Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, vanha työkaveri risti poikalapsellensa saman nimen kuin me halusimme!

Vierailija
03.03.2012 |

Hän sai pari kk sitten pojan, nyt ristiäisten jälkeen ilmoitti nimen fb:ssa ja on sama etunimi kuin minkä me halusimme antaa omalle pojallemme. Meidän poika siis syntyi viikko sitten. Emme tienneet sukupuolta etukäteen mutta molemmille sukupuolille oli jo valittu nimet valmiiksi. Nyt mietityttää kauheasti uskallammeko antaa tuon samaisen nimen omalle pojallemme, mitä itse ajattelisitte jos olisitte tuo työkaveri ja hän kuulisi miedän poikamme nimen?

Vielä sellainen "hauska" juttu että työkaverillani ja minulla on myös samat etunimet.. :/ PASKA SÄKÄ , ei kai voi muuta todeta.

Tosin, ei olla "oikeassa" elämässä missään tekemisissä, fb:ssakin kavereita vain siis tuon parin vuoden takaisen työkaveruuden takia, mutta meillä paljon yhteisiä tuttuja ja mietin sitäkin mitä he ajattelee jos tässä heitä "matkisin" :/ Onneksi sukunimi on sentään eri!! :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä syntyvälle pojallemme sama nimi kuin työkaverini vauvalla. Nimi oli meillä mielessä jo ennen kuin työkaverin poika sai nimensä (vaikka en itse ollut silloin vielä raskaanakaan) ja meillä on sille myös tarina. Kyllä maailmaan kaimoja mahtuu.

Vierailija
2/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiritsee niin poista se kaveri facesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tietää ja loppujen lopuksi: so what?

Vierailija
4/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nimen.

Laita yksityisviesti kaverille että onpa hassu yhteensattuma kun se on teidänkin lapselle tulossa nimeksi. Olettehan jo päättäneet sen ja parhaassa tapauksessa voisi olla jo jotain kaiverretuttenakin sillä nimellä.

Vierailija
5/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas. jos hän kysyy miks oot matkinu meitä, niin sanot että olitte valinnu jo nimen aiemmin ennen kuin tiesitte hänen lapsen nimeä. Ootko oikeesti tosissas? ketä kiinnostaa? :D mulla ois ainakin ihan sama jos mun työkaverilla ois samanniminen lapsi kun mulla varsinkin jos ei olla ees enää yhteydessÄ!!!laitatte sen nimen minkä haluatte!

Vierailija
6/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai harmittaa, mutta älkää välittäkö mitä muut ajattelee. Jos nimi on teille se oikea niin laittakaa se pojalle. Eri asia olisi jos olisitte tekemisissä. Ei niistä teidän yhteisistä tutuista kannata välittää.

Itse olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa, tosin pahemmassa, koska se oli mun kaveri joka laittoi pojalleen saman nimen mitä me olimme ajatelleet! Kysyin sitten kaveriltani että haittaako jos meidän vauvasta tulee teidän vauvan kaima, hän onneksi vastasi että ei todellakaan. Ja nykyisin poika on jo 10v ja ei olla edes kaverini kanssa tekemisissä pahemmin, välimatka jne. Eli olisi kyllä harmittanut jos olisin nimen vaihtanut johonkin sellaiseen joka ei tuntuisi niin omalta. Eli laittakaa vaan se nimi jos se on se paras! Eri juttu on sitten laittaa esim samaa nimeä kun olisi esim serkulla ja näin, sellaiseen sanoisin ehdoton ei. Menee jo sekaisinkin lapset.

Vierailija
7/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se mua häiritse. Mun mies valitsi sen nimen, koska itse sain valita tytön nimen.

Vierailija
8/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuitenki vaan etunimi, niin kyllä itse ainakin laittaisin. Meillä on kans nimet valmiina jo ja vaikka joku kavereistani antaisi lapselleen saman nimen, niin suunnitelmat ei muuttuis mihinkään. Se on kuitenkin ollut meidän suunnitelmissa jo kauan aikaa, niin miksi pitäiskään muuttua? :) Jos siitä nyt joku vetää herneen nenäänsä, niin aika pienet on hänen murheet. Samannimisiltä ihmisiltä kun ei vaan voi välttyä...

Vierailija
9/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa saman nimen. Ei mua ainakaan haittais, jos oisin sen entinen työkaverisi. Tuskinpa hän nyt tulee utelemaan miksi "matkitte". Eikö toi nyt ole jo vähän teinimeininkiä, että oletetaan, että toinen on matkinut?

Meidän esikoisella on sama nimi kuin mun hyvällä ystävällä. Mieheni oli aina halunnut antaa tuon nimen jos hän joskus saisi lapsen. Tottakai se sopi minulle. Eikä ole ystäväänikään haitannut :)

Vierailija
10/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että entinen työkaverisi keksi saman nimen kuin te olitte ajatelleet, kyseessä on jo valmiiksi aika yleinen nimi. Joten viimeistään tarhassa tulee olemaan 5-7 samannimistä. Älä turhia kainostele ja anna lapselle tuo haluamasi tusinanimi. Itse sanoit ettette edes ole tekemisissä juuri muuten kuin FB'ssä.

Jos minun fb-tutuistani ensin yksi ilmoittaisi vauvan nimeksi vaikka Anton ja kahta viikkoa myöhemmin toinen kertoisi saman nimen, miettisin vaan että onpa Antonistakin tullut trendinimi. En siinä miettisi että kuka matkii ja ketä.

Vierailija
11/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä ei lain mukaan saa olla samannimisiä lapsia lainkaan, kielto on ehdoton. Jos annat saman nimen kuin työkaveri on lapselleen antanut, muuttaa maistraatti sen automaattisesti toiseksi etkä voi siihen nimeen vaikuttaa mitenkään.

Miten ihmiset voivat olla näin tietämättömiä säädöksistä?

Vierailija
12/12 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omallani toisena nimenä, yhden kirjaimen erolla mutta lausutaan samoin. Laittoi ristiäisten edellisenä iltana viestin, että toivottavasti ei haittaa kun tulee sama nimi kuin teillä... Ja siis serkuksia ovat. Eli suunniteltu nimi vaan käyttöön, olettehan jo kutsuneet/voineet kutsua vauvaa sillä nimellä näin voisi selittää kaverille jos nyt jotain tarvii selittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi