Miten toimia, kun oma äiti kiukuttelee, pitää
mykkäkoulua, leikkii marttyyria. Vauvaperheen arjessa on riittävästi haasteita, en millään jaksaisi nyt tällaista draamaa taas. Hermostui, kun jouduin perumaan tapaamisen jota hän ehdotti lapsen sairastumisen takia. Kiukkusi että on se kumma kun hän harvoin käy niin miksi sitten ei kiinnosta ottaa vastaan ja nyt on pitänyt mykkäkoulua kohta kaksi viikkoa. En jaksaisi millään ..
Kommentit (4)
Jos ei aikuinen ihminen tollasta ymmärrä niin minkäs sille voi. Keskity perheeseesi. Ikävää että on tollanen, mutta itse hän siitä eniten kärsii.
Onko hänen marttyrointinsa takana ikä vai onko hän kauhean yksinäinen? Psyykesairas? Voihan sen tavallaan ymmärtääkin, että kaipaa omia lapsiaan ja lastelapsiaan, jos itsellä on aika pienet ympyrät.
oma äitini on sata kertaa kamalampi, kunnon alistaja narsisti joka on aina lapsesta lähtien vain haukkunut minua (ei ole koskaan sanonut että rakastaa!). Olen aina ollut ruma, lihava, typerä, häpeäksi, olisi pitänyt tehdä abortti, täydellisen epäonnistunut lapsi ja muuta vastaavaa.
Ei siinä mitään muuta, mutta todellisuus on toinen, olen älykäs, koulutettu, menestyvä, itse opintoni ja taloni ym maksanut ilman mitään apua vanhemmilta.
Kun haukkuminen siirtyi lastenkasvatukseen ja lapsenlapsiin ("ovat rumia ja vammaisen näköisiä") niin oman jaksamisen takia oli pakko laittaa äiti jäähylle. En vaan jaksanut, olin jatkuvasti ärtyinen ja uupunut ja oma perhe kärsi. Pelkäsin äidin puheluita, aina kun näki että äiti soittaa niin huimasi, oksetti ja mahaan sattui (kun tiesin että taas alkaa se raivoaminen ja sättiminen). Eli oman jaksamisen takia nätisti sanoin että nyt joudun pitämään taukoa yhteydenpidossa, en enää siedä tällaista käyttäytymistä.
Äiti veti ison herneen nenuun ja siihen loppui yhteydenpito, 5 vuotta ollut taukoa jo :) Odottaa _minulta_ kirjallista anteeksipyyntöä :)
(saattaa joutua odottelemaan pitkään)
kenelläkään ei ole todellakaan ikävä ja koko perhe voi paremmin nyt.
Siis, lapsi sairastui, ja siksi emme voineet tavata. Mielestäni ihan normaali syy.
ap