Kalastajan vaimo saa blogistaan palkan.
En tiennytkään sitä, mutta vähentää mun käyntejä sivustolla.
Kommentit (26)
Blogin pitämiseen menee kuitenkin paljon aikaa, joten jos tarjotaan siitä rahallista korvausta, niin ainakin itse suostuisin.
Tämäpä nyt hassu vertaus.
Mutta jotta vauvan pyöräyttämiselläkin voisi tienata kannattaisi kai muuttaa Norjaan, siellä mammaloman palkatkin ihan eri luokkaa kuin Suomessa ;) Luepa KV:n vanhoja bloggauksia niin selviää.
Kyllähän nuo blogipalkkiot verolistoista selviävät jos niistä on vero maksettu. Tuskinpa ihan huimia kuitenkaan ovat!
Suuri motiivi blogeihin (joissa paljon omakuvia) on varmasti esiintyminen juuri niin kauniissa ja onnistuneissa kuvissa kuin itse haluaa ja se palaute siitä kuinka kaunis on! Itseäkin kiehtoisi tuollainen :) Ja sen lisäksi saa palkkion ja ilmaisia ihastuttavia OM:N ja CN:n ja muita vaatteita koko perheelle!
Hih nyt ymmärrän miksi kuvakäsittelee aika tavalla otoksiaan, uusimmassa postauksessa ehkä miehen ottama kuva ja voi sanoa että otsalla on kokoa, samoin pää melko pyöreä! :DDDD Miten hän voikin olla kuin täysin eri ihminen itse ottamissaan kuvissa versus jonkun muun kuvaamana. MeNaisten jutussakin oli ihan taviksen näköinen eikä lainkaan niin ruskea tai poskipunainen kuin omissaan, saati niitä typeriä asentoja tai ilmeitä. Miksei ymmärrä että luonnollisempana olisi parempi. Niitä jalat kiemuralla sivuprofiiliotoksia on nyt nähtu pian 5 vuotta, olisiko jo uuden aika??? :o
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:43"]
Hih nyt ymmärrän miksi kuvakäsittelee aika tavalla otoksiaan, uusimmassa postauksessa ehkä miehen ottama kuva ja voi sanoa että otsalla on kokoa, samoin pää melko pyöreä! :DDDD Miten hän voikin olla kuin täysin eri ihminen itse ottamissaan kuvissa versus jonkun muun kuvaamana. MeNaisten jutussakin oli ihan taviksen näköinen eikä lainkaan niin ruskea tai poskipunainen kuin omissaan, saati niitä typeriä asentoja tai ilmeitä. Miksei ymmärrä että luonnollisempana olisi parempi. Niitä jalat kiemuralla sivuprofiiliotoksia on nyt nähtu pian 5 vuotta, olisiko jo uuden aika??? :o
[/quote]
Vitsit, sä olet kiva ihminen!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2012 klo 21:02"]
[/quote]
Miksi? Onko jotenkin sinulta pois jos toinen saa tekemisistään palkkaa?
Mummeliisan Viipale-blogilla on saman verran kävijöitä kuin Kalastajan vaimolla eikä hän saa siitä palkkaa muuta kuin jonkun kympin kuussa mainoksista. Koska pitää blogia omalla serverillä jää todennäköisesti tappiolle.
Monenlaiste blogit kiinostavat ihmisiä, mtta mainostajia vain tietynlaiset.
Se on hyväksyttävä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:48"]
Sivuansio nyt ei ole niin kamala asia. Ostattehan te tuotteitakin josta omistaja saa rahaa. Lopetatteko ostamisenkin? Ruuan, vaatteiden? Ihme ajatus.
[/quote]
Ehkä aika harva mieltää bloggaamista työksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Varsinkin kun moni blogisti, mm. KV on kirjoittanut ettei blogi vie paljoa aikaa eikä käy välillä päiväkausiin netissä. Ei siis kovin "rasittavaa" työtä.
Toinen seikka jonka vuoksi blogia on vaikea mieltää työksi on varmasti se, että kukapa meistä ei haluaisi julkaista itsestään onnistuneita upeita kuvia ilmaiseksi saaduissa ihanissa vaatteissa ja vastaanottaa kommentteja omasta kauneudesta? Harvapa työ on sellaista :) Minä ainakin pitäisin :) Mutta, kuten moni meistä, en kuitenkaan ihan niin paljoa, että luopuisin yksityisyydestäni ja alkaisin julkaista blogia :)
Ei edes niiden saatujen vaatteiden ja muiden tuotteiden arvo (aika iso summa niistäkin vuosittain koostuu) + melko hyvä palkkio menestyneiden blogien kohdalla + julkisuuteen pääsy ja ihailevien kommenttien saaminen + uusien mahdollisten tilaisuuksien ja urien aukeaminen saisi kaikkia edes harkitsemaan blogin pitoa. Kuitenkin jokaisella meistä on varmasti monta tuttua, joka ei kieltäytyisi mahdollisuudesta päästä julkisuuteen joko blogin, realitysarjan tai muun vastaavan kautta. Meitä on erilaisia, toiset välttävät huomion kohteena oloa ja toiset taas rakastavat ihailevien katseiden kohteena oloa.
Mielestäni muotiblogit ovat hyvä vaihtoehto naistenlehdille, kuten joku ylhäällä kirjoittikin. Esimerkiksi vaatteet näyttävät aivan erilaisilta langanlaihan ja gasellisäärisen mallin yllä kuin omaa itseä muistuttavan blogistin yllä. Osa KV:n suosiota perustuu varmasti siihen, että häneen on helppo samaistua :)
Muotiblogit ja vastaavat tulevat varmasti kuitenkin yhä suuremmiksi mielipiteen muokkaajiksi tulevaisuudessa ja tätä kehitystä tukee yhteiskunnan yhä suurempi eriarvoistuminen, joka vääjäämättä vaikuttaa myös negatiivisen palautteen lisääntymiseen blogeissa. Nyt jo näkyy vahvana ajattelumalli, että jokaisen on mahdollista perustaa menestyvä blogi ja olla oman onnensa seppä, heikommat mahdollisuudet omaavat ihmiset luokitellaan kateellisiksi ja laiskoiksi. Kaikissa asioissahan on puolensa eikä sellaiset pohdinnat tietenkään istu muotiblogeihin, joiden tavoite on olla arjen pakopaikkoja lukijoille.
Joten nautitaan muotiblogien kauniista ja täydellisistä kuvista ja suunnitellaan omaa yhtä täydellistä ja kaunista päivän asua. Viihdytään :)
Tällaisen huomion tehnyt elämässä:
Arvostelua ja kritiikkiä saavat vain ne, joita kadehditaan. Kv on kivan oloinen ja hirvittävän taitava käsistään ja lapset aina kurissa, ja siivosti, eivät rieku toisten vaivoina.
On monia muita blogin pitäjiä, joita vaan kehutaan, vaikka olisivat tyhmiä rumia lihavia taviksia, kalliit meikit naamassa ja kalliitt vaatteet päällä mutta pään sisällä tyhjää.
Miten tää nyt voi olla yllätys kenellekään sammalla että paljon blogeihinsa panostavat tekevät sillä myös hieman rahallista voittoa. Ja ihan tarkoituksella.
Oikein hyvin tehty blogi tuo kyseinen. Tee itse parempi ap - ja ilmaiseksi. Miksi pitäisi?
Kyllä saa palkkion sekä ilmaisia vaatteita ja kauneustuotteita. Jopa matkan keväällä. Ihan maksettu blogi on, blogillakin voi elättää itsensä :)
Tosin Kalastajan vaimo työskentelee muutamana päivänä viikossa sairaanhoitajana sekä jumppaohjaajana.
Tekeeköhän bloggaajat vapaaehtoistyötä, siis esimerkiksi lasten urheiluvalmentajina, partiossa, spr:ssä??? Tai vanhusten parissa tms?
Kalastajan vaimo kirjoittaa blogissaan ettei bloggaaminen vie häneltä paljon aikaa, ja on usein päiviä ettei käy netissä ollenkaan :)
Mun tietääkseni Indiedays-bloggareiden palkkioon vaikuttaa kävijämäärä. Voi olla että saavat palkkion jokaisesta postauksesta, mutta epäilen kyllä hieman, että kaikille maksaisivat 100€/postaus, kun noita blogejakin heidän sivuillaan on niin paljon. Ja postauksia on todella erilaisia, joskus pari sanaa ja joskus pidempää vuodatusta. Enpä usko siis että palkka menee noin yksinkertaisesti.
Mäkin kuulin, että jääkiekkoilijat saa pelaamisesta palkkaa. En käy enää peleissä. Elokuvissa en ole käynyt aikoihin enkä lehtiä lue! Näyttelijöillehän maksetaan ja jopa toimittajillekin. Tiesitkö? Miltä nyt tuntuu?
kyllä on väärin, että joillekin taiteilijoille maksetaan, joillekin kirjailijoille maksetaan (niille, keiden kirjat myyvät), jotkut toimittajat saavat palkkaa ja jotkut tekevät jopa väitöskirjoja apurahojen avulla, ja vielä jotkut saavat vaikkapa juoksemisesta palkkaa (ne parhaat), tai vaikka sellaisesta harvianaisesta hauskanpidosta kuin vaikka korkeushypystä.
niin väärin. mullekaan kun ei makseta.
Kaikkien portaalien ja lehtitalojen blogipalkkiot perustuvat näyttöihin. Tai ainakin kävimääriin. ID ei voi mitenkään maksaa 100 euroa per postaus sillä heidän liikevaihtokaan ei riitä kattamaan bloggajien palkkioita. Maalaisjärki käyttöön näissäkin jutuissa. Muutama muotibloggaaja saa omatoimisesti paria tonnia per kuukausi ja loput menestyneet pari sataa- 1000 euroa /kk. Hyvin harva siis elää bloggaamisella, tai ainakaan ostelee yhtään mitään pelkällä blogipalkkiolla.
Kalastajan vaimo on pitänyt blogiaan vuosia ja kiinnostavasti. Ansaitsee mielestäni palkkansa. Mitä väliä sillä on kuinka kauan yhden postauksen tekoon menee. Moni suomalainen nainen kuittaa ihan vaan vauvan pyöräyttäen kaikenlaisia tukia, eikä tarvi mitään työtÄ tehdä, edes kirjoittaa blogia, sen kun hengaa täällä mammapalstalla .
Olen samaa mieltä, että kiinnostavat ja vaivaa näkevät bloggaajat ansaitsevat palkkionsa. Tosin en ymmärrä miksi tähän piti rinnastaa av-palstailijat ja yhteiskunnan tarjoamat tuet. Ne on nimenomaan tarkoitettu siihen, että tehdään niitä vauvoja ja yhteiskunnan pyörät pyörii jatkossakin.
Isoissa portaaleissa on usein selvät säännöt esim. blogimainontaa ja yhteistyötä kohtaan ja on helpompi ymmärtää miten bloggaaja saa palkkionsa. Minusta ihan kaikki bloggaajat ovat oikeutettuja saamaan vaivannäöstä palkkaa, mutta toivoisin että bloggaaja avoimesti kertoisi mistä kaikesta palkka koostuu (vaikka ilman summia, niistä en ole kiinnostunut). Suurempi ongelma on mielestäni nämä itsenäiset, portaaliin kuulumattomat bloggaajat (esim. Sharon, Cava, Xenia), jotka kaikki elävät bloggaamisella mutta joista kukaan ei ole selkeästi kertonut, minkälaisesta yhteistyöstä tienaamansa rahat tulevat ja jotka ovat uhranneet blogiensa sisällön mainostajille ja yhteistyökumppaneille. Bloggajien palkat = ok, piilomainonta = ei ok
Huh miten kateellisia ihmisiä täällä on, aivan uskomatonta! Onko se sinulta jotenkin pois jos toinen saa jotain vaivan näöstään ja sitä paitsi kenenkään ei ole pakko lukea jos ei tahdo. Vaihda sivua jos noin ärsyttää urpo.
No mä tiesin että Indiedays-bloggaajat saa jotain, kukin oman sopimuksensa mukaan enkä tajunnutkaan että joku voisi olla tietämättä.
Mä käyn edelleen blogissa. Ei kiinnosta sen enempää toisten raha-asiat.