Vuoroasumisesta luopumisesta! ov
Eli meillä on ollut käytössä vuoroasuminen joka ei toimi, lapset ovat ihan sekasin koko ajan! Palautetta tullut jopa koululta! Haluaisin muuttaa asumisen niin että lapset ovat minulla pääasiassa ja tapaavat isäänsä joka toinen viikonloppu ja joskus arkisin! Meneekö läpi, isä vastustaa, mutta kun on puoli vuotta ollut käytännössä lapset "vain" minulla lapset on selvästi rauhallisempia ja kaikki sujuu!
Kommentit (19)
Luultavasti olet tehnyt kaikkesi, jotta vuoroasuminen ei suju. En tajua, miksi se ei kouluikäisillä lapsilla sujuisi. Onko sinusta sitten parempi, että vieraannutat lapset isästään? Ehkä tosiaan voisit antaa lapset isälle, niin kuin tuossa jo ehdotettiin.
Meillä on ollut vuoroasuminen käytössä neljä kuukautta ja kaikki sujuu mahtavasti.
eli alunperin olin ehdottomasti vuoroasumisen kannalla ja eksänkin kanssa välit ovat olleet hyvät! Nyt tuli riitaa..mutta siis meidän kohdalla se ei vaan toimi...=( Lastenvalvojalla ei ole sovittuna nyt mitään, eropapereihin mies kirjotti itse että lapset vuoroasuu. Ap
Toivottavasti ei ole sillä sopimusta on tosi vaikea muuttaa.
Ota yhteyttä lastenvalvojaan jos teillä on sopimus.
Vuoroasuminen on ihan järkyttävä systeemi.
koska jo avioliiton aikana hoidin heidät yksin, niin miksi nyt hänelle.Ap
siinä vuoroasumisessa on tökkinyt? Kysyy kolmonen, jolla kaikki asiat on sujunut siinä hyvin.
Se ei ole ollenkaan järkyttävä systeemi. Ei yhtään sen järkyttävämpi kuin se, että lapset asuu toisen vanhemman luona ja käy toisen luona vähän kylässä.
3
Sinun ei tarvitse suostua vuoroasumiseen.
Meillä lapset aina sekaisin kun tulevat kotiin. Tapaavat isäänsä joka toinen viikonloppu ja parina päivänä joka toinen viikko. Aivan liikaa!
t. 5.
niin silloin ei määrätä vuoroviikko systeemiä.
Mutta kumpi koti on lapsille parempi?
Meillä lapset asuu kanssani ja sain sen oikeuden kautta. Isä halusi lapset vuoroviikko systeemiin, mutta ei hän pysty viikkoa hoitamaan. Häneltä puuttuu täysin kielitaito eli miten selviää lasten englannin ja ruotsin läksyistä. Eikä ole koskaan mitään lääkäreitä, hammaslääkäreitä, nevolaa jne. hoitanut.
koska jo avioliiton aikana hoidin heidät yksin, niin miksi nyt hänelle.Ap
Eli joo, tällainen tapaus. Sitten ei ehkä olis alunperinkään pitäny suostua miehen vaatimukseen vuoroasumisesta. Meillä ollaan aina hoidettu lapsia yhtä paljon.
kolmonen
Mies vain itse kirjoitti aikoinaan eropaperiin että lapset ovat kirjoilla mun luoja ja asuvat 50/50%. En tiedä onko tällä merkitystä? Eikö sillä ole mitään merkitystä että jopa opettajat huomauttelee? ap
Jos on itse siihen valmis niin sitten sitä voi vaatia lapsiltakin. Olette tekemässä viksua ratkaisua ja ehdottaisin kompromissina, että isälle enemmän vuoroja lomilla, esim kesälomalla 4viikkoa yhtämittaa tms. Ja lisänä niille joka toiselle vkonlopulle esim 2 iltaa joka viikko.
valmis vaihtamaan kotia joka viikko. Mut se ei käynyt miehelle. Meillä on kaikkea kaksin kappalein,vain lasten harrastuskamat muuttaa lasten mukana päällysvaatteiden lisäksi.
JA BTW: vaihtaa ne lapset kotia silloinkin, kun ne menee etävanhemmalle.
Meidän psykologi sanoi, että lapselle parasta on toisiaan rakastavat vanhemmat, kaikki tästä vähemmän on miinusta. Ei oikesti ole todistettu, että vuoroasuminen olisi järkyttävää verrattuna muihin perhemuotoihin erojen jälkeen.
3
Itselläni epässäännölliset työajat(ei kohtuuttomat) Mies taas tössä 24/7 vaikka säännöllinen työaika pääasiassa onkin. Mies on hyvätuloinen, minä rutiköyhä. Mies ei hoitanut lapsia yhdessäoloaikana(vanhempani voivat vaikka todistaa)Kummallakaan ei mitään outoa elämässään. Ap
Äiti hoitaisi arjen ja isä lekottelisi lasten kanssa lomillaan.
Ei herranjestas! Kai äidillä pitää olla oikeus nauttia lapsistaan lomilla!!
Kaikkea sitä kuulee.
isälle enemmän vuoroja lomilla, esim kesälomalla 4viikkoa yhtämittaa tms. Ja lisänä niille joka toiselle vkonlopulle esim 2 iltaa joka viikko.
oikeuteen ei kandee lähtee, noi asiat kääntyy siellä aina merkillisesti.
Onko poissuljettua, ett mies reipastuisi, tekis vähemmän töitä jne? Jos ei, kyll toi kuulostaa, ett lasten ois parempi olla sun luona.
Jos lapset on jotain 12, niitä kuullaan asiassa.
3
Koululaisillakin on 10 viikkoa kesälomaa ja päiväkotilapsilla voi pitää ihan niin paljon kuin haluaa, äiti voi lomailla lasten kanssa vaikka kesäkuun ja isä heinäkuun.
Mikä hemmetti sua nyppii? Stringit persvaossa?
mutta ei tuu toteutuun. Harrastusten takia tunkee lapsia jopa vieläkin mun vanhemmille hoitoon, mutta kenen todistus näihin sitten riittää? Mulla 30h työsoppari vaikka epäsäännöllinen onkin.Ap
Vuoroasuminen sopii joillekin ja toisille taas ei.
Mutta mikä teillä siinä mättää? Ja mistä opettajat huomauttelevat? Eli miten lapset sitten käyttäytyvät?
Voisiko vuoroasumiseen panostaa niin, että sujuisi paremmin?
Jos lapset ovat nyt olleet vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla, niin onhan se iso muutos, jos lapset näkisivätkin isäänsä vain joka toinen viikonloppu.
Asutteko kaukana toisistanne? Voisiko lapset asu apääsääntöisesti sinun luonasi, mutta esimerkiksi joka toinen viikko menisivät isälleen jo keskiviikkona tai torstaina ja menisivät maanantaina isältään kouluun? Näin ainakin isän kanssa oleminen pidentyisi hieman, ettei jää pelkäksi viikonlopuksi.
koska emme töiden takia kumpikaan kykene järjestämään säännöllistä viikko ja viikko systeemiä vaan pitää pompottaa päivä siellä ja toinen täällä! On siis mielestäni ollut huomattavasti parempi ratkaisu se että lapset ainakin nukkuvat "aina" samassa paikassa. Koulussa huomautettiin kun tavarat on millon missäkin ja läksyt unohtuu etc..nyt kun lapset on täällä joka ikinen ilta ja mä tsekkaan tavarat ja läksyt niin kaikki sujuu lähes ongelmitta. ap
Lasten eteen on jonkun nyt uhrauduttava.