Meidän häät maksoivat mun vanhemmat, koska ehdottomasti halusivat
Mies maksoi oman pukunsa, hääkimpun ja sormuksen
Kommentit (24)
tarjoilun, muuten itse maksoimme. Halusimme näin puolin ja toisin.
Itse ostettiin vain sormukset ja hääkimppu.
Ja itse tosiaan vain sormukset ja kukat. Valokuvia myöten kaikki muu meni vanhempien piikkiin. Minusta se on ihan luonnollista, ja omalta osaltamme tottakai maksamme lapsiemme, ainakin tyttäremme, häät.
ja heidän vanhempansa ovat maksaneet heidän häät.
mun vanhemmat ilmoitti antavansa 4000 Euroa lahjaksi/järjestelyihin. Vaimonsa vanhemmat sitten kopsasivat idean sieltä ja antoivat saman summan. Häät todennäköisesti maksoivat 4000-5000 Euroa eli siitä jäi häämatkaan rahat myös. Tekivät pröysteämmän matkan vielä päälle.
Mä en käsitä, mitä noloa tuossa on? Toki ovat jo kolmekymppisiä, mutta jos toiset tarjoutuu antamaan, niin miksei sitä voi ottaa??? Ei ainakaan meidän vanhemmat elä viimeisen pennin kanssa. Ovat eläkkeellä, mutta saavat eläkettä jo enemmän kuin suomalaiset keskipalkkaa, lisäksi on pääomatuloja, varallisuutta muutenkin jne. Veljen vaimon vanhemmat ovat taas enemmän taviksia, mutta töissä edelleen ja vaimo ainokainen, niin tuskin tuo heillekään oli ylivoimainen ponnistus.
Entäs sitten? Eiks toi oo ihan tavallista.
t. mami maksoi, n. 35000€.
mun vanhemmat ilmoitti antavansa 4000 Euroa lahjaksi/järjestelyihin. Vaimonsa vanhemmat sitten kopsasivat idean sieltä ja antoivat saman summan. Häät todennäköisesti maksoivat 4000-5000 Euroa eli siitä jäi häämatkaan rahat myös. Tekivät pröysteämmän matkan vielä päälle.
Mä en käsitä, mitä noloa tuossa on? Toki ovat jo kolmekymppisiä, mutta jos toiset tarjoutuu antamaan, niin miksei sitä voi ottaa??? Ei ainakaan meidän vanhemmat elä viimeisen pennin kanssa. Ovat eläkkeellä, mutta saavat eläkettä jo enemmän kuin suomalaiset keskipalkkaa, lisäksi on pääomatuloja, varallisuutta muutenkin jne. Veljen vaimon vanhemmat ovat taas enemmän taviksia, mutta töissä edelleen ja vaimo ainokainen, niin tuskin tuo heillekään oli ylivoimainen ponnistus.
...että ilmaisia lounaita ei ole. No, huomaatte kyllä olevanne talutushihnassa viimeistään sitten kun niitä lapsia tulee. Juuri siitä syystä kieltäydyimme molempien vanhempien tarjoamasta rahasta, emme halua olla (kiitollisuuden)velassa kelleen, ja olemme varmoja että tämä olisi muistettu juurikin lasten tullessa.
haluavat maksaa tai osallisua jollain rahamäärällä lapsensa häihin. Siinä tulee raja vastaan, jos vanhemmat kuvittelevat samalla ostavansa oikeuden päättää ruuasta, ketä kutsutaan, miten juhlitaan jne.
Meillä olisi käynyt noin, joten menimme naimisiin ihan salassa.
oikeasti läheisinä ja rakkaina, vaan asiat ovat jotain valtapeliä, missä ei saa jäädä kiitollisuudenvelkaan. Eiköhän jokainen meistä ole ollut sen verran riippuvainen vanhemmistaan, että joku häiden maksaminen on aika pikkujuttu siihen verrattuna. Terve vanhempi ei vaadi mitään vastikkeeksi sille, että lapsia on autettu. Meillä on häiden maksamisen lisäksi annettu runsaasti rahaa molemmilta puolilta asunnon ostoon, ja esim apua lasten kanssa. Eikä koskaan ole sen vastikkeeksi puolella sanalla vaadittu mitään.
Ja tottakai haluamme lapsiammekin auttaa, ja vastikkeetta, hehän ovat meidän lapsiamme.
Meidän häämme maksoivat mieheni vanhemmat, mutta se onkin ikiaikainen perinne täällä. Eivätkä varmasti kuvitelleet ostavansa sillä oikeutta sanella sitä taikka tätä. Tosin täällä häät ovat avoimia kaikille, joten mitään kinaa vieraiden määrästä/laadusta ei tullut. :))
oikeasti läheisinä ja rakkaina, vaan asiat ovat jotain valtapeliä, missä ei saa jäädä kiitollisuudenvelkaan. Eiköhän jokainen meistä ole ollut sen verran riippuvainen vanhemmistaan, että joku häiden maksaminen on aika pikkujuttu siihen verrattuna. Terve vanhempi ei vaadi mitään vastikkeeksi sille, että lapsia on autettu. Meillä on häiden maksamisen lisäksi annettu runsaasti rahaa molemmilta puolilta asunnon ostoon, ja esim apua lasten kanssa. Eikä koskaan ole sen vastikkeeksi puolella sanalla vaadittu mitään.
Ja tottakai haluamme lapsiammekin auttaa, ja vastikkeetta, hehän ovat meidän lapsiamme.
Sulla olikin tässä taikasana, "vastikkeetta".
siitä että joillain on niin hyvä ja normaali suhde omiin vanhempiinsa. Varmaan auttavat aina vilpittömästi ja ovat mukana lapsiensa, lapsnelapsiensa elämässä.
t. luonnevikaisen äidin lapsi
rahaa, eivätkä päätä koskaan meidän asioista tai sörki negatiivisesti. No, äiti taannoin "päätti", että vaihdamme hiukan käytetyn sijasta tuliterään autoon ja hän maksaa erotuksen.:)
Enkä mä ymmärrä, miten lasten suhteen sörkkisivät asioita. Mun vanhemmat on maailman parhaita lapsenvahteja ja vielä ilmaisia. Lapset rakastavat isovanhempiaan ja tiedän, että maailmassa ei toista hoitopaikkaa olisi, jossa niin rakkaudella lapsia hoidetaan. Äiti joskus yrittää neuvoa, mutta minä kuuntelen tai en kuuntele. En myöskään neuvo heitä. Kun lapset on sinne luovutettu, niin vanhemmat päättävät unista, ruuista ja sen semmoisista.
Mä en ymmärrä, miten te kehitätte vanhempienne kanssa jonkun valtataistelun. Ei mun tarvi. Vanhemmat tietysti sanovat paljon asioita, kun ovat lähellä, mutta en mä niistä hötky. Neuvoja satelee enemmän tai vähemmän, mutta poimin niistä vain ne, jotka koen tarpeellisiksi. Sitä paitsi he ovat jo sen verran iäkkäitä, että joukossa on hyvääkin kokemuksen tuomaa ajatusta. Miksen kuuntelisi heitä?
...että ilmaisia lounaita ei ole. No, huomaatte kyllä olevanne talutushihnassa viimeistään sitten kun niitä lapsia tulee. Juuri siitä syystä kieltäydyimme molempien vanhempien tarjoamasta rahasta, emme halua olla (kiitollisuuden)velassa kelleen, ja olemme varmoja että tämä olisi muistettu juurikin lasten tullessa.
Ap sinulla on ihanat vanhemmat. Ymmärräthän myös että kaikilla ei ole, ja se ei ole aina lapsen syy.
Oma väkivaltainen narsisti isäni ei ole killinkiäkään antanut minulle koskaan eikä todellakaan maksanut häistäni, mutta tuli paikalle kyllä pilaamaan hääni. Tuli mesoamaan miten surkeat ja köyhät häät on ja miten HÄNELLÄ olisi rahaa mahtihäihin, ja kaupan päälle nosi kesken ruuan ylös ja piti "puheen" eli haukkui kovaan ääneen minut vieraille mm miten paha ja kiittämätön lapsi olen.
Vieraat katsoivat suu auki, kukaan ei sanonut mitään eikä osannut reagoida. Isäni oli siis vieras itse maksamisani häissä.
Sanomattakin on selvää että isäni ei ole auttanut missään ikinä, ei esim sekuntiakaan ollut lasteni kanssa, auttanut hädässä tai muutakaan. Lisäksi on kieltänyt äidiltänikin osallistumisen ainoiden lastenlastensa elämään.
Olisipa minullaki tuollaiset vanhemmat kuin ap:llä!
T. Luonnevikaisen tytär
rahaa, eivätkä päätä koskaan meidän asioista tai sörki negatiivisesti. No, äiti taannoin "päätti", että vaihdamme hiukan käytetyn sijasta tuliterään autoon ja hän maksaa erotuksen.:)
Enkä mä ymmärrä, miten lasten suhteen sörkkisivät asioita. Mun vanhemmat on maailman parhaita lapsenvahteja ja vielä ilmaisia. Lapset rakastavat isovanhempiaan ja tiedän, että maailmassa ei toista hoitopaikkaa olisi, jossa niin rakkaudella lapsia hoidetaan. Äiti joskus yrittää neuvoa, mutta minä kuuntelen tai en kuuntele. En myöskään neuvo heitä. Kun lapset on sinne luovutettu, niin vanhemmat päättävät unista, ruuista ja sen semmoisista.
Mä en ymmärrä, miten te kehitätte vanhempienne kanssa jonkun valtataistelun. Ei mun tarvi. Vanhemmat tietysti sanovat paljon asioita, kun ovat lähellä, mutta en mä niistä hötky. Neuvoja satelee enemmän tai vähemmän, mutta poimin niistä vain ne, jotka koen tarpeellisiksi. Sitä paitsi he ovat jo sen verran iäkkäitä, että joukossa on hyvääkin kokemuksen tuomaa ajatusta. Miksen kuuntelisi heitä?
No annan esimerkin kälyn perheestä, onneksi tapahtui ennen meidän naimisiin menoa niin osattiin varautua. Anoppi antoi ihan kivan summan rahaa häihin, ja muisti myös lähettää hääparilta kysymättä ihan omat hääkutsunsa niille,jotka anopin mielestä listalta aiheettomasti puuttuivat (mm.anopin työkavereita). En tiedä kaikkia yksityiskohtia,mutta näitä vieraita ei häissä kylläkään näkynyt,tappelun jälkeen.
No sitten syntyi se lapsi,ja alkoi vihjailut miten lapsen nimeksi TULEE sitten esim. Eino-Petteri,koska se on suvun nimi ja sitä ja tätä. Kun lapsen vanhemmat kehtasivat kieltäytyä ja pysyä omassa valinnassaan,vedettiin esiin taas se rahakortti, ja kuinka kiittämättömiä kakaroita onkaan.
Jos parilla ei ole varaa mennä itse naimisiin, odotelkoot vielä jokusen vuoden ja säästäkööt rahaa. Muuten olisi jo saa mennä vaikka oman isänsä kanssa naimisiin kun isi kerran maksaa mekon, juhlapaikan ja ruoat. Jos taas on varaa mennä naimisiin n9iin siitä vaan, sitten on jo todennäköisesti varaa elättää lapsetkin.
Tässä ketjussa hyväonniset kultalusikan suuhun saaneet ovat jotenkin kamaan ylemmyydentuntoisia hyvistä vanhemmistaan. Omalla käytöksellä voi vaikuttaa normaalien vanhempien ja omiin suhteisiin, mutta ei dysfunktionaalisessa perheessä. Kukaan ei voi valita vanhempiaan, ja jotkut syntyvät alkkisperheeseen, psykopaatin lapseksi, pedofiilin lapseksi jne
Se että joillain vanhemmat maksaa 35000 e häät on hieno juttu mutta se ei ol oieastaan oma ansionne eikä ainakaan merkki "paremmasta ihmisestä". Kaikille ei ole suotu hyviä perhesuhteita. Sellasia ihmisiä ei pitäisi ylemmyydentunnoll niiden alentaa, jotka ovat saaneet perheeltään paljon.
Itse olen alkkiksen lapsi, kotoa sain vain pelon, traumat ja lähtösanat "taaisin ei tarvi tulla ja missään ei sitten auteta" eikä tosiaan ole autettu!
Ehkä olen jotenkin outo mutta paska lapsuus ei ole mielesrätäni mitenkään oma syyni, häpeäni tai ihmisarvoni mittari.
Jos parilla ei ole varaa mennä itse naimisiin, odotelkoot vielä jokusen vuoden ja säästäkööt rahaa. Muuten olisi jo saa mennä vaikka oman isänsä kanssa naimisiin kun isi kerran maksaa mekon, juhlapaikan ja ruoat. Jos taas on varaa mennä naimisiin n9iin siitä vaan, sitten on jo todennäköisesti varaa elättää lapsetkin.
Juurihan tässä ketjussa moni on todennut että rahaa on itselläkin mutta kun vanhemmat haluaa maksaa niin mikäs siinä.
Me vaan päätimme mennä kotona naimisiin samalla, kun eka lapsi kastettiin. Paikalla oli vain molempien vanhemmat ja sisarukset.
Nyt miehen äiti haluaisi todella järjestää isot "hääjuhlat" jonain hääpäivänä, kun emme kuulemma häitä juhlineet kunnolla. Täytyy nyt katsoa, aletaanko jossain vaiheessa tuohon hössötykseen. Tänä vuonna meillä on 10-vuotishääpäivä.
olin silloin 31 v ja olisi tuntunut hassulta ottaa sellaisia summia rahaa vastaan. meillä kun oli omaisuuttakin, pankkilainaa, työvuosia takana jne jne.
Joten maksettiin itse, mutta kuunneltiin vanhempien toiveita häissä, mm isäni saattoi minut alttarille, koska se oli hänelle tärkeää.
Saatiin sitten n 2000 euroa heiltä häälahjaksi, joka muistaakseen laitettiin lainalyhennykseen.