Poskiontelotulehdukseen apuja! Pian...
Toinen sierain/ontelo ihan tukossa, kohta saunaan, eikö höyryhengitys auta aukasemaan nokkaa?
Muistelen joskus myös kuulleeni/lukeneeni, että pää alaspäin niistäminen saa rään irtoamaan helpommin. Onko perää?
Kertokaa vinkkejä, miten saan ton ontelon aukeemaan, että saisin niistettyä rään ulos!
Kommentit (30)
on kerran vuodessa tai parissa poskiontelontulehdus. Käy kipeää poskiluuhun asti ja nenä on niin tukossa, ettei se suolavesi kannusta mene edes sisään. Ainoa mikä auttaa oikeasti, on antibioottikuuri. Viikon verran taas pelleilin Duactin, nenäkannun ja suihkeiden kanssa. Kun vihdoin sain antibiootit, oireet helpottivat vuorokaudessa. Etsi lääkäri, joka ei ole antibioottikammoinen hihhuli.
poskiontelotulehduksessa pitäisi niistää, mihin se perustuu? Johan se helpottaa kaikinpuolin oloa, kun saa räkää vähemmäksi.
ap
painetta tukkeutuneeseen poskionteloon ja aiheuttaa tykyttävää kipua enemmän.
*se joka on kaksi kertaa leikattu jatkuvien ontelotulehdusten takia*
Ei sillä ole ainakaan minun tulehduksiini ollut mitään vaikutusta. Joskus nenä on niin tukossa, ettei vesi pääse edes menemään sinne. :(
Ainoa asia johon huuhtelu auttaa, on hetkellinen liman ohentaminen. Jos siis nieluun roikkuu sellainen paksu limavana, huuhtelu tekee sen vähäksi aikaa juoksemamman tuntuiseksi ja helpottaa oloa.
aiheuttaa yleensä ettei neste mene kunnolla poskionteloon, mutta sitkeys palkitaan ja pikkuhiljaa neste pääsee huuhtelmaan poskionteloita! Olen hoitoalan ihminen ja olen kuullut useita kommmentteja sarvikuonon hyödyllisyydestä! Ikävä ettei se sinulle auta! Kyllä mieluummin tekisin kaikkeni ettei tarvitsisi niitä kuuria syödä, niistä ei koidu kuin harmia! Toki joskus ne on välttämättömiä mutta poskiontelotuelehduskin voi mennä ohi ihan kotikostein! Tsemppiä!
Ei se vesi poskionteloon mene, ihan nenässä se sarvikuonon vesi kiertää.
Ennaltaehkäisynä korvalääkäri suositteli kalanmaksaöljyä tuttavalle.
ettei kannattaisi niistää, vaan ryystää se räkä sisäänpäin niinkuin lapset usein tekee.
Tiedä sitten onko totta ja mihinkä perustuu. Inhottavalle ainakin tuntuu, jos ei niistä.
ettei kannattaisi niistää, vaan ryystää se räkä sisäänpäin niinkuin lapset usein tekee.
Tiedä sitten onko totta ja mihinkä perustuu. Inhottavalle ainakin tuntuu, jos ei niistä.
perustuu ihan fysiologiaan. Tutkikaapa huviksenne pään luita ja onteloita. Jos niistät, räkää menee vaan lisää poskionteloihin. Älä siis niistä jos on poskiontelot tulehtuneet!
Vierailija kirjoitti:
Vain lääkäri pystyy huuhtomaan poskionteloita.
Nenäkannu ei tosiaan pysty huuhtomaan poskionteloita, mutta on olemassa ilman reseptiä saatava tuote nimeltä Sinoclear, jolla saa tavaraa ulos myös poskionteloista. Se vaikuttaa stimuloimalla kolmoishermon päätettä, mikä vaikuttaa sen että ontelot aukeavat ja alkaa erittyä räkää ja värekarvat kuljettaa sitä tehokkaammin onteloista.
Itse olen tuolla päässyt useammasta poskiontelotulehduksesta ilman antibioottia tai punkteerausta. Mutta vaikutus on tosi raju, joten lapsille ei voi ainakan suositella, eikä kipuherkille. Sen aineen kun täräyttää nenäänsä, se on kuin puukko survaistaisiin sinne, ja sen jälkeen seuraa puolisen tuntia intensiivistä poltetta, silmien valumista, rään valumista ja aivastelua.
Minulla on tosin avarrettu poskiontelot leikkauksella, mutta voin luvata että se vesi menee poskionteloihin.
En ole itseasiassa sitä sarvikuonoa enää käyttänyt pitkään aikaan, vaan sellaisia puristettavia pulloja. Vesi tulee hyvällä paineella ja poistuu tuntien kuluttua poskionteloista kun päätä kallistaa eteenpäin.
Sarvikuonoa käyttäisin päivittäin nyt siitepölyaikana ja aina nuhassa ja muutenkin. Eipä ole liikakäytöstä haittaa.
Ja se idiootti joka sanoi että ei mene punkteerattavaksi voi vähän miettiä miksi..
ap