Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytöt jäivät kiinni törkeästä kiusaamisesta. Yksi tyttö ei myönnä, valehtelee ja äiti uskoo!

Vierailija
21.01.2013 |

Menemättä yksityiskohtiin, mitä teen?

Kiusaajaa ja valehtelijaa en halua lapseni ystäväksi. Jos olisi myöntänyt ja pyytänyt anteeksi kaikilta, joita kiusasi, saisi tulla meille, mutta nyt ei.

Tuntuu hassulta, että äiti uskoo palturia, vaikka muut kolme ovat kertoneet saman tarinan noin suurinpiirtein. Yksi tyttö puhuu ihan muuta.

Mitä teen? Sanon tyttöä valehtelijaksi äidille ja sanon, että meille ei saa tulla? Annan asian olla ja seuraavalla kerralla tapahtuu jotain vielä kauheampaa?

Mistä tulee tälläisiä äitejä, joiden lapsi ei koskaan tee mitään pahaa ja äidit uskovat omaa lastaan vaikka kolme muuta puhuu siitä, että tämä tyttö on ollut pahin kiusaaja ja keksinyt tyhmimmät jutut, joihin painostanut muita.

Jos olen ihan rehellinen tekisi mieli vetää turpaan! Sekä äitiä, että tyttöä!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihan palturia. Soitin kiusatun äidille ja ihan mahdotonta raivoamista. Miten hemmetissä tämä nyt selvitetään? Kumpikaan ei halua tavata toista. Olen aivan järkyttynyt asiasta! Aikuiset ihmiset!

Ap

Vierailija
2/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan mitään ei ole tapahtunut. Vastaat vain omasta lapsestasi ja pyydät tietysti tapahtunutta nöyrästi anteeksi ja olet halukas sovittelemaan lasten välillä.

Mutta muu jää niiden muitten äitien väliseksi asiaksi. Kiusatun äiti saa itse vaatia sitä "Leila-Lilliä" ja äitiään tilille. Ei mikään ihme, että on raivona, kun asenne siellä on tuo.

-59-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle tarvittavat sanktiot.

Vierailija
4/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hänen tulisi suhtautua eri tavalla. Mitäpä jos hankkisitte todisteita. Mitä kiusattu sanoo?6

Vierailija
5/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pääse meille. Piste. Se mun täytyy varmaan jossain vaiheessa valmistautua kertomaan äidille, joka kysyy, että miksi X saa tulla, mutta oma Lilli-Lailani ei.

ap

Joka onkin vedättäny kaikkia.. mut ku eihän se ole mahdollista. Ku se on oma lapsi ja aina oikeessa ja muut on niitä pahixii.

Vierailija
6/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hänen tulisi suhtautua eri tavalla. Mitäpä jos hankkisitte todisteita. Mitä kiusattu sanoo?6

Yksi tyttö puhuu ihan muuta.

ap

Vierailija
7/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä esiintyneet esimerkit, joissa muut ovat valehdelleet ja se yksi ollut oikeassa. Sehän on mahdollista, vaikka kuinka intät siellä. Oletko varautunut siihen häpeän tunteeseen joka tulee, jos olet syyttänyt väärää henkilöä?

Ihme ettei kukaan kiinnittänyt huomiota myöskään siihen et ap aikuisena ihmisenä haluais vetää 10- vuotiasta turpaan! :D sori vaan, mut kerto susta tosi paljon.

Vierailija
8/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä todisteita siis on olemassa?

Vierailija
9/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tulemattomuus nousi nyt pääasiaksi tässä? Ja mitä aiot sanot hänen äidilleeen jne. Ihme jankkausta.

Sinun tyttäresi on osallistunut kiusaamiseen. K-E-S-K-I-T-Y siihen.

Tyttäreni ja pääagitaattori eivät ole edes samassa koulussa vaan on meidän naapurintytön hyvä ystävä, ja ravaa meillä usein naapurintytön kanssa. Voin kevyesti kieltää tyttöä tulemasta meille sisään. Koulun jälkeen ei saa naapurintytön luo enää mennä, jos tämä kiusankappale on myös siellä. Jos äiti kysyy meiltä miksi, aion sanoa, että taisi jäädä juttu loppuun asti selvittämättä, enkä oikein luota hänen tyttäreensä.

kuin tehdä asia lapsensa kanssa selväksi.Näin oma lapsi näyttää vähemmän syylliseltä ja tilanne näyttää siltä, että lasta on vain johdettu harhaan. Ap:n on siis helpompi käsitellä vaikea asia syyttämällä muita. Hyökkäyshän on paras puolustus.

Kyllä poliisitutkimuksen voi suorittaa alaikäistenkin tekemistä rikoksista. Se voisi olla ihan paikallaan, jotta saataisiin puolueetonta tietoa siitä mitä todella tapahtui. Nämä yksityiset "tutkimuset" ja todistukset kun ovat aina vähän tunnepitoisia tapahtumia ja on vaikea olla puolueeton kun oma lapsi kyseessä.

Vierailija
10/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ala-asteelaisella pitäisi olla tuollainen empatiakyky, niin miksi kiusaamista silloin tapahtuu ylä-asteellakin ja että hekin ovat hyvin lapsellisia?

" to ikäisiltä pitää jo odottaa empatiakykyä

kyse oli ilmeisesti noin 10-v lapsista. Kyllä sen ikäisen pitää jo osata asettua toisen asemaan, ainakin jälkikäteen aikuisen avustamana.

Onhan kiusaamista myös työelämässä.. Kyllä tuon ikäisellä oikeasti pitäisi olla jo jonkunlainen empatiakyky. Muutama on täällä palstallakin kertonut kuinka on pelännyt kertoa vanhemmille tapahtuneesta eli on tiennyt toimineensa väärin.

Vierailija
11/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät onko nämä kolme nyt liittoutuneet tuota yhtä tyttöä vastaan? Ja näköjään nyt kaatavat täyden laidallisen tämän kolmannen päälle?

Vierailija
12/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiihdyksissäsi ja vihainen, sen ymmärrän, mutta selostuksestasi ei saanut oikein mitään kuvaa siitä, mitä siellä oikein on tapahtunut, joten selvennä kiitos.

Vierailija
13/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti uskoo kaiken mitä tytär sanoo. Aivan sama vaikka opettajakin sanoisin toisenlaisen totuuden, niin lapsi on aina oikeassa ja opettaja onkin ihan tyhmä eikä edes osaa opettaa. Mä olen rajannut rajusti tuon tytön kanssa oleilua, meille ei tule ollenkaan. Teini-iässä siinä perheessä tulee olemaan rutkasti ongelmia enkä mä halua meidän perhettä niihin mukaan.

Vierailija
14/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa tytön äidille, että lapsensa valehtelee? Tuskin mitään.

Kun tarkemmin en tiedä, niin en tekis mitään.

Vierailija
15/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun ja naapurin lapsi itkee iltatolkulla sitä mitä heille on tehty, niin olen varmaan sinisilmäinen jos uskon.

Oma lapseni on jäänyt joskus kiinni valehtelemisesta, mutta niin hyvä hän ei siinä ole, että jaksaisi itkeä iltatolkulla vain siksi, että hyvä pila menisi läpi.

Hyvä pointti silti. Tytöt saattavat keksiä myös vyöryttää jutut yhden niskaan.

ap

Vierailija
16/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa kun ei tiedä millaista kiusaaminen on ollut ja minkäikäisistä on kyse, mutta jos on todella "törkeetä" niin mikä ettei siitä voisi mennä vaikka tekemään riskoilmoituksen.

Ensin kantsis kyllä varmaan puhua näiden muiden tyttöjen vanhempien kansa kuin myös tämän kiusaajan vanhempien kanssa.

Vierailija
17/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tunnustaneet ja pyytäneet anteeksi, mutta tämä neljäs ei ole sitä tehnyt.

Ennen kuin kaadat kaiken tytön päälle niin mieti, että syy saattaa olla äidissäkin. Ehkä tyttö tahtoisi tunnustaa, mutta koska äiti on päättänyt, ettei hänen tyttönsä tällaista tee, niin tyttö ei uskalla tunnustaa.

Minulle kävi näin teininä, kun olimme varastaneet kaupasta, kaveri jäi kiinni äidilleen, joka soitti minun äidilleni ja kertoi epäilevänsä, että minä olen varastanut myös (kaverini ei ollut suostunut sitä sanomaan). Äitini tyrmäsi heti kaverin äidin, sanoi ettei meille ole ilmestynyt mitään uutta tavaraa (koska olin katunut varkautta jo aiemmin ja heittänyt ko. tavaran pois) ja ettei usko minun varastaneen. Minä olisin halunnut tunnustaa, kaduinhan jo ennestään tapahtunutta, mutta asia oli äidille niin tärkä ja hän niin äkkiä sen kielsi, etten uskaltanut tunnustaa.

Tämän jälkeen kaverini äiti kielisi kaveriani olemasta minun kanssa enää. Olimme toki jatkossakin tekemisissä, mutta salaa hänen äidiltään.

Asia painaa minua vieläkin, en ollut paha enkä halunnut valehdella, itse asiassa olen aina valehdellut vähemmän kuin moni kaverini. Enkä sillonkaan oikeastaan valehdellut, en vaan uskaltanut korjata äitini luuloa, olin vain hiljaa.

En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä, mutta kerroin tämän tarinan siksi, että ymmärtäisit, ettei se tyttösi kaveri välttämättä ole niin paha. Vaikka toki voi ollakin, mistäs sitä tietää.

Vierailija
18/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee ongelmia tuollaisen kanssa

Vierailija
19/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koululla selvittämässä kun lastani syytettiin aika rajusta ja pitkäkestoisesta kiusaamisesta. Lopulta kävi ilmi että kiusattu oli keknyt koko stoorin ja äitiin oli uponnut kuin häkä kaikki tarinat kun oli itketty yms. Lapseni maine pelastui, mutta olipa nolona se toinen äiti joka ehti laittaa minulle jo aika painavaa tekstiä asiasta.

Yhteispalaveri koululle jos on tapahtunut kouluaikana. Tytöt erityisesti osaa ja pystyy kehittelemmän mitä erikoisempia juonia!

Vierailija
20/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tunnustaneet ja pyytäneet anteeksi, mutta tämä neljäs ei ole sitä tehnyt.

Ennen kuin kaadat kaiken tytön päälle niin mieti, että syy saattaa olla äidissäkin. Ehkä tyttö tahtoisi tunnustaa, mutta koska äiti on päättänyt, ettei hänen tyttönsä tällaista tee, niin tyttö ei uskalla tunnustaa.

Minulle kävi näin teininä, kun olimme varastaneet kaupasta, kaveri jäi kiinni äidilleen, joka soitti minun äidilleni ja kertoi epäilevänsä, että minä olen varastanut myös (kaverini ei ollut suostunut sitä sanomaan). Äitini tyrmäsi heti kaverin äidin, sanoi ettei meille ole ilmestynyt mitään uutta tavaraa (koska olin katunut varkautta jo aiemmin ja heittänyt ko. tavaran pois) ja ettei usko minun varastaneen. Minä olisin halunnut tunnustaa, kaduinhan jo ennestään tapahtunutta, mutta asia oli äidille niin tärkä ja hän niin äkkiä sen kielsi, etten uskaltanut tunnustaa.

Tämän jälkeen kaverini äiti kielisi kaveriani olemasta minun kanssa enää. Olimme toki jatkossakin tekemisissä, mutta salaa hänen äidiltään.

Asia painaa minua vieläkin, en ollut paha enkä halunnut valehdella, itse asiassa olen aina valehdellut vähemmän kuin moni kaverini. Enkä sillonkaan oikeastaan valehdellut, en vaan uskaltanut korjata äitini luuloa, olin vain hiljaa.

En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä, mutta kerroin tämän tarinan siksi, että ymmärtäisit, ettei se tyttösi kaveri välttämättä ole niin paha. Vaikka toki voi ollakin, mistäs sitä tietää.

Olithan sinä paha, itse asiassa on vielä pahempaa jättää korjaamatta äidin väärä käsitys.