Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meillä on lounaaksi makaroonia ja ketsuppia:)

Vierailija
02.03.2012 |

paitsi lapselle pelkkää makaroonia, koska on allerginen tomaatille.

mitäs siihen sanot?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaina olemme eikä oikein mikään maistui kenellekään, niin teen sitä mikä on helppoa ja mistä tykkäävät. Lisänä oli puolukkahilloa ja kurkku- ja porkkanatikkuja.

Vierailija
22/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos vielä luomuversio vailla extra lisäaineita). Kai syötte täysjyvämakaronia? Tai ruismakaraonia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapastoja jos teen, niin laitan esim. alio&olio (öljy-valkosipuli), öljy-valkosipuli-chili, cacio e pepe (mustapippuri + parmesaani) tms.

Vierailija
24/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaako yhtään, jos kerron, että meillä on todella, todella harvoin tuollaista p*skaa tarjolla kuin vaikka makaronilaatikko tai lasagne?

herkkuruokaa viime viikolla ensimmäistä kertaa. Olimme kaikki influenssassa ja tuo oli parasta, mihin pystyin. Oli kuulemma todella herkullista ;-)

meidänkin perheessä on sairasteltu, mutta tehtiin kuitenkin curry-kurkuma kanakeittoa... juureksilla. Meillä lapset eivät pelkkää makaroonia syö. Ei maistu. Vähintään makaroonilaatikkoa, lasagnea tai moussakaa pitää olla.

Vierailija
25/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää suunnattomasti tälläinen ruokafanaattisuus. Ne on ne kokonaislinjat jotka ratkaisee, eikä yksittäinen ruoka.

Ja mammojen kalloon ei mene tuo lykopeeni, vaikka kuinka takois. Ne on vaan päättäneet, että ketsuppi on pahasta, vaikka jo lääkärilehdetkin kehuu nimenomaan ketsuppia parhaana lykopeenilähteenä.

Vierailija
26/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis vissiin tulla nälänhätä tänne Suomeenkin, niin ruvettais uudelleen arvostamaan ruokaa.

Vierailija
27/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää suunnattomasti tälläinen ruokafanaattisuus. Ne on ne kokonaislinjat jotka ratkaisee, eikä yksittäinen ruoka. Ja mammojen kalloon ei mene tuo lykopeeni, vaikka kuinka takois. Ne on vaan päättäneet, että ketsuppi on pahasta, vaikka jo lääkärilehdetkin kehuu nimenomaan ketsuppia parhaana lykopeenilähteenä.

ei mene tajuntaan :) Minä tuossa aiemmin kehuin ketsupin terveellisyyttä. Jos ei liikaa suolaa tai lisäaineita niin voi ruutata vaikka kuinka joka ruokaan. Ja onko täysjyvämakaroonikaan huonompi vaihtoehto kuin vaikka peruna? Tuskin kukaan kuitenkaan joka päivä tuollaista ruokaa syö.

Vierailija
28/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavat lapset kyllä tarvii hiilareita ja jopa valkoisessa spagetissakin on hiilarit hitaita, änkätkää mitä haluatte.

Vierailija
29/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyssä makaronissa on ravintoaineita erittäin vähän. Lähinnä se on sokeria vähän kuituisemmassa muodossa.

Vierailija
30/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona eikä muita aineita ollut saatavilla, oli kyllä kamalaa. Jos tuohon lisää edes tonnikalaa niin maistuu edes joltakin.

Vierailija
31/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se lapsi syö pelkkää makaronia siksi, että se ei maistu miltään.

Mä en tosin suostuisi syömään makaronia edes pelkän ketsupin kanssa, vaan mulla täytyy olla kastike.

Ja siks tuosta korvikkeesta kyselin, että onhan sitä monia muitakin ruokia, joita monet syövät ketsupin kanssa, tai joihin sitä tulee, esim. pitsa, joten saako lapsi aina kuivat versiot kaikista ruoista, jos ap ei ole vaivautunut keksimään mitään tilalle?

Vierailija
32/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapsista se on parasta pelkällä ketsupilla, jauhelihakastike jää meille aikuisille.

Vierailija
33/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona eikä muita aineita ollut saatavilla, oli kyllä kamalaa. Jos tuohon lisää edes tonnikalaa niin maistuu edes joltakin.

Nykyisin en voi sietää ketsupin makua. Tyttäreni tekee kyllä.

Vierailija
34/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meillä on vaan 10 e puoleksi vuodeksi", kaikki olis kilvan huutaneet makroonia ja ketsuppia, nyt se onkin saatanasta : )

Vierailija
35/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyssä makaronissa on ravintoaineita erittäin vähän. Lähinnä se on sokeria vähän kuituisemmassa muodossa.

ruiskierrepastaa esimerkiksi? En nyt väitä että olisi maailman terveellisintä sekään mutta ei nyt pelkkää valkoista sokeriakaan.

Vierailija
36/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosin suostuisi syömään makaronia edes pelkän ketsupin kanssa, vaan mulla täytyy olla kastike.

Ja siks tuosta korvikkeesta kyselin, että onhan sitä monia muitakin ruokia, joita monet syövät ketsupin kanssa, tai joihin sitä tulee, esim. pitsa, joten saako lapsi aina kuivat versiot kaikista ruoista, jos ap ei ole vaivautunut keksimään mitään tilalle?

Pasta kyllä maistuu hyvälle jos se on oikein keitetty, eli riittävän suolaisessa vedessä. Suola tuo sen oman maun esiin.

Vierailija
37/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani kun äiti välillä istutti pöydässä kauan kun en olisi syönyt kunnolla. Olisi kelvannut pelkkä makaroni tms. Nyt en söisi pelkkää makaronia jos ei olisi pakko. Onneksi ei ole. Lapsista se on kyllä herkkua ja mä muuttunut äidikseni.

Vierailija
38/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta kyllä maistuu hyvälle jos se on oikein keitetty, eli riittävän suolaisessa vedessä. Suola tuo sen oman maun esiin.

kyllä se nyt jotain kaipais seuraksi silti. Siis edelleen kysyn, että kun lapsen lautasella on PELKKÄÄ makaronia, ja toisilla nyt kuiten sitä ketsuppiakin, niin eikö kenenkään muun mielestä hänelläkin voisi olla jotain maustetta/kastikkeen tapaista?

Pitsapäivänä lapselle lyödään kuiva lätty eteen, ranskalaisia jos joskus on, niin taas sama homma.

Oma annos tuunataan ketsupilla, mutta lapsi syököön makaronit makaronina ja porkkanat porkkanoina.

Vierailija
39/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi haluaa pelkkää ketsuppia.

Vierailija
40/41 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä joka päivä, mutta jos lapsi siitä tykkää, niin vaikka parikin kertaa viikossa!

sanottakoot, että veljeni söi lapsena melkein pelkästään makaronia, muu ei maistunut.

ja hyvin on kasvanut! :D terve, hyväkuntoinen mies nykyään, vaikka söikin makaronia ketsupilla. iik!

t. meilläkin syödään rooneja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi