Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tänään ei ole kenenkään nimipäivä, mutta voi silti olla syntymäpäivä? Eikö tämä ole jotenkin

Vierailija
29.02.2012 |

ristiriitaista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlitaan Kristuksen syntymää ja uutenavuotena oli Jeesuksen ympärileikkaus. Eli nimipäivien sijaan on jotain suurempaa juhlittavaa ja kaikki nimipäiväthän tulevat samasta kristillisestä perinteestä. Mutta karkauspäivä on kristillisessäkin mielessä ihan outo. Miten voi yksi päivä noin vain kadota ja sitten taas ilmaantua?

ap

ortodoksisen kalenterin mukaan. Tosin Suomessa ei ole yhtään Kassiania. ;)

Ei tämä kuitenkaan ainoa nimipäivätön päivä ole. Myöskään Joulupäivä ja Uudenvuodenpäivä ei ole kenenkään nimipäivä.

Vierailija
22/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt koko nimipäiviä. Ihan älytön perinne tai sydeemi mikä lieneekin. Mitä hemmettiä meidän pitää nimiämme juhlia? Niitäkin on koko ajan uusia ja erilaisia.

Ihan turhanpäivänen juttu, voitaisiin poistaa kokonaan! Jotaine hemmetin kortteja lähetellä ja pullia nyt leipoo joka hemmetin päivä jos niikseen menee. Täyttä shittiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengähtää. Ei tarvitse leipoa eikä lähettää korttia kellekään. Siinä mielessä tämä karkauspäivä on kauppiaitten painajainen, kun ei voi myydä kuin hamekankaita spesiaalina. Mutta kuinka moni oikeasti sen hamekankaansa sitten saa, on eri juttu.

ap

Mä en ole koskaan ymmärtänyt koko nimipäiviä. Ihan älytön perinne tai sydeemi mikä lieneekin. Mitä hemmettiä meidän pitää nimiämme juhlia? Niitäkin on koko ajan uusia ja erilaisia.

Ihan turhanpäivänen juttu, voitaisiin poistaa kokonaan! Jotaine hemmetin kortteja lähetellä ja pullia nyt leipoo joka hemmetin päivä jos niikseen menee. Täyttä shittiä!!!

Vierailija
24/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänään olisi ollut ihan mieletön hääpäivä! Harmi kun oon jo naimisissa...

ps. Jos sä et ap todellakaan tajua karkauspäivän merkitystä (linkeistä huolimatta), niin ei sitä täällä enää kukaan pysty sulle selittäänkään! Siksi kukaan ei edes yritä.

Vierailija
25/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiselle ihmiselle. Netistä varmaan löytyy lisätietoa aiheesta jos kiinnostaa, tai sitten voi kysyä vaikka kouluikäisiltä lapsilta

Vierailija
26/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

että tänään olisi ollut ihan mieletön hääpäivä! Harmi kun oon jo naimisissa...

ps. Jos sä et ap todellakaan tajua karkauspäivän merkitystä (linkeistä huolimatta), niin ei sitä täällä enää kukaan pysty sulle selittäänkään! Siksi kukaan ei edes yritä.

Vierailija
27/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä oli pohdiskelusi pointti?

jos on vain joka neljäs vuosi synttärit.

Vierailija
28/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai ne synttärit viettää edelisenäkin päivänä.

Vierailija
29/30 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni sattui syntymään 8 vuotta sitten karkauspäivänä. Eli vuonna 2004. En kyllä mitenkään voinut pidätellä seuraavan vuorokauden puolelle vaan hän syntyi iltapäivällä :D

Tarvitseeko häntä sääliä? Ei. Viettääkö hän synttäreitään joka vuosi? Kyllä. Vai pitäisikö sanoa, että kun nyt ei ole sitä päivämäärää kalenterissa tänä vuonna, niin et saa juhliakaan.

Lapseni tietää itse, että hänen syntymäpäivänsä on erikoinen, eikä itsekään sitä surkuttele, joten miksi muiden pitäisi.

Vierailija
30/30 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai ne synttärit viettää edelisenäkin päivänä.