Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä soitti harvinainen törkeä puhelinmyyjä . Aargh!

Vierailija
06.03.2012 |

Sanoin heti alkuun että kiitos vaan mutta en taida ottaa kyseistä lehteä. Hirveenä alkaa puhumaan vaan ja yritän nätisti sieltä välistä sanoa että en tilaa nyt. Rouva ei kuuntele eikä anna mun sanoa mitään!

Sanoi että ei maksa mitään muuta kuin 3.90€ ja paskat.

Sanoin että nää on aina huijausta, alkuun tulee pieni maksu mutta ajan kanssa ne lehdet tulee maksamaan hiukan enemmän.

akka melkein huutaa päälle. Ei muuta kuin punaista luuria tuollaisille.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suljen puhelimen. En käytä aikaani kinaamalla vieraiden ihmisten kanssa puhelimessa.

Vierailija
2/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta tuhlata heidänkään aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyjät eivät saa edes peruspalkkaansa tilille, ellei puhuttuja minuutteja ole riittävästi täynnä. Heidän on pakko jatkaa puhelua siitä huolimatta, että asiakas ei ole lainkaan kiinnostunut.

Vierailija
4/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyjät eivät saa edes peruspalkkaansa tilille, ellei puhuttuja minuutteja ole riittävästi täynnä. Heidän on pakko jatkaa puhelua siitä huolimatta, että asiakas ei ole lainkaan kiinnostunut.

Miten joku pystyy tekemään puhelinmyyntiä kun luulisin että suurin osa vastaajista ei osta mitään.

eli kun soitat 50-100 puhelua niin ehkä yksi tilaa jotakin.

Onhan se työtä sekin.

Itse en tilaa puhelinmyyjiltä koskaan mitään.

ap

Vierailija
5/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se,että häiritään mun kotirauhaa,ja sitten suututaan kun en mitää tilaa!

Vierailija
6/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta tuhlata heidänkään aikaa.

kuitenkin sekä parhaaksi että kohteliaimmaksi strategiaksi kuunnella tarjous ja sanoa sitten että kiitos, kuulostaa hyvältä tarjoukselta, mutta en ota sitä koska en halua tätä tuotetta. Puhelut ovat lähes aina loppuneet ystävällisessä hengessä.

Vierailija
7/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, älä turhaan yritä myydä mulle mitään, mun mies on Sanoma Magazinesissa ja tuo sieltä kaikki niiden lehdet ilmaiseksi kotiin, enkä ehdi niitäkään kaikkia lukea.

On tehonnut joka kerta, ja nyttemmin ei ole enää tullut lehtimyyjiltä soittoja vuosiin!

Minusta on täysin turhaa panna sitä myyjää jorisemaan minuuttitolkulla, kun en kumminkaan todellakaan tilaa mitään. Säästän hänen äänijänteitään ja aikaansakin samalla.

Vierailija
8/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pystyy tekemään puhelinmyyntiä kun luulisin että suurin osa vastaajista ei osta mitään.

eli kun soitat 50-100 puhelua niin ehkä yksi tilaa jotakin.

Onhan se työtä sekin.

Itse en tilaa puhelinmyyjiltä koskaan mitään.

ap

Itse aikoinani harrastin tuota soittelua että sain leipää nenän eteen opiskeluaikana ja silloin (2008-2010) oman tilastointi mukaan joka kymmenes puhelu tuotti tuloksen. Tämä siis uusasiakashankinnassa. Sitten kun sai kerättyä sitä omaa asiakaskuntaa, eli ihmisiä jotka ovat aikaisemminkin tilanneet sinulta, niin prosentti nousi 30-40 välille.

Rikastumaan toki tuolla ei päässyt, mutta vuokran sai maksettua.

Anteeksi vain, jos työlläni jonkun päivän silloin pilasin.

Vierailija
9/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun vaikka päälle, jos sattuu olemaan sellainen tyyppi, joka ei anna suunvuoroa.

Vierailija
10/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, jos työlläni jonkun päivän silloin pilasin.

Mutta siitä ärsyyntyy, jos toinen ei kuuntele mitään, vaan posmottaa kuin nauhalta päälle. Tai alkaa kiukuta/tapella vastaan, sellainen yksilökin on kerran vuosia sitten osunut kohdalle (oli joku puhelinkeräyksiä tekevä nainen, jolle erehdyin sanomaan, että en periaatteesta osallistu puhelinkeräyksiin, mutta jos hänellä on antaa sen kohdejärjestön tilinumero, niin saatan panna suoraan tilille rahaa ilman, että puhelinfirma kuorii omiaan siitä välistä ;-))

-9-

Vierailija
11/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, jos työlläni jonkun päivän silloin pilasin

Et saa. Kuole tulipalossa. Huora saa olla mutta ei puhelinmyyjä.

Vierailija
12/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska puhelinmyynti ei ole alana vieläkään kuollut, niin sen täytyy olla kannattavaa toimintaa. Uskottava se sitten vain on, että on olemassa myös paljon ihmisiä, jotka todellakin ostavat näiltä myyjiltä jotain.

Minä en ikinä osta, koska niiden puheesta ei yleensä edes saa mitään selvää, ja ne tarjouksetkin on niin epäselviä, että jos yritän tosissani selvittää, että mitä se on myymässä ja millä ehdoilla, niin ei se myyjäkään jaksa minulle sitä riittävän juurta jaksain selvittää.

Vierailija
13/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, jos työlläni jonkun päivän silloin pilasin

Et saa. Kuole tulipalossa. Huora saa olla mutta ei puhelinmyyjä.

Huoran asiakkaat sentään todella haluavat heille myytävää tuotetta.

Vierailija
14/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ne aina juttelemaan pöydänkannen kanssa;-)

Mä en uskaltaisi, koska mulle on jopa erittäin selkeistä "ei en tilaa mitään" -vastaväitteistäni huolimatta vain sanottu että "tehdäänpä nyt niin että mä laitan sulle tulemaan tästä..." Tuossa vaiheessa jo huusin että "no et laita!" ja painoin punaista luuria. Ihan mahdottomia joskus noi myyjät. En tiedä saako ne sillä ärsyttävällä päällepuhumis- ja pakottamistyylillä muka jotain myytyä. Ehkä joillekin jotka ei uskalla sanoa ei. Useista raivostuttavista kokemuksista johtuen mulla nousee ärtymys aika korkealle pelkästään kun huomaan soittajan olevan lehtimyyjä. Niin kuultu nämä kaikki "Meillä olis sulle nyt tosi hyviä uutisia..." ynnä muut kliseet. Mulle on myös valehdeltu puhelun alussa, että tässä ei kaupata mitään vaan kysellään lyhyesti kokemuksia. Ja sitten kuitenkin alettu kauppaamaan jotakin, ensin väittäen ettei tämä maksa sulle mitään (kun sanoin että mä tosiaan EN osta mitään). Oli muuten tää sama mies joka selkeistä kieltäytymisistäni huolimatta oli laittamassa mulle tilausta.

Yks nuorehko nainen taas (useamman kerran soittanut, ei tosin viime aikoina) huusi niin kimeästi ja kovaa sinne puhelimeen, että puhelinta ei kertakaikkiaan pystynyt pitämään lähelläkään korvaa. Sen naisen puhe oli sellainen shokkiefekti että tuli kyllä ihan luonnostaan painettua puhelu poikki. Etenkin kun joskus ekalla kerralla kuitenkin yritin sanoa että en tilaa mitään, mutta jankutushuuto vaan jatkui.

Vierailija
15/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tehonnut íhan perinteinen ei kiitos -menetelmä. Jos joku on ollut vähän sitkeämpi niin sitten olen vain sitkeästi vastannut että ei kiitos. Ei ne sitä väkisin sieltä laita,ja työtään vain tekevät hekin.

Vierailija
16/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen sanonut: Voi kuule, minä kun olen melkein sokkee...

Vierailija
17/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin väitetään että ei ole mukamas mikään tilaus kun ihan vaan ilmaseks ollaan lähettämässä lehtiä. Niin varmaan...

Alkuun tietenkin perinteiset. Olipa mukava että sain sinut kiinni. Meillä olis kuule erittäin mukavia uutisia sinulle. Arpaonni on osunut sinuun ja saat valita mieleisesi lehden. plaah.

Kerran mua vähän säälitti yks myyjä.

En edes muista mitä oli myymässä koska en kuunnellut. Se siellä luurin toisessa päässä sanoi että voisinko minä edes kuunnella mitä hänellä on sanottavaa :) annoin kertoa, ihan kuin olisi lukenut jostakin tasapaksua sepustusta. Muutama minuutti sillä meni. Sanoin sitten siihen että kuule minä en tilaa mitään ja kiitos!

Myyjä kauppasi jotakin lasten/nuorten kirjasarjaa.

Kuulosti aika mielenkiintoiselta.

Sanoin myyjälle että toisaalta kiinnostais mutta en uskalla nyt tilata On sillä hintaakin.

Myyjä sanoi että eihän se ole kuin 17e/kk. Kyllähän se vuodessa tekis jo aika paljon. (ei ollut mikään välttämätön tarve saada kyseinen sarja)

Sanoin että on siltikin paljon.

Yritti vielä ja kysyi että mikä siinä kiikastaa jos kerran kiinnostaa niin miksi en tilaa? :O

Sanoin että laittaa kirjallista tarjousta tulemaan mutta ei kelvannut. Soitti vielä seuraavana päivänä uudestaan.

Vierailija
18/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian lehtiä ei enää ole olemassa! Ne luetaan iPadilta ja paperiversiot häviävät. Ainoa, mikä tätä kehitystä estää on suuret ikäluokat jotka eivät suurelta osin ole ottanut tietokonetta haltuun.

Mutta tulevaisuudessa se markkinointi pitää siirtää nettiin. Ja markkinoida niitä lehtiä siellä luettavaksi. Näkisin, että ilmaisversiot katoavat pian ja joudut maksamaan että luet tämän nykyisenkin version IltaSanomista.

Vierailija
19/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevätkö puhelinkaupustelijat ?!!

1. Jos he aloittavat 'Mitä kuuluu' niin kysy 'miksi haluat tietää' tai "hauska kun kysyit, sillä tuntuu siltä että nykyään kukaan ei välitä lähimmäisestään ja minulla on näitä ongelmia: koirani kuoli, minulla on ongelmia vaimon kanssa..." ja kun he yrittävät lopettaa tai myydä jotain niin jatka vain puhumista.

2. Jos he sanovat olevansa se ja se siitä ja si...itä yhtiöstä niin pyydä heidät tavaamaan nimensä ja yhtiön nimi, sitten kysy missä k.o. firma sijaitsee. Jatka kyselemällä henkilökohtaisia kysymyksiä tai kysymyksiä heidän firmastaan kunnes he lopettavat.

3. Tämä toimii hyvin jos olet mies: "Hei olen Jaana ja soitan abc yhtiöstä" sinä käheällä äänellä: "mitä sinulla on päälläsi?"

4. Tai sinä kovalla äänellä: "Jaana sinäkö, mitä kuuluu, miten olet voinut ..." toivottavasti soittaja hetken luulee että tunnet hänet.

5. Sano: Ei ja EI uudestaan ja uudestaan vaihtele ääntä ja tempoa, heidän puheensa mukaan tämä on kaikkein hauskinta jos he joutuvat katkaisemaan puhelun.

6. Jos firma on siivousalalla, kysy saatteko veren puhdistettua matosta? saatteko vuohen veren puhdistettua? saatteko ihmisen veren puhdistettua?

7. Kerro myyjälle, että työskentelet samassa yrityksessä.

8. Vastaa puhelimeen, kun huomaat että kyse on myynnistä kirkaise Voi hyvä Jumala! ja sulje puhelin.

9. Kerro soittajalle että olet kiireinen, mutta jos he antavat KOTI-numeronsa niin palaat asiaan ja kun he sanovat etteivät voi antaa sitä niin toteat: Niin, ette kai haluaisi että joku häiritsee teitä kotona? Myyjä sanoo että näin on, jolloin voit sanoa että nyt sitten hän ymmärtää miltä sinusta tuntuu.

10. Pyydä heitä toistamaan sama asia useita kertoja.

11. Sano että olit juuri syömässä, pyydä heitä odottamaan hetki käännä kaiuttimeen ja syö äänekkäästi maiskutellen samalla kun vastailet.

12. Pyydä heitä faxaaman info itse keksimääsi numeroon.

13. Pyydä heitä puhumaan erittäin hitaasti, koska aiot kirjoittaa joka sanan muistiin.

Vierailija
20/22 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä on ettei voi sanoa jo alussa: ei kiitos ja luuri kiinni! Niin mä teen.