Mikähän Jarnalla mielessä, kun blogi on noin muuttanut olemustaan...
Kommentit (159)
Pidän Jarnaa kyllä ihan hyväntahtoisena, mutta : on aika huononhuono sokea piste ihmiselle. Altistaa lapset tänne avn ja muun nettimaailman reposteltaviksi. Toivottavasti saavat pitää vastedes yksityisyytensä.
Muutamat ovat tässäkin ketjussa sanoneet, että ovat tunnistaneet Jarnan lapset jossain. Helposti selviää blogista missä asuvat yms, eikö Jarna pelkää että joku pipipää saa lapsista pakkomielteen tms? Puhumattakaan ihan yleisellä tasolla, että haluaako joku teini-ikäinen että kaikki samassa koulussa olevat tietävät perheen elämästä kaiken? Erittäin ajattelematonta. :/
Noh, ei siellä blogissa ole kuin se pieni pintaraapaisu perheen elämästä, se osa, minkä j on harkinnan jälkeen julkistanut.
Pakkomielle tässä taitaa olla itsekullakin, kun jaksaa täällä jankata :D
Pidän Jarnaa kyllä ihan hyväntahtoisena, mutta : on aika huononhuono sokea piste ihmiselle. Altistaa lapset tänne avn ja muun nettimaailman reposteltaviksi. Toivottavasti saavat pitää vastedes yksityisyytensä.
Muutamat ovat tässäkin ketjussa sanoneet, että ovat tunnistaneet Jarnan lapset jossain. Helposti selviää blogista missä asuvat yms, eikö Jarna pelkää että joku pipipää saa lapsista pakkomielteen tms? Puhumattakaan ihan yleisellä tasolla, että haluaako joku teini-ikäinen että kaikki samassa koulussa olevat tietävät perheen elämästä kaiken? Erittäin ajattelematonta. :/
Noh, ei siellä blogissa ole kuin se pieni pintaraapaisu perheen elämästä, se osa, minkä j on harkinnan jälkeen julkistanut.
Pakkomielle tässä taitaa olla itsekullakin, kun jaksaa täällä jankata :D
Teinien metsästäjiä ja Jammu-setiä. Miten helppo päästä väleihin teininkin kanssa kun sanoo "Olen isäsi ystävä" ja sitten "tietää" asioita perheestä että saa luottamuksen kasvamaan.
tyttäreni luokalla on tyttö, joka on aina suuna päänä joka paikassa, kyselee virolaiselta: "Oletko ryssä" ja haukkuu toisten kenkiä ja sitten kun asiasta tulee puhetta vanhempien kesken, hän kääntää asian niin, että kehui kenkiä...
Minä olen tosi herkkä ja liikutun koulun esityksissä. Tuo tyttö on aina ekana sanomassa tyttärelleni, että teidän äiti itkee tuolla taas.
Eikä ilmaisun sävy on kaunis.
Pettynyt lukija porvoosta ei kestä kun niitä ei ole näytetty. Missä on ostospostaukset?
kopioi huoletta ja surutta.
The copycat
Löysin tämän mainion av- palstan vasta vähän aikaa sitten,
kuka kumma on Jarna.
Ei muuten olis tullut mieleenkään, että Vauvan sivuilla on näin hulvaton palsta, täähän pesee murhainfon mennen tullen.
näköjään heti ensimmäisenä osumissa...
kun olin käymässä Helsingissä (asun kaukana sieltä!), näin sattumalta Forumissa Jarnan vanhimman pojan.. ihan selvästi tunnistin kasvoilta! Jotenkin jäi outo fiilis siitä, millaista pojalla (ja muilla lapsilla) lie, kun oikeasti varmaan monikin tunnistaa!! Minua ainakin ahdistaisi!! :(
Olen nähnyt sen pikkupojan metrossa päiväkodin retkellä (, jolloin kuulin myös nimensä, josta mietin, että onko lempinimi vai "erikoinen" nimi) ja isomman tytön Itiksessä. Oli tosi outo tunne katsoa lasta, joka vain elää lapsen elämäänsä eikä tajua ollenkaan, että hänelle täysin tuntemattomat aikuiset tunnistavat hänet ja tietävät yksityiskohtia hänen elämästään.
Vai onko se nyt sitten lehtijulkisuutta kummempaa?
että lehdissä on perheiden lapsista harvoin montaa juttua joten ei ne lasten kasvotkaan jää mieleen. Noista taas on saanut nähdä liikaakin kuvia ja kuulla yksityiskohtaiset tarinat pyllyihottumista lähtien niin siksi niiden näkeminen tuntuu oudolta.
Kahdella lapsista on tosiaan nimet, jotka eivät kuulosta oikeilta nimiltä.
Fiksuja nuoria! Ovat mukana tekemässä asuinalueestaan viihtyisämpää ja yhteisöllisempää! Mutta J:llähän onkin humaanit arvot kasvattajana. Osaa varmasti kasvattaa lapsistaan toiset huomioon ottavia, mikä on aina tärkeintä.
J on hyvä ihminen pehmeine arvoineen, ja varmasti huippu työssään, johon valmistuu. Mutta tyylitajua blogin suhteen ei ole lainkaan. Varsinkin se opettavainen sävy on niin karvat pystyyn nostava, ettei toista! Mutta silti on vaan pakko käydä lukemassa...
Fiksuja nuoria! Ovat mukana tekemässä asuinalueestaan viihtyisämpää ja yhteisöllisempää! Mutta J:llähän onkin humaanit arvot kasvattajana. Osaa varmasti kasvattaa lapsistaan toiset huomioon ottavia, mikä on aina tärkeintä.
J on hyvä ihminen pehmeine arvoineen, ja varmasti huippu työssään, johon valmistuu. Mutta tyylitajua blogin suhteen ei ole lainkaan. Varsinkin se opettavainen sävy on niin karvat pystyyn nostava, ettei toista! Mutta silti on vaan pakko käydä lukemassa...
Blogia lukevat monet nuoret äidit, heille on vinkeistä varmaan hyötyä :)
Arkkitehtuurin tyylisuuntauksissa olisi skarppaamista, Kalliossahan ei kovin montaa Jugend-taloa ole, kirkon ja kirjaston lisäksi. Kirjastokaan ei ole ihan puhdasta, julkisivu varsinkaan.
se vaikea lapsuus. Mutta mutta itse sanoisin, että se onnellinen lapsuus on niin paljon muuta kuin sitä materiaa. Satsaa Jarnatsu siihen lasten kanssa olemiseen ja puuhaamiseen ja unohda ne kledjut ja päteminen.
Ei kukaan oikeesti välitä siitä että kaikki ei ole sitä kiiltokuvaa.
Sillä ei taida olla hänelle väliä?
Jos on valmis pistämään julkisuuteen sen kaltaisia kuvia, kuin esim. nuo Nöpön heräämiskuvat, niin ehkäpä häntä ei tosiaan haittaa, jo/kun blogi ei annakaan niin kaunista ja tyylikästä kuvaa elämästään.
Mikä lehti se on, jossa on nyt juttua jostain lapsesta?
tyttäreni luokalla on tyttö, joka on aina suuna päänä joka paikassa, kyselee virolaiselta: "Oletko ryssä" ja haukkuu toisten kenkiä ja sitten kun asiasta tulee puhetta vanhempien kesken, hän kääntää asian niin, että kehui kenkiä...
Minä olen tosi herkkä ja liikutun koulun esityksissä. Tuo tyttö on aina ekana sanomassa tyttärelleni, että teidän äiti itkee tuolla taas.
Eikä ilmaisun sävy on kaunis.
Juu, mutta minusta ei pidä syyllistää sitä virolaista tyttöä syntyperästään tai sinua liikuttumisesta. "Vika" on siinä pilkkaajassa. Kumpa osaisin kasvattaa omat lapseni niin, että osaisivat suhtautua pilkaan siten, että ymmärtäisivät sen olevan pilkkaajan "häpeä".
Koska toisten käytöstä ei pysty hallitsemaan, ainoastaan omansa ja sen, kuinka toisten käytökseen suhtautuu.
joutuvat olemaan koulussa muiden pilkan kohteena äitinsä blogin takia :(
Oletko opettajana heillä, vai käyvätkö lapsesi samaa koulua, kun tiedät tämän...
Olisko kuitenkin niin, että vain todella häiriintyneet pilkaavat koulukavereitaan, eikä silloin ole merkitystä, onko äidillä blogia vai ei, kyllä pilkan aihe keksitään tarpeen vaatiessa vaikka mistä.
Oikeesti en usko, että teini-ikäiset kiusaamistarkoituksessa lukevat lastenvaateblogeja.
Olen ymmärtänyt, että Jarnan isommat lapset esiintyvät blogissa omasta halustaan.
Lähinnä tarkoitin kommenttina ylläolevaan. Jos ryssittelee ja haukkuu kenkiä tai sitä, että toinen itkee, onko TODELLA häiriintynyt?
Ja tuo Jarnan tyyli on kyllä juurikin sellainen, että nuoret voivat saada siitä aihetta juttuihinsa. Ei välttämättä suoraan sanota, mutta selän takana voidaan puhua mitä vaan.
Meilläkin naapurin tyttö oli sanonut toiselle: "Millä rahalla", kun kuuli, että olin ostanut mp3-soittimen. ja äitinsä mielestä on ihana, reipas ja avulias lapsi, tuskin todella häiriintyneenä pidetään.
joutuvat olemaan koulussa muiden pilkan kohteena äitinsä blogin takia :(
Oletko opettajana heillä, vai käyvätkö lapsesi samaa koulua, kun tiedät tämän...
Olisko kuitenkin niin, että vain todella häiriintyneet pilkaavat koulukavereitaan, eikä silloin ole merkitystä, onko äidillä blogia vai ei, kyllä pilkan aihe keksitään tarpeen vaatiessa vaikka mistä.
Oikeesti en usko, että teini-ikäiset kiusaamistarkoituksessa lukevat lastenvaateblogeja.
Olen ymmärtänyt, että Jarnan isommat lapset esiintyvät blogissa omasta halustaan.Lähinnä tarkoitin kommenttina ylläolevaan. Jos ryssittelee ja haukkuu kenkiä tai sitä, että toinen itkee, onko TODELLA häiriintynyt?
Ja tuo Jarnan tyyli on kyllä juurikin sellainen, että nuoret voivat saada siitä aihetta juttuihinsa. Ei välttämättä suoraan sanota, mutta selän takana voidaan puhua mitä vaan.
Meilläkin naapurin tyttö oli sanonut toiselle: "Millä rahalla", kun kuuli, että olin ostanut mp3-soittimen. ja äitinsä mielestä on ihana, reipas ja avulias lapsi, tuskin todella häiriintyneenä pidetään.
Ymmärrän. Mutta minun pointtini on se, että ei sitä pilkkaa pysty "hallitsemaan". Et kai sinäkään jättäisi mp3-soitinta ostamatta siksi, että joku siitä saattaa kommentoida. Kyllähän siitäkin voi kuittia tulla, jos ei sitä mp3-soitinta ole.
Tarkoitan siis, ettei pidä jättää elämää elämättä tai blogia pitämättä sen takia, että joku voi kiusata tai pilkata. Ihan pelkällä olemassa olollamme asetumme alttiiksi.
Ymmärrän. Mutta minun pointtini on se, että ei sitä pilkkaa pysty "hallitsemaan". Et kai sinäkään jättäisi mp3-soitinta ostamatta siksi, että joku siitä saattaa kommentoida. Kyllähän siitäkin voi kuittia tulla, jos ei sitä mp3-soitinta ole.
Tarkoitan siis, ettei pidä jättää elämää elämättä tai blogia pitämättä sen takia, että joku voi kiusata tai pilkata. Ihan pelkällä olemassa olollamme asetumme alttiiksi.
Ihme touhua vaan noilla nykyteineillä kun ajatellaan, että miten X:n äidillä voi olla rahaa ostaa mp3-soitin. Kuvitellaan, että tiedetään kaikki kaikesta ja voidaan kaikkeen puuttua...
ja tässä tapauksessa on tosiaan vielä niin, ettei äiti ota kuuleviin korviinsa sitä, että oma tyttö voisi jotain pahaa tehdä.
Tarkoitan siis, ettei pidä jättää elämää elämättä tai blogia pitämättä sen takia, että joku voi kiusata tai pilkata. Ihan pelkällä olemassa olollamme asetumme alttiiksi.Ihme touhua vaan noilla nykyteineillä kun ajatellaan, että miten X:n äidillä voi olla rahaa ostaa mp3-soitin. Kuvitellaan, että tiedetään kaikki kaikesta ja voidaan kaikkeen puuttua...
ja tässä tapauksessa on tosiaan vielä niin, ettei äiti ota kuuleviin korviinsa sitä, että oma tyttö voisi jotain pahaa tehdä.
Vähän sama asenne siis jo teineillä, kuin äideillä täällä, kuvitellaan, että tiedetaan kaikki kaikesta ja voidaan kaikkeen puuttua...:D
http://tyylisuuntauksia.blogspot.com/2012/05/kertokaa-berliinista.html
Muistahan Jarna ottaa kuvia blogiin siitä Trandeburgin portista.