Menin sitten rakastumaan varattuun mieheen :(
Olen itsekin naimisissa. Kaikki tuntuu todella vaikealta, ilman tätä miestä. Sänkyyn ei olla menty, mutta lähellä on ollut. On yritetty pitää etäisyyttä, mutta eihän se onnistu. Pää hajoaa!
Kommentit (69)
muuta sanaa en keksi sille mitä joskus koin. Kesti pari vuotta koko juttu. Siitä oli mahdoton irrottautua. Tyyppi sai mut nauramaan, sekaisin ja seksi...se oli upeaa, käsiittämätöntä nautintoa. Lapsia ei juttuun kuulunut, parisuhteita kylläkin. Kiinni emme jääneet. Eipä siinä auttanut muu kuin muuttaa 300km päähän ja katkaista välit lopullisesti. Miksi emme sitten ole yhdessä? Kuivana realistina olin sitä mieltä, ettei se kestä. Pelkurina valitsin sen turvallisen tien. Nyt, 15 vuotta myöhemmin, mietin olisinko ollut onnellisempi? Tuskin..silti en vieläkään uskaltaisi tavata tätä henkilöä kaksin. Vältän jopa tilaisuudet joissa hänet voi tavata enkä mene hänen kotikaupunkiinsa. Skitsoa, jep, mutta haluan suojella itseäni siltä tunteelta jota muuten en ole koskaan tuntenut kenenkään muun kanssa. Pettänyt en ole senjälkeen..enkä ole kyllä kovin tuomitseva asian suhteen...
Se sielujen sympatia ja ihana seksi vei jalat mennessään.
Mutta jos olisin silloin tiennyt miten monet itkut poikani itki kun isänsä kanssa erosimme (vielä monta vuotta eron jälkeenkin), niin ehkä nyt tekisin asiat toisin. Vaikeaahan se on, tiedän.
Samoin säälin ex-miestäni joka oli tavallinen, tasapaksu suomalainen mies. Ei hänkään olisi ansainnut sitä mitä erosta sitten seurasi (yksinäisyyttä, erossa lapsesta jne.)
Eli kehotan todella miettimään asiaa muultakin kuin omalta kantilta.
Se "lapset on onnellisia kun äitikin on" ei todellakaan pidä paikkansa. Se kärsimys mitä monet pienet kantavat sisällään on varmasti aika järkyttävää. Eivät vaan monet lapset siitä puhu, koska eivät halua tuottaa mielipahaa vanhemmilleen.
Nyt kitkutan suhteessa saman miehen kanssa, johon silloin viisi vuotta sitten rakastuin. Alkuhuuman mentyä se suhde arkipäiväistyy, ja ajan kanssa ne miehen ikävämmätkin puolet tulevat esiin...
Mitä hemmettiä sä selität? Olet todellakin pettänyt kumppaniasi jo ennenkö oli seksiä.
*** Niin olenkin. Heti kun ihastuin tähän toiseen.
Enkä usko hetkeäkään että olette koittaneet olla pettämättä, te olette kumpikin tahtoneet seksiä mutta olette vaan hakeneet sitä oikeaa hetkeä ja sanoit sen itse jo siinä kun mies ei ole mitään "pettäjä tyyppiä". Eli pano ei ekalla kerralla lähde ihan joka paikassa, vaan siihen on tarvittu oikeat puitteet.
*** Oikeat puitteet on ollut monta kertaa. Kaksin vietettyjä öitä hotellihuoneessa. Ilman seksiä. Ei se paikasta tai puitteista ole ollut kiinni.
Ei ne sun oman liittosi asiat mitenkään parane jos et tee niiden eteen jotain. Olet ollut aktiivisempi nyt hoitamaan jonkun toisen naisen miestä.
*** Kyllä tällä hetkellä olen aktiivisempi tän toisen miehen suhteen. Kun vuosia on yrittänyt saada omaa suhdetta toimimaan, tehnyt sen oman suhteen eteen kaikki temput ja taiat, yrittänyt saada miestä pariterapiaan, kertonut omista tunteista, pyytänyt ja rukoillut miestä kertomaan omistaan ja lopputulos on aina sama: ei mitään muutosta, ei keskusteluja, ei terapiaa. Kärsivällisyys on loppunut, jaksaminen on loppunut. Olen antanut periksi.
Jatkossa vaan katsotte tahdotteko panna salaa vai kestääkö arki uusioperhekuviot. Siihen se kaatuu jos kaatuu. Muuten paneskelette jossain salaa ja nyt se toinen mies on ihan yhtälailla pettäjämallia kuin sinäkin.
*** Niin, tässä se ongelma tietysti on. Mutta mistään salassa paneskelusta ei meidän suhteessa ole kysymys. Yhden kerran on harrastettu seksiä tämän 1,5 vuoden aikana. Joku muu on nyt taustalla kuin seksi.
Minua ainakin kiinnostaa omassa parisuhteessa miten paljon kumppani tahtoo olla kanssani. Tämä on sinulle epäoleellista koska sinä voit jäädä siihen tuttuun ja jättää hoitamatta ongelmanne ja olla kehittymättä tai voit vaihtaa uuteen (jos ukko jättää perheensä, siitä nämä on aina kiinni) ja mahdollisesti odotella milloin teistä toinen pettää ja jäät yksin joskus.
*** Minäkin olisin aikaisemmin halunnut viettää aikaa oman miehen kanssa. Yritin sitä aikaa järjestää, lapsia hoitoon, yllätyksiä, romantiikkaa. Mutta kuten sanoin, joskus loppuu se kärsivällisyys ja lempeys, jos ei saa toiselta vastakaikua.
Mikä siinä parisuhteessa oikeuttaa seksin kolmannen kanssa ja jätetään kertomatta asia? Vai montaakohan eukkoa miehesi on kaatanut selkäsi takana? Siinä missä sinä olet pyhä Madonna etkä moista tee -olet sen tehnyt.. Ei tuollaisella pettäjällä ole mitään parisuhdetta. Kaksi ihmisitä asuu saman katon alla ja niillä on isoja ongelmia, ei halua hoitaa niitä. Sitten katselet vihreämpää ruohoa muualta..
*** Mikään ei oikeuta seksiin kolmannen kanssa, mutta näin olen tehnyt.
ap
ja äkkiä. Jos joudut tuollaisen yksityisyyden loukkauksen uhriksi, se on asianomistarikos. Ei mehesi saa tutkia puhelintasi. Lähde, muuten joudut katumaan myöhemmin.
Se sielujen sympatia ja ihana seksi vei jalat mennessään.
Mutta jos olisin silloin tiennyt miten monet itkut poikani itki kun isänsä kanssa erosimme (vielä monta vuotta eron jälkeenkin), niin ehkä nyt tekisin asiat toisin. Vaikeaahan se on, tiedän.
Samoin säälin ex-miestäni joka oli tavallinen, tasapaksu suomalainen mies. Ei hänkään olisi ansainnut sitä mitä erosta sitten seurasi (yksinäisyyttä, erossa lapsesta jne.)Eli kehotan todella miettimään asiaa muultakin kuin omalta kantilta.
Se "lapset on onnellisia kun äitikin on" ei todellakaan pidä paikkansa. Se kärsimys mitä monet pienet kantavat sisällään on varmasti aika järkyttävää. Eivät vaan monet lapset siitä puhu, koska eivät halua tuottaa mielipahaa vanhemmilleen.Nyt kitkutan suhteessa saman miehen kanssa, johon silloin viisi vuotta sitten rakastuin. Alkuhuuman mentyä se suhde arkipäiväistyy, ja ajan kanssa ne miehen ikävämmätkin puolet tulevat esiin...
ja siihen kuuluu omat tunteet!
jos et elä omaa elämää, omilla ehdoilla omilla tunteilla niin elät elämää jonkun muun ehdoilla.
Ja tämä ei tarkoita että pitää olla itsekäs!
Olen sitä mieltä että sitä onnea pitää etsiä, jos sitä ei enää ole vanhassa suhteessa niin sitten sitä saa etsiä toisaalta.
Minä, minun tunteeni! Minäminäminä! Minä! Minäminäminäminä. Tunteet! Minä!
mitä täällä tunnetaan.
Olen sitä mieltä että sitä onnea pitää etsiä, jos sitä ei enää ole vanhassa suhteessa niin sitten sitä saa etsiä toisaalta.
Jos voitaisiin kuitenkin hoitaa yksi suhde kerrallaan? Ihastumisissa ja rakastumisissa on usein kyse siitä, että on jotain vailla, on jotain tarpeita, joita kuvittelee sen ihastumisen kohteen täyttävän. Näin voi olla, kohde voi täyttää oikeastikin niitä tarpeita, mutta sekin on mahdollista, että vain heijastaa omat odotuksensa tähän "pelastajaan".
Miksei tarpeitaan voisi ensin yrittää tunnistaa ja sitten miettiä, voisko oma puoliso vastata niihin? Ei varmaan voi, jos puoliso ei ole edes tietoinen.
Tunteet tulevat ja menevät, mutta aikuinen ihminen voi päättää olla tekemättä jotain tai lykätä tekojaan. Tunteiden ei tarvitse antaa määrätä.
eipä kumpikaan oikeasti ollut ajatellut, että se tapahtuisi juuri silloin, päin vastoin. Tapahtui kuitenkin.
Siis mä en käsitä, miten asiat vain tapahtuu. Lapsi voi sanoa, että "se vain meni itsestään rikki", mutta että aikuiset ihmiset! Herätkää!! Mitähän muuta teille vielä "tapahtuu"?
Mitä hemmettiä sä selität?
Olet todellakin pettänyt kumppaniasi jo ennenkö oli seksiä.
Enkä usko hetkeäkään että olette koittaneet olla pettämättä, te olette kumpikin tahtoneet seksiä mutta olette vaan hakeneet sitä oikeaa hetkeä ja sanoit sen itse jo siinä kun mies ei ole mitään "pettäjä tyyppiä". Eli pano ei ekalla kerralla lähde ihan joka paikassa, vaan siihen on tarvittu oikeat puitteet.
Ei ne sun oman liittosi asiat mitenkään parane jos et tee niiden eteen jotain. Olet ollut aktiivisempi nyt hoitamaan jonkun toisen naisen miestä.
Jatkossa vaan katsotte tahdotteko panna salaa vai kestääkö arki uusioperhekuviot. Siihen se kaatuu jos kaatuu. Muuten paneskelette jossain salaa ja nyt se toinen mies on ihan yhtälailla pettäjämallia kuin sinäkin.
Minua ainakin kiinnostaa omassa parisuhteessa miten paljon kumppani tahtoo olla kanssani.
Tämä on sinulle epäoleellista koska sinä voit jäädä siihen tuttuun ja jättää hoitamatta ongelmanne ja olla kehittymättä tai voit vaihtaa uuteen (jos ukko jättää perheensä, siitä nämä on aina kiinni) ja mahdollisesti odotella milloin teistä toinen pettää ja jäät yksin joskus.
Mikä siinä parisuhteessa oikeuttaa seksin kolmannen kanssa ja jätetään kertomatta asia?
Vai montaakohan eukkoa miehesi on kaatanut selkäsi takana? Siinä missä sinä olet pyhä Madonna etkä moista tee -olet sen tehnyt..
Ei tuollaisella pettäjällä ole mitään parisuhdetta. Kaksi ihmisitä asuu saman katon alla ja niillä on isoja ongelmia, ei halua hoitaa niitä. Sitten katselet vihreämpää ruohoa muualta..