Kertokaa mulle mitä on olla kipeänä ilman kuumetta?
En ymmärrä ihan työkaverin puhetta.
Oli siis poissa töistä kuumeettomaan "kuumeen" vuoksi. Muttei hällä kyllä ole nuhaa, yskää eikä kurkku kipeänäkään. Mitä tuo on?
Kommentit (15)
Mut ittellä on tällä hetkellä ainoa vaiva hengenahdistus. Kävely keittiöstä olkkariin eli 10metriä läähätyttää. Puhuminen alkaa yskittää. Ulkona kävely ei onnistu. Hengitys sattuu. Lääkärin mukaan ei ole mitään muuta. Kuumetta ei, päänsärkyä ei...
JOs ei, niin vaadi päästä. Jos ei siinäkään mitään, niin itseäni auttoi tuollaiseen sellainen astmainhalaattori. Toinen oli ventolineä ja toinen jotain kortisonijuttua.
Mutta itse olen juuri noita ihmisiä, joille ei tule kuumetta kovassakaan flunssassa (influenssa on sitten asia erikseen). Ja olo on kyllä ohan kauhea.
Nuorempana raahauduin töihin sairaanakin, koska kuumetta ei ollut, mutta nykyään ymmärrän jäädä kotiin potemaan. Menee tauti nopeammin ohi, eikä tule jälkitauteja niin helposti.
mutta mulle ei kuume nouse helposti. Välillä silti nuhassa kaikkia lihaksia särkee niin että tuntuu kuin olisi jäänyt jyrän alle, päätä ja niskaa särkee, väsyttää niin että nukun helposti 16 h vuorokaudessa enkä jaksa edes lukea sängyssä vaan nukahdan heti. Yleensä siis liittyy nuhaan/yskään minulla. Normaalisti ruumiinlämpöni on n. 36,5 ja tuossa olotilassa yleensä 37. Ei kuumetta, mutta todella paska olo.
Onneksi nyt on sellainen työ jossa saa olla omalla ilmoituksella pois 3 päivää ilman lääkärintodistusta, ei meinaan välttämättä heruisi saikkua kun ei ole kuumetta. Edellisessä työpaikassa oli toisin, ja joskus en saanut sairaslomaa. Vääntäydyin tietysti sitten töihin, mutta sitten sairastuinkin kunnolla ja olin yli viikon sairaslomalla (jos saan heti tuon "kuumettoman sairastamisen" yllättäessä jäädä pois selviän 1-2 poissaolopäivällä).
Menossa, eikä hyötyä. Olen viimeisellä kolmanneksella raskaana, joten eivät halus kuvata... Kortisoni ja antibiootti alko tänää, kun niitä vaatimalla vaadin, mut nekään ei auta ku parin päivän päästä
Menossa, eikä hyötyä. Olen viimeisellä kolmanneksella raskaana, joten eivät halus kuvata... Kortisoni ja antibiootti alko tänää, kun niitä vaatimalla vaadin, mut nekään ei auta ku parin päivän päästä
Sehän ei näy perusverenkuvasta, vaan vaatii erillisen testin. Oireet on meinaan just tollaset...
En ymmärrä ihan työkaverin puhetta.
Oli siis poissa töistä kuumeettomaan "kuumeen" vuoksi. Muttei hällä kyllä ole nuhaa, yskää eikä kurkku kipeänäkään. Mitä tuo on?
Tammikuussa juuri koin kuumeettoman poskiontelotulehduksen.
Olin aivan voimaton. Sängystä jos nousin edes vessaan, kylmä hiki nousi ja sydän löi epätahtiin. Yhtään mitään ei jaksanut tehdä.
Tuntuu vain todella sairaalta, vaikka kuumetta ei ole. Kun sain antibioottikuurin, vuorokauden päästä aloituksesta aivan selvästi vointi koheni.
Minulla oli kanss atammikuussa poskiontelontulehdus ja kamala päänsärky. sain Duactia, nenäsumutetta ja limaa irrottavaa lääkettä. Töissä ihan koko ajan.
Kipeänä ollessa pää painaa kamalasti ja sitä ei meinaa jaksaa kannatella edes istuessaan. Olo on aivan voimaton ja väsynyt. Päätä ja lihaksia saattaa särkeä.
mutta jos on esim. flunssa, niin on toki muita oireita, flunssasta riippuen, esim. nuhaa, kurkkukipua, päänsärkyä yms. Itse pitää vaan sitten arvioida, milloin on tarpeeksi sairas, ettei voi tehdä töitä. Hyvin harvoin olen poissa töistä.
Vaikea sanoa, mikä työkaverillasi on, mutta ehkä se ei vaan tahdo kertoa sitä sinulle? Vai onko kyseessä ihminen, jota voi epäillä lintsauksesta? Kyllähän sen aika usein tietää, kuka työkaveri on tunnollinen ja poissa vain syystä, ja kuka taas ei....
mahatauti, migreeni, menkkakivut, noidannuoli...
Onhan noita vaihtoehtoja. Kuuluuko työkaverisin sairauskertomus mielestäsi sinulle?
Minulla oli kanss atammikuussa poskiontelontulehdus ja kamala päänsärky. sain Duactia, nenäsumutetta ja limaa irrottavaa lääkettä. Töissä ihan koko ajan.
Mitä hyötyä siitä duunissa olossa oli sulle. Paranitko nopeammin? Mitä haittaa siitä oli, että olit sairaana töissä? Tartutit sitä tautia parhaasi mukaan ympäristöösi pelle. Duunin etu on se, että hoidat ittes mahdollisimman nopeasti työkykyiseksi, ja ettei muut työntekijät sairastu.
Kuitenkin niistät nokkaasi koko ajan ja ihan varmana et joka niiston jälkeen desinfioi käsiäs, vaan lähmit yleisissä tiloissa tavaroita, joita muutkin käyttää...
Sehän on yleensä jälkitauti. Työterveyslääkärin mukaan se ei vaadi antibiootteja eikä sairauslomaa.
josta joku muukin puhui?
Itselläni on usein flunssa kuumeeton tai sitten lämpö laskee johonkin 35:n.
Mut ittellä on tällä hetkellä ainoa vaiva hengenahdistus. Kävely keittiöstä olkkariin eli 10metriä läähätyttää. Puhuminen alkaa yskittää. Ulkona kävely ei onnistu. Hengitys sattuu. Lääkärin mukaan ei ole mitään muuta. Kuumetta ei, päänsärkyä ei...