Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo uhkaa antaa kirjallisen varoituksen myöhästelyn takia...

Vierailija
14.03.2012 |

Pomo on jostain syystä ottanut minut silmätikukseen, kun tietää että lapseni päiväkoti aukeaa puoli tuntia ennen kuin työaikani alkaa, eli ehdin aina juuri ja juuri töihin.

Pomo on ottanut tavakseen olla minua aamuisin vastassa työpisteessäni kelloa katsellen, on tehnyt sen nyt ainakin 1-2 krt viikossa. Ja kaksi kertaa viimeisen kuukauden aikana hän on näyttänyt kellon olevan minuutin yli. No, olen aina sitten ollut myös töissä minuutin yli työaikani. Ja lisäksi kaikki muut kellot näyttävät pari minuuttia vähemmän kuin työpaikkani kello, eli tämä kello on edellä.

Minusta hänen käytöksensä on asiatonta, se alkoi kun lapseni aloitti vuodenvaihteessa päiväkodin, ja hän kuuli jostain asiasta.

Minusta tämä siis on ihan suoranaista kiusaamista.

Mitä mieltä olette, minäkö tässä olen väärässä vai pomo?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk:n olevan avoinna ma-to klo 8-16 ja pe 8-15.....

Terv. tk:hon soittanut sairaanhoitaja joka tietää kyllä mitä on työskennellä hoitoalalla.

Juomme tässä ensin aamukahvit, kun ensin olemme olleet pari minuttia myöhässä, soitelkaan vaan rauhassa.

Soitosiirto tosiaan poistuu automaattisesti tasan klo:8:00, silloin meidän on oltava vastaamassa siihen puhelimeen.

Vierailija
2/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella aidosti pahoillani kaikkien puolesta, joilla työpaikoilla kytätään sekuntikellon kanssa. En mitenkään halua retostella, mutta olen onnellinen liukuvan työaikani kanssa. Ja liukuma on siis tunteja, ja kotoakin saa halutessaan tehdä hommia. a.

Kiitos vain, mutta minusta on kiva olla myyjä. Meillä on tarkka työaika, mutta se tarkoittaa myös sitä, että pääsen töistä heti kun työaika on loppu (no joskus on juuri työajan loppuessa asiakas, jolloin saatan päästä lähtemään 10min myöhässä.otan sen takas vaikka pidempänä taukona, jos haluan) Palkka ei ole huimaava, mutta ei ole vastuukaan. Jos sairastun, en mene töihin. Jos lapseni sairastuu, en mene töihin. Jos mieheni sairastuu, hän menee töihin. Hän ei voi sairastaa, koska kukaan muu ei hänen töitään tee. Tai ainakin pitää olla niin sairas, ettei kertakaikkiaan pääse sängystä ylös. Minä olen tyytyväinen siihen, ettei minun tarvitse miettiä töitäni työajan ulkopuolella...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin olettaa, että aikuinen ihminen olisi ajoissa työpaikallaan? Odotetaahan tätä jo koululaisiltakin.

Olisiko mahdollista, että miehesi veisi lapsen hoitoon, että pomo ei saa enää yhtään lisää vettä myllyynsä?

Vierailija
4/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellokortit, vahtiminen, ei-joustavat työajat... Mitä vuosituhatta sun duunissa eletään?

Vierailija
5/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolle ei lähdetä minuuttiakaan ennnen sen alkua eikä sieltä palata miuuttiakaan sen päättymisen jälkeen. Ja tauolle ei mennä silloin kun huvittaa, vaan sen määrää järjstelmä.

Olisi hyvä ymmärtää, että on töitä, joissa sen on vaan näin. Ja varoituksia jaetaan jo minuutin myöhästymisestä. Miettikääpä esim. sellaisia duuneja kuin lentäjä, veturinkuljettaja, hätäkeskustyöntekijä jne. Miksiköhän he eivät voi päättää itse työaikojaan?

Vierailija
6/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellokortit, vahtiminen, ei-joustavat työajat... Mitä vuosituhatta sun duunissa eletään?

Vierailija
7/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka huomen aamulla myöhästytte töistänne, bussi lähtee vasta 6.07 tai myöhemmin, jos siivooja aloittaa työnsä myöhässä.

Vierailija
8/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi Suomi on niin raskas maa elää kun kaikesta nipotetaan.

Jos olet työpaikalla työajan alkaessa, eikö se riitä? Oletan, että olet jossakin toimistotyössä joss ei edellytetä työvaatteita vaihdettavan omalla ajalla.

Siirrä se teidän kello oikeaan aikaan.

Vierailija
9/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella aidosti pahoillani kaikkien puolesta, joilla työpaikoilla kytätään sekuntikellon kanssa. En mitenkään halua retostella, mutta olen onnellinen liukuvan työaikani kanssa. Ja liukuma on siis tunteja, ja kotoakin saa halutessaan tehdä hommia. a.

Kiitos vain, mutta minusta on kiva olla myyjä. Meillä on tarkka työaika, mutta se tarkoittaa myös sitä, että pääsen töistä heti kun työaika on loppu (no joskus on juuri työajan loppuessa asiakas, jolloin saatan päästä lähtemään 10min myöhässä.otan sen takas vaikka pidempänä taukona, jos haluan) Palkka ei ole huimaava, mutta ei ole vastuukaan. Jos sairastun, en mene töihin. Jos lapseni sairastuu, en mene töihin. Jos mieheni sairastuu, hän menee töihin. Hän ei voi sairastaa, koska kukaan muu ei hänen töitään tee. Tai ainakin pitää olla niin sairas, ettei kertakaikkiaan pääse sängystä ylös. Minä olen tyytyväinen siihen, ettei minun tarvitse miettiä töitäni työajan ulkopuolella...!

Harmi että miehelläsi on tuollainen työ. Tuosta sinun vastauksestasi kaikui viha ja negatiivisuus. :( Olen pahoillani jos sanomani pahoitti mielesi, tai jos sinua joku ottaa päähän.

Minäkin voin olla sairaana ihan rauhassa; lähin esimieheni jopa käskee jäämään kotiin jos tuntuu siltä että on kipeäksi tulossa. Minun työni tekee joku muu jos en ole itse paikalla. Ei minullakaan palkka mitään juristitasoa ole, mutta tulen sillä ihan hyvin toimeen, eli en katso ruokakaupassa hintoja ja nautin tästä vapaudesta. Ei minunkaan tarvitse miettiä töitä työajan ulkopuolella, mutta joskus mietin, koska nautin työstäni pirun paljon. En muista että koskaan olisi aamulla harmittanut mennä töihin. :) Ja, olen minäkin vuosia kaupan kassalla ollut töissä. Se ei ollut mua varten, vaikka hyvä siinä jopissa olinkin. Tykkään B2B-hommista enemmän. :)

Vierailija
10/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolle ei lähdetä minuuttiakaan ennnen sen alkua eikä sieltä palata miuuttiakaan sen päättymisen jälkeen. Ja tauolle ei mennä silloin kun huvittaa, vaan sen määrää järjstelmä. Olisi hyvä ymmärtää, että on töitä, joissa sen on vaan näin. Ja varoituksia jaetaan jo minuutin myöhästymisestä. Miettikääpä esim. sellaisia duuneja kuin lentäjä, veturinkuljettaja, hätäkeskustyöntekijä jne. Miksiköhän he eivät voi päättää itse työaikojaan?

Ei kyse ole työaikojen päättämisestä, vaan ihan yksinkertaisesti joustosta.

Siis mä en vaan käsitä tätä että "Työhön kuuluu kaksi taukoa, kello 09:45-10:00 ja 13:00-13:15."- tyylisiä paikkoja.

Sinähän juot sitä kahvia kun kerran on ihan tauko järjestetty silloin.

Vierailija
11/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan syystä ne työajat on määritelty. Loputtomastihan noita tekosyitä myöhästymiselle riitttää. t. eräs äiti, joka sain sovittua päiväkodin kanssa, että he avaavat hieman aikaisemmin.

Vierailija
12/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolle ei lähdetä minuuttiakaan ennnen sen alkua eikä sieltä palata miuuttiakaan sen päättymisen jälkeen. Ja tauolle ei mennä silloin kun huvittaa, vaan sen määrää järjstelmä. Olisi hyvä ymmärtää, että on töitä, joissa sen on vaan näin. Ja varoituksia jaetaan jo minuutin myöhästymisestä. Miettikääpä esim. sellaisia duuneja kuin lentäjä, veturinkuljettaja, hätäkeskustyöntekijä jne. Miksiköhän he eivät voi päättää itse työaikojaan?

Ei kyse ole työaikojen päättämisestä, vaan ihan yksinkertaisesti joustosta.

Siis mä en vaan käsitä tätä että "Työhön kuuluu kaksi taukoa, kello 09:45-10:00 ja 13:00-13:15."- tyylisiä paikkoja.

Sinähän juot sitä kahvia kun kerran on ihan tauko järjestetty silloin.

Tauolla voi olla vain n ihmistä yhtä aikaa, ja siksi ne tauot on määrätty etukäteen. Puhelimeen on vastattava esim. 10 s siitä kun se soi, muuten maksetaan sakkoja.

Vierailija
13/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:tä ei vielä ole syytetty koko firman konkurssiin saattamisesta, paikkakunnan kuihtumisesta firman hävittyä, sadoista työttömistä ja bruttokansantuotteen laskusta.

Vierailija
14/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski tässä taas...Olkaa joustavia, kun muutenkin ollaan jo myöhässä, kun ei päästy ajoissa liikkeelle, myöhästytään vähän vielä lisää, poikkean reitin varrelta käydäkseni vessassa.

Vierailija
15/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se on säädetty niin. Tietokoneen, kännykän ja radion mukaan olen aina ajoissa, mutta työpaikan kellokorttilaite näyttää 2 minuuttia myöhempää aikaa.

Vierailija
16/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurja pomo...mitähän tollaselle keksisi.. mitäs jos iloisena sanoisit hänen siellä vastaanottaessa, että ompa hyvä kun sinä oletkin nyt siinä, että kun minä juuri halusinkin keskustella sinun kanssa. ja sitten keksit jonkun ihmeasian työhön liittyen mistä rupeat jauhamaan (että olen miettinyt että voisiko sitä ajatella että tämän tuolin paikka voisikin olla tässä, kun jos tuo menee tuossa.. jne hölmöä.)

ja tee tämä joka kerta kun näet pomoa eli sanot että hei olisiko sinulla nyt aikaa kun minä haluaisin keskustella taas näistä meidän työpaikan asioista, arvoista jne.

Vierailija
17/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että miehelläsi on tuollainen työ. Tuosta sinun vastauksestasi kaikui viha ja negatiivisuus. :( Olen pahoillani jos sanomani pahoitti mielesi, tai jos sinua joku ottaa päähän.

Minäkin voin olla sairaana ihan rauhassa; lähin esimieheni jopa käskee jäämään kotiin jos tuntuu siltä että on kipeäksi tulossa. Minun työni tekee joku muu jos en ole itse paikalla. Ei minullakaan palkka mitään juristitasoa ole, mutta tulen sillä ihan hyvin toimeen, eli en katso ruokakaupassa hintoja ja nautin tästä vapaudesta. Ei minunkaan tarvitse miettiä töitä työajan ulkopuolella, mutta joskus mietin, koska nautin työstäni pirun paljon. En muista että koskaan olisi aamulla harmittanut mennä töihin. :) Ja, olen minäkin vuosia kaupan kassalla ollut töissä. Se ei ollut mua varten, vaikka hyvä siinä jopissa olinkin. Tykkään B2B-hommista enemmän. :)

En ollut vihainen, mutta totesin vain, ettei minun puolestani tarvitse olla pahoillaan. Minulle sopii työ, jolle ei tarvitse antaa muuta kuin ne 7h 30 minuuttia päivässä. en tiedä onko kirjoitustyylissäni jotain mikä saa tekstin vaikuttamaan vihaiselta...?

Jos jostain olen vihainen, niin mieheni työpaikasta, koska hän on tälläkin hetkellä sairaana töissä. On hyvä asema, muttei voi olla poissa koska kukaan ei voi tehdä hänen hommiaan. Ja kun haluaa tehdä työnsä hyvin, niin ylitöitä on tehtävä eikä edes kaikkia lomia voi pitää....Kuulemma hänen pomonsakin oli juuri ollut viikon saikulla flunssan takia, mutta mieheni ei voi olla. Ja ei, en ole mikään pirttihirmu minkä takia mies ei kotona haluisi olla. (vaikka rivien välistä se viha ja negatiivisuus huokuukin, niin olen oikeasti ihan leppoisa ihminen...!)

Vierailija
18/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellokorttisysteemi vaan on valitettavasti joissain paikoissa otettu kyttäämistä varten eli se ei aja oikeaa asiaansa.

eli esim meille tuli kellokortti. työnantajan näkemyksen mukaan jokainen myöhässä tultu minuutti pitää korvata työpäivän toisessa päässä (tietysti ei suotavaa ole myöhästyä), mutta jos tuletkin ajoissa (usein julkisilla liikkuvat esim voi tulla puolikin tuntia etuajassa töihin) niin sitä aikaa ei huomioida mitenkään eli esim jos vuoron vaihtuessa raportit on annettu ja kaikki oman vuoron työt tehty, niin sinun on istuttava työpaikalla siihen että kello on tasan työaikasi loppu. Ja yleensähän sitä aikaa työvuoron lopussa on jäänyt max 5 minuuttia, mutta sitten istutaan ja kytätään kelloa.

Ja mihin tämä on johtanut...sen sijaan että työntekijät esim aamulla aloittelevat ajoissa työt heti töihin tultuaan , he nyt jäävät pukukopille odottelemaan kellokortin leimaamista (eipä sittten jousteta työnantajankaaan suuntaan).

oikeasti työpaikalla ei ollut ainuttakaan joka olisi myöhästellyt ...päinvastoin ihmiset tekivät maksutonta ylityötäkin (eipä sitä voi asiakkaalle sanoa, että sori työaika loppu just, en auta sua nyt vaikka sulla on kakka housussa...), mutta kellokorttisysteemi vaan huononsi ilmapiiriä ja sai aikaan turhaa paperityötä. Jokainen 15 minuutin ylitys kun työpäivän lopusta on kirjallisesti selitettävä pomolle (että miksi siis en lähtenyt töistä ajoissa pois...)

kannattaa siis lisätä paperitöitä,jotka on näin olennaisia työn kannalta, ettei vaan jäis työntekijöille aikaa siihen varsinaiseen kiireiseen työhön.

Vierailija
19/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurja pomo...mitähän tollaselle keksisi.. mitäs jos iloisena sanoisit hänen siellä vastaanottaessa, että ompa hyvä kun sinä oletkin nyt siinä, että kun minä juuri halusinkin keskustella sinun kanssa. ja sitten keksit jonkun ihmeasian työhön liittyen mistä rupeat jauhamaan (että olen miettinyt että voisiko sitä ajatella että tämän tuolin paikka voisikin olla tässä, kun jos tuo menee tuossa.. jne hölmöä.) ja tee tämä joka kerta kun näet pomoa eli sanot että hei olisiko sinulla nyt aikaa kun minä haluaisin keskustella taas näistä meidän työpaikan asioista, arvoista jne.

Lapselliseen käytökseen kannattaakin vastata lapsellisella vittuilulla. Ei missään nimessä ainakaan kannata keskustella asioista suoraan.

Vierailija
20/61 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nää kuukausittain kirjoitettavat työseurantalomakkeet. Niihin siis laitetaan joka päivälle joku koodi että mitä on tehnyt sinä aikana. Tähän tuhlaantuu oikeesti puoli päivää aikaa eikä se voi mitenkään kiinnostaa ketään että siihen laittaa vaikka kolme koodia A yhdelle päivälle, koodin A tarkoittaessa työntekoa.

Ja kuka ihme näitä sitten koostaa jonkinlaiseksi piirakkataulukoksi powerpointille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi