käytöstava huuto.net:issä?
Ostan tuotteen huuto netistä ja laitan rahat tilille jonka numeron saan sähköpostitse. Mielestäni olisi kohteliasta myyjän laittaa ostajalle maili siinä kohdassa kun rahat tilillä ja tuote postissa. näin olen itse tehnyt kun olen pari tuotetta myynyt, ja ostanut loen n. 10 tuotetta ja vain 3 on laittanut viestin kun paketti on lähtenyt. Viikonloppuna olen tuotteen maksanut 90e ja tänäänkään ei postia tullut, tietty jos on eri pankki niin kestää mutta ei olisi vaivalloista laittaa jotain kun rahat näkyy.
Kommentit (7)
Ostaja voisi laittaa jotain viestiä, kun on maksanut...
jos tili samassa pankissa niin sehän näkyy heti eli paketin ois saanut jo ma postiin. Mua nyt vaan ärsyttää kun ekan kerran ostin tommosta kalliimpaa ja kun poika tarttiskin sitä haalaria jo...
mutta myydessäni en ole pitänyt tarpeellisena laittaa viestiä, että olen nyt tavaran postittanut. Laitan kuitenkin ostajalle huutoon palautteen, jossa kerron, että olen tänään tuotteen postittanut. Olen ajatellut, että tuossa palautteessa postituksesta kertominen riittäisi.
Sitten on tietty niitäkin tosi paljon, jotka eivät anna minkäänlaista palautettakaan.
tai vaikka su kun sai varmasti sen viestin että maksu suoritettu voisi vaikka laittaa että lähetän sen vaikka tiistaina niin sekin olisi ok.
mutta aika harvoin tulee meilattua, kun on myyjänä postiin vienyt tuotteen.. Tosin sanon kyllä aina, että heti vien, kun maksu näkyy ja niin vienkin eli montaa päivää ei tarvitse ostajan odotella.. Erikseen meilaan vaan, jos postiinmeno venyy päivällä tai parilla jostain syystä ja samoin pakettien tai kalliimpien juttujen kohdalla.
Itse ostajana odottelen kyllä ' kiltisti' viikon verran postia, sit yleensä utelen, että koskahan on tulossa, jos ei ole tullut.. Yleensä laitan myyntiin useampia kohteita kerralla (kun inspiraatio iskee) ja siinä on ihan riittämiin touhua jo, kun naputtelee tiedot sinne, laittaa tavarat kuoriin ja postittaa, kotona kun pyörii vielä jaloissa lauma vintiöitä ;o)
Se muakin kyllä välillä ärsyttää, jos korkeimman huudon tehneet ei vaivaudu vastaamaan edes mitään, vaikka hv ei oliskaan ylittynyt :( Vois sitä kuitenkin sanoa, ettei tuotetta ota millään hinnalla, niin myyjä vois sen heti laittaa uudelleen huudettavaksi..
Ja lopuks: Mä en ymmärrä miten jotain voi haitata se, että täällä käydään huutonetkeskusteluja silloin tällöin..?? Kun aina tulee noita kommentteja.. Argh. Vaatteisiin ja tarvikkeisiin sekin liittyy......
Ostajana laitan myyjälle viestin maksettuani.
Myyjänä laitan viestin silloin kun olen lähettänyt paketin, ilmoitan samalla paketin lähetystunnuksen. Kuvauksessani olen maininnut antavani palautteen huutonettiin samana päivänä kun tavara lähtee postiin, enkä muista kuin paketeista erikseen ostajalle ilmoita.
H@nni: