Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUKUISET 2012

Kommentit (402)

21/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nassukka: Kuulostaa melko hurjilta nuo kivut. Ehkä kannattaa tosiaan kysellä pitäisikö ihan niiden takia käydä itseään näyttämässä. Yhdellä tutullani on kerran ollut samantyyppisiä kovia kipuja menkkojen aikana, mutta seuraavalla kerralla sitten ei mitään. Silloin niiden kipujen aikaan ei kuulemma ollut voinut kuin nojata pöytään ja huutaa, mutta ei ollut päivystykseen sitten kuitenkaan lähtenyt. Toivottavasti sinullakin jää ainoaksi kerraksi tämä kipukerta.

Tuskinpa kukaan mies ihan riemusta kiljuen sitä spermanäytettä antaa. Minäkin hyvin rauhallisesti ja hieman huumorin kautta asian esitin miehelle. Toinen kerta menikin sitten jo paremmin. Varsinkin, kun olin auttamassa sitä hommaa. ;) Yritä vaan varovasti rohkaista miestä siihenkin asiaan.

outi: Minun ei edes tarvitse olla kovinkaan usein yksin, mutta surkeaa se on näinkin. Ilmeisesti vielä keskiviikkoon asti pitää kärvistellä, mutta työpäivät on onneksi helpompia. Viikonloppuna tuntuu pahemmalta olla yksin, vaikka minulla onkin paljon tekemistä ja harrastuksia eli en istu vain murehtimassa yksinäisyyttä. Ja nytkin pidettiin tyttöjen iltaa sitten lauantaina, kun talo oli vapaa. Mutta ainahan sitä omaansa kaipaa viereen.

Minä uskon, että sinulla on ovis vielä edessä päin noiden oireiden ja kiertopäivienkin perusteella. Muistakaahan peittoja heilutella!

Minä syön vähän milloin mitäkin monivitamiineja. Yleensä ostan Multivitaa tai sitten sitä, mikä on tarjouksessa. Syön melkoisen monipuolisesti ja kasviksia tulee kyllä vähintään 500g per päivä, mutta olen silti ottanut yhden monivitamiinitabletin päivässä ihan vaan varmistaakseni kaikkien vitamiinien saannin. Lisäksi syön omega-3:ia ja kalkki-D -yhdistelmää, mutta näille on selvempi perustelu, kun meillä syödään todella harvoin kalaa ja minä en käytä maitotuotteita juuri lainkaan.

Ainiin, onhan minulla vielä lisäksi erillinen C-vitamiinivalmiste estämään virtsatietulehduksia. Minulla oli useita tulehduksia tuossa viime keväänä ja uudestaan syksyllä, joten syön nyt puoli vuotta C-vitamiinia, että yritän pitää ne tulehdukset poissa. Sen jälkeen niiden uusimisen todennäköisyys pienenee.

Eipä tänne mitään uutta tai ihmeellistä kuulu eilisen jälkeenkään. 4. Clomifen-tabletti on otettu tänä aamuna ja enää huominen tabu. Sitten voi ruveta jännäilemään ja hermoilemaan osuuko se ovis kohdilleen. Mietin hieman, että lauantaina voi vielä harrastaa seksiä, mutta sen jälkeen melkein pitää ruveta pidättäytymään, että olisi sitten siittiöpitoisuus hyvä inssin aikaan. Eihän se sitä välttämättä takaa, mutta ehkä sillä olisi jonkinlainen vaikutus.

Marjana kp 6/28-30 yk 24

Vierailija
22/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen varmasti suurelle osalle jo vanha tuttu. Mutta mahdollisille uusille pieni esittäytyminen. Olen 27- ja mieheni 26-vuotias. Yritys on aloitettu 01/11. Elokuussa rv11+3 Jorvin n/p-ultrassa sain tietää että sikiö on kuollut kohtuun. Sen jälkeen kahdet lääkkeelliset kohduntyhjennykset, kaavinta, paha kohtutulehdus (viikko sairaalassa) ja toinen kaavinta. Sen jälkeen ei limakalvo ole palautunut, eli ei kasva normaalisti. Nyt yritetään kasvattaa sitä hormooneilla. Ensimmäisen kierron söin teroja ja käytin estrogeenilaastareita. Tästä kierrosta vaihdettiin luget terojen tilalle, kun eivät tuntuneet toimivan halutulla tavalla. Sen lisäksi en tunnu ovuloivan toiselta puolelta. Clomeja on kuitenkaan vielä ole siihen saanut, gyne haluaa katsoa tilannetta parin kierron ajan.

Odottelen vielä tädin tuloa, mutta nega on jo testattu lauantaina ja hormonit lopetettu perjantaina, joten eiköhän se sieltä kohta tule. Mitä nopeammin, sen parempi, niin pääsee sitten aloittamaan uuden kierron.

Marjana: Olet mielessä ja olen luottavainen siihen että ovikseso tulee kuten tähänkin mennessä, säännöllisesti :) Tsemppiä!

Eiköhän kaikki hankita se paras joululahja!!

Alexandra, kp38, yk6+km+yk6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana; toivotaan, että ovis ajoittuu niin että pääsette inssiin! Tosi kiva kun saatte hoidot aluilleen, nykyään onneksi lähes kaikki saavat sen pienokaisen ennemmin tai myöhemmin. Oviksesta; luulisin tunteneeni sen mutta tosi aikaisilla kp:llä. Jos se oli ovis, luteaalivaihe olisi kyllä ollut suunnilleen tuo 14 päivää eli riittävä. Mutta jos ovis olikin vasta myöhemmin kun sain tuon omituisen vuodon, sitten luteaalivaihe olisi kyllä auttamattomasti jäänyt liian lyhyeksi. Saapa nähdä miten tässä kierrossa.

Outimj; tuo on varmasti tosi hyvä aika lapselle, kyllä tosiaankin niitä töitä ehtii tehdä!

Nassukka; no kylläpä oli omituisen kivut! Kannattaa varmaan käydä tarkistamassa että kaikki kunnossa, ainakin jos ilmaantuvat uudelleen.

Ansku; kylläpä sulla on ollut kurja km-kokemus! Kiva että nyt pääsette yrittämään ja toivotaav pikaista tärppiä!

Alexandra; harmi että jouduit siirtymään tänne, mutta toivotaan että täti pärähtäisi pian paikalle että uusi yritys voi alkaa!

ON; ajattelin etten vielä rupea tässä kierrossa tikuttamaan ovista, koitan vielä seurata oireiden perusteella. Miehellä valitettavasti taas reissua tiedossa, toivottavasti onnistutaan jotenkin otollisesti ässäilemään kuitenkin. Ai niin kun kävin gynellä tässä taannoin, mainitsi hän vielä että maitoa ja D-vitamiinia olisi hyvä syödä. Oliko se niin että maito (siis kaiketi kalkki siinä?) nostaa keltarauhashormonitasoja ja D-vitamiini vaikuttaa kai jotenkin limakalvoihin. Että näitä ajattelin nyt kokeilla, ei kai tuosta haittaakaan ole. Ja miehenkin olisi hyvä kuulemma syödä (oliko se sperman laatu mihin se vaikutti), saa nähdä miten onnistun markkinoimaan ukkokullalle.

Liisuli kp 3/22-27 yk2

Vierailija
24/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin ja viimein ihmisen kiinni sairaalalta joka sitten oli sitä mieltä että ihan hyvin voisi olla normaalia muka tällainen.. käski vain syödä käsikauppa lääkkeitä kipuun ja jos kovin pahaksi yltyy niin soittaa sitten terveyskeskukseen että saisiko aikaa lääkärille (aivan kuin nämä vielä pahemmaksi voisi muuttua huoh)no tein päätöksen (kun tietää että täällä ei aikaa terveyskeskukseen saa ellei ole pää kainalossa ja sittenkin aika menee kahden viikon päähän) että jos ei ala yhtään hellittää soittelen sitten yksityiselle aikaa että pääsee käymään tarkistuksessa..

Vierailija
25/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei! Tulen tuolta marraskuisista, kun menkat nyt kunnolla alkoivat. Koko viikonlopun piti Täti kyllä jännityksessä, oli menkkamaisia kipuja, mutta vuoto alkoi vasta sunnuntai-illalla, joten tänään on kp1.

Aion tässä kierrossa jatkaa mielestäni hyvällä kombinaatiolla eli reilusti greippimehua ovikseen asti (rakastan greippimehua joten siksi reilusti) ;-) Syön belgialaisia raskausvitamiineja, joissa on paljon foolihappoa ja B-vitamiinia ja omega-3. Lisäksi syön Jenkeistä tilaamaani raskausvalmistetta, josta en oikeastaan edes ihan tiedä mitä siinä on, mutta moni on tuntunut siitä saaneen lapsettomuuteen avun rapakon tuolla puolen, joten miksei. C-vitamiinia syön lähinnä talven vastustukseen. Ovista etsin Clearbluen hymynaamittarilla ja liukkarina käytämme Preseediä, joka on markkinoiden ainoa, joka edesauttaa raskaaksi tulemista eikä tuhoa siittiöitä. Ja oviksen jälkeen juon joka päivä vähän punaviiniä. Olen vakuuttunut että näillä konstein se vielä joskus tärppää! Jos kävisi sellainen ihme tässä kierrossa, niin vauvelin synttärit olis samassa kuussa, kun isänsä. Mikäs sen suloisempaa!

t. Gabriela kp1/27-31

Vierailija
26/402 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän sitä oikeen malttaa odottaa että postilaatikkoon ilmestyy clearblue digitaalinen ovulaatiotesti! Saati miten malttaa odottaa että pääsee testaileen... On niin välttämätöntä testailla että ajoittuu sitten touhut juuri oikeaan aikaan... blääh.. :))

Jadesa kp 4/29-30 yk3

27/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisuli: Normaali maitotuotteiden käyttö on varmasti hyvä, mutta liikaa ei kyllä kannata kalkkia hamstrata elimistöönsä, ettei tule sitten muita ongelmia. D-vitamiinia kyllä jokaisen pitäisi syödä, kun sitä ei saa yleensä ravinnosta tarpeeksi.

Nassukka: Joko kivut on helpottaneet?

Gabriela: Sinulla on kyllä ihailtava repertuaari noita "poppakonsteja". Voidaan sitten kaikki alkaa taas uskoa niihin, kuhan sinä plussaat. ;)

ON: Juttelin eilen miehen kanssa ihan ohimennen tuosta ensi viikon inssistä tai lähinnä siitä, miten pitkä pidättäytymisaika meidän pitäisi siihen pitää. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten hyvällä asenteella mies asiasta jutusteli. Monesti hän vetäytyy sellaisista aiheista, jotka tuntuu hankalilta, mutta nyt hän ihan itse rupesi ääneen pohtimaan, että riittääkö se pidättäytyminen lauantaista saakka varmasti. Tuli ihan hyvä mieli siitä, että ehkä tämä onnistuu. Jos siittiöpitoisuus ei olisikaan riittävä, eikä inssiä voitaisi tehdä, niin täytyy kyllä tsempata itseään siihen, ettei synkistele, koska miehellehän se on suurempi kolaus kuitenkin. Mietin siis oikeasti kaikkea mikä voi mennä pieleen sen suhteen, mutta toivottavasti kaikki menee niin kuin kuuluukin.

Viimeinen Clomi-tabletti on otettu tänä aamuna, joten nyt vaan odottelemaan. Clearbluen hymynaamoja minulla näytti olevan varastossa 5 kappaletta ja yritän niillä pärjätä tämän kierron, kun en raaskisi lisääkään tilata.

Marjana kp 7/28-30 yk 24

Vierailija
28/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisuli: Ai maitoa olisi hyvä juoda. No, pitäähän sitten lisätä vähän maitoa ruokavalioon. Sitä ei olekaan vielä testattu :)

Nassukka81: Miten on, onko helpottanut, vai varasitko ajan yksityiselle? Itse olen ihan samaa mieltä, että julkiselle puolelle on jotenkin niin vaikeeta päästä että yleensä tulee sitten vaan varattua aika yksityiselle.

Gabriela: Hyvät konstit on teillä käytössä! Itsellä greippimehu, maca-jauhe, raskausvitamiinit ja punkku oviksen jälkeen :) Niin ja ehkäpä tästä kierrosta lisään tuon maidon määrää Liisulin saaman ohjeen mukaan… :D Kyllä tuolla yhdistelmällä luulisi teille kyllä jo tärppäävän!

Jadesa: Odottavan aika on aina pitkä, mitä sitä ikinä odottaakin. :)

Marjana: Teillä on varsinainen piinaviikko edessä nyt inssiä odotellessa. Varmasti tuntuu että aika menee hitaasti ja ymmärrettävästi hermostuttaakin. Uskon että kaikki menee hyvin! Ja hymynaamat riittävät varmasti, sinulla kun kierto on ollut niin säännöllinen. Hienoa että miehesikin on voinut asiasta avoimesti keskustella.

ON: Tänään vihdoin kp1! Eilen illalla oli hieman tuhrua jo, joten innolla odottelin tätä aamua ja kyllä se täti sieltä nyt tuntuu vihdoin tulevan. Nyt pitää sitten vain ilmeisesti yrittää tottua näihin pitkiin kiertoihin. Lauantaina suuntaamme viikoksi Ylläkselle, joten alkukiertoon saa sitten hieman muuta ajateltavaa.

Eiköhän nyt kaikki sitten saada ne maailman parhaimmat joululahjat tänä vuonna! :)

Alexandra, kp1, yk6+km+yk7

Vierailija
29/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, vihdoinkin ne menkat loppu kokonaan.

Alexandra ja Gabriela: Tervetuloa tänne joukkoon, kyllä mä vähän toivoin että teitä ei olis enää täällä näkynyt. :) Mutta toisaalta kiva että saadaan jatkaa jännäilyä porukalla.

Muillekin uusille teretulemast! Mulla on vahva usko että joulukuisiin tulee monta plussaa +++++++

Marjana: Aijai, päivät vähenee, inssi lähenee. :) Jännää.

Ansku: Ihana positiivinen Ansku! Kiitos. Sait minutkin toiveikkaaksi. Tää on meidän kaikkien SE kierto, eikös!

Alexandra: No onneksi se täti nyt sitten tuli, pääset virallisesti uudelle kierrokselle. Höh, mäkin haluan Ylläkselle... =( Mutta ei oo talvilomaa. Voi nakki..

ON: Menkat tosiaan loppu, nyt odotellaan pari päivää ja sit laitetaan peitot heiluun. :D Mulla on raskausvitamiinina Multivitan Raskaus ja imetys. Outimj: multakin apteekin myyjä kysyi, oletko nyt raskaana ja vai yritättekö. Jaa, no varsinaisestihan se ei sulle kuulu :D Tyydyin vaan hymyileen että en ole vielä raskaana.

Mä alan kanssa harrastaan tota punaviinilasillista ovulaation jälkeen!! Kuulostaa hyvälle. Maitoa sen sijaan en saa alas pelkälteen, yäk.

Aurinkoista talvipäivää kanssasisaret!

Norppa81, kp8/28-32, yk4

Vierailija
30/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut onneksi hieman laantuneet.. vieläkin tykyttää melko mojovasti mutta onneksi ei niin pahoin kun eilen. Yölläkin sai jopa nukuttua :D En vielä(kään) varannut aikaa lääkärille, itseäkin hieman jo naurattaa tämä että viimeseen tippaan venyttää ennen kuin lääkärille menee ja aina siellä sitten on kuunnellut paasausta siitä ettei kenenkään pidä kipuja tms kestää niin kauan kotona jne :D

Hmm.. täällä joku puhui jotain maidosta.. onko silläkin jotain merkitystä raskaaksi tulemiseen?? :O Itse olen syönyt noita ladyvita mama vitamiineja ja juonut greippimehua.. Siinä on ollutkin sitten mun poppakonstit mitä olen käyttänyt. Tuo punaviini täytyy itse jättää pois kun saan siitä mielettömän migreenin. mitäs kaikkia muita mielenkiintoisia poppakeinoja on millä voisi yrittää edesauttaa raskaaksi tulemista??

Plussapuhureita kaikille =)

Vierailija
31/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela; kylläpäs sulla on laaja tarjonta apukeinoissa! Toivotaan että tärppää!

Marjana; Kiva kuulla että mies on mukana noin hyvin! Maitotuotteiden käytöstä on varmasti totta ettei kannata liikaa kalsiumia syödä. Gynellä taisi olla tässä sellainen ajatus, että nykyään aika monilla hedelmällisessä iässä olevilla naisilla saattaa maitotuotteiden käyttö olla hyvin vähäistä, kun ruokajuomana käytetään vettä / kivennäisvettä / light limuja. Riittävällä maitotuotteiden käytöllä oli ymmärtääkseni yhteys keltarauhashormonitasoihin, mutta varsinaista kalsiumlisää hän ei suositellut. D-vitamiinilisää sen sijaan suositteli, ja sanoi että epäillään että D-vitamiinilla voisi olla useita hedelmällisyyden kannalta oleellisia tehtäviä.

Alexnadra; kiva että kierto käynnistyi ja ihanaa että pääset lomailemaan! Jotenkin se on aina niin hyväksi vaihtaa hieman maisemaa.

Norppa; kiva että täti lähti, täälläkin viimeisiä viedään!

ON; ei mitään ihmeellistä, täti pakkaa täällä kamppeitaan ja toivon että tässä kierrossa pääsisimme ässäilemään otolliseen ajankohtaan. Haaveilen kovasti vauvasta, mutta kuitenkin välillä myös hieman ristiriitainen olo tästä vauvan toivomisesta, taloudellinen tilanne mietityttää talo kun juuri rakennettu ja laina sen mukainen, ja mietityttää meneekö kaikki hyvin jos raskaaksi tulee, ja onko lapsi terve (kun ikääkin jo on tuo 35). Aikaisempien kohdalla en näitä niin pohtinut. Toisaalta tuntuu hyvältä, ettei päätöksen tekeminen ole enää omissa käsissä, kolmas lapsi tulee jos niin on tarkoitettu.

Liisuli kp 4/22-27

32/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkin siirryin sit joulukuisiin.. Olen itse 22v ja mies 34v ja toista lasta yrittämässä. Esikoinen on 2.

Elikkä nyt ois meneillään yk 3.. yk 1 päättyi varhaiseen keskenmenoon (4+3) ja toinen yritys ei tärpänny mut varmaan hyvä niin et yhdet kuukautiset tuli km jälkeen.

Ja nyt toivotaan et kaikille tärppäis et tulis pikkuinen vauva jouluksi!

33/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saannu koko tekstiä ruutuun jostain syystä mut jatko osa:

Kiva kun aloitit Joulukuset Marjana! Täälläkin pidetään peukut pystyssä! Tsemppiä sulle :)

-Pimpelipom kp 1/ 31 ( km jälkeen 41)

Vierailija
34/402 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi: Osaatko sanoa, että missä vaiheessa kiertoa sulla on ovis? Sullakin on noita kiertopäivä useampi, niin tunnistatko sen yleensä? Onko keskellä kiertoa?

Alexandra: Tervetuloa, kyllä me joululahjat meille kaikille vielä tulee! :)

ON: Nyt taitaa olla maailmankirjat sekaisin.. Onkohan mulla ovis?! Ja vielä näin ajoissa? Eilen ja tänään ollut ihan menkkamainen olo alavatsalla. Vähän väliä melkein pitää tarkistaa, ettei ne oikeasti ala.. Melkein sorruin ostamaan tänään ovistestejä, mutta maltoin mieleni. Viimeksi tikutin ovista kolme viikkoa joka ikinen päivä. Ikinä en ovista tikkuun saanut, mutta siitä kierrosta tulin kuitenkin raskaaksi.. Noh, jos näin on, talletukset on onneksi tehty Lauantaina ja eilen ja ajattelin vielä tänään illalla houkutella tuon miehen vauvantekohommiin. :) Ihan vaan varmuuden vuoksi. ;) Ja, jos ovis nyt ei sitten olekkaan, niin talletuksia jatketaan säännöllisesti joka toinen päivä (max. joka kolmas.) niin pitkään, kun menkat alkaa tai r-testiin saadaan ne kaksi maagista viivaa.

Muuten fiilis on edelleen tosi positiivinen. Johtuu kyllä pitkälti tuosta säästäkin, ihana kevät!

Ansku kp 15/35-62 yk4+km+yk1

Vierailija
35/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppa81: Ehdottomasti olen samaa mieltä, täti oli todella tervetullut nyt kun kuitenkin tiesi että se on sieltä tulossa. Kun nyt vain nämä vuodot tästä vielä runsastuisi… Hienoa että teillä alkaakin kohta taas uusi kierto oikein kunnolla, eli ässäilyt vauhtiin!

Nassukka81: Toivottavasti vointisi on nyt parantunut! Kyllähän noita poppakonsteja on vaikka kuinka! Ainakin maca-jauhe ja vehnänalkioöljy on noiden muiden lisäksi sellaisia :)

Liisuli: Oikeassa olet ja maisemavaihdos on todella tervetullut! :) Sinullakin jo täti lähdössä, ihanaa.

Pimpelipom: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!

Ansku: Olisihan se hienoa jos sinulla olisi ovis käsillä tässä vaiheessa, niin ei kierrosta sitten tulisi niin suunnattoman pitkää. Ja tiellä olisi kuitenkin se hyvin hyödynnettykin. Hyvin te kyllä jaksatte ässäillä kierron läpi, silloin ei tosiaan ovista tarvitse tikuttaakaan.

ON: Vuodot eivät ole runsastuneet niin paljon kun olisin toivonut. Toivon nyt vielä että sieltä runsastuisivat. Vaikuttaa samalta kuin viime kierrossa, eli hyvin on niukkaa vuotoa. En sitten tiedä että onko mahdollista että se limakalvo kohdussa kyllä kasvaa ja vahvistuu hormooneista, vaikka itse menkkavuoto ei runsastukkaan? Onko kenelläkään tietoa? Viime kierrossa tosiaan kun olin juuri ennen ovista gynellä niin olivat 0.5 paksummat kuin olivat joulukuussa juuri ennen tädin tuloa. Yritän nyt vain ottaa rennosti ja luottaa siihen että kyllä siellä jotain tapahtuu, vaikka se ei vuodoissa näkyisikään. Sen verran olen päättänyt että yritän nyt jatkaa näin vielä tämän ja seuraavan kierron. Ja jos nämä menkat jäävät niukoiksi ja vielä seuraavatkin, niin sitä seuraavassa kierrossa menen loppukierrosta ultraan tarkistamaan tilanteen. Samanaikaisesti pyydän sitten ne clomit, jos on niin etten seuraavastakaan kierrosta ovuloi.

Mutta, toivotaan nyt kuitenkin ettei mitään noista tarvitse tehdä, vaan että saataisiin se maailman paras joululahja :) Jos vaikka aloiteltaisiin sillä että saisi sen ihanan hymynaaman tikkuun :D

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Alexandra, kp2/28-38, yk6+km+yk7

36/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Se alkukiertohan hurahtaa sitten mennä tosi nopeasti, kun sinulla on noin mukavaa tekemistä tiedossa. Hyvä, että ne menkat nyt sitten alkoivat, eikä kierto lähtenyt venymään entisestään. Hormonithan sinulla ilmeisesti jatkuu tässäkin kierrossa?

Norppa: Hassua kyllä, että apteekissa kysellään oletko raskaana vai yritätkö... Jompaan kumpaan sakkiinhan sitä todennäköisesti kuuluu, jos raskausvitamiineja hakee. Tosin jos mietit siellä hyllyn luona, minkä purkin otat, niin voihan olla, että farmaseutti halusi tuoda esille, että joku vaihtoehto on parempi yrittäessä kuin toinen tai suositella jotain muuta lisävitamiinia.

Liisuli: Onpa lohdullista kuulla, että joku muukin miettii tätä asiaa taloudelliseltakin kannalta. Minuakin välillä jännittää, että miten saa sitten rahat riittämään kaikkeen. Olen vaan ajatellut, että kyllä niillä asioilla on tapana järjestyä kuitenkin, eikä lapsen hankintaa kannata taloudellisten syiden takia lykätä. Meilläkin on iso talolaina päällä, mutta kai siitä selvitään, jos vaan molemmilla työt jatkuu normaalisti. :)

pimpelipom: Tervetuloa!

Ansku: Ei kyllä käy yhtään kateeksi tuo tilanne, että kierto voisi venyä ja ovista joutuu bongailemaan kolmekin viikkoa. Tsemppiä kovasti sinulle! Minä huokaisen aina, kun ovis on ohi, että voi lopettaa sen vahtaamisen, että ajoitukset osuu kohdilleen. Vaikka seksiä harrastetaankin usein, niin silti se oviksen aika on jotenkin sellaista suunnitelmallista ja stressaavaakin.

ON: Nyt vaan odotellaan kädet ristissä, että ovis ei hyppää paikalle ainakaan liian aikaiseen. Eilen jo hieman huolestutti kropan oireilu, kun alavatsalla on tuntemuksia ja valkovuotoa tuli melkoisen reilusti. En siis ovista vielä epäillyt näille päiville, mutta että ei vaan tee tuloaan muuten normaalia aiemmin. Kauheaa tämä vatvominen, kun pelottaa koko ajan, että inssiä ei päästäkään tekemään. Miten sitä osaisi heittää nämä asiat pois mielestä, kun tällä viikolla ei asialla voi kuitenkaan mitään. :D

Marjana kp 8/28-30 yk 24

37/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Sinä kehveli olit taas yhtä aikaa täällä. :D Jospa ne vuodot vielä kuitenkin muuttuisivat runsaammiksi. Eihän kaikilla ihmisillä vuodot ole niin runsaita, vaikka kaikki onkin kunnossa, joten ei välttämättä kannata huolestua. Tai ainakin juuri antaa elimistölle nyt vielä hetki aikaa toipua keskenmenosta ja kaavinnoista ja vasta sitten mennä gynelle uudestaan. Ihan niin kuin olit ajatellutkin. Nämä kun ei taida olla hätäisten hommia nämä tämmöiset. :) Pitäisi vaan malttaa odottaa...

Vierailija
38/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra; kuulostaa todella hurjalta tuo keskenmenosi! Ja silti olet noin ihanan positiivinen :) Kyllä me nyt se ihanin joululahja hankitaan, koko porukka! Mukavaa reissua!

Nassukka; mikä on vointisi nyt? Mulla on kyllä niin huonot kokemukset julkisen puolen sairaanhoidosta. Tuntuu, että siellä ei koskaan oteta tosissaan. hampaat irvessä siis maksan gynet yksityisellä, mutta ainakin siellä kuunnellaan ja tutkitaan.

Gabriela; voi kääk, luin netistä noista liukkareista ja miten vaikuttavat raskautumiseen. Jäi kyllä heti kaappiin noi mömmöt meiltä.. Preseediä ei olla kokeiltu, mutta vois kyllä harkita. Yritin muistella edellistä raskautumista..sillon ei taidettu käyttää mitään.

Marjana; hyvä, että pystyt keskustelemaan asiasta miehesi kanssa! Ei ole enää pitkä aika inssiin :)

Liisuli; mä kans mietin näitä taloudellisia puolia.. mutta toisaalta ollaan pärjätty ihan hyvin, vaikka esikko syntyi opiskeluaikana. Olen sitä mieltä, että kaikki järjestyy..tai näin yritän ajatella aina kun alkaa pelottaa pärjääminen. Hyvä kuitenkin miettiä näitäkin asioita, valmistautua siihen, että tiukkaa varmasti tekee.

ansku; mä kyllä mielestäni tunnistan sen hetken kierrosta, kun ovis tapahtuu. Luulen aina silloin, että menkat alkaa (ja oon tietty ihan rikki siitä, että nytkö jo?) Mutta nyt oon ymmärtänyt, että ovishan se taitaa olla. Kivuista ja muista päätellen ovis oli eilen tai maanantaina. Mun on vaikea laskea tota kiertoa, koska alan aina tiputtelemaan reippaasti ennen varsinaisia kuukautisia. En siis tiedä mihin kierto loppuu ja mistä uusi alkaa.. Eli ei ole välttämättä noin pitkä :)

Tsemppiä talletuksiin! Oot ihanan positiivinen!

Poppakonsteista; punaviini kuulostaa oikein hyvältä :D Mihinkäs se vaikuttaa? Täytyy googletella. Sillon kun esikoista yritettiin, niin luin jostain että alavatsan silittely navasta alaspäin ja takas ylös napaan, edistää jotenkin raskautumista. Ja mähän sitten tulin raskaaksi, että ihan varmasti toimii tämäkin taika ;)

Ja sitten omaa napaa: osaattekos naiset sanoa, että mikä päivä se ovulaatio on nyt sitten ollut. Maanantaina teki mieli ja oli aika vetinen olo, tiistaina kovat (menkka)kivut alavatsassa. Eikös se siis olis ollut eilen SE päivä? Toivottavasti, koska maanantai oli ässäilyn suhteen aika heikko päivä :D No täytyy tänään vielä kellistää mies (onneksi se ei ole niin vaikeaa) ja varmistella. Tässä kierrossa on juilinut vasempaa puolta. Ja juilii vähän edelleenkin..

Nyt gradun kimppuun! Aurinkoista päivää!

outi kp 18/35-37 yk1

Vierailija
39/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan teistä tunnenkin tuolta marraskuisten puolelta ja nyt sitten itsekin tipahdin tänne joulukuun kuumeilijoihin.

Taustasta voisin sen verran kertoa, että minä olen 25v. ja mies 30v. Vauvaa ollaan yritetty viime marraskuusta lähtien eikä ole tärpännyt. Kaikki mahdolliset raskausoireet tässä on kuitenkin ehtinyt bongaamaan :D Pillereitä ehdin syömään monta vuotta ja nyt niiden lopettamisen myötä olen kärsinyt todella lyhyistä kierroista. Esimerkiksi viime kierto jäi 14 päivään. Gyneltä olen saanut terolut kuurin, mutta sen voi aloittaa vasta 15 kp. Tietääkö kukaan, että voiko kuurin aloittaa, vaikka menkat alkais tuhrulla aikaisemmin? Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa asiassa!

Anteeksi, että viestini on omanapainen, ensi kerralla lupaan paneutu tarkemmin teidänkin kuulumisiin! =)

Aurinkoista viikonjatkoa!

kp 4/ 14-28 yk5

Vierailija
40/402 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tänne joulukuisiin marraskuun kuumeilijoiden puolelta. Tänään alkanut tuhruttelu, menkat ennätysetuaikojaan siis kurvaamassa paikalle. Mitään menkkaoireita ei kyllä oo ollu, mikä on kovin omituista..

Täällä siis kuumeilee 21v ja mies 23v, yritystä joulukuusta alkaen. Terolutit käytössä kiertoa säännöllistämään, PCO todettu joulukuussa epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi. Marraskuisten puolella jo spekuloin, että mun kierrot taitaa olla joka toinen lyhyt (21-24pvä) ja joka toinen pitkä (30-34pvä), kenelläkään ajatusta mistä johtuu?? Terolutit on käytössä ollut yrityksen alusta asti. Tässä kierrossa ajattelin tikuttaa ovista, koska sitä ei mulla luultavasti ole joka kierrossa tai ei ollenkaan. Jos en tikkuihin saa merkkiä oviksesta ni ajattelin soitella lääkärille, jos voitais jo edetä hoidoissa.

muoks. Helmi: Olen lukenut foorumeilta, että terolutit pitäis syödä kuuri loppuun vaikka vuoto alkaisi. Mullakin nyt sama tilanne, että vaikka vuoto alkamassa/alkanut niin huomenna viiminen pilleri terolut- kuurista!

Odottelen et menkat alkaa kunnolla niin lisäillään mut vasta sitten listaan!

Masentunut Lucija yk4