onko teillä varaa koko perheen ulkomaanmatkoihin
Haaveilin tässä päivänä muutamana lomamatkasta etelään. Järkytyin lomapakettien hinnoista. Mielestäni meillä on ihan kohtuullinen tulotaso, mutta heräsin miettimään että olemmeko sittenkin siitä köyhemmästä päästä kun en millään saa irrotettua neljähenkiselle pesueelle lomamatkaa etelän aurinkoon. :D Lasten kaverit käyvät alinomaan hiihto- ja kesälomareissuilla. Olen edelleen ihan tyytyväinen eloomme, mutta rupesi vaan ärsyttämään mokomat lomapaketit.
Kommentit (23)
Niin ikään Välimerelle, mut sillä erotuksella, että meitä on 5 ja hinta on all inc. Kallis pakettimatka tuokin, siis....
mutta ei ole koskaan oikein pahemmin kiinnostaneet etelänmatkat. Paljon mieluummin teemme reissuja/retkiä kotimaassa tai käymme silloin tällöin laivalla Ruotsissa tai Virossa.
pakettimatka kahdelta parjatulle Kanarialle.
Huoneistohotelli, aamupala kuului hintaan. Ei ollut paljon vaihtoehtoja jäljellä, kun sitä kolme viikkoa ennen matkaa varattiin:D
..kohta te olette eronneita ja kituilette sossun rahoilla ..anteeksi siin minun, koska minähän ne maksan...
ja kalliit matkat, kun pitää aina ottaa väh. 2 huonetta.
Mutta... tehdään reissuja vaan sillon, että päästään koko porukalla matkaan.
Ei siis matkusteta miehen kanssa kaksin tai yksin.
mutta lomamatka on helppo räätälöidä itse.
Silloin niiden hinta alkaa näyttää jo mukavammalta.
olemme tosi säästäväisiä muuten. Meillä matkailee neljä aikuisen hinnalla ja kolme lapsen. Aika kova rahallinen ponnistus siis.
valmismatkoihin?
Katso ensin sopivia mahdollisia päiviä sivustoilta jotka tarjoaa lentoja, varaa lennot ja sitten vaan jonkin sivuston kautta varaat hotellin. Halvalla pääsee.
Esim viime syksynä Turkkiin pääsimme (all inclusive) hyvätasoiseen (paikallisen määreen mukaan) 4 henkinen perhe perhehuoneeseen maksaen vain 1200e. Ja tää oli jo vähän kalliimmasta päästä ;) , halvemmallakin olisi päässyt jos olisi ollut varaa joustaa lähtöpäivässä.
Seuraan matkojen hintoja muutaman matkatoimiston sivuilla. Hyödynnän tarjoukset.
Matkamessutarjoukset, lomavalvojaiset, Happy Hourit ja muut tarjoukset.
Matkustamme paljon. Matkamme ovat niin perheenä, kuin miehen kanssa kaksin lomia.
valmismatkoihin?
Katso ensin sopivia mahdollisia päiviä sivustoilta jotka tarjoaa lentoja, varaa lennot ja sitten vaan jonkin sivuston kautta varaat hotellin. Halvalla pääsee.
Esim viime syksynä Turkkiin pääsimme (all inclusive) hyvätasoiseen (paikallisen määreen mukaan) 4 henkinen perhe perhehuoneeseen maksaen vain 1200e. Ja tää oli jo vähän kalliimmasta päästä ;) , halvemmallakin olisi päässyt jos olisi ollut varaa joustaa lähtöpäivässä.
taidan ottaa seuraavan askeleen ja rupean katsomaan millaisia vaihtoehtoja saisin kasattua. :)
Miehet ansaitsivat keskimäärin 3 240 ja naiset 2 640 euroa
lastaan perheineen 2 viikon Thaimaan matkalle.
Meitä oli yhteensä 12.
Pieni vihje: pakettimatkat ovat todella kalliita ja monesti pääset paljon halvemmalla jos räätälöit matkasi itse. Varaat hotellin netistä itse ja lennot myös, sivustoja on vaikka kuinka. Me olimme jouluna Dubaissa (7 henkilöä) ja selfmade-matkamme oli 12 pv ja hotellimme erittäin hyvätasoinen ja matkamme maksoi yli 1500 euroa vähemmän kuin olisi maksanut 8 päivän valmismatka samantasoisessa hotellissa.
Omatoimisuus kannattaa!
kun mielummin laitan rahaa muuhun (esim. kasvihuonetta olin ajatellut ensi kesäksi ja veneestäkin olen aina haaveillut:)). Etelän lomat ei kiinnosta yhtään, olen niissä joskus ollut. Jospa siis säästetään johonkin isompaan reissuun ja mennään sitten Jenkkeihin vaikka parin vuoden päästä, sellaiselle reissulle jossa vuokrataan auto ja ajetaan useamman osavaltion läpi.
mä haluaisin reissuun nyt talvella ja pitäisi olla niin lämmintä, että voi uida. 5 henkinen perhe, jossa lapset eivät ole sylivauvoja tulee tosi kalliiksi. Mitään omatoimimatkoja en uskalla tehdä, koska ei olla ennen matkustettu kuin kotimaassa. Olis kova halu matkustella, mutta jo se rahamäärä mikä menee pelkkään hotelliin ja lentoon on tosi iso.
EI matkusteta ihan halvimman mukaan, noin 1000e/hlö on matkamme maksaneet.
Laitan joka kk 300e säästötilille + lomarahat ja veronpalautukset. Näillä matkustaa jo mukavasti ja muihinkin juttuihin vielä.
tai halua. Ainakin oma tuttavapiirini koostuu keskituloisista "taviksista", joilla on normipalkat, asunto- ja autolainat.
lapsia 2-4. Aikapa harva näistä ulkomailla reissaa useinkaan.
mutta hinnat niin hurjia, ettei sitten viitsikään varata matkaa. Sillä rahalla sitten mieluumimn käy useammin laskettelemassa, sisustaa tms.