Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko influenssa olla kuumeeton? Minulla on muut oireet, mutta ei kuumetta

Vierailija
03.03.2012 |

Eli on päänsärkyä, kurkkukipua, lihassärkyä, huonovointisuutta mutta ei kuumetta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmeisesti ole juuri koskaan sairas, koska lämpötila nousee harvemmin kuin kerran kymmenessä vuodessa yli 38. 

Nyt hei haloo! Joillain tavisflunssakin nostaa kovan kuumeen, toiset voivat sairastaa kuumeettomia angiinoita, poskiontelontulehduksia, keuhkoputkentulehduksia kuten minä. Sen lisäksi minulla on vaikea astma ja saatan maata tuntitolkulla päivystyksessä hengittelemästä spirasta, ilman korkeaa kuumetta. Mutta ei, ihminen ei voi olla kipeä ilman että lämpö nousee korkealle. Joopajoo. 

Vierailija
2/45 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin sikainfluenssan kuumeettomana. lihaskivut oli niin kovat, etten meinannut pystyä kävelemään! Testillä varmistettiin sikainfluenssaksi, mutta kuumetta ei ollut lainkaan!

mieheni sairasti toissa viikolla testeillä varmistetun influenssan. 38 asteen kuume oli kahtena iltana. Muuten ei lämpöä. Palasi töihin 3,5 vrk sairastaneena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2012 klo 15:02"]

mutta tuo on täyttä potaskaa että kaikille ei nouse kuume. Kyllä nousee jos on oikeesti sairas. Mun lääkärikaverit just manaa näitä, jotka tulee päivystykseen tavallisten flunssaoireiden vuoksi ja crp alle 5 ja kuumetta ei ole ja kertovat, että mulle ei ikinä vaan nouse kuume. Mielessä tekee mieli sanoa, että et ole sitten vissiin ollut ikinä sairas.
Olo voi olla kurja toki muutenkin.

[/quote]

On kyllä törkeää ajatella, ettei olisi oikeasti sairas, jos ei ole kuumetta. Mun miehellä oli hiljattain divertikuliitti, vatsa kauhean kipeä ja vatsanpeitteet aivat kovat, CRP yli 200, mutta kuumetta ei ollut missään vaiheessa yhtään. Hän oli viikon sairaalassa, jossa sai antibioottia suonensisäisesti.

Itselläni ei kuume nouse koskaan flunssissa. Sen sijaan influenssassa, angiinassa ja rintatulehduksessa on aina ollut n. 40 asteen kuume.

Vierailija
4/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lääkärissä labran testillä todettu influenssa A ja kuumemittari ei ole näyttänyt yli 36.8 astetta. Muut löytyvät oireet kyllä. Ilmeisesti lievä tapaus minulla, neljä päivää lepoa ja olo suht normaali.

Vierailija
5/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi "ei koskaan kuumetta". Rauhaskuume (pusutauti/mononukleoosi) ollut ilman kuumetta, samoin keuhkokuume. luulisi että noissa kuume-nimisissä taudeissa nousisi kuume...?

Vierailija
6/45 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="03.03.2012 klo 15:11"]

mutta tuo on täyttä potaskaa että kaikille ei nouse kuume. Kyllä nousee jos on oikeesti sairas. Mun lääkärikaverit just manaa näitä, jotka tulee päivystykseen tavallisten flunssaoireiden vuoksi ja crp alle 5 ja kuumetta ei ole ja kertovat, että mulle ei ikinä vaan nouse kuume. Mielessä tekee mieli sanoa, että et ole sitten vissiin ollut ikinä sairas.

On kuitenkin joitakin sairauksia että voi olla todella sairas vaikka kuumetta ei olekaan. Esim. mun astmaatikkopoika. Hengitys voi olla tiukalla, yskä paha mutta kuumetta ei yhtään. Ei ole siinä kunnossa että voisi lähteä eskariin.

Meillä on työpaikalla niitä ihmisiä jotka on heti lähdössä kotiin sairastamaan jos on pikkuisen yskää tai nenä vuotaa. Monesti olen mielessäni naureskellut että noilla oireilla mun lapsi olisi kotona lokakuu-huhtikuu väliset ajat käymättä kertaakaan eskarissa.

Sinähän hauska olet.

Ensin selitätä lapsesi sairaudesta ja sitten kerrot kuinka sinua naurattaa muiden ihmisten sairastelut ö.ö

Minä kuulun niihin, jotka lähtevät kotiin sairastamaan 'heti jos on pikkuisen yskää tai nenä vuotaa'. Menen kyllä aina työterveyslääkärin kautta, ettei tulisi esimiehellä sanomista. Lääkärit kun tämmöisillä pikkuoireilla kirjoittavat heti viikon sairaslomaa. Arvaatko miksi? No, perussairauteni ja sen lääkityksen takia. Minulla kun perussairauden lääkitys laskee pahasti valkosolujen määrää, mikä aiheuttaa sen että taudit tarttuu helposti, oireilee pahasti ja paranee hitaasti. Eihän se muuten mitään haittaisi, mutta perussairauteni pahenee hyvin nopeasti pientenkin tulehdusten takia, ja sen oireilu onkin sitten astetta vakavampaa. Pahimmassa tapauksessa vie liikuntakyvyn kokonaan. En tosiaankaan ehdoin tahdoin lähde itseäni hommaamaan laitoshoitoon loppuelämäkseni vain siitä syystä että jonkun astmaatikkolapsen äitiä naurattaa jos hoidan sairateni asiallisesti.

Ja ei, tämä perussairaus ei millään tavalla näy päällepäin, eivätkä työkaverini tiedä siitä mitään. Edes suurin osa sukulaisistani ei tiedä sairaudestani mitään. Se on henkilökohtainen asia, eikä kuulu heille millään tavalla.

Sinunkin työkavereillasi voi olla vakavia sairauksia joista sinä et ole tietoinen.

Tajunnet viestisi turhuuden itsekin kun järjellä mietit? Moniko muu asettaisi itsensä alttiiksi taudille sinun tilanteessasi? Täysin eri asia, jos sairastat jotain perussairautta joka voi koitua kohtaloksesi jos et pientäkään flunssaa hoida. Kyse oli perusterveistä ihmisistä, jotka menevät 36,8 asteen kuumeen ja pienen räkäisyyden takia terkkarille anomaan saikkua "kun tuntuu et oon tulossa kipeeks". Itse olin töissä 2 päivää kuumeessa jota en tiennyt olevankaan ennenkuin työkaverit sanoivat että sun huulet sinertää ja oot ihan kalpea, oisko kotiinlähdönpaikka..Itsellä kuume nousee aina joko korkeaksi tai sitten ei ollenkaan, kun kuumetta ei ole, en mene läkäriinkään. Jokainen meistä on yksilö eli lienee turhaa miettiä kelle nousee kova kuume missäkin taudissa ja kelle ei, jonninjoutavaa palstalääkäröintiä. Käykää lääkärillä jos epäilyttää! Siitähän niille maksetaan.

Vierailija
7/45 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2012 klo 15:02"]

[/quote]

olette ystäväiset väärässä. Influenssa voi toden totta olla myös kuumeeton, vaikka se on harvinaisempaa.

Minä sairasti esim. Sikainfluenssan täysin kuumeettomana. Ja kyllä, testattiin, että todella on H1N1 kyseessä , kun joku bw kuitenkin kohta inttää vastaan.

Joka ei usko,voi googlettaa ihan itse. Mediassakin kirjoitettiin, että joskus sikainfluenssan voi sairastaa kuumeetta.

Ja kas kummaa, sama pätee kausi-influenssaan.

Minulle ei nouse kuume juuri ikinä. Olo voi olla aivan kamala, ja tauti pitkittyy, kun ei ole taudinaiheuttajia tuhoavaa kuumetta. Joten voin sanoa, että ei kannata kadehtia.

Vierailija
8/45 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri diagnosoi minulle influenssan. Ei kuumetta.

Vierailija
9/45 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama influenssavirus joka toisen kaataa sänkyyn tai johtaa jopa sairaalahoitoon, voi toisella aiheuttaa lievän, nuhakuumetta muistuttavan oirekuvan.

Vierailija
10/45 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama millä nimellä tautia sanotaan, mutta jos on todella kipee niin sitä on kipee. Omakohtainen kokemus talvelta 2009, jolloin lämpö nousi juuri ja juuri 37,5, mutta olo oli karmea: korvat tukossa (jatkuvasti), kurkku kipeä, öisin jatkuva yskiminen sai yökkimään, olo voimaton ja väsynyt, lihakset kipeinä. Ehkä oli "vaan" tavallinen flunssa, mutta koskaan en ole ollut niin kipeänoloinen. Viikon sairastamisen jälkeen kävin lääkärissä ja sain Codesania (sekin piti erikseen pyytää) ja sairaslomaa.

Vierailija
11/45 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös testeillä todistettu sikainfluenssa kaksi vuotta sitten ja kuumeettomana sairastin. Sitä ennen kymmenen vuotta sitten puolestaan sairastin inf. A:n, jossa nousi kova kuume moneksi päiväksi. Elämä on ihmeellistä ja poikkeuksia löytyy.

Vierailija
12/45 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

influessa nostaa kuumeen ja on todellakin kova tauti,toisin kuin tavallinen kuume ja nuha

Vierailija
13/45 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2012 klo 15:11"]

On kuitenkin joitakin sairauksia että voi olla todella sairas vaikka kuumetta ei olekaan. Esim. mun astmaatikkopoika. Hengitys voi olla tiukalla, yskä paha mutta kuumetta ei yhtään. Ei ole siinä kunnossa että voisi lähteä eskariin.

Meillä on työpaikalla niitä ihmisiä jotka on heti lähdössä kotiin sairastamaan jos on pikkuisen yskää tai nenä vuotaa. Monesti olen mielessäni naureskellut että noilla oireilla mun lapsi olisi kotona lokakuu-huhtikuu väliset ajat käymättä kertaakaan eskarissa.

Sinähän hauska olet.

Ensin selitätä lapsesi sairaudesta ja sitten kerrot kuinka sinua naurattaa muiden ihmisten sairastelut ö.ö

Minä kuulun niihin, jotka lähtevät kotiin sairastamaan 'heti jos on pikkuisen yskää tai nenä vuotaa'. Menen kyllä aina työterveyslääkärin kautta, ettei tulisi esimiehellä sanomista. Lääkärit kun tämmöisillä pikkuoireilla kirjoittavat heti viikon sairaslomaa. Arvaatko miksi? No, perussairauteni ja sen lääkityksen takia. Minulla kun perussairauden lääkitys laskee pahasti valkosolujen määrää, mikä aiheuttaa sen että taudit tarttuu helposti, oireilee pahasti ja paranee hitaasti. Eihän se muuten mitään haittaisi, mutta perussairauteni pahenee hyvin nopeasti pientenkin tulehdusten takia, ja sen oireilu onkin sitten astetta vakavampaa. Pahimmassa tapauksessa vie liikuntakyvyn kokonaan. En tosiaankaan ehdoin tahdoin lähde itseäni hommaamaan laitoshoitoon loppuelämäkseni vain siitä syystä että jonkun astmaatikkolapsen äitiä naurattaa jos hoidan sairateni asiallisesti.

Ja ei, tämä perussairaus ei millään tavalla näy päällepäin, eivätkä työkaverini tiedä siitä mitään. Edes suurin osa sukulaisistani ei tiedä sairaudestani mitään. Se on henkilökohtainen asia, eikä kuulu heille millään tavalla.

Sinunkin työkavereillasi voi olla vakavia sairauksia joista sinä et ole tietoinen.

Vierailija
14/45 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani luontaisterapeutti kertoi että jos on kunnolla kuumetta, influenssa ei ole "niin paha" kuin silloin jos ei ole kuumetta, sillä kuume on merkki kehon yrittävän parantua sairaudesta, ja jos kuumeettomalla on lisäksi vielä kurkkukipua, influenssa on paljon "syvemmällä", eli vaikeampi parantaa. Tämä on siis hänen näkemyksensä asiasta!

Vierailija
15/45 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani luontaisterapeutti kertoi että jos on kunnolla kuumetta, influenssa ei ole "niin paha" kuin silloin jos ei ole kuumetta, sillä kuume on merkki kehon yrittävän parantua sairaudesta, ja jos kuumeettomalla on lisäksi vielä kurkkukipua, influenssa on paljon "syvemmällä", eli vaikeampi parantaa. Tämä on siis hänen näkemyksensä asiasta!

mutta mitä luontaisterapeutilta nyt voi odottaakaan.

Influenssassa nousee kova kuume (jopa yli 40) parissa tunnissa ja koko kroppaa särkee, silmämunia ja sormenpäitä myöten. Voin kokemuksesta sanoa, että "syvällä" ollaan siinä määrin, ettei edes vessaan tahdo jaksaa mennä.

Niin kauan kuin ei ole kuumetta, ei ihminen ole juuri kipeäkään. Sama koskee näitä 37,4 asteen "kuumeesta" valittavia.

Vierailija
16/45 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan voi sairastaa myös kuumeettomana, kuten myös keuhkokuumeen. Ja se on fakta.

Eikä kaikilla nouse kuume välttämättä 40 asteeseen. Minulla on todistetusti ollut 2 influenssaa elämäni aikana. Eli on otettu ihan veritesti, että mikä tauti kalvaa. Toisessa kuume lähenteli 40 astetta, toisessa taas nousi häthätää 38 asteeseen. Tosin jälkimmäisesta toipumiseen meni paljon kauemmin.

Vierailija
17/45 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todistetusti ollut 2 influenssaa elämäni aikana. Eli on otettu ihan veritesti, että mikä tauti kalvaa.

Korjaan, ei siis veritesti vaan nenästä kaavittu tikulla näyte.

Vierailija
18/45 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sairaudet voivat olla lieviä tai vakavia. Eikö?

Vierailija
19/45 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut viimeksi kuumetta 1989, lämpöä taisi olla jotain 39,4. Sen jälkeen on ollut keukokuume, useita keuhkoputkentulehduksia,useita poskiontelontulehduksia. Lämpö maksimissaan 37,4. Nyt miehelläni influenssa. Jos se tarttuu minuun niin nouseeko kuume vai ei? Sitten se tiedetään.

Vierailija
20/45 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nuorena,n.20v sitten.Nyt just toipumassa influenssasta.

Su yskän alkua kurkku oudon oloinen,ma särki jojka kohtaa ja oli tosi sairaalloinen olo,ke päivällä kuivan yskän lisäksi alkoi nenä vuotamaan ja samana iltana kuume nousi 38.8.torstaina ei kuumetta mutta muuten tosi sairas olo ja sen jälkeen ollut limayskä ja särkyjä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi