Minulle kelpaisi mikä työ vain, johon minut otettaisiin, mutta ei ole otettu mihinkään
Taustaksi sen verran, että olen yliopistokoulutettu (maisteri) nainen, ikää 46. Oman alan työkokemusta 20 vuotta eli valmistuin 25 vuotiaana ja siitä saakka olin oman alan töissä (lähinnä määräaikaisissa, mutta koko ajan ilman katkoksia), kunnes nyt olen ollut vuoden työtön. Ennen valmistumista tein oman alan assaritöitä. Olen päihteetön ja savuton, tavallisen oloinen ja näköinen ihminen. Työkaverina olen ollut pidetty, myös yhteistyökumppanit ovat arvostaneet minua. Sen on verran kremppaa selässä ja polvissa, että nostelu ja kumartelu ei käy, tai jos niitä tekee niin seuraa viikon sairausloma eli osa töistä on terveyden vuoksi poissuljettu. Mutta mikä tahansa oman alan työ kävisi ja mikä tahansa muun alan mihin minut vain otettaisiin. Mutta ei ole otettu mihinkään, hakenut kyllä olen. Onko muilla vastaavasta kokemusta? Että on normaali fiksu tyyppi, mutta minnekään ei vain oteta töihin? Ei siis edes omaa koulutusta selvästi alempiin hommiin.
Kommentit (28)
Mikä tahansa työ kelpaisi, mutta sitten tulee kuitenkin vikalista jonka takia vain rajatut työt käy.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Niissä joutuu siivoamaan ym, jos aspeen polvet ja selkä on romuna niin ei onnistu. Kukaan ei palkkaa avustajaksi sellaista, joka on avustustyön takia sitten heti saikulla. Mitä hyötyä on sairaasta avustajasta, joka on aina pois?
Sama minulla 49 v mutta minä voin kantaa tavaroitakin mutta ei vaan kelpaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa työ kelpaisi, mutta sitten tulee kuitenkin vikalista jonka takia vain rajatut työt käy.
Suurin osa töistä kuitenkin käy ja kelpaa. Olenhan tähänkin saakka ollut käytännössä koko aikuisikäni töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa töistä kuitenkin käy ja kelpaa. Olenhan tähänkin saakka ollut käytännössä koko aikuisikäni töissä. Ap
Vinkki työnhakuun. Älä lupaa hakemuksessa jotain, jonka joudut heti seuraavassa lauseessa kumoamaan.
Tuollaista tapahtuu. Nyt sinun pitää päättää että vieläkö jatkat hakemista näineen vai lähdetkö suosiolla opiskelemaan jonkun tutkinnon jolla työ on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki työnhakuun. Älä lupaa hakemuksessa jotain, jonka joudut heti seuraavassa lauseessa kumoamaan.
Tilannehan on se, että minulle itselleni kelpaisi kyllä periaatteessa työ, missä on nostelua ja kumartelua. Mutta minua ei palkata sellaisiin töihin, koska niihin terveys ei riitä. Jos joku palkkaisikin, niin saisin potkut heti, koska joutuisin jäämään parin työpäivän jälkeen lääkärin määräämälle sairauslomalle. Joten en hae niitä paikkoja kun tiedän, ettei minua sellaisiin haluta. Ap
Sinulta pitää siis leikata lisää tukia jotta alkaa työllistyt.
T: hallitus
Mikä se on se sinun 'oman alan työ'? Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista tapahtuu. Nyt sinun pitää päättää että vieläkö jatkat hakemista näineen vai lähdetkö suosiolla opiskelemaan jonkun tutkinnon jolla työ on taattu.
Voisin opiskella ihan mielelläni, mutta ei työkkäri ainakaan ole suostunut siihen, että opiskelisin työttömyystuella. Opintotukeni olen käyttänyt aikoinaan yliopisto-opintoihini eli sitä ei ole jäljellä, ja lapsia kun on elätettävänä niin en voi jäyttäytyä täysin tulottomaksi ja tuettomaksi opiskellakseni useita vuosia. En edes tietä mikä tutkinto takaisi työn. Jos joku osaa vinkata niin vinkatkaa ihmeessä! Ap
Ei ole sellasia paikkoja joihin oikeasti tarvitaan. On vain sellasia paikkoja joissa tehdä lähes ilmaiseksi töitä loppuunpalamiseen asti. Sodassa tarvitaan kaikkia. Työelämään ei tarvita kaikkia.
Minkä alan maisteri olet? Mikä oli pääaineesi ja mitkä olivat sivuaineesi? 😊 Saisiko pienellä lisäkouluttautumisella parannettua työhön pääsemistä?
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla 49 v mutta minä voin kantaa tavaroitakin mutta ei vaan kelpaa mihinkään.
Sama mullakin, 49v ja ei pääse mihinkään töihin, vain joihinkin vuokratyöfirmojen haastatteluihin olen päässyt. Olen hakenut sellaisia hommia joista mulla on aiempaa kokemusta ja mihin ilmoituksessa kerrotaan että aiempaa kokemusta ei vaadita, mutta ihan on pelkkä seinä vastassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mullakin, 49v ja ei pääse mihinkään töihin, vain joihinkin vuokratyöfirmojen haastatteluihin olen päässyt. Olen hakenut sellaisia hommia joista mulla on aiempaa kokemusta ja mihin ilmoituksessa kerrotaan että aiempaa kokemusta ei vaadita, mutta ihan on pelkkä seinä vastassa.
Joo.. näihin paikkoihin haetaan nuorempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on se sinun 'oman alan työ'? Ap
Valtsikasta olen valmistunut ja sen alan töitä tehnyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Luit väärin. Mikä tahansa johon hänet otettaisiin. Ei siis mikä tahansa.
Normaali 46v joka ei pysty kumartelemaan tai nostelemaan? Olisi normaalia jos et pystyisi tuohon 96v. Olen sua vanhempi ja kyllä harrastan omalla ajalla myös "paheita" mitä mainitsit. Niitä on turha luetella tai nostaa itseäsi jalustalle jos olet oikein kiltti ja kunnollinen vapaalla, kun työnantajaa kiinnostaa vain se mitä teet tai olet tekemättä työaikana. En mä kiinnostuisi hakijasta joka korostaa omaa siveellisyyttään, mutta töissä on rajoittunut mitä voi tehdä. Tuossa iässä on vielä kymmeniä vuosia työtä edessä ja kannattaa keskittyä siihen, ei siihen mitä on takana. Koulutukset ja työkokemus toki kannattaa ja pitää mainita, mutta keskustelun pääpaino olisi hyvä pitää tulevassa, ja siis niissä positiivisissa puolissa, eli mitä voit antaa työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Olet ylikoulutettu.
Todennäköisesti sillä taidan olla ainoa ihminen maailmassa joka tietää missä olemme.
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.