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkkilaista kahvia ja voin kertoa, että kyllä siinä tulee ikävä Juhla-Mokkaa. Lisäksi voin kertoa, että kyllä noi kaukoidän maat on kahvin suhteen kehitysmaita ja varsinkin Intia, lukuunottamatta tietenkin jotain viiden tähden hotelleja.

Tero

Vierailija
13/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on mahtavan hyvää kahvia, miksi raahata kotoa mukaan? Jos on noin addiktoitunut niin kannattaisko jäädä ihan kotiin potemaan??

Kahvi maksaa muutamasta sentistä 2 euroon joten eiköhän sen voi nauttia kahvilassa vaikka 10x päivässä:D Siis ulkomailla, kuka tätä kotimaista kahvila tai automaattimoskaa edes joisi

Vierailija
14/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä ajattelin jotenkin koko ajan työmatkojen kannalta asiaa. Matkustan paljon työn takia, enkä mä työni takia kahvista luovu. Siis sellaisesta kahvista, johon olen tottunut.

Lomamatkoillani taas käyn paljon kahviloissa, juon erikoiskahveja sun muuta, en mä sillon sitä omaa kahvia kaipaa. Jotenkin se vaan on eri juttu noilla työmatkoilla.