Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VERHO-ONGELMA - ks. kuvat ja anna idea tai mielipide.

Vierailija
05.03.2012 |

http://aijaa.com/000349708678

http://aijaa.com/008789708679

toivottavasti joku noista linkeistä nyt toimii...

Eli kuvista näkyisi, mikä on "ongelma". Eli millaiset verhot voisi laittaa??

- pieni olohuone

- valjua ilmettä halutaan pois, mutta kuitenkin vaalea ja avara vaikutelma pitäisi olla

- seinät juuri maalattiin sävyllä Sadolin Maailman värit Monaco vaalea, eli ihan kaunis valkoinen. Ennen olivat maalarinvalkoiset, mikä oli vähän ankea väri.

- mietin kovasti olisiko ainakin sohvan takainen seinä pitänyt maalta esim. v.harmaalla (vieressä oleva ruokailutila tuli sävyllä Nepal pehmeä), mutta laitoimme valkoisella että olkkari säilyisi mahd. avarana ja valoisana. En VOI heti vaatia miestä maalaamaan uudestaankaan.....

- pitkät verhot siis jäisivät sohvan taakse ja pianon taakse

- laskosverhoa tms. ei taas oikein saa sohvan takana olevalle ikkunalle, koska kokonaisuus on niin leveä, että ainakaan mitä katselin valmiita verhoja, ei niiden leveys riittänyt

- oma ompelutaito ei riitä kuin suoriin perusverhoihin ja kärsivällisyys ei juuri niihinkään, toisaalta ei olisi kauheasti rahaa käyttää ompelijan tekemiin verhoihin. Ajattelin ehkä tyyliin jostain ellokselta / Kodin1 tms. löytää. Ei kuitenkaan mitään ihan ohutta halpista.

Eli - onko verhot ylipäänsä tarpeen, vai onko vaikutelma liian valju edelleen ilman niitä?

Ja millaiset verhot?

Pianon yllä olevalle seinälle ajattelin laittaa jonkun seinätekstitarran... piano on nyt vähän irti seinästä ja nurkasta kun seinämaali vielä kuivuu, ja muutenkin sen päällä on ehkä vähän sekalaista sälää..

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että isojen ikkunoiden eteen jää tyhjää tai korkeintaan joku senkki tai ruokailuryhmä riittävän kaukana ikkunasta. Mutta jos sohvalle ei ole muuta paikkaa, laittasin vaaleat kevyehköt hyvin laskeutuvat yksiväriset tai hyvin hillitty kuvioiset verhot ihan perinteisesti myös sohvan taakse. Ei ole varmaan ihan pakollista sinne sohvan taakse niitä laittaa; kokeilemalla näet, mikä miellyttää silmää ja näyttää tasapainoiselta.

Vierailija
22/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole oikein löytänyt, joka menisi kulman yli. Siis niitä jatkopaloja on, mutta samaa verhoa ei voi viedä nurkan yli, kun ne tankojen kiinnikkeet on kuitenkin siinä välissä.

ap

Meillä on erkkeriin teetetty yhtenäinen verhokisko. Kaihdinliikkeestä löytyi monenlaisia vaihtoehtoja hankalanmalliseen erkkeriinkin jo vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että on edes päädytty laittamaan ikkunoiden eteen. Ikkunoihin mustat/rustiikkiset verhotangot ja hyvin ohuet valkoiset verhot. Myös pianoa siirtäisin hieman kauemmaksi ikkunasta ja raivaisin turhat pianon päältä pois. Nuoteille yms. voi laittaa oman nuottikaapin. Ehdottamasi tekstitaulut pianon päälle alkaa olla jo vähän kulunut juttu, mutta nämä ovat tietysti makuasioita.

Vierailija
24/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se sohva on irti seinästä. Ja verhotangot voi olla ihan hyvin erilliset kummallakin seinällä. Joku nurkkajuttu vois näyttää aika oudolta.

Verhotanko vois ihan hyvin loppua ennen pianoa, sen taakse en laittais mitään.

Vierailija
25/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiväriset, kankaassa voi olla tekstuuria.

Ehkä valkoinen paras.

En maalaisi ikkunaseiniä, tehosteseinä on yleensä parempi, jos se on ns ehjä seinä.

Ikeassakin kivoja verhoja, ja tankoja. Voisi olla ihan puiset valkoiseksi maalatut perinteiset tangot, tai mustat metalliset mitä joku ehdottikin, tai Ikeasta huomaamattomat vaijerit, saa hyvin kulmaankin.

Ei laskos tai muitakaan lyhyitä verhoja olkkariin.

Vierailija
26/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10218089/

100 eurolla saat 4 verhoa. Ajattomat, kauniit. Sohvatyynyillä väriä jos haluat.

Onko teillä muuten viherkasveja ollenkaan, en huomannut. Ne tuo väriä (ainakin sitä vihreetä) ja kodikkuutta.

yksiväriset, kankaassa voi olla tekstuuria.

Ehkä valkoinen paras.

En maalaisi ikkunaseiniä, tehosteseinä on yleensä parempi, jos se on ns ehjä seinä.

Ikeassakin kivoja verhoja, ja tankoja. Voisi olla ihan puiset valkoiseksi maalatut perinteiset tangot, tai mustat metalliset mitä joku ehdottikin, tai Ikeasta huomaamattomat vaijerit, saa hyvin kulmaankin.

Ei laskos tai muitakaan lyhyitä verhoja olkkariin.

Vierailija
27/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että on edes päädytty laittamaan ikkunoiden eteen. Ikkunoihin mustat/rustiikkiset verhotangot ja hyvin ohuet valkoiset verhot. Myös pianoa siirtäisin hieman kauemmaksi ikkunasta ja raivaisin turhat pianon päältä pois. Nuoteille yms. voi laittaa oman nuottikaapin. Ehdottamasi tekstitaulut pianon päälle alkaa olla jo vähän kulunut juttu, mutta nämä ovat tietysti makuasioita.

Samassa paikassa oli edellisilläkin asukkailla...

Olkkarissa ei ole muitakaan paikkoja oikein, kuvista jo näetkin ne muut kohdat.

Ainoa mistä ei nyt ollut kuvaa, on se pianoseinää vastapäätä oleva takka, joka on olkkarin ja keittiön välissä.

Takan vieressä on ihan pieni seinäpätkä (max 1m) johon olen vielä saanut sellaisen kapean korkean lipaston laitettua.

Nuottikaapit... joo voi kun olisikin tilaa.

Pianon päällä ei yleensä ole tuota roinaa, nyt työkaluja ym. miehen jättämää kun hommat kesken.

Siinä on yleensä ollut pari kynttilää, pari valokuvaa tms.

Seinätarra pianon päällä munkin mielestä ehkä vähän out, mutta kun taulukaan ei mielestäni käy tuohon nurkkaan enää; tarra jotenkin sulatuu seinään paremmin. Noin täysin tyhjänäkin se seinä vähän ankea.

ap

Vierailija
28/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10218089/" alt="http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10218089/">http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10218089/</a&gt; 100 eurolla saat 4 verhoa. Ajattomat, kauniit. Sohvatyynyillä väriä jos haluat. Onko teillä muuten viherkasveja ollenkaan, en huomannut. Ne tuo väriä (ainakin sitä vihreetä) ja kodikkuutta.

yksiväriset, kankaassa voi olla tekstuuria. Ehkä valkoinen paras. En maalaisi ikkunaseiniä, tehosteseinä on yleensä parempi, jos se on ns ehjä seinä. Ikeassakin kivoja verhoja, ja tankoja. Voisi olla ihan puiset valkoiseksi maalatut perinteiset tangot, tai mustat metalliset mitä joku ehdottikin, tai Ikeasta huomaamattomat vaijerit, saa hyvin kulmaankin. Ei laskos tai muitakaan lyhyitä verhoja olkkariin.

- ei ole oikein paikkoja

- tapan aina ne kaikki.

Siinä pianon vieressä olevalla pikkupöydällä on pari jotai rahapuumuunnelmaa, nekin kohta kuolee... siinä pöydällä yleensä pidän jotain viherkasveja. Ja keittiössä jossain kohtaa jotain.

ap

Vierailija
29/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon isoon ruukkuun. Mahdollisesti altakastelu, lannoitteet multaan, ja mullan vaihdat joka toinen vuosi.

Siihen sohvan ja pianon väliin, ikkunan läheisyyteen.

Pienet rupsahtaa ja kuivahtaa helpommin.

Vierailija
30/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin sinä niin ottaisin sellaisen mallipalasen mukaan ja lähtisin kiertään kauppoja ja katsomaan, että mitä on tarjolla ja vertaisin sitä mallipalaa niihin mitä on tarjolla ja joista itse tykkäisin. Pyytäisin myyjiä näyttää parasta mitä niillä on.

Sun koti näyttää nyt siltä, että tuo sohvan väri ja materiaali on se mikä määrää tän sun homman. Ja sanoit, että maton voit vaihtaa, joten älä sitä sitten mieti. Pienissä tiloissa on ihan kiva olla jopa ilman mattoa. Helppo siivotakin ja pöly pysyy poissa!

Sulla on nyt liikaa valkoista siellä ruokapöydän luona. Verhoja pitäisi olla vähintään tuplamäärä kangasta. Sorry vaan, mutta noi verhot näyttää just siltä mitä tarkoitin, kun sanoin, että verhoista tulee rätit. Noi eivät edes laskeudu nätisti. Tarttet tasokkaammat verhot. Mä laittaisin samanlaiset verhot tonne ruokanurkkaukseen kuin sinne sohvanurkkaukseenkin. Ruokanurkkaus tarttis verhot joissa on vähän enemmän väriä. Kun sulla on molemmissa paikoissa samanlaiset verhot, niin ne verhot yhdistävät huoneen yhdeksi kokonaisuudeksi ja rauhoittavat.

Ja edelleen kaikkialle juuri vain ikkunan pituiset mustat verhotangot, joissa kivat päät ja siis kaikkien ikkunoiden ylle. Ja mustat lenkut. Verhoa ei saa olla liian vähän, mutta ei myöskään liikaa. Joissakin tapauksissa kolme verhoa on ihan hyvä. Mulla on kolme verhoa makkarissa (yksi seinä).

Toi väri ja kangas on nyt hankala sen takia, että se sohvan väri ja materiaali on nyt epäselvä. Tätä ei voi puhumalla ratkaista eikä kuvien perusteella. Tuossa sun ongelmassa ne verhoasiantuntijat niissä KUNNON kangaskaupoissa osaavat auttaa sua kun näkevät kankaan. Jos sulla ei ole tilkkua, niin pyydä sieltä kangaskaupoista niiden tilkkuja ja mene niiden kanssa kotiin ja tutkaile sohvan kangasta vasten. En yhtään ihmettelisi, vaikka joku hieman sinapinväriin tai harmaaroosaan (siis aivan hitusen) vivahtava väri sopisi, mutta onko sitten taas olemassa sellaista kangasta? Sun kyllä tarttee nyt mennä juoksemaan niihin kunnon kangaskauppoihin ja tuumailla niiden tätien kanssa siellä. Tätä ei nyt av voi ikävä kyllä näiden kuvien perusteella sulle ratkaista.

Siis oli tosi kiva, että laitoit kuvia kodistasi. Mä olen just ostamassa mööpeleitä ja uusia juttuja mun uuteen kotiin. Mä ostin jo alesta verhot ja pelkään, että ne eivät kuitenkaan ole oikeat. Tämä "mielikuvissasisustaminen" ei olekaan mikään helppo juttu ja siihen tuskin kaikki edes pystyvät (en tarkoita että minäkään pysytisin). Mun uusi kämppä on samaa sorttia kuin nykyinen ja sen vuoksi luulen ostaneeni sopivat verhot. Puolella hinnalla ne olivat 40 euroa kpl. Ne ovat sellaiset "hopeanharmaat". Mullekin tulee uusi antiikkivalkoinen ruokakalusto (käy blogissa katsomassa) ja kirjahylly ja vähän muuta. Mä pelkään, että nyt on tulossa liikaa valkoista kun mä en halua valkoista kotia (mun mielestä miehelle ei sovi ihan valkoinen koti ja tulee sairaalatunnelma).

Mutta ne lattiatkin määrää paljon! Minkälaiset ovat muuten sun lattiat? Älä unohda niiden väriä ja materiaalia - sekin vaikuttaa. Mä päädyin valkoisiin mööpeleihin lattian värin vuoksi. Nyt mulla on uudet sohvat harkinnassa ja olen kyllä katsonut tommoisia kulmasohvatyyppisiä kuin sullakin taitaa olla. Luulen kuitenkin, että pysyn kahdessa sohvassa, jotka laitan kulmaan ja väliin lamppupöydän (näin mulla on ennenkin ollut). Mulla on tummanruskea vähän rustik, iso sohvapöytä ja mun sohvat ovat olleet ruskeankirjavat, mutta mahdollisesti tummansinisenkirjavat ovat harkinnassa. Olen nähnyt ihanaa kangasta, mutta sitä saa vaan valmiissa sohvissa ja olen vähän ajatellut verhoiluttaa vanhat sohvani. Saa nähdä.

Palaillaan sisustuksen merkeissä!

T. furnishyourwalls.blogspot.com

Vierailija
32/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun makumme eivät näytä ollenkaan kohtaavan. Silmääni näyttää tosi valjulta. Beigen vuoksi kaipaa verhoja, ehkä esim. mustavalkoisessa, graafiesemmassa sisustuksessa menisi pelkät kaihtimet. Mutta mites nuo jonkun jo ehdottamat kaihtimet tummasta puusta? Ne sopisivat beigeen sohvaankin ja tuohon merihenkiseen tyynystöön.

Itse kaipaisin tuonne lisää väriä, mutta ehdottomasti ei ainakaan valkoisia verhoja. Tumma harmaa olisi parempi, esim. tähän tyyliin: https://kotisivukone.fi//files/pikkuelsa.kotisivukone.com/Svaneforssyks…

Vierailija
33/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen on kaunista - ai ainakaan mitään prameita muhkeita vaan sileää ja niukkaa - kapeat panelit n. 2 kpl reinoille ja keskelle - ei haittaa vaikka jää sohvan taaksen

Vierailija
34/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä on jo sälekaihtimet, olisi vähän tårta på tårta. Ja tummaa puuta olevat kaihtimet oli just edellisessä kodissa...

Joo mun mielestä kanssa on siis vielä jotenkin turhan valju.

Eli vaaleasta yleivaikutelmasta pidän, mutta en platkusta ja valjusta.

LATTIOISTA joku kysyi - ne on siis myös vaaleat, valkokuullotettua parkettia.

Jos itse olisin laittanut, olisi tummat wenget lattiat - silloin nuo valkoiset seinät oiskin niin kauniit sen rinnalla, ah.

Mutta nyt liikaa kun valkoiset seinät, valk. lattiat, valk. ikkunanpuitteet... tai sitten ois pitänyt ostaa kuitenkin vaaleampi sohva.

Sitä vaan kaipasi vähän väriä ja lämpöä silloin kun muutettiin.

ap

Vierailija
35/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan ihan kahjo, mutta mä ajattelin kyllä ihan tavallisia pitkiä verhoja koko ajan, jotka loppuu ennen lattiaa niin että eivät kerää kaikkia pölyjä ja voi imuroida helpolla.

Eikö verholiikkeillä ole kaikenlaisia tankoratkaisuja huoneen kulmiin joissa on ikkunat? Menisin sellaisten asiantuntijoiden kanssa jutteleen.

Tää oli sit taas tämä tekstinvuodattaja... sorry, jos häiritsin...

Yksi mikä tohon voisi myös sopia on tietysti sellainen vanhanaikainen, mutta todella kapea n k kappa. Mutta laittaaks kukaan sellaisia enää? Enkä tiedä saako näissä moderneissa ikkunoissa edes panna mitään noiden tuuletusrakojen eteen. Mutta eiks tämmöiset asiat ole ihan verhoasiantuntijoiden juttuja ja pitää nähdä se kämppä. Varmaan löytyy ratkaisuja.

Tämmöisissä tavisasunnoissa, joissa itse asun, on tommoinen valkoinen pitkä "laudankaltainen", jonka takana on sitten kaksi kiskoa - verholle ja sen takana valoverholle. Tykkäättekös tommoisista? Mä en oikein. Mutta taloyhtiön mielestä varmaan ikkunoista tulee siisti ulospäin kun kaikki ripustaa verhonsa sellaisiin. Saako ne pois - saakohan ottaa pois - jos haluaa? Tommosenhan nyt voi vetää vaikka minkä seinän pituudelta. Puhuiko joku sellaisestakin? Mä kyllä tykkäisin verhoista, jotka reunustaa vaan ikkunaa. Ja se verran enemmän, että verho ei ole ikkunaa vaan seinää vasten ja koko ikkuna jää avoimeksi silloin kun verhot on vedetty syrjään.

En ajatellutkaan, että tässä pitäisi koko kämppä sisustaa. Tietysti joku viherkasvi ja hieno ruukku sille. Huoneilma voi kuitenkin tappaa jotkut kukat, joten jos ei onnistu niin on pakko tyytyä johonkin keinokukkaan. Mä tykkään laittaa tauluja kaikenlaisista asioista ja valokuvista. Ne on ne taulun raamit mitkä on se juttu monta kertaa. Joten tauluja voi laittaa itse. Mulla on kynttilälampetteja, kelloja, ja vähän muutakin ripustettuna seinille.

Ison maalauksen vois perhe yhdessä tehdä vaikka akryyliväreillä. Teette jotain abstraktia (isoja kuvioita ja värikkäitä, isoja pintoja), missä väri on valittu, niin että sopii muuhun sisustukseen. Sitten laitatte siihen tasokkaat, sisustukseen sopivat raamit. Siinä teille sisustukseen sopivan värinen taulu! Suurennettuja valokuvia tauluiksi myös - varsinkin mustavalkoisia jos löytyy vanhoista perhealbumeista. Viekää valokuvausliikkeeseen.

Se oli hyvä idea, että pianon yläpuolelle voisi laittaa kivan peilin. Mulle tulee mieleen joku ovaali. Mulla on itsellä kultaraaminen ja teillekin voisi sopia sellainen - tai sitten joku löytö jostakin. Kodin Anttilassa oli paljon peilejä (sellaista rustiikkaa) just joku viikko sitten 70 % alessa rempan vuoksi, mutta se on jo ohi.

Lamputkin on tärkeitä. Missä sohvalamput? Pianon päällä voisi olla joku nätti, pieni lamppu ja vähän muuallakin - vaikea täältä sanoa missä sulla on siellä tilaa.

Mihin laitatte lehdet - vai eiks teillekään enää tule paperilehtiä? Niille voisi olla joku kiva kori jossakin.

Vierailija
36/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläpä Vallilan ruskeasävyisestä kelohonka-kankaasta, missä se puu kasvaisi täyteen mittaansa kun laskosverhot ovat alhaalla.

Vierailija
37/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan tos vanhanaikainen ja hirvee, kun mä han oikeast miettisin noin matalaan tlaan kappoja.

Kaihtimien takia kun ei ole tarvetta pimentää ikkunaa, niin kappa toisi sopivast kodkkuutta kuitenkin.

Kannatan ehdottomasti musta/tummia verhotankoja!

Vierailija
38/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain "jämäkästä" kankaasta tai ihan suora kappa piilokiinnityksellä on mun ehdotus, värinä maton tai sohvan sävy

Vierailija
39/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vedetään narulla ylös ja kangas jää rypylle? Ja tässä tarkoitan sellaista oikein muhkean ryppyistä, eli paksu kangas ja isot rypyt. Väri on valkoinen.

Jos haluat sivuverhot, jätä sohvan takaa lyhyemmäksi ja sivuilta sitten pitkät verhot. Nämä myös paksumpaa kangasta, ei mitään valoverhoja, paitsi korkeintaan paksujen verhojen päälle. Sitoisin sohvan ruskealla nauhalla verhot päivisin pois ikkunan edestä (http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/koti/sisustus/2010/sisustuskoulu/95746…). Verhot voisivat olla maton väriset, mikäli matto on vaalean värinen, muussa tapauksessa valkoinen.

Myös sellainen verho sopisi, missä on vedensinistä ja vaalean vihreää. Toisi mieleen hiekkarannan. Palmuja, vettä, hiekkaa.

Ikkunaan tosin voisi sopia joku viherkasvikin tai ikkunalauta, jolla kukkasia. Kenties joku isolehtinen korkea palmu sohvan taakse? Murattiköynnös ikkunan yläkarmeihin.

Vierailija
40/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen noita tuossa jossain viestissä mainittuja Ikean valkoisia pellavaverhoja: ne on ihanan ja laadukkaan näköiset. Verhotangot vaan nurkasta "päät yhteen" ja verhot melkein lattiaan asti.

Huoneessa on paljon kaikenlaista roinaa, joten turha sekoittaa näkymää vielä lisää kuvioverhoilla. Verhot ovat keveät ja raikkaat jos ovat valkoiset.