meillä on lounaaksi makaroonia ja ketsuppia:)
paitsi lapselle pelkkää makaroonia, koska on allerginen tomaatille.
mitäs siihen sanot?
Kommentit (41)
että olette todella köyhiä tai sitten todella hölmöjä jos tuollaista syötte.
herkkuruokaa viime viikolla ensimmäistä kertaa. Olimme kaikki influenssassa ja tuo oli parasta, mihin pystyin. Oli kuulemma todella herkullista ;-)
Ja ihan siksi, että minä ja lapsi rakastetaan sitä :)
Pelkkää makaronia? Jos muuten on niin allerginen ettei ketsuppiakaan siedä, niin sä varmaan osaat tehdä sille jonkun korvikkeen, esim. porkkanasoseesta tms?
niin aina ne halusi syödä makaroonimössöä (makaroonia ja ketsuppia siis, joskus makkaraa seassa).
Ja kovasti olivat varakkaita perheitä.
ihan kuin siihen kuolisi,jos joskus tuollaista syö;)
ei tarvitse mitään soseita.
makaroonit makaroonina ja porkkana porkkanana.
ap
sekaan sekä lisäksi porkkanaraastetta. Tänään vasta töiden jälkeen kauppaan. Lapsista herkkuruokaa mutta vanhemmilla vähän tökki. Yleensäkin torstaisin syödään mitä nyt sattuu olemaan kun kaupassa ei viitsi juosta ennen perjantaita.
ei tarvitse mitään soseita.
makaroonit makaroonina ja porkkana porkkanana.
ap
tekin kuitenkin tarvitsette sen ketsupin. Ehkäpä se lapsellekin maistuisi vielä paremmin, kun olisi vaihtoehto. Joku porkkanasose oikeilla mausteilla ja etikkatilkalla tms. vois oikeastaan olla aika hyvää ketsupin sijaan.
Onko se muuten niin, että monet tomaatille allergiset pystyvät syömään ketsuppia, tai tiettyä merkkiä, tai pakastettua tomaattia?
Siis mun alkaa välillä niin paljon tekemään mieli makaroonia tai spagettia ja ketsuppia, ilman mitään kastikkeita. nam nam!!!
olen ammatiltani kokki :D
ap
moni sanoo aina noissa terveellistä-ruokaa-5-henkiselle-perheelle-300-eurolla kuussa.
Nyt selvisi kuinka terveellistä...
joskus makaroonia, johon mä laitan keitettyjä paloiteltuja munia ja hernemaissipaprikaa sekaan. Ja ketsupin kera. Väsyneen äidin halpa perjantaimurkina...
Ei ne ota edes jauhelihakastiketta joukkoon, vaan pelkällä ketsupilla.
Joku porkkanasose oikeilla mausteilla ja etikkatilkalla tms. vois oikeastaan olla aika hyvää ketsupin sijaan.
Hyvin syöminen ei tarkoita kalliilla syömistä. Eli lounaanne voisi olla paljon ravintorikkaampi (ja maistuvampi) jos vähän näkisi vaivaa.
Säälittää lapsenne.
herkkuruokaa viime viikolla ensimmäistä kertaa. Olimme kaikki influenssassa ja tuo oli parasta, mihin pystyin. Oli kuulemma todella herkullista ;-)
meidänkin perheessä on sairasteltu, mutta tehtiin kuitenkin curry-kurkuma kanakeittoa... juureksilla. Meillä lapset eivät pelkkää makaroonia syö. Ei maistu. Vähintään makaroonilaatikkoa, lasagnea tai moussakaa pitää olla.
Oikeesti, vain perustellut vastaukset käy, ei mikään mututieto?
-ravitsemusterapiaa opiskeleva
Meilläkin noin kerran kuussa nautitaan juhlavaa ketsuppimakaroonia. Tummaa makaroonia :)
Yksittäinen ateria ei heilauta ravitsemusta suuntaan eikä toiseen, viikko-, kuukausi-, ja vuositason ratkaisuilla alkaa olla merkitystä. Joten jeesustelijat voi tukehtua moussakaansa.
Joskus voi olla vähän rennomminkin.
joskus mutta pilkon päälle tuoretta persiljaa niin tulee parempi omatunto.