Meidän häät maksoivat mun vanhemmat, koska ehdottomasti halusivat
Kommentit (24)
kun vaativat morsiamet kirkuvat rahaa vanhemmiltaan ja vanhemmat sitten venyttävät penniä, että saavat tyttönsä häät maksettua. Ja tyttö ei kuitenkaan viitsi olla naimisissa sitten kuin pari vuotta, joten hukkaan meni nekin rahat.
Jos parilla ei ole varaa mennä itse naimisiin, odotelkoot vielä jokusen vuoden ja säästäkööt rahaa. Muuten olisi jo saa mennä vaikka oman isänsä kanssa naimisiin kun isi kerran maksaa mekon, juhlapaikan ja ruoat. Jos taas on varaa mennä naimisiin n9iin siitä vaan, sitten on jo todennäköisesti varaa elättää lapsetkin.
Mä en kehtaa ehdottaa, että vanhemmat maksaisi meidän koko häät. Jos ne sponsoroisi osan, olisi hyvä. Miehen isältä ehkä saadaa vähän jotain. Miehen äidiltä ei taatusti mitään.
vanhempani tarjoutuivat maksamaan meidän häät, mutta kieltäydyttiin. Äiti nimittäin heti kun sai tietää suunnitelmista, alkoi esittämään omia vaatimuksiaan häiden suhteen. Hän tahtoo nämä vieraat, tätä ruokaa, tällainen hääpuku... Valitsipa "ystävällisesti" kaasonkin.
Osasin jo arvata etukäteen ja sanoinkin miehelle että kieltäydytään joka eurosta mitä mun vanhemmat tarjoaa.
jotka puhtaasti auttamistarkoituksessa tekee jotain, ilman että VAATIVAT mitään vastineeksi. Kiva että jollakulla on vanhemmat antaneet rahaa hääjuhlaan ilman satasivuista vaatimuslistaa.
Minun vanhempien kohdalla näin ei kuitenkaan ole. Kerroin puhelimessa äidilleni että ollaan menossa naimisiin ja äiti onnitteli. Puhelun jälkeen totesin miehelle että oho, tästähän taidetaan päästä helpolla. Ei tullut yhtään vaatimusta. Enpä siinä vaiheessa tiennyt vielä mitä oli tulossa.
Kun mentiin ekaa kertaa ilmoituksen jälkeen käymään vanhempieni luona, äidin ensimmäiset sanat oli täsmälleen näin: "Kerran me isäsi kanssa joudutaan maksamaan nämä häät, niin minä sitten haluan että häihin kutsutaan sukulainen X, sukulainen Y, hänen tuttavat Ä, Ö ja Z perheineen."
Ä, Ö ja Z en ole ikinä tavannut, vielä vähemmän näiden perheitä. Mainittuihin sukulaisiinkaan en ole ollut yhteydessä kymmeneen vuoteen. Puhumattakaan siitä että ihan itse miehen kanssa aiottiin maksaa häät, mistä lie saanut äitini päähänsä että hän ja isä joutuu maksamaan häät. (!) Kerroin äidille että meidän häät on sellaiset kuin me halutaan, itse maksetaan eikä sinne todellakaan kutsuta ihmisiä joita en ole ikinä tavannut.
Parin päivän päästä alkoi sama laulu taas, joko olet miettinyt hääpukua ja hän oli PÄÄTTÄNYT että kaaso olisi eräs tietty serkku. No kyseiseen serkkuun en ole erityisemmin ollut yhteydessä lukioaikojen jälkeen, mitä nyt facebookissa ollaan joulutervehdykset lähetetty toisillemme. En edes halunnut kaasoa, sillä häät ei olleet mitkään prinsessahäät, vaan pieni juhla aivan läheisimpien kesken. (Kyseistä serkkua ei muuten edes kutsuttu häihin).
Äitin touhu meni aivan yli, jokapäiväiset puhelut ja hirveät vaatimukset mitä tahtoo. Raiteilleen palasi vasta kun näytettiin että jos hän tahtoo omat tuttavansa (mitä me ei tunneta) täytyy mun miehen vanhempienki tuttavat kutsua, samoin minun ja miehen työkaverit perheineen ja tietysti suku. Vieraita olisi ollut 250. Ymmärsi että ei heillä isän kanssa ole varaa laittaa minun häihini 40 000e, varsinkaan kun perässä tulee vielä 2 pikkusiskoa joille pitäisi pystyä sama kustantamaan.