Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ja oma äitini, argh!+lastenhoito

Vierailija
02.03.2012 |

Olen kiitollinen, että hoitajia on, mutta ärsyttää ihan todella etteivät voi tehdä niinkuin pyydetään!

Esim. anopille on sanottu, että lapselle (1v2kk) voi antaa porkkanaa raastettuna, tykkää siitä.. No, anoppi tarjoaa sitä joka ikinen päivä (kun olin töissä niin lapsi siellä hoidossa). Mun mielestä liika on liikaa! Toki välillä, muttei mun mielestä nyt ihan jokaikinen päivä sitä tarvitse syödä. Samon syöttää AINA SAMAA hedelmäsosetta. Tosi ykstoikkosta! Joo, ei lapsi siihen todellakaan kuole, mutta missä maalaisjärki??

Sitten esim. oma äitini syöttää ruoka-aikojen välissä vähän jotain välipalaa tai jos syövät itse jotain ja lapsikin haluaa maistaa, niin antaa sen syödä vaikka perunaa ja lihaa juuri ennen iltapuuroaikaa. Ja sitten ihmetellään miksei maistu puuro?

Voi elämänkevät kun ottaa välillä päähän! Pieniä on murheeni juu, mutta miksei voi tehdä niinkuin mies ja minä toivotaan? Eli vaihtelevaa ruokaa RUOKA-AIKOINA!?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Ja alempi, ketä sinä mietit eniten, mummon tunteita, vai lapsen ylipainoa ja teerveyttä??

[/quote]

Jep, jep...saatpa asian kuulostamaan yksinkertaiselta. Kolmasluokkalainen haluaa käydä mummolassa ja käy sielä ihan yksinkin, ja kun se sana ei tehoa!!!Tuhat kertaa ainakin olen sanonut että YKSI karjalanpiirakka riittää PIENELLÄ voinokareella, ei ranskiksia VÄLIPALAKSI, HARVOIN YKSI vanukas ja niin edelleen. Mutta kun ei tehoa!!! Kiellänkö lapsen tosiaan menemästä lainkaan mummolaan?. Appeni on kaikenlisäksi niin huonovointinen että ei pääse enää usein lähtemään kotoa esim meille eli jos lapset eivät poikkea sielä niin eivät näe toisiaan kuin harvoin meidän kanssa poiketessaan.

Vierailija
22/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mummuilla nyt kerran on mahdollisuus hoitaa ja antaa sitä yksilöllistä hoitoa, niin miksei sitten voi tehdä niin kuin lapsi on tottunut kotona tekemään? Mun kanssa syö yleensä aina hyvin kun tiedän mikä menekki ruualla on jos ruokien välissä on tarpeeksi aikaa (että sillä lapsella on myös se nälkä kun siis syö).

Ja olen jo sata kertaa tässä sanonut, ettei se lapsi siihen kuole ja olen kiitollinen avusta, mutta siltikin ärsyttää! On tämä umma palsta kun mistään ei saa avautua pätkänkään vertaa ilman että teilataan heti. Mutta senhän mä kyllä tiesinkin etukäteen.. joten muunlaista vastaanottoa en edes odottanut. Kunhan vaan kerroin, että ottaa päähän! Ja siihen kai mullakin on oikeus?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt on ihan eri asia mitä ap:lla

[/quote]

Pointtini oli että ymmärrän tasan miltä ap:stä tuntuu! Erona vaan se että lapseni on sen verran vanhempi! Joten ÄLÄ VIITTI

Vierailija
24/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee varmaan uutisena, mutta isovanhemmat hoitaa sun lasta samalla tavalla mmitä ovat omaa lastaan hoitannet.

isovanhemmilla on omat säännöt.

He ovat jo vanhoja, joten tottakai he valitsevat katevän kavelylenkin, jossa lapsi on mahdollisimman pitkän aikaa hiljaa, eivät he enää osaa tai jaksa viihdyttää huomiontarpeita 1-v vauvelia.

oikeasti, hoida itse tai niele se tosiasia että he tekevät niinkuin parhaaksi itselleen näkevät.

Vierailija
25/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mummuilla nyt kerran on mahdollisuus hoitaa ja antaa sitä yksilöllistä hoitoa, niin miksei sitten voi tehdä niin kuin lapsi on tottunut kotona tekemään? Mun kanssa syö yleensä aina hyvin kun tiedän mikä menekki ruualla on jos ruokien välissä on tarpeeksi aikaa (että sillä lapsella on myös se nälkä kun siis syö).

Ja olen jo sata kertaa tässä sanonut, ettei se lapsi siihen kuole ja olen kiitollinen avusta, mutta siltikin ärsyttää! On tämä umma palsta kun mistään ei saa avautua pätkänkään vertaa ilman että teilataan heti. Mutta senhän mä kyllä tiesinkin etukäteen.. joten muunlaista vastaanottoa en edes odottanut. Kunhan vaan kerroin, että ottaa päähän! Ja siihen kai mullakin on oikeus?

ap

Samaa mieltä ap, ilmeisesti täälä on sen sorttista porukkaa että asiallista vastausta on turha odotella :D

Nimim.se suurperheen äiti

Vierailija
26/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei tosiaan kannata antaa ravata siellä syömässä niitä rasvaherkkuja liian usein, koska mummo ei tottele, eikä lapsi, niin stoppi koko hommalle. Miksiköhän lapsi haluaa mummolle...?

Appihan hoituu samalla, kun perheenä menette käymään, jolloin voit valvoa niitä syömisiäkin.

Vierailija
27/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooga, kävely, oma harrastus, jotain ihan muuta kuin tuontasoisista asioista valittaminen maailmassa, joka on oikeasti murhetta täynnä. Se on sitä kasvua, myös aikuiseksi.

Vierailija
28/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään ja toki käymmekin sielä koko porukallakin. lapsen paino nimittäin menee niin korkeilla käyrillä että asia on ihan pakko yrittää korjata ennenkuin ollaan vallan huikeissa lukemissa. Lapsi tietenkin haluaa sinne herkkujen ääreen ja kun me vanhemmat olemme töissä ja isommat lapset vielä koulussa niin mikä sen mukavampaa olisi kuin mennä hetkeksi isovanhemmille eikä tyhjään kotiin. Mutta...

Vierailija
29/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen vastaus= ap:n mielipide

Noinhan se menee...

Vierailija
30/30 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään ja toki käymmekin sielä koko porukallakin. lapsen paino nimittäin menee niin korkeilla käyrillä että asia on ihan pakko yrittää korjata ennenkuin ollaan vallan huikeissa lukemissa. Lapsi tietenkin haluaa sinne herkkujen ääreen ja kun me vanhemmat olemme töissä ja isommat lapset vielä koulussa niin mikä sen mukavampaa olisi kuin mennä hetkeksi isovanhemmille eikä tyhjään kotiin. Mutta...