Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudetaan, että yhteiskunta muka maksaa

Vierailija
03.03.2012 |

jos joku viisas hoitaa alle 3v lapsensa kotona? Mitä yhteiskunta maksaa? Sen 300e okei. Mutta mitä maksaa yhteiskunta, kun lapsi on pk:ssa? Huomattavasti enemmän. Kun hoidin kaikki lapseni kotona 3v asti en saanut yhtään mitään tukia sen enempää kuin muutkaan, eli lapsilisät ja kotihoidontuen. Asumme vuokralla ja ihan itse sen kokonaan maksoimme. Ei siis asumistukea, ei toimeentulotukea eikä muutakaan. Jos olisin tunkenut lapset päiväkotiin niin kalliimmaksi olisi yhteiskunnalle tullut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanut bk:ta ja tuonut verovaroja joten hintaero olisi kaventunut.

Vierailija
2/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä sijaistamaan palkattu henkilö olisi kaiketi jäänyt työttömäksi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pauhataan. Hitsi, kun en ymmärtänyt, että yhteiskunta olisi halunnut maksaa lasten päivähoitomaksuista 3000e/kk. Olisihan se hintareo kaventunut kun olisin hoitanut muiden lapsia 2300e bruttopalkalla.

Vierailija
4/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä kotihoidontuestakin maksetaan veroa. kun alle 1 vuotias viedään hoitoon on vanhempi kuitenkin lapsen poissaolojen vuoksi puoli vuotta vuodesta kotona j alapselle korvienputkitus plus lääkkeet yhteiskunnan varoilla, kumpikohan kannattaa oikeasti?0

Vierailija
5/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on syytäkin tukea edes sillä minimaalisella määrällä mitä kotihoidontuki on.

Vierailija
6/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku viisas hoitaa alle 3v lapsensa kotona? Mitä yhteiskunta maksaa? Sen 300e okei. Mutta mitä maksaa yhteiskunta, kun lapsi on pk:ssa? Huomattavasti enemmän. Kun hoidin kaikki lapseni kotona 3v asti en saanut yhtään mitään tukia sen enempää kuin muutkaan, eli lapsilisät ja kotihoidontuen. Asumme vuokralla ja ihan itse sen kokonaan maksoimme. Ei siis asumistukea, ei toimeentulotukea eikä muutakaan. Jos olisin tunkenut lapset päiväkotiin niin kalliimmaksi olisi yhteiskunnalle tullut.

siihen asti kun lapsi menee kouluun.

Vierailija
7/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäisiä. En aikoinani edes ajatellut vaihtoehtoa, että laittaisinn lapset laitokseen alle 3v. Ja kotihoidontuesta maksettiin veroa, oliko 20% mutta eläkettä ei kertynyt, nykyisinhän kertyy, mikä on mielestäni oikein. Onkohan kukaan tehnyt puolueetonta tutkimusta siitä millaisista lähtökohdista koulukiusaajat ovat? Tarkoitan, mikä osuus kotihoidetuilla va pk-hoidetuilla on? Mielenkiintoista!Luulen kyllä tietäväni mikä lapselle on hyväksi koska olen lto.

Vierailija
8/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut hoitanut lapsia kotona nyt 6.5v putkeen ja kokoajan olen ollut myös osa-aikaisena töissä eli en tunne loisineeni yhteiskunnan rasitteena.

Vierailija
10/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä nykysuomessa kaikki saa koulutustaan vastaavaa täyspäiväistä työtä, jolloin maksaisimme myös maksimimäärät veroja.

En tosiaankaan itse tunne huonoa omaa tuntoa, että olin kotona JOPA SEITSEMÄN VUOTTA (vittu, tappakaa mut!!!) kolmen lapsen yhärinä (ja joo, kyllä te jo tiedätte, että mä olen se, joka ei niitä elareita tai toimeentulotukia ole hakenut tai tule hakemaan), ja nyt teen osa-aika työtä, josta mulle tulee ihan sama määrä bruttona kuin jos olisin työttömänä, tosin onneksi veroa menee vähemmän.

Oonko nyt sitten yhteiskuntakelpoinen? Luuseri varmaan edelleenkin, vaikka teen työtä, joka sille henkilökohtaiseen avustajaan oikeutetulle, jolle työni teen, on tärkeää. Mähän voisin akateemisena ihmisenä kieltäytyä aika monista työtarjouksista, jos niin haluaisin.

Vierailija
12/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut hoitanut lapsia kotona nyt 6.5v putkeen ja kokoajan olen ollut myös osa-aikaisena töissä eli en tunne loisineeni yhteiskunnan rasitteena.

omatunnon omaavat vinkuvat täällä kaikesta. Miksi ihmeessä ne (vapaavuori etunenässä)edes tekevät lapsia kun ne haluavat heti sysätä ne muiden hoidettavaksi?

Vierailija
13/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen suunnilleen jokaisessa ketjussa koittanut saada tähän vastausta ja perusteluja näiltä "ei yhteikunnan tarvitse kotonaoloa maksaa"- tyypeiltä!

KAS niitä perusteluja EI OLE! Vaikka miten laskisi, on kotihoidontuli pieni summa siitä että lapsi tulee hoidetuksi, kun vertaa mitä pk- paikka maksaa. JA totuuden nimissä, suomalaisia verovaroja syydetään NIIN PALJON ja NIIN TURHAAN! Monesta muusta voisi alkaa supistamaan, antakaa kotihoidontuen olla!!

Itse teen osa-aikaa hoitoalalla (palkkani maksetaan siis verovaroista, kuten sitä toista puolikasta tekevänkin). Ja

Vierailija
14/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti törmään itsensä viinalla pilanneisiin potilaisiin, on joksenkin turhauttavaa hoitaa heidät henkihieveristä taas sellaiseen jamaa, että pääsevät baariin juomaan... ja muutaman viikon kuluttua ovat osastolla taas takaisin. Uudestaan ja uudestaan. Ja yhteiskunta maksaa. Alkoholiveroa voisi siis todellakin korottaa, samalla summalla/ vuosi, kuin kotihoidontuen leikkaus muka säästäisi.

Vierailija
15/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä nykysuomessa kaikki saa koulutustaan vastaavaa täyspäiväistä työtä, jolloin maksaisimme myös maksimimäärät veroja. En tosiaankaan itse tunne huonoa omaa tuntoa, että olin kotona JOPA SEITSEMÄN VUOTTA (vittu, tappakaa mut!!!) kolmen lapsen yhärinä (ja joo, kyllä te jo tiedätte, että mä olen se, joka ei niitä elareita tai toimeentulotukia ole hakenut tai tule hakemaan), ja nyt teen osa-aika työtä, josta mulle tulee ihan sama määrä bruttona kuin jos olisin työttömänä, tosin onneksi veroa menee vähemmän. Oonko nyt sitten yhteiskuntakelpoinen? Luuseri varmaan edelleenkin, vaikka teen työtä, joka sille henkilökohtaiseen avustajaan oikeutetulle, jolle työni teen, on tärkeää. Mähän voisin akateemisena ihmisenä kieltäytyä aika monista työtarjouksista, jos niin haluaisin.

lapsensa vauvana sysännyt hoitoon. Älä muuta mielipidettäsi! Kunnioitan sinua, katsotaan sitten 20-30 vuoden päästä miten suu pannaan. t. ap

Vierailija
16/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen suunnilleen jokaisessa ketjussa koittanut saada tähän vastausta ja perusteluja näiltä "ei yhteikunnan tarvitse kotonaoloa maksaa"- tyypeiltä! KAS niitä perusteluja EI OLE! Vaikka miten laskisi, on kotihoidontuli pieni summa siitä että lapsi tulee hoidetuksi, kun vertaa mitä pk- paikka maksaa. JA totuuden nimissä, suomalaisia verovaroja syydetään NIIN PALJON ja NIIN TURHAAN! Monesta muusta voisi alkaa supistamaan, antakaa kotihoidontuen olla!! Itse teen osa-aikaa hoitoalalla (palkkani maksetaan siis verovaroista, kuten sitä toista puolikasta tekevänkin). Ja

Olen lto ja kaikki tuntemani kollegat kauhistelevat melkein vauvojen tuomista hoitoon. Ja kukaan ystävistäni ei ole laittanut lasta hoitoon alle 3v, nimenomaan lapsen parasta ajatelleen, ei rahaa. t. ap

Vierailija
17/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan tehnyt puolueetonta tutkimusta siitä millaisista lähtökohdista koulukiusaajat ovat? Tarkoitan, mikä osuus kotihoidetuilla va pk-hoidetuilla on?

Lastani kiusanneet 2 poikaa olivat molemmat olleet kotona pitkään, toinen 4-vuotiaaksi, toinen eskariin asti.

No joo, en oikeasti yleistä, mutta meidän tapauksessamme näin oli. Oma lapseni on ollut hoidossa (loistavalla pph:lla) 2-vuotiaasta asti, nyt siis jo koulussa.

En siis kuitenkaan yleistäisi, että päiväkoti/perhepäivähoito tuottaa enemmän koulukiusaajia kuin kotihoito...

Vierailija
18/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan tehnyt puolueetonta tutkimusta siitä millaisista lähtökohdista koulukiusaajat ovat? Tarkoitan, mikä osuus kotihoidetuilla va pk-hoidetuilla on?

Lastani kiusanneet 2 poikaa olivat molemmat olleet kotona pitkään, toinen 4-vuotiaaksi, toinen eskariin asti. No joo, en oikeasti yleistä, mutta meidän tapauksessamme näin oli. Oma lapseni on ollut hoidossa (loistavalla pph:lla) 2-vuotiaasta asti, nyt siis jo koulussa. En siis kuitenkaan yleistäisi, että päiväkoti/perhepäivähoito tuottaa enemmän koulukiusaajia kuin kotihoito...

Itseäni lähinnä hämmästyttää miksi nämä jotka eivät halua lapsiaan hoitaa edes vauva ikäisenä, miksi he ylipäätänsä hankkivat lapsia? Ja ap:n kysynykseen ei ole kukaan edelleenkään vastannut.

Vierailija
19/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Omien lasten kanssa kotona oleminen, askartelu jne ei ole työtä. Olen just ollut hiihtolomalla ja viettänyt ihanan loman ja tehnyt just sitä kaikkea, mitä kotiäidit tekee ja kutsuu työksi. Buahahahaaa.

Vierailija
20/35 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Omien lasten kanssa kotona oleminen, askartelu jne ei ole työtä. Olen just ollut hiihtolomalla ja viettänyt ihanan loman ja tehnyt just sitä kaikkea, mitä kotiäidit tekee ja kutsuu työksi. Buahahahaaa.

että se on lapsesi parhaaksi? Se on työtä kun lto ja lastenhoitaja hoitaa paskapalkalla lapsesi. Se on myös kalliimpaa yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi