Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä hain apua? taolus tökkii

Vierailija
05.03.2012 |

minä tienaan 290 e opintotukea ja mies tienaa 1500e puhtaana käteen. Meillä on kaksi lasta. Vuokra on 650e ja huomattiin, ettei meillä ole sitä vara maksaa, kun ollaan maksettu nyt kaikki laskut. Ja puhumattakaan siitä, että jotain jäisi elämiseen.

Asumistukea emme saa, koska puolisoni tulot on "liian isot".

Mistä apua? Ja miten tulisi nyt toimia?

En ole koskaan hakenut sossusta rahaa, mutta ei me sieltä varmaan saataisikaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuja teillä on? Saisko neuvoteltua maksusuunnitelmia niihin?

Pystyisittekö maksamaan vuokraa kaks kertaa kuussa? Pystyisittekö asumaan pienemmässä asunnossa?

Onko tilanne nyt ns. ainutkertainen vai onko kuukaudesta toiseen kyse tälläsestä tilanteesta?

Vierailija
2/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi muuta syytä miksette saisi asumistukea.

Mulla on just Kelan päätös tässä hollilla ja saan asumistukea 82 e kuukaudessa. Tuloiksi laskettu 1787 e kuukaudessa.

Vuokra 632 euroa.

Yksi aikuinen + yksi alaikäinen huollettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki muuttui n. 2 vuotta sitten, enää ei puolison tulot vaikuta opiskelijan asumistukeen. Tosin teillä lapsia, en tiedä muuttaako se tilannetta? Mutta anyway, jos pariskunnasta toinen on miljonääri ja toinen opiskelee niin opiskelija saa sen asumistuen, ennen ei saanut, pari vuotta on saanut.

Vierailija
4/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki muuttui n. 2 vuotta sitten, enää ei puolison tulot vaikuta opiskelijan asumistukeen. Tosin teillä lapsia, en tiedä muuttaako se tilannetta? Mutta anyway, jos pariskunnasta toinen on miljonääri ja toinen opiskelee niin opiskelija saa sen asumistuen, ennen ei saanut, pari vuotta on saanut.

en jaksais nyt alkaa selvittämään, mutta kerrompa kuitenkin. Kun taloudessa on lapsia, opintotuen asumislisää ei voi saada vaan silloin haetaan yleistä asumistukea. Lue kealn sivuilta

Vierailija
5/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sillä tavalla tilapäistä, että opiskelen kevääseen asti.

Nyt asutaan 55 neliön asunnossa ja meitä on neljä. Ei pysty enää pienempään/halvempaan muuttamaan.

Eli onko mitään mahdollisuutta saada mistään mitään tukia?

Laskuja:

Puhelinölaskut, lasten hoitomaksut, lainan lyhennykset(niitä on aika paljon), vesi, sähkö, vakuutusmaksut...kyllä noista helposti kertyy.

ap

Vierailija
6/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa uudempaan/pienempään asuntoon. En keksi muuta syytä miksette saisi asumistukea. Mulla on just Kelan päätös tässä hollilla ja saan asumistukea 82 e kuukaudessa. Tuloiksi laskettu 1787 e kuukaudessa. Vuokra 632 euroa. Yksi aikuinen + yksi alaikäinen huollettava.

ainakin käypä vuokra jo kaksiosta. Yksiöönkö ajattelit kaksilapsisen perheen muuttavan. Yksiötkin täällä kyllä maksavat tuon.

Vierailija
7/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa uudempaan/pienempään asuntoon. En keksi muuta syytä miksette saisi asumistukea. Mulla on just Kelan päätös tässä hollilla ja saan asumistukea 82 e kuukaudessa. Tuloiksi laskettu 1787 e kuukaudessa. Vuokra 632 euroa. Yksi aikuinen + yksi alaikäinen huollettava.

ainakin käypä vuokra jo kaksiosta. Yksiöönkö ajattelit kaksilapsisen perheen muuttavan. Yksiötkin täällä kyllä maksavat tuon.

Minkä ikäinen asunto on? Kai tiesit että uuteen saa enemmän asumistukea kuin vanhaan? Ihan oikeasti en ymmärrä miksei tuollaisilla tuloilla saisi asumistukea, koska tulonne menevät melko lailla samoihin kuin minun ja mulla on vain 1 elätettävä eli meitä on 2 kun teitä on 4! Pitäisihän siihen jotain saada ilman muuta.

Vierailija
8/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen asunto on? Kai tiesit että uuteen saa enemmän asumistukea kuin vanhaan? Ihan oikeasti en ymmärrä miksei tuollaisilla tuloilla saisi asumistukea, koska tulonne menevät melko lailla samoihin kuin minun ja mulla on vain 1 elätettävä eli meitä on 2 kun teitä on 4! Pitäisihän siihen jotain saada ilman muuta.

tehty vuonna 2007. Just tarkistin vielä kelan sivuilta ja laskin laskurilla. Ei me saada :(

Vierailija
9/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä ei tosiaan kannata muuttaa pienempään :D

Kyl mä uskon et sun kannattais ainakin sossuun soittaa ja kysyä onko ees mahdollisuuksia saada mitään apuja.

Mites noi teidän lainat? Onko ne pikavippifirmoista vai pankista? Jos pankista, pystyykö pitämään ns. lyhennysvapaita jolloin maksaisitte vain korkoa? Vakuutusmaksuja sais varmasti pienempiin osiin ainakin. Lisäksi kannattaa katsoa puhelinliittymät kuntoon ettei maksa liikaa. Molemmille joku kiinteähintainen kuukausipaketti.

Peritäänkö teillä lasten hoitomaksut todellisen taloudellisen tilanteen mukaan? Mun mielestä siitäkin kannattaa keskustella esim. päivähoidon johdon tai sen sossun kanssa jos ootte koko ajan tosi tiukilla.

t: eka

Vierailija
10/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin syötin noita sun tietoja sinne, niin sen mukaan saisitte vajaa 200e asumistukea. Tosin osan tiedoista jouduin keksimään, kun en niitä tiedä (kaupunki, talon rakennusvuosi).

Vierailija
11/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä ei tosiaan kannata muuttaa pienempään :D

Kyl mä uskon et sun kannattais ainakin sossuun soittaa ja kysyä onko ees mahdollisuuksia saada mitään apuja.

Mites noi teidän lainat? Onko ne pikavippifirmoista vai pankista? Jos pankista, pystyykö pitämään ns. lyhennysvapaita jolloin maksaisitte vain korkoa? Vakuutusmaksuja sais varmasti pienempiin osiin ainakin. Lisäksi kannattaa katsoa puhelinliittymät kuntoon ettei maksa liikaa. Molemmille joku kiinteähintainen kuukausipaketti.

Peritäänkö teillä lasten hoitomaksut todellisen taloudellisen tilanteen mukaan? Mun mielestä siitäkin kannattaa keskustella esim. päivähoidon johdon tai sen sossun kanssa jos ootte koko ajan tosi tiukilla.

t: eka

ei oo pikavippejä! :D

Miehen opintolainan lyhennykset ja joskus aikoinaan on joutunut ottamaan lainaa opintotuen takaisin maksuun, kun tienasi liian paljon! Tämä tapahtui ennen kuin minä olin edes kuvioissa. Eli tollanen ikävä taakka sen poikamiesvuosilta. Plaah

Pitääpä ottaa pankkiin yhteyttä, jos noi lainat sais "katkolle".

Vierailija
12/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin syötin noita sun tietoja sinne, niin sen mukaan saisitte vajaa 200e asumistukea. Tosin osan tiedoista jouduin keksimään, kun en niitä tiedä (kaupunki, talon rakennusvuosi).

mulla on ne oikeat tiedot ja ei me oikeesti saada :/

Vierailija
13/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on pankki suostunut muutaman (jopa 4kk) kuukauden taukoon lainanmaksussa kun oon ollut kahdesta lapsesta hoitovapaalla. Ennemmin ne pankit antaa tota lyhennysvapaata kuin se että ei asiasta neuvotella yhtään vaan jätetään maksamatta. Eli rohkeasti vaan yhteyttä sinne :)

t:edelleen se eka :)

Vierailija
14/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli tosta hoitomaksuasiasta vielä mieleen että meidän kunnan sivulla ainakin lukee selkeästi että ota heti yhteyttä jos taloudellinen tilanne muuttuu ettekä pysty maksamaan hoitomaksuja.

t: se eka aina vaan :)

Vierailija
15/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hakeneet vai oletko laskenut vain laskurilla.

Meillä tuloja vähän enemmän, vuokra vähän vähemmän, neliöt samat ja asunto vanhempi, saadaa kyllä tukea.

Vierailija
16/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis jos ottaisit opintolainaa? Oletan siis että sulla on siihen oikeus? Sillä vois selvitä pahimmista ajoista, vaikka toki sekin pitää takas maksaa joskus.

Vierailija
17/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hakeneet vai oletko laskenut vain laskurilla.

Meillä tuloja vähän enemmän, vuokra vähän vähemmän, neliöt samat ja asunto vanhempi, saadaa kyllä tukea.

onks teillä lapsia? jos ei, saatte opintotuen asumistukea. Lapsiperheet hakee yleistä asumistukea. Mutta oikeesti, mä tiedän ettei me saada tukea!!

Vierailija
18/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hakeneet korkoavustusta?

Vierailija
19/24 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kyllä jotain saada...

Vierailija
20/24 |