Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko CV:ssä vaan vähän huijata

Vierailija
17.04.2026 |

Tarkistaako joku firma oikeasti ne edelliset työpaikat niin tarkasti. Jos kyseessä joku perusduunari ala. Jos laittaa vähän pidemmät ajat niihin edellisiin työpaikkoihin, että ei ole juuri välejä kun olet ollut työtön. Kun olen viimeiset 8 vuotta ollut vain määräaikaisissa hommissa ja välillä lähes vuodenkin työtön. Lisäksi opiskelin pari vuotta, mutta siltä alalta en ole edes saanut töitä. Tai jos laittaa ihan jonkun keksityn paikan kokonaan, vaikka eri kaupungista. Nyt taas opiskelen, mutta turhaa tääkin varmaan on, kun toki just nyt hoitajia irtisanotaan. Edellinen koulutus oli raksahommia ja silloin just niiden työllisyys romahti. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On entinen sitten se uusi työpaikkasi, jos jäät kiinni.

Meillä ainakin tarkistetaan ja valinta ei tälläkään kertaa kohdistunut sinuun 

Vierailija
2/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huijata niin paljon kuin lystäät, mutta veikkaisin että hommia ei ole tiedossa, jos jostain syystä jäätkin kiinni vääristelystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi joku työttömyysjakson pituus olla niin tärkeä asia että olisi pakko väärentää CV.

Vierailija
4/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Usein pyydetään aikaisemmat opinto- ja työtodistukset nähtäville. Ja virheet CV:ssä eivät ainakaan anna hyvää kuvaa työntekijän taidoista. 

Vierailija
5/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jää kiinni heti, jos työnantaja haljuaa nähdä haastattelussa myös työtodistukset

Vierailija
6/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no, tuorein on se josta saatetaan kysyä tietoa susta työntekijänä, jos sua ollaan pestaamassa. Ja jos sitten tarvitaan työtodistuksia palkan lisien laskemista varten, niin ei ne taida verrata sitä todistusmäärää sun valehtelevaan cv:hen.

Vierailija
7/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit huijata niin paljon kuin lystäät, mutta veikkaisin että hommia ei ole tiedossa, jos jostain syystä jäätkin kiinni vääristelystä. 

Tämä on aika lailla totta. Mutta mitään seuraamuksiakaan ei valehtelusta tule, joten mitään ei häviä. Jos et vääristelyn takia saanut kyseistä paikkaa, et olisi tuskin saanut sitä oikeilla meriiteiiläsikään. Ja seuraava haku alkaa taas alusta ilman historiaa valehtelusta.

Vierailija
8/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vähän voi pyöristellä, valehdella ei kannata. Vaikkapa näin rennolla otteella, vuositasolla ilmoittamalla, muutaman kuukauden pätkät saadaan vaikuttamaan pidemmiltä:

2015-2016 Yritys A Oy

2016-2016 Firma B Oy

2016-2017 Puulaaki C Oy

2017-2019 Duunipaikka D Oy

2019-2020 Töipaikka E Oy

Vierailija
9/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki vähän voi pyöristellä, valehdella ei kannata. Vaikkapa näin rennolla otteella, vuositasolla ilmoittamalla, muutaman kuukauden pätkät saadaan vaikuttamaan pidemmiltä:

2015-2016 Yritys A Oy

2016-2016 Firma B Oy

2016-2017 Puulaaki C Oy

2019-2020 Töipaikka E Oy

Mutta ihminen joka on tottunut lukemaan CV:itä huomaa ettei ole päivämääriä ja tekee siitä omat päätelmänsä.

Vierailija
10/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan se opiskelukin, vaikka on eri alaa, kertoo kuitenkin siitä että olet kyseisenä aikana jotain tehnyt.

Vierailija
11/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt listan konkurssin tehneistä pikkufirmoista ja käyttänyt niitä cv:ssä. Ei niitä mitenkään pysty tarkistamaan. Tosin ei tässä iässä kukaan minun cv:tä edes vilkaise syntymävuotta pidemmälle. Voisin ihan hyvin kirjoittaa sinne, että saat 1000 euroa tilillesi, kun soitat puhelinnumerooni ja kerrot että tämä luvattiin cv:ssäni. Tuskin kenellekään tarvitsisi sitä maksaa...

M55

Vierailija
12/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2015-2016 Yritys A Oy

2016-2016 Firma B Oy

2016-2017 Puulaaki C Oy

2019-2020 Töipaikka E Oy

Mutta ihminen joka on tottunut lukemaan CV:itä huomaa ettei ole päivämääriä ja tekee siitä omat päätelmänsä.

Jep. Parin päivän työsuhteita ja aina saanut kenkää, kun tullut jo toisena työpäivänä humalassa työmaalle.

Vierailija
13/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi joku työttömyysjakson pituus olla niin tärkeä asia että olisi pakko väärentää CV.

Minulla pisimmät työttömyysjaksot 9 vuotta ja 7 vuotta. Sitten niitä 3-5 vuoden työttömyyspätkiä vähän enemmän...

M55

Vierailija
14/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt listan konkurssin tehneistä pikkufirmoista ja käyttänyt niitä cv:ssä. Ei niitä mitenkään pysty tarkistamaan. Tosin ei tässä iässä kukaan minun cv:tä edes vilkaise syntymävuotta pidemmälle. Voisin ihan hyvin kirjoittaa sinne, että saat 1000 euroa tilillesi, kun soitat puhelinnumerooni ja kerrot että tämä luvattiin cv:ssäni. Tuskin kenellekään tarvitsisi sitä maksaa...

M55

Jos jokainen firma, missä olet ollut töissä on tehnyt konkurssin. Mitä se kertoo sinun työpanoksestasi? Että et ole ollut töissä? 

Vierailija
15/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jokin tosi kauan sitten ollut työsuhde, jonka firmaa ei ole enää olemassakaan? 

Vierailija
16/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiertelin aikoinaan Thaimaassa 4 vuotta. Lojuin riippumatossa ja ajelin mopolla.

Mun kaveri teki tuosta ajasta hienon työtodistuksen leimoineen kaikkineen. Olin ollut sitten hotellissa jonkinmoinen viihdytyspäällikkö.

Toi todistus näytetiin monessakin paikassa, aina pääsin töihinkin mihin hain.

Nyt rikos on vanhentunut, koska olen jo eläkkeellä.

Vierailija
17/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhdessäkään vuokrafirmassa kyselty sen tarkemmin, ovat joskus soittaneet suosittelijalle, joten liikaa ei kannata pyöristellä. CV olisi kilometrin pituinen jos laittaisin kaikki lyhyetkin viikon työllistymiset viimeisen 30 vuoden ajalta. 

Vierailija
18/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M55

Jos jokainen firma, missä olet ollut töissä on tehnyt konkurssin. Mitä se kertoo sinun työpanoksestasi? Että et ole ollut töissä? 

Meneehän ne konkurssiin jos otan lopputilin. Vai ymmärsitkö asian niin että meni konkurssiin jo silloin kun olin muka töissä siellä? Onko pikku päässäsi vähän ahdasta...

Vierailija
19/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2015-2016 Yritys A Oy

2016-2016 Firma B Oy

2016-2017 Puulaaki C Oy

2019-2020 Töipaikka E Oy

Toi näyttää ainakin omaan silmään huonolta. Joka firmassa vuoden tai alle. Jotain vikaa silloin on jos ei yhtään pidempää työsuhdetta. En ottaisi tuota työntekijää.

Vierailija
20/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi väärentää kuin kertoa totuus. Jos on 4 vuotta työttömyyttä, niin se jo sulkee portit. Siksi väärennöksellä on pienet mahdollisuudet onnistua, kunhan et laita mitään liian kiinnostavaa siihen. Keksi vaikka joku konkurssiin mennyt firma siihen kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän